Useasti voittamalla maalivahtipelin ja olemalla viimeistelyssä selkeästi tehokkaampi, niin voittaa myös pelin. Siinä olen samaa mieltä, että tällä tavalla käy ehkä yksi tai kaksi kertaa kymmenestä, niin pelitapahtumien vastainen oli johto ekan erän jälkeen. Senkin jälkeen pomppi suotuisasti.
Hyvät tehot Brattille, Hischierille, Lazarille, Meierille ja Hughesille. Oli hyökkäyspäässä muitakin paikkoja, mutta ei toki niin paljon kuin Torontolla. Puolustuksessa oli vaikeaa Nemec-Smith- parilla, joka katseli läheltä kahta maalia. Eivät tainneet pelata enää yhdessä 3-2 maalin jälkeen ja otteetkin terävöityivät.
Olisi helppoa lähteä, ainakin fanitoiveissa, virittelemään kiriä ja toiveita pleijareihin, etenkin kun seuraavaksi vastassa on Sabres ja Penguins. Itse oletan edelleen, että joukkue munii jommankumman noista peleistä, koska nyt ollaan taas asennekysymysten äärellä. Saa toki osoittaa pessimistisyyden perusteettomaksi, mutta 73 pelin empiirinen kokemus puoltaa tätä arviota.
Itse toivoisin nousujohteisten pelisuoritusten lisäksi seuraavien etappien täyttymistä:
- Luke Hughes ohittaa Butcherin tulokaspakkiennätyksen 44 pistettä, nyt 4 pistettä matkaa
- Bratt puhkaisee 80 pinnan rajan, nyt 8 pinnaa matkaa ja oma ennätys 1 pisteen päässä
- Meier, Bratt, Hughes ja Hischier ylittävät 30 maalin rajan, noin 4-7 maalia jokaisella matkaa.