Yhteenvetona, en ole tällä hetkellä niin luottavainen ns. Fitzplaniin, kuin olin ennen tämän kauden alkua. Joukkueenjohto on tehnyt näkyviä virheitä ja virhearvioita tällä kaudella, siinä missä valmennus ja pelaajatkin. Viime kausi osoitti, että tämä purkki ja sen suunta voi kääntyä hyvin nopeastikin. Lahjakas runko sitä tukee, mutta ensi kaudelle ei voida lähteä enää epävarman veskarin ja tulokaspakkien yhdistelmällä. Jompikumpi on merkittävä poikkeus tässä organisaatiossa, joko kausi 2022-2023 tai 2023-2024. Toivon sen olevan tämä jälkimmäinen ja kehityksen palaavan raiteilleen ensi vuonna.
Vaikka täältä on viimeaikoina satanut kritiikkiä Fitzille niin olen ihan luottavainen häneen. Sama kun sinulla, että vähä luotto horjunut mutta sitä on vielä paljon. Ymmärrän esim hyvin miksi lähdettiin kauteen Vanecek-Schmid kaksikolla ja olin tähän itsekkin tyytyväinen vaikka tiedostin tässä olevat riskit. Toki jälkikäteen voi kysyä, että oisko se Hellebuyck ollut saatavilla? Nyt ollaan kuitenkin tilanteessa, että ei ole varaa lähteä toista kautta putkeen kahdella arpaveskalla kauteen.
Maalivahtiosaston selkeyttämisen lisäksi Fitzillä on hyökkäyksessä ja puolustuksessa korjattavaa. Hommaa riittää ja helppoa ei tule toimistolla olemaan, mutta täällä on luottoa. Jos ensi kausi lässähtää taas pannukakuksi niin todennäköisesti silloin on vähän vähemmän luottoa. Ja ainiin ehkä se tärkein unohtui, tarvitaan uusi valmennus myös!
Vaikka tiedostan, että tällä hetkellä vois olla luvassa kesällä hyvä vuoro draftissa, niin oishan se silti kiva päästä pleijareihin. Sitten päästäänkin siihen kysymykseen, että kenet idästä Devils pystyy tällä hetkellä realistisesti haastamaan paras 7 -sarjassa? Näillä näkymin Villi Kortti -paikalla saa vastaan Floridan, Bostonin, tai Rangersin. Joo, viime vuonna voitettiin Rangers, mutta mun mielestä vaikuttaa todella epätodennäköiseltä, että Devils ketään noista pystyis tosissaan haastamaan.
Ei tässä vielä onneksi olla siinä muutaman vuoden takaisessa tilassa, että tappio ei tunnu miltään. Kysymykseesi vastaus, että kenet Devils voittaisi TÄLLÄ hetkellä paras 7- sarjassa on että ei yhtäkään noista joukkueista. MUTTA, jos täältä aallon pohjalta tämä joukkue vielä ryömii playoffeihin jollain ihmeellä niin se meinaa sitä, että jotain muutosta on tapahtunut parempaan ja rags nyt kaatuu siinä kohtaa ainakin! ;) Enemmän uskon Devilsin top10 varaukseen kuitenkin kun playoff kevääseen.