@FinDevil samaa mieltä, ei yksittäinen treidi todennäköisesti tilannetta muuta ratkaisevasti, jollei sateentekijää ole saatavilla. Sateentekijän hankkiminen edellyttäisi, että nykyinen perusta tai tulevaisuus laitetaan uuteen uskoon ja siinä pisteessä ei tietysti olla.
Pakin hankinnalle on vahvat perusteet myös, koska 1/3 vaihtuvuus ja kahden vakaan sekä kiekollisesti melko varman pakin menetys tuntuu kovasti. Bahl on liian isossa roolissa, Smithin parasta ennen päiväys on mennyt, Hamilton&Siegs&Marino muodostavat pehmeän kärkikolmikon+ Hughesin odotetut junnuvirheet. Zadorov ei tulisi ilmaiseksi ja Flames varmasti haluaisi hintaa pelaajasta ja palkanpidätyksestä.
Huipunveljeksen hankkiminen maalin suulle ei ole yhtään helpompaa, enkä sitä pidä kovin todennäköisenä ainakaan kesken kauden. Kuitenkin fakta on se, että ykkösmaalivahtimme on ollut pelottavan huono viime keväästä(viime kauden runkosarjan viimeinen neljännes, pudotuspelit ja tämä kausi) lähtien. Tätä tukee tilastot, kehittyneemmät analytiikat ja erityisesti silmätesti. Tuosta ajasta joukkueen puolustuspelin epäonnistuminen kantaa merkittävintä vastuuta ja roolia vain tältä kaudelta. Etenkin pleijareissa petti pää ja varmasti liian suuri pelikuorma vaikutti tähän. Nyt ollaan menossa vielä suurempaan pelikuormaan ja haluammeko oikeasti vielä uskoa, että vire kääntyy? Toivottavasti kääntyy, mutta minä en tunnista yhtään faktaperäistä perustetta tälle.
Olen ollut pro-Akira keväästä lähtien Ja en näe mitään menetettävää siinä, että annettaisiin tälle päävastuu 5-15 pelin ajaksi. Sitten hankitaan, joku 'reimer' tai vastaava sivuraiteelle ajautunut perustason jamppa loppukaudeksi, jos tämäkin epäonnistuu. Ruffin taktiikat tuntien en usko, sillä vankkumatonta luottoa Akiraan ei vaikuta olevan ja tähän liittyy toki tämän epävakaat suoritukset maalin suulla.
Summa summarum, tämän joukkueen mv ja pakiston heikkoudet huomioiden, perusvarma(tai hyvä) veska pelastaa pakiston todennäköisemmin ja useammin pulasta, kuin toisin päin. Uuden veskan upside siis suurempi kuin yksittäisen uuden pakin. Siksi olen uuden veskan kannalta, jollei nyt jostain taikanapista homma käänny. Toki toivon, että vastaukset löytyvät joukkueen sisältä ja hyvään puolustuspeliin tarvitaan myös hyökkääjien isoa panosta. Liian lahjakas joukkue sukellukseen ja syväkyykkyyn.