Oli kyllä suurimmaks osaks hyvä peli Devilsiltä. Erikoistilannepelaamisesta kaikki oleellinen sanottu. Päästetyt alivoimamaalit pitää saada kitkettyä pois. Viime kauden farssi (eniten päästettyjä av-maaleja) ei voi toistua.
Huomenna aamulla ollaan taas hieman viisaampia sen suhteen, ketkä aloittaa kauden ylhäällä ja ketkä ei. Pitää aina muistaa roolitukset jne., mutta tässä on mun tän hetken lista pelaajista, jotka laittaisin jo nyt jengiin (ei missään järjestyksessä, paitsi pelipaikat erikseen):
Hyökkääjät:
- Hughes: ei tartte selitellä
- Hischier: -"-, loukkaantuminen kysymysmerkki vielä tässä vaiheessa.
- Bratt: -"-
- Bastian: Joukkue tarttee sen tuomaa fyysisyyttä. Hoitaa hommansa hyvin nelosessa.
- Haula: Perusvarma suorittaja. Liikkuu ja tekee duunia. Kolmossentteri?
- Mercer: Pystyy pelaamaan laidassa tai keskellä. Rooli voi olla isompikin, jos Nico kauan poissa.
- Wood: Sen nopeutta ei yksinkertasesti pysty kukaan korvaamaan.
- Palat: Kokemus. Ei puntti tutise kovemmissakaan peleissä.
- Sharangovich: Tuo tarvittavaa maalintekovoimaa.
- Tatar: Eka kausi on monesti vaikea. Kylmänviileä olemus kentällä kertoo kuitenkin, että kokemusta löytyy rutkasti.
Vielä tarvitaan lisänäyttöjä ja varmasti saadaankin: Holtz, Zetterlund, Boqvist, Johnsson, McLeod. Näistä pari jää ulos. Saa nährä.
Muihin en usko. Footella ei omaan silmään riitä.
Pakit on melko selvät: Hamilton, Graves, Siegenthaler ja Severson näyttää TOP 4:ltä.
Sen jälkeen tulee Marino, joka on myös tärkeä lisä. Tuo hyvin kiekkoa ylös ja muutenkin tekee molemmissa päissä hyviä ratkaisuja pääosin.
Tällä hetkellä mun kirjoissa kuudennen pakin paikan ottaa Bahl. Erittäin fyysinen ja hemmetin hyvä vääntämään laidoissa ja tekee sitä myös paljon. Osaa käyttää ulottuvuutta selvästi paremmin hyödyks ku viime kaudella Devilsissä ollessaan.
Oisko sitten Smith se, joka nappaa seiskapakin roolin? Tykkään siitä, miten se on jatkuvasti valmis menemään vetojen eteen. Mun silmissä isoin riski sillä on liike ja siinä se saakin haastajaks Walshin, joka on myös pelannut hyvin ja se kaiken lisäks vielä liikkuu hyvin. Voi tietty olla, että Devils lähtee kahdeksalla pakilla kauteen.
Nemecin aika tulee vielä, mutta paljon saa tapahtua, että sen aika ois tällä kaudella. Ainakaan kauden avauksessa.
Veskat on selvillä.
No, kuten sanoin, niin huomenna ollaan taas vähän viisaampia. Ei muuta ku uus päänahka Rangersilta!