fiftyeight
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Iddrott Förskott Puukädet
Viestin lähetti Annuli
[BItse rakastan Venäjää ja venäläisiä. Rakastan kieltä ja kaikkea, ja ennen kaikkea kunnioitan veli-venäläistä suunnattomasti. [/B]
Niin, minäkin kyllä mutta oikeita venäläisiä, jotka ovat lähes poikkeuksetta jo lähes ikäihmisiä. Voisin kertoa miljuuna, miljuuna tarinaa vsta -81 jatkuneilta työhön liittyviltä matkoiltani. Välillä olen asunutkin siellä jonkin aikaa kerrallaan. Nykyisin kuljen enemmän Baltian maissa, mutta silti myös Venäjällä.
Parasta Venäjällä on ruoka ja juoma, huonointa moraali.
Aina kun olen ollut Venäjällä, ei ole ruoasta ollut pulaa. Eikä juomasta. Molempia on ollut riittävästi. Minkäänlaisesta moraalista sen sijaan ei ole koskaan ollut, eikä ole vieläkään, tietoakaan. Siksipä nykyään kaupankäynti sinne on käteiskauppaa, ensin rahat sitten tavara. Itse asiassa vuosi sitten eräs paikallinen ystäväni suuresti ihmetteli joidenkin suomalaisten kaupankäyntityyliä, kun tavaraa voi tilata ja sen saa perillekin aivan nimellisellä etumaksulla. "Ovat aika sinisilmäisiä nuo suomalaiset," tuumi tavaritsh.
Tähän moraaliin liittyy myös tuo rakennuspuoli. Ei sillä niin väliä mistä tavara hankitaan ja minkälaatuista se on, kunhan sitä on. Finnstroin aikoihin suomalaisia pompotektiin aikalailla kaikenlaisin määräyksin, mutta suuri osa niistäkin rakennustavaroista päätyi lopulta KGB:n ja muiden silmäätekevien omiin taloihin, kun tilalle tuotiin sikäläistä paskatavaraa.
Venäläiseen rakennustaitoon liittyy myös paikallisten käden taito, joka periaatteessa on hyvää jos hyvä on kolmekymmenluvun käsityötaito mukaan lukien työtahti.
Lopuksi toivon, että venäläiset osaisivat rakentaa suurta maataan, muutenkin kuin huijaamalla. Vanha kansan kulttuuri on sentään hienoa, kysy vaikka Lokalta.