Netflix Suomi

  • 1 094 145
  • 3 646

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Mulla on suoratoistoina Netflix, Disney+, HBO, Amazon Prime ja SkyShowtime. Näistä maksan sen noin 50 euroa kuussa. Katsottavaa löytytyy ihan tarpeeksi. Mutta ei mulla muuta elämää sitten olekaan. Voisihan tuon summan maksaa vaikkapa jonkin urheilukanavan mukaan, mutta en jaksa katsoa formuloita tai lätkää. Tämä oli turha viesti tähän saumaan, mutta halusin tuoda esiin, miten paljon näitä palveluja mulla on ja päteä täällä.
 

Aapee79

Jäsen
Mulla on suoratoistoina Netflix, Disney+, HBO, Amazon Prime ja SkyShowtime. Näistä maksan sen noin 50 euroa kuussa. Katsottavaa löytytyy ihan tarpeeksi. Mutta ei mulla muuta elämää sitten olekaan. Voisihan tuon summan maksaa vaikkapa jonkin urheilukanavan mukaan, mutta en jaksa katsoa formuloita tai lätkää. Tämä oli turha viesti tähän saumaan, mutta halusin tuoda esiin, miten paljon näitä palveluja mulla on ja päteä täällä.
Minä nokitan vielä tuohon Cmoren ja Viaplayn päälle. Voitinko?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ehkei vain omaan makuun osu nuo leffat, tai en osaa etsiä sopivia. Pitkät dokumentit osuvat tosiaan paremmin, kuten kirjoitinkin, ja sitten pinnat Netukalle myös Stand up -spesiaaleista.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Ck

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Hbo(-50%), SkyShowtime(-50%), Netflix, Prime, Disney+(vuosimaksulla) Ruutu+(vielä tovin koska MC Australia) ja Cmore mutta se loppuu ensi viikolla koska SaiPa ja tiedättehän te, sama juttu joka vuosi.

Areenasta maksan mielelläni veron, koska taattua laatua yllin kyllin.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Shoukkari ja HBO mullakin puoleen hintaan, näitä tulee vakkarina pidettyä. Lisäksi Netukka ainakin tämän kuun vielä ja Viaplay pari päivää. Praimi ja Disseplus silloin tällöin.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Itsellä Viddepleijeri ja Netukka. Disseplussa oli kuukauden tuossa, että kerkesi näkemään viimeisimmät Starkki Warkit ja Markut.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Ja onhan nyt Netflix tuottanut monia laatudlokuvia. Roma voitti 3 oscaria, the power of the dog oli myös Netflix jakelu only kuten oscarvoittaja Monk (pl oskareita varten hetki teattereissa).Loistava historiallinen musa draama Ma Rainey's Black Bottom, Ihme oli hyvä periodidraama, samoin viimevuotinen The Dig. Musikaali leffa Johnatan Larssoninsta Tick, Tick.. Boom oli erinomainen. Operatio Mincemeat oli hyvä wwII draama. Länsirintamasta toki ois odottanu enemmän saksalaisten tekemänä. Kaksi Paavia, se on jo teatterisovituksena maailmaa kiertämässä. Chigaco7 ... ja myls ihan hyvää scifiä, kuten espanialainen the platform, eikä ranskalainen Happi ollut yhtään hassumpi. I'm mother hyvä tekoälyscifi sekä Birdbox hyvää post apocalyptic scifiä ja pelastihan Netflix meille Annihilation leffan ostamalla sen jakeluun. Toki ite tykkän myös hömpästä ala Enola Holmes

Aika hyvä leffasettiä imo viimevuosilta kyllä
Tässä tosiaan huomaa kyllä ne erot meidän ihmisten leffamauissa. Itse laitan noista suurimman osan laatikkoon "aivan hirveetä p****aa". Tosin en ole myöskään mieltynyt musiikkielokuviin ja itselleni ne on enemmän painajaisia ja kidutusta, kuin mikään nautinto. Toki poikkeuksiakin on. Samoin Roman kaltainen elokuva, on tosi vaikea katsoa, yritin oikein kunnolla, mutta en onnistunut pääsemään kovin pitkälle.

Myöskään Oscarin voittaminen ei ainakaan itselleni ole tae, että elokuva olisi hyvä. Yksikään noista elokuvista ei ole saanut myöskään IMDB:ssä yli 8 pistettä (nopeasti vilkaistuna), joka ei tietenkään ole itsessäänkään tae hyvälle elokuvalle, mutta tae se on sen verran, että ainakin top 20 leffat tai jopa top 50 käytännössä kaikki on omaankin mieleen vähintään hyviä tai huippuja. 8 ei vielä pääse ainakaan noin korkealle listalla.

Mutta tämä todistaa, että selkeästi Netflix on onnistunut tuottamaan elokuvia, jotka on huippuhyviä joidenkin mielestä vaikka minun mielestäni ei olekaan.

2 paavia elokuvaa on kehuttu, mutta olen itse jättänyt sen johonkin sellaiseen rauhalliseen elämänvaiheeseen katsottavaksi.

Ulkomaisista leffoista, varsinkin espanjalaisista olen kyllä löytänyt muutamankin oikein hyvän.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Netflixin elokuva tarjonta ei ole kummoinen, sarjojen taso on hieman parempi mutta sekin on mennyt alaspäin. En nyt osaa sanoa onko näkemyksissä aivan hirvittävästi eroa ja onko Netflixistä kirjoittaminen ohi ketjun aiheen (mikä se on?).

Suuri on kaunista mutta miksi esim. Nokia menetti matkapuhelin markkinan, heillä innovointi loppui. Sama kohtalo voi koskea Netflixiä jos taso putoaa ja tilaajat siirtyvät paremman hinta-laatusuhteen palveluntarjoajiin.

En ole aikoihin käynyt elokuvissa, enkä ole aikeissa edes mennä. Silti ihmiset käyvät edelleen elokuvissa ja heille niitä tehdään. Aika monella on vielä suht pieniä televisioita kotona, joten ei se elämys ole samaa tasoa kuin isommalla TV:llä. Naisetkin sitä sanoo että koolla on väliä.
Kilpailu hyvistä tekijöistä on kiivampaa kuin se on minun elinikänäni ollut. Hollywoodissa ei kuitenkaan ihan loputtomasti ole erinomaisia käsikirjoittajia, ohjaajia ja showrunnereita. Väkisin ne hitit ja hyvät tekeleet leviävät eri tahojen välillä melko laajalti, kun jokaisella taholla on nykyään oma striimauspalvelunsa.

Netflixin taktiikka keskittyä määrään, laadun sijaan toki on myös yksi iso tekijä tässä. Mutta sielläkin on kaiketi jo tajuttu, että, jos viikossa julkaistaan 5 uutta leffaa ja sarjaa niin kaikille niille ei löydy katsojia ja pikemminkin pitää panostaa laatuun sen sijaan, että on määrällisesti loputtomasti uutta katsottavaa. Kellään ei riitä aika katsoa Netflixin uutuuksia jolloin se positiivinen pyörre jää monesti toteutumatta, vaikka siellä olisi ihan laatuakin seassa.

Kun työpaikkoja ihan sieltä käsikirjoittamisesta lähtien on tarjolla aivan järkyttävän paljon enemmän kuin aiemmin, se myös takaa melko hyvin sen, että se taso ei mihinkään nouse. Ei huono käsikirjoittaja hyväksi muutu, vaikka sille kuinka antaisi projektia työn alle. Jos ennen elokuva-ala oli se joka työllisti nämä sepät joista ei kirjallisuusuralle ollut, on tuota "talenttipoolia" jakamassa nykyään enemmissä määrin kaikki muu viihdeteollisuus podcasteista ja youtubesta peliteollisuuteen.

Laadukasta katsottavaa Netflixistä toki edelleen löytyy ja semmoista hyvää viihdettä on loputtomasti. Sama taso-ongelma on mielestäni monella muullakin tekijällä, eikä ongelma ole yksistään Netflixin. Ei tarvitse kuin katsoa, vaikka Marvelia ja Star Warssia striimipuolella ja sieltäkin jo löytyy fanien mielestä melko turhaa höttöä ja idioottimaisuuksia sarjat täynnä.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Samaa mieltä tuosta leffatarjonnasta. Ei tuon mainitun The Irishmanin lisäksi ole itselle uponnut kuin Don't Look Up. Hävyttömän keskinkertaisia on nuo isonkin budjetin leffat, puhumattakaan pienemmistä.

Minulle tuolta on uponnut melko tasaisesti aina joku elokuva. Iso budjetti ei toki ole mikään tae, että sieltä yhtään sen laadukkampaa tulisi kuin muualtakaan Hollywoodista.

Irishmanin lisäksi itse listaisin seuraavat leffat:

-Uncut Gems
-Da 5 Bloods
-I'm Thinking of Ending Things (tämä ei missään nimessä ole kaikkien makuun, mutta on melko kehuttu)
-The Power of The Dog (jätti itseni kylmäksi, mutta kavereista on taas moni pitänyt kovasti)
-The Mitchells vs. the Machines
-Marriage Story
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Minä nokitan vielä tuohon Cmoren ja Viaplayn päälle. Voitinko?
Mitä Apple on tehnyt sinulle, kun ei ole päässyt listalle? Sieltäkin löytyy jotain ihan helmiä elokuvia ja sarjoja. Määrällisesti jää vielä muiden jalkoihin, mutta ei lopu katsottava sieltäkään hetkessä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vaimo (joojoo) katselee noita Netflixin realityhömppiä kuten Love is Blind. Vaikuttavat aika isolla budjetilla tehdyiltä ne ja ovat ilmeisen suosittuja.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
-Marriage Story
Tälle peukku. Nimen perusteella kuulostaa osastolta "romanttinen komedia, ei jatkoon", mutta kyseessä oikein hieno ihmissuhdedraama. Jossa toki myös komediallisia elementtejä mukana, mutta enemmän tragikomediaa.
 

Aapee79

Jäsen
Mitä Apple on tehnyt sinulle, kun ei ole päässyt listalle? Sieltäkin löytyy jotain ihan helmiä elokuvia ja sarjoja. Määrällisesti jää vielä muiden jalkoihin, mutta ei lopu katsottava sieltäkään hetkessä.
Oli hetken, mutta ne vähäiset laatusarjat oli nopeasti katsottu. Kuhan tulee jatko-osia niihin, niin sitten toki!
 

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Valkoinen Kohina iski omaan makuhermoon hienosti. Tykkään näistä absurdin tunnelman omaavista tekeleistä ja Adam Driver oli totutun hyvä tässäkin.

Tuli katsottua eilen ja en vieläkään tiedä mitä ajatella. Häilyy jossain nerokkuuden ja tekotaiteellisen välillä, pitänee katsoa uudestaan..
 

Orvo Muusi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
1899 näköjään canceloitu ekan kauden jälkeen. Taidampa sitte jättää kesken. Samalla tuli sitte irtisanottua Netflix ja otan seuraavaksi Primen jossa pari sarjaa odottelee. Muista poiketen en katso kuin yhtä palvelua kerralla :)

 

Käppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
1899 näköjään canceloitu ekan kauden jälkeen. Taidampa sitte jättää kesken. Samalla tuli sitte irtisanottua Netflix ja otan seuraavaksi Primen jossa pari sarjaa odottelee. Muista poiketen en katso kuin yhtä palvelua kerralla :)

Huomasin tänään saman ja vähän tuli kyllä kirottua. Katseltiin tuo eka kausi parissa päivässä tuossa välipäivinä ja olisi kyllä kiinnostanut seuraava kausi.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
No mun mielestä 1899 ajo itsensä upikujaan kun se ei osannut päättää minkä tyypin sarja se on. Loppu ei mätsännyt kovinkaan hyvin perustarinaan (näin spoikaamatta sanottuna). Mysteerejä ladottiin, mutta ei selvitetty tasasin väliajoin mielenkiinnon ylläpitämiseksi. Loppu teki toiselta laivalta tulleen pojan ja miehen käytöksestä täysin epäloogisia (nähneet ymmärtää). Ihmettelin kehuja ja varsinkin spekulaatiota jatkosta.

Tuotantoarvot ja näyttelijätyö oli kyllä priima ja plussa aidosti erikielisistä hahmoista.
 

Buster

Jäsen
Minulle tuolta on uponnut melko tasaisesti aina joku elokuva. Iso budjetti ei toki ole mikään tae, että sieltä yhtään sen laadukkampaa tulisi kuin muualtakaan Hollywoodista.

Irishmanin lisäksi itse listaisin seuraavat leffat:

-Uncut Gems
-Da 5 Bloods
-I'm Thinking of Ending Things (tämä ei missään nimessä ole kaikkien makuun, mutta on melko kehuttu)
-The Power of The Dog (jätti itseni kylmäksi, mutta kavereista on taas moni pitänyt kovasti)
-The Mitchells vs. the Machines
-Marriage Story
Itse lisään jatkoksi hyviä, sillä erolla että ylläoleva lista on ennemmin erinomaisia elokuvia kuin hyviä ( :) ). Plus poimin suoraan nimellä listasta ulkomuistista, joten jotain on saattanut jäädä pois. Yleiseen keskusteluun viitaten ehkä oma laaturima on sitten alempana, koska vuositasolla tulee helposti kolmenumeroinen määrä kaikkia mahdollisia elokuvia haluna laajentaa entisestään makua ja ymmärrystä. Katson "mielelläni" kymmenen huonoa (lopetan elokuvia kesken) löytääkseni yhden hyvän julkisen silmän ulkopuolelta. Siihen on nähtävä vaivaa jossain muodossa. Ellei sitten tilaa Mubia.

Beasts of No Nation, I Don't Feel At Home In This World Anymore, Okja, To The Bone, The Meyerowitz Stories, 22 July, Private Life, The Ballad of Buster Scruggs, Roma, Bird Box, Paddleton, Dolemite Is My Name, Klaus, The Two Popes, The Half of It, A Whisker Away, The Forty-Year-Old Version, His House, Horse Girl, Mank, Ma Rainey's Black Bottom, Pieces of a Woman, The White Tiger, The Dig, Bad Trip, Passing, 7 Prisoners, Tick tick Boom, The Hand of God, Don't Look Up

Ja sitten vielä hyvää peruskauraa:

The Fundamentals of Caring, Gerald's Game, The Babysitter, 1922, Wheelman, The Week Off, Cam, High Flying Bird, The Highwaymen, El Camino, The Laundromat, The Willoughbys, Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga, The Trial of the Chicago 7, Over the Moon, Hillbilly Elegy, The Life Ahead, Malcolm & Marie, Fear Street -trilogia, Blood Red Sky, Beckett, The Harder They Fall.

Pelkästään tämä vuosi:
Blonde, All Quiet on the Western Front, Wendell & Wild, Apollo 10 1⁄2: A Space Age Childhood, Hustle, The Stranger, The Wonder, The Good Nurse ja sitten peruskaura-osastolla: My Father's Dragon, Bubble, A Jazzman's Blues, Athena, Mr. Harrigan's Phone.

Ja vielä katsomatta vuoden loppupuolelta ainakin Lady Chatterleys Lover, Del Toron Pinokkio, Bardo, White Noise ja Glass Onion.

Tähän päälle vielä kaikki hyvät dokkarit, mitkä olivat jopa alkuaikoina se minulle suurempi syy tilata palvelua.

Minkä ohella tulee sitten näitä joko nimekkäiden ohjaajien tai isojen tähtien epäonnistuneempia, mutta silti jollain tavalla mielenkiintoisia projekteja joiden katsomisesta on kuitenkin tyytyväinen, vaikkei itse elokuva olisi varsinaisesti "hyvä". Alkaen vaikka Brightista, Velvet Buzzsaw'sta sekä The Midnight Skysta päättyen ei enempään eikä vähempään kuin Orson Wellesin The Other Side of the Windiin. Joskus kokonaisuus ei toimi, mutta osaset, kohtaukset ja yksittäiset kuvat voivat olla hyvin mielenkiintoisia ja mieleenjääviä.

Silti kuitenkin on helppo liittyä siihen alkuperäiseen argumenttiin, että volyymiin nähden valtaosa Netflixin alkuperäiselokuvista on aika ala-arvoista massaa. Joskus tuntuu, että ne elokuvat tehdään algoritmeillä nekin, koska ideat on monissa niin vetäviä / populistisia, mutta pinnallisia ja jopa kiirehdittyjä. Toki sitä on jo silloin 15-16 oppinut siihen, että ei katso jokaista Netflixin omaa elokuvaa. Vaan poimii sieltä nimitapaukset ja ne joissa aistii mahdollista potentiaalia. Yleensä metacritic, ohjaaja ja käsikirjoittajat, sekä synopsis syynissä, koska aikaa ja halua ei ole jokaista katsoa - mutta aika uteliaasti tulee sieltä riman alta siltikin poimittua tavaraa ja joskus jopa menestyksellä. Lisäksi nykyaikana tulee niin valtavasti uusia elokuvia, että itselläni on ainakin hieman hankalaa koittaa pysytellä nykyajan aallonharjalla ja seurata minulle mielenkiintoisten ohjaajien sekä näyttelijöiden uraa "reaaliajassa", sekä vielä ehtiä katsoa vanhempiakin elokuvia. Etenkin kun nyt on pitänyt suurenevissa määrin myös tv-sarjoja katsella tekijöiden, ohjaajien ja ideoiden eksyessä sinnekin.

Ja joo, itseltäkin löytyy useampi suoratoistotilaus. Eipä sitä muuta juuri nyt tule katseltua, kun ei tarvitse hokiakaan useaa peliä viikossa katsoa.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Itse lisään jatkoksi hyviä, sillä erolla että ylläoleva lista on ennemmin erinomaisia elokuvia kuin hyviä ( :) ). Plus poimin suoraan nimellä listasta ulkomuistista, joten jotain on saattanut jäädä pois. Yleiseen keskusteluun viitaten ehkä oma laaturima on sitten alempana, koska vuositasolla tulee helposti kolmenumeroinen määrä kaikkia mahdollisia elokuvia haluna laajentaa entisestään makua ja ymmärrystä. Katson "mielelläni" kymmenen huonoa (lopetan elokuvia kesken) löytääkseni yhden hyvän julkisen silmän ulkopuolelta. Siihen on nähtävä vaivaa jossain muodossa. Ellei sitten tilaa Mubia.

Hyvä listaus myös sinulla ja, jos olisin jaksanut miettiä hieman pidempään niin tuolta listalta olisi muutamia leffoja löytänyt tiensä myös tuolle minun listalle ja vähän laajemmalle listalle sitten vielä useampi. Ehkä, jos jotain vielä pitäisi lisätä listalle niin Extraction. Ei tarjoa mitään ihmeitä, mutta helvetin hyvää toimintaa tarjoaa.

Tämän vuotisista tosiaan Hustle oli kova ja, jos Linklaterin elokuvat ovat millään tavalla toimineet niin tuo Apollo 10½ on myös hemmetin kova. Itse tykkään kuin hullu puurosta tuosta Linklaterin tavasta kertoa omista nuoruusvuosistaan.

Kun täällä on kehuttu nyt Hustlea ja Uncut Gemssiä niin pitää varmaan samaan hengenvetoon todeta, että Sandlerista huolimatta elokuville kannattaa antaa mahdollisuus. Adam Sandlerista huolimatta ja johtuen nuo elokuvat toimivat erittäin hyvin ja tämä sellaisen ihmisen suusta, joka ei voi sietää Sandleria sitten yhtään.

Mutta kuten sanottua, vaivannäköä tuo vaatii, että Netflixistä löytää ne hyvät elokuvat. Näkyvyyttä parhaiten saa aina nämä päivän top10 -elokuvat/sarjat, joka ei missään nimessä ole tae siitä, että luvassa olisi laatua. Algoritmi on vain suositellut kyseistä elokuvaa riittävän monelle ja sen jälkeen riittävän moni on pistänyt sen katseluun. Tämmöisestä malliesimerkki, vaikkapa The Interceptor (4.6 rating IMDB:ssä), joka roikkui varmaan viikkoja katsotuimpien elokuvien listalla. Itsekin melkein sorruin, mutta satuin katsomaan, että mitäs IMDB tästä sanoo.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Meinasin katsoa kehutun intialaisen RRR-leffan ennen vuosiäänestyksen loppua, kun se kerran Flixiin ilmestyi, mutta eihän tätä mukavaa ole katsoa. Tarjolla on vain hindiksi ja englanniksi dubatut ääniraidat, eikä alkuperäistä telugunkielistä raitaa. Taisi jäädä katsomatta.

Ei sillä, että olisin muuten tiennyt, mikä kieli on oikea, mutta dubbaus iski päin kasvoja ensimmäisistä sekunneista lähtien, joten kesken jäi.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
I'm thinking of ending things oli taas niitä elokuvia, että jäin miettimään miksi ja miten olen tämän onnistunut ohittamaan parin vuoden ajan. Aivan loistava elokuva.
Nautin myös 100%. Varsinkin se automatka vanhempien luo oli taidetta. Olen yrittänyt kehua leffaa tutuille ja aika 50/50 menee että sitä joko vihaa tai nauttii. Aika harvassa on ne "joo ihan ok" tai "ääh"
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös