Haunting of Bly Manorista nähty nyt kuusi jaksoa ja kolme vielä jäljellä. Ei ole iskenyt kyllä samalla tavalla kuin ykköskausi. En yleensä halua arvostella kesken kaiken, kun kolmasosa kautta vielä jäljellä, mutta saa viimeiset jaksot olla melkoista tykitystä, että taso nousisi lähelle aiempaa kautta. Ei se huono ole ollut sinänsä, ei ole vain ollut niin kiinnostava kokonaisuutena ja vähän liian arvattava. Ykköskaudelta on tuotu paljon elementtejä ja on hieman kierrätyksen makua. Aiemman kauden näyttelijöitä on ollut kiva nähdä eri rooleissa ja näyttely on ollut kauden vahvuuksia.
Semmoinen mysteerinen ilmapiiri on pääosin puuttunut, mikä koukutti aiemmalla kaudella. Lisäksi toistaiseksi kausi ei ole ollut kovin pelottava. Olen todella huono katsomaan kauhua ja ensimmäistä kautta katsoessani yöuneni kärsivät. Toistaiseksi olen nukkunut hyvin kakkoskautta katsoessani. Tuntuu, että mitään jännittävää ei ole juuri edes kirjoitettu sarjaan ja välillä unohtaa, että kyseessä on jonkin sortin kummitustarina. Jos ykköskaudella oli välillä vähän liikaakin jumpscare -hetkiä, niin nyt niitä on ollut liian vähän. No, tuntuu vähän, että luvassa on vielä loppuhuipennus, joten ehkä pahin on vielä luvassa?
Olen edelleen tyytyväinen, ettei ykköskauden tarinalle alettu vääntämään jatkoa, mutta odotukset uusimmalle kaudelle olivat varmasti monilla korkeat. Oletan, että näemme vielä kolmannen kauden ainakin. Toivottavasti keksivät jotain uutta sitä varten.