Paskan osuminen tuulettimeen on aika vahva termi tilanteesta jossa sopimusneuvottelut ovat viivästyneet meille tuntemattomasta syystä.
En tiedä paskan tuulettimeen osumisesta, mutta kyllähän siellä pahemman kerran on mokattu, jos kerran ovat julkaisseet mainoksia, joissa mainostetaan kanavia joita ei sitten kuitenkaan kanavapaketissa ole:
Shejbal kirjoitti:
Viime viikon maanantaina taisi tulla oikein asiakaskirje, jossa mainostivat uutta Sport Mixiään kaikkine kanavineen.
Eivätköhän ne tuon kuitenkin ennen kauden alkua hoida kuntoon ja kanavapaketin tilanneet ovat tyytyväisiä. Omat pakettini tilaan Sonera Viihteen kautta, mutta kyllä nuo täällä kuvaillut DNA:n asiakaspalvelijoiden kertomat "totuudet" ovat juuri sellaisia, joita saa kuulla Sonerankin asiakaspalvelijoilta. Yksi kertoo toista ja toinen toista ja kun menet oikein liikkeeseen asiaa tiedustelemaan, niin siellä kerrotaan kolmatta. Useamman kerran olen törmännyt jotain kanavapaketti- tai liittymäasioita hoitaessani asiakaspalvelijaan, joka on pihalla kuin lintulauta.
Joskus aikoinaan mulle myytiin kaapeliin Nelosen paketti kaikkine lisäkilkkeineen, unohtivat vain kertoa, että ne lisäkilkekanavat näkyvät vain HD:nä, eikä mulla sattunut HD-kortinlukijaa olemaan (ei itse asiassa ole vieläkään ja tuskin tuleekaan, kun en sellaista mihinkään tarvitse). Ite jouduin selvittämään miksi kanavat eivät näy ja soitettuani asiakaspalveluun ei siellä oltu ollenkaan tietoisia siitä, että noiden lisäkanavien katsomiseen asiakas tarvitsee HD-kortinlukijan. Tässä tapauksessa mulle kävi loppujen lopuksi ihan hyvin, koska pääsin tuon HD/SD-sotkun varjolla luikertelemaan irti määräaikaisesta sopimuksesta jo ennen kauden alkua ja kaikki muut paketin kanavat hävisivätkin valikosta aika äkkiä, mutta Nelonen Pro -kanavat jäivät jostain syystä valikoimiin ja näkyivät koko kauden ajan ilmaiseksi.
Pakko mainita myös vähän tuoreemmasta tapauksesta. Viasat kun nostaa (nosti?) hintojaan, niin meinasin tossa kesän lopulla hyödyntää puolen vuoden määräaikaisen tarjouksen, se kun oli jonkin verrankin halvempi kuin tuo perushinta. Liikkeessä myyjä sanoi, että ei niitä määräaikaisia enää myydä, että sori vaan, en voi auttaa. Tulin kotiin ja löysin Soneran nettisivuilta kyseisen määräaikaistarjouksen, soitin asiakaspalveluun ja kappas: kyllähän niitä paketteja edelleen myytiin ja sellaisen myös tilasin.
---
Meni näköjään Soneran kritisoimiseksi ihan väärässä ketjussa, joten pahoittelut ohi aiheen kirjoittelusta. Noh, toivottavasti DNA pääsee Nelosen kanssa neuvotteluissaan ajoissa maaliin ja porukka näkee kiekkonsa juuri niin kuin olettivatkin. Jos taas jostain syystä DNA ei pääsisi Nelosen kanssa sopimukseen, niin sitten tuosta kehkeytyisi kyllä aika vittumainen keissi, kun on myyty kanavia joita ei valikoimissa ole.