Nelonen Pro, siellä se lätkä on...

  • 2 266 348
  • 6 673

Peery

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Huomasin tänään Liigan sivuilla DNA Welhon mainokseen ja päätin katsoa mitä se sisältää. Jos tilaan tuon 4Paketti + Ihan kaikki SM-liiga pelit -paketin alkuviikosta, niin saako sen näkyviin jo sitten loppu viikosta. Torstain ja perjantain peleihin en tarvitse, koska perjantaina olen hallilla, mutta lauantain Ilves-HPK -pelin haluaisin nähdä.

DNA Welho

Itse kävin tämän paketin ostamassa DNA-kaupasta ja sanoivat, että parin tunnin päästä pitäisi näkyä. No meni noin puolitoista päivää, mutta eihän tässä mikään kiire ole. Nyt näkyy kuitenkin!
 

euron kolikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Siis onko tosiaan niin, että DNA Welhon kaapelissa noita extrakanavia ei näe muuta ku HD puolella? Tein taas tänään kanavahaun eikä se löytäny muuta ku noi HD kanavat. Tästä ei kyllä tilauksen yhteydessä mainittu mitään.

Off topicina vielä, että näkyykö teillä viasatin tilaajilla DNA:n kaapelissa kanavavalikossa viasat hockey? Mulla näkyy vain sport ja hockey finland.
 

Myrsky74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Real Madrid, Nottingham Forest
Siis onko tosiaan niin, että DNA Welhon kaapelissa noita extrakanavia ei näe muuta ku HD puolella? Tein taas tänään kanavahaun eikä se löytäny muuta ku noi HD kanavat. Tästä ei kyllä tilauksen yhteydessä mainittu mitään.

Off topicina vielä, että näkyykö teillä viasatin tilaajilla DNA:n kaapelissa kanavavalikossa viasat hockey? Mulla näkyy vain sport ja hockey finland.

Vain Pro 1 ja 2 näkyvät tavallisena, muut vain HD:na.

Itselläni näkyy noiden kahden mainitsemasi lisäksi myös viasat hockey ja golf.
 

KallesS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Real Madrid
En löytänyt miltään sivulta, enkä jaksa täältäkään alkaa selailemaan montaa sivua, niin pystyykö otteluita maksamaan kertamaksulla? Jos koneella siis katselee.
 

3156155

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En löytänyt miltään sivulta, enkä jaksa täältäkään alkaa selailemaan montaa sivua, niin pystyykö otteluita maksamaan kertamaksulla? Jos koneella siis katselee.

Ruutu+ Pro | Ruutu

En tiedä tuleeko muita vaihtoehtoja kuin tuo 14,95 jolla saa katsella 24 tuntia.

Vai tarkoititko, että maksaisit koko esim 12kk maksut kerralla. Itse ainakin haluaisin maksaa nimittäin koko tuon summan kerralla nyt kun on vielä töitä! Lomautukset alkavat nimittäin marraskuussa joten olisi tuokin maksu sitten jo maksettu. Voisi sitten lomautusten alkaessa vain keskittyä nauttimaan liigasta ilman joka kuukautisia maksuja. Urholla oli aiemmin tuo SaiPan kausikortti jonka maksoin kerralla ja totesin hyväksi, vaikka Urho nyt olikin.
 
Viimeksi muokattu:

Sphinx

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vai tarkoititko, että maksaisit koko esim 12kk maksut kerralla. Itse ainakin haluaisin maksaa nimittäin koko tuon summan kerralla nyt kun on vielä töitä!
Kyllä sinulta se koko 12 kuukauden tilausmaksu veloitetaan kerralla, ei missään erillisissä kuukausierissä. Edellä varmaan kuitenkin haluttiin tietää voiko ostaa yksittäisiä otteluita niin se ei tietääkseni ole mahdollista vaan on tosiaan nuo kolme vaihtoehtoa; ostaa kerralla joko kaikki yhden päivän, yhden kuukauden tai yhden vuoden ottelut. Yksittäisten kuukausien ostaminen tulee lopulta samanhintaiseksi kuin vuoden ostaminen jos haluaa katsoa koko SM-liigakauden runkosarjan ja pudotuspelit mukaan lukien. Jos arvelee oman joukkueen ehkä jäävän runkosarjaan voi saada jonkun verran säästöä ostamalla katseluoikeuden aina kuukaudeksi kerrallaan.
 

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Viikkomakasiini antoi hyvän ennakkokatsauksen kauden lähtöasetelmista. Tässä vielä tiivistettynä ensi kauden osallistujat: Jokerit, Karalahti, HIFK, Karalahti, Lukko, Karalahti, Ässät, Karalahti, Blues, Karalahti ja KalPa. Unohtuiko joku, 14 niitä piti olla? Ai niin Hagman ja Nummelin. Ja Karalahti.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Viikkomakasiini antoi hyvän ennakkokatsauksen kauden lähtöasetelmista. Tässä vielä tiivistettynä ensi kauden osallistujat: Jokerit, Karalahti, HIFK, Karalahti, Lukko, Karalahti, Ässät, Karalahti, Blues, Karalahti ja KalPa. Unohtuiko joku, 14 niitä piti olla? Ai niin Hagman ja Nummelin. Ja Karalahti.

Ja muutama taitoluistelija.
 

Anzi

Jäsen
Joo, ulkomaisiin urheiluohjelmiin tottuneena oli tämän puolituntisen jälkeen todella suu auki. Suomen jääkiekon pääsarjaa käsittelevän ennakkomakasiinin tuottama tiedollinen anti oli mulle: Nelosen Dancing on Ice-ohjelmassa on ainakin kolme mulle täysin ennalta tuntematonta "julkkista" joku Ehrnrooth, joku Sara ja joku Kim. Helena Lindgrenin ja Arttu Wiskarin tiesin, ja näistä ensimmäisen livelaulantaa voi jopa kuunnella (ja HL on ikäisekseen tosi hyvässä kunnossa) ja jälkimmäisen livelaulantaa en mene kuuntelemaan ja kun sitä radiosta tulee, radio menee samalla kymmenesosasekunnilla kiinni. Ja DoI:ta en aio katsoa.

Noh,annetaan siimaa ja aikaa vielä pari viikkoa. Mutta tosi pohjalla (tai pohjaakin syvemmällä) oltiin kyllä ekassa Viikkomakasiinissa.
 

Zikako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viikkomakasiini antoi hyvän ennakkokatsauksen kauden lähtöasetelmista. Tässä vielä tiivistettynä ensi kauden osallistujat: Jokerit, Karalahti, HIFK, Karalahti, Lukko, Karalahti, Ässät, Karalahti, Blues, Karalahti ja KalPa. Unohtuiko joku, 14 niitä piti olla? Ai niin Hagman ja Nummelin. Ja Karalahti.

Tässä viimeiset kolme viikkoa miettinyt, että pitäisköhän hommata ainakin nelonen paketti. No ei tule tapahtumaan, ei ollut vaikea päätös tämän viikkomakasiinin jälkeen. Lätkä on parasta paikan päällä ja saa ihan itse valita kuinka paljon kiinnostaa Helsingin paikalliset.
 

blackhawk

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Chicago
Viikkomakasiineja nyt en muutenkaan jaksaisi katsella, mutta erityisesti kiinnostaa ottelulähetysten taso. Viikon sisällä sekin alkaa selvitä. Varsinkin kameroiden lukumäärä ja ohjaajan kyky hyödyntää käytettävissä olevaa kuvaa ovat oleellisia juttuja, sillä ne ratkaisevat, miten hyvin matsin tapahtumat välittyvät kotikatsomoon. Se on sitten toisarvoinen juttu, kuka selostaa ja miten.
 

Anzi

Jäsen
Jos taso ei nouse, niin kohta Liigalla menee yhtä hyvin kuin Miss Suomi-instituutiolla nykyisin.

Eli ton muutama tunti sitten nähdyn puolentunnin turhakkeen perusteella ainoa tieto joka mulle uutena tuli, että DoI:ssa on mukana "julkkisia". Kun sitten googlasin näitä nevöhööd-ehrnroothkimsaroja, minulle selvisi mm., että Sara Chafak on siis viime vuoden Miss Suomi. Ei siinä mitään, varmaan ihan katseltava nainen myös luonnossa, mutta en ole ikinä hänestä kuullut tai nähnyt mitään ja tieto selviää sitten SM-liiga Makasiinin kautta...Ja eikö nää missit tai perintöprinsessat kuitenkin arvosta enemmän esim. NHL-statusta?
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Meneekö homma niin, että jos ottaa tuon ruutu.fi kuukaudeksi niin sen saa käytännössä saman tien käyttöön? Ajatus oli perjantaina ottaa kk-paketti mutta uskaltaako sen jättää viime tippaan? :D
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Olen varmaan tulossa vanhaksi, kun en ymmärrä miten Jani Alkio - Antti Mäkisestä puhumattakaan - voi jonkun mielestä olla hyvä tai jopa maan paras selostaja. Sekä Jalo että Ritari lukevat peliä paljon paremmin kuin Alkio, jolta jää jäähyihin ja pelikatkoihin johtaneet tilanteet liian usein huomaamatta.

Kyllä mielestäni Alkio on juuri se hyvä selostaja prolta. Ei niin hyvä kuin Mäkinen, mutta hyvä kakkonen. Mielestäni näistä ja etenkin Mäkisestä huokuu intohimo lajia kohtaan, mikä on itselleni yksi isoo syy tykätä näistä herroista. Onneksi Mäkinen jatkaakin NHL:llän selostusta. Myös lajista löytyy tietämystä varsinkin Antilla.
 

Nashpre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK:n sairastupa, HIFK, Liverpool FC
Meneekö homma niin, että jos ottaa tuon ruutu.fi kuukaudeksi niin sen saa käytännössä saman tien käyttöön? Ajatus oli perjantaina ottaa kk-paketti mutta uskaltaako sen jättää viime tippaan? :D

Eiköhän se noissa nettipalveluissa mene niin, että maksat -> palvelu avautuu käyttöösi.
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Hmm, otin nyt tuon Ruudun toistaiseksi voimassa olevana. Menin sitten Ruutu.fi ja sieltä urheilu ja klikkasin suora lähetys tuosta 6. finaalista joka alkanut tänään 12.45. No eihän se näy, wtf? Ensiksi tulee: "video ei ole tällä hetkellä katseltavissa", hetken lataus ja yläkulmaan tulee "soittaminen ei onnistu". Adblock ei ole päällä joten ongelma ei ainakaan siitä johdu. Vai eikö tuo finaalin uusinta kuulu tähän pakettiin?

EDIT: Toisella koneella näyttöön tulee "Hego Feed 5" mutta ei mitään muuta. Lupaavaa!
 
Viimeksi muokattu:

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Eiköhän se noissa nettipalveluissa mene niin, että maksat -> palvelu avautuu käyttöösi.

Kyllä yleensä mutta kiinnostaakin se, että tuleeko tuosta rekisteröinnistä ruutu.fi palveluun joku tarkistus. Silloin riippuen ajankohdasta voi homma venyä vaikkapa seuraavaan päivään ja viikonlopun ollessa kyseessä jopa maanantaille.

Voihan sen rekisteröinnin tehdä vaikka jo torstaina jos haluaa pelata varmanpäälle, päivä sinne tänne...
 
Elisa kaapeli-tv

Näkyykö kenelläkään jo Nelonen Pro 3-8 kanavat kanavalistauksessa (elisa kaapeli)? Oma digiboksini ei niitä ainakaan löydä. Pahoitteluni jos tätä on aikaisemmin jo kysytty.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Kyllä mielestäni Alkio on juuri se hyvä selostaja prolta. Ei niin hyvä kuin Mäkinen, mutta hyvä kakkonen. Mielestäni näistä ja etenkin Mäkisestä huokuu intohimo lajia kohtaan, mikä on itselleni yksi isoo syy tykätä näistä herroista. Onneksi Mäkinen jatkaakin NHL:llän selostusta. Myös lajista löytyy tietämystä varsinkin Antilla.

Ehkä Mäkiseltä löytyy inhtohimoa mutta selostuksen ulostuonti on äärimmäisen raskasta kuultavaa, kun mies venyttää sanojen lisäämällä päätteitä päätteidensäkään peräänsäkään. Lisäksi minua ei kiinnosta pätkääkään mitä Twitterissä lukee. Twitter twitterinä ja televisio televisiona sanon minä.

Selostajan tehtävä on selostaa myös sitä mitä kuvan ulkopuolella tapahtuu, sillä sitä katsoja ei näe. Tässä Jani Alkio on äärimmäisen surkea. Alkio keskittyy selostamaan kaikkea mitä ruudussa näkyy, jopa katsojien ulkonäköä, mutta kuvan ulkopuolella tapahtuvat koiruudet jäävät huomaamatta. Ehkä jääkiekko on sälibändymiehelle liian kovavauhtinen peli.

Jalo on turkulaisuudestaan huolimatta selostaja, jonka puhe ei ärsytä. Hän artikuloi hyvin ja keskittyy oleelliseen. Samaa ei voi sanoa kolmikosta Alkio-Ritari-Mäkinen, joille huulenheitto ja ärsyttävien termien (esim. irtopala) viljeleminen on krooninen haitta. Kolmikko on tosin paljon Jaloa nuorempi ja kokemattomampi, joten vertailu ei ole täysin reilua. Ja jos jotain hyvää pitää sanoa, niin kaikki edellä mainitut ovat joka tapauksessa parempia selostajia kuin edesmennyt Antero Karapalo.

Television kehittyessä ja katsojien lajitietoisuuden parantuessa on selostamisesta tullut toissijaista ja siksi olisi toivottavaa, että Nelonen tarjoaisi selostusvapaan vaihtoehdon, jolloin katsoja voi rauhassa katsoa peliä ja aistia hallin tunnelmaa. En minä hallissakaan ollessani kaipaa viereen selostajaa, ja jos sellainen siihen ilmestyy, pyrin mahdollisuuksien mukaan vaihtamaan paikkaa.
 
Viimeksi muokattu:

Heimonjohtaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Huomasin tänään Liigan sivuilla DNA Welhon mainokseen ja päätin katsoa mitä se sisältää. Jos tilaan tuon 4Paketti + Ihan kaikki SM-liiga pelit -paketin alkuviikosta, niin saako sen näkyviin jo sitten loppu viikosta. Torstain ja perjantain peleihin en tarvitse, koska perjantaina olen hallilla, mutta lauantain Ilves-HPK -pelin haluaisin nähdä.

DNA Welho

Itse tilasin netin kautta tuon kanavapaketin, niin about 2 minuuttia ja kaikki kanavat näkyi kotonani. Tosin minulla oli jo vanha tv kortti valmiina telkkarissa kiinni, joten ei täytynyt korttia odotella. Sanoisin, että todella nopeaa toimintaa.
 

JaSa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks
...Vai eikö tuo finaalin uusinta kuulu tähän pakettiin?

Lainausta lyhennetty.

Jokunen päivä sitten Nelonen ilmoitti Fb:n/twitterin puolella ettei noita viime kevään finaaleita tulekaan Ruutuun katsottavaksi tallenteiden huonosta kuvanlaadusta johtuen. Olisivat toki varmaan voineet hoitaa asian tuolla Ruudun puolella hieman paremmin, eikä jättää toimimattomia videoita aiheuttamaan hämmennystä.
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Ehkä Mäkiseltä löytyy inhtohimoa mutta selostuksen ulostuonti on äärimmäisen raskasta kuultavaa, kun mies venyttää sanojen lisäämällä päätteitä päätteidensäkään peräänsäkään. Lisäksi minua ei kiinnosta pätkääkään mitä Twitterissä lukee. Twitter twitterinä ja televisio televisiona sanon minä.

Mielipiteitä toki nämä. Itse tykkään Mäkisen selostuksesta kyllä. Paras suomalainen selostaja jonka olen kuullut. Jalo taas mielestäni jotenkin väritön selostaja.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Selostajan tehtävä on selostaa myös sitä mitä kuvan ulkopuolella tapahtuu, sillä sitä katsoja ei näe.

Mitä Mäkinen nyt Pasilasta käsin selostaa niin ei se nyt pelin ulkopuolella tapahtuvia asioita juuri pysty selostamaan jos katsoo itse samaa kuvaa minkä katsoja näkee (NHL/KHL).

Mun mielestä selostajan tehtävänä on pääasiassa selostaa mitä kentällä tapahtuu mahdollisimman laajasti ja tuoda omia näkökulmiaan esiin pienten välianalyysien muodossa, toki jos pystyy selostamaan mitä kuvan ulkopuolella tapahtuu on aina plussaa.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Mitä Mäkinen nyt Pasilasta käsin selostaa niin ei se nyt pelin ulkopuolella tapahtuvia asioita juuri pysty selostamaan jos katsoo itse samaa kuvaa minkä katsoja näkee (NHL/KHL).

Sinulle tuli niin kova kiire puolustamaan Mäkistä, että sinulta jäi huomaamatta, että viittasin tuossa kohtaa Jani Alkioon. Ei Mäkinen huono selostaja ole, mutta rasittava ulostulo ja jonninjoutava twitter-vouhotus pilaa kaiken hyvän.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Sinulle tuli niin kova kiire puolustamaan Mäkistä, että sinulta jäi huomaamatta, että viittasin tuossa kohtaa Jani Alkioon. Ei Mäkinen huono selostaja ole, mutta rasittava ulostulo ja jonninjoutava twitter-vouhotus pilaa kaiken hyvän.

Näköjään jäi, mutta pääpointtini on silti tossa jälkimmäisessä katkelmassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös