Nelonen Pro, siellä se lätkä on...

  • 2 266 538
  • 6 673
Mainosmailista poimittu: "Kaikki viihde- ja urheilusisällöt ovat alussa katsottavissa PC- ja Mac-laitteilla. 12.9. alkaen urheilusisältöä pystyy katsomaan myös iOS- ja Android-tableteilla selaimen kautta. Syksyn aikana julkaisemme omat sovellukset iOS- ja Android-laitteille sekä Samsung Smart-TV:lle. "
Ruutu FAQ (boldaus minun):
Otteluita voi seurata Ruutu –osoitteessa Flash-toistoon kykenevillä päätelaitteilla, kuten moderneilla PC ja Mac –koneilla. Lisäksi katselu on mahdollista iOS- ja Android-laitteilla (käytetyimmät mallit ja versiot) joko laitteen web-selaimella tai uudistetulla Ruutu-sovelluksella, joita julkaistaan syksy- ja talvikaudella 2013-2014. iOS ja Android –laitteiden lisäksi tulossa on erilliset Ruutu-sovellukset ainakin Windows Phonelle sekä valituille pelikonsoleille ja Smart-TV-laitteille.
Vähän on epämääräistä monen laitteen osalta. Ja mihinköhän asti se talvikausi 2014 kestää? Kerkiääkö uudet sovellukset jopa ennen playoffeja?! Wau. Pahasti ryssitty tämä homma. Varsinkin kun vieläkään ei ole tuon tarkempaa tietoa, että mihin laitteisiin tulee appseja. Ja vielä kolmannen kerran muistutukseksi; Samsungin töllöön piti tulla Smart-tv-sovellus jo kesällä 2012 mutta eipä tullut!! Joten miten luottaa neloseen?
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
No, mä voin vakuuttaa että noi applikaatiot ovat työn alla. Sitä en tiedä milloin valmistuvat.
 

J.J.Jasper

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Yksi asia mitä tuossa Sonerassa pitää ihailla/vihata on heidän kykynsä repiä rahaa. Tuonne asiakaspalvelunumeroon, mistä näitä HD-linkityksiä pitää tehdä tai yrittää selvittää on aina väh. 10 minuutin jono. Ja rahaa tulee.
 

Fat Jesus

Jäsen
Yksi asia mitä tuossa Sonerassa pitää ihailla/vihata on heidän kykynsä repiä rahaa. Tuonne asiakaspalvelunumeroon, mistä näitä HD-linkityksiä pitää tehdä tai yrittää selvittää on aina väh. 10 minuutin jono. Ja rahaa tulee.

Nopeampi yleensä vierailla Sonera-kauppiaalla tai Sonerapisteessä, kai nitä vielä on olemassa. Myös Facebookin kautta olen ratkaissut monta ongelmaa nopeasti lähettämällä viestin sinne.

Itsellä onneksi kaveri työskentelee Sonerakauppiaana joten asiat etenee aika sutjakkaasti tarvittaessa.
 
No, mä voin vakuuttaa että noi applikaatiot ovat työn alla.
Joo, mutta mitkä applikaatiot? Sehän tässä nyt olikin pointti. Jos ilmoitetaan, että "iOS- ja Android-laitteilla käytetyimmät mallit ja versiot" ja "valituille pelikonsoleille ja Smart-TV-laitteille", niin eihän tuo nyt kauhean tarkka ole.

Smart-tv-sovellukset pitää koodata jokaiselle valmistajalle erikseen, mitään standardia ei ole millä koodatessa toimisi kaikilla valmistajilla. LISÄKSI, historia on täynnä esimerkkejä Smart-tv-sovelluksien julkaisuista jotka toimivat vain XXXX vuosimalleissa ja sitä uudemmissa töllöissä.

Eli jos odotat Smart-tv-sovellusta, kuten minä odotan (se oikeastaan ratkaisee ostanko vai en, koska en halua läppäri->tv-virittelyjä harrastaa koko kauden), niin nelosen todella epämääräinen ilmoitus ei kauheasti nosta odotuksia ja tilaushalukkuutta.

Jos sinulla on mahdollisuus saada sisäpiirin tietoa, niin kysy tarkemmin esim., että mille töllöille (+ "minkävuotisia" pitää olla), ja vaikka mille pelikonsoleille (monet taitaa sitä tietoa odotella).
 

Algo

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Yksi asia mitä tuossa Sonerassa pitää ihailla/vihata on heidän kykynsä repiä rahaa. Tuonne asiakaspalvelunumeroon, mistä näitä HD-linkityksiä pitää tehdä tai yrittää selvittää on aina väh. 10 minuutin jono. Ja rahaa tulee.

Jos ei oo mikään kiire niin kannattaa tilata soittoaika omilta sivuilta. Yleensä on aina saanu joko seuraavalle tai sitä seuraavalle päivälle.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Tosin, CI+ lukija ja kortti pitää ymmärtääkseni aina linkittää vaikka katsoisi vain SD-kanavia.

Linkitys koskee kyllä käsittääkseni vain ja ainostaan (salattuja) HD-laatuisia lähetyksiä, ilman sitä ei näy, SD ei vaadi linkitystä.
 
Viimeksi muokattu:

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Linkitys koskee kyllä käsittääkseni vain ja ainostaan HD-laatuisia lähetyksiä, ilman sitä ei näy, SD ei vaadi linkitystä.
Kortinlukijan ja kortin välillä on tehtävä linkitys, vaikka katsoisi pelkkiä SD-lähetyksiä. Tämä tuli viime keväänä todistettua, kun vanhempien luona hoidin Soneran asiakaspalvelun kautta tuon kortin ja kortinlukijan välisen linkityksen.

Jos katsoo kortinlukijalla varustetun digiboksin kautta SD-lähetyksiä, niin silloin ei tarvitse linkittää. Mutta kortinlukija ja kortti tulee linkittää. En toki kyllä tiedä, että mikä logiikka tuossa sitten on.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Kortinlukijan ja kortin välillä on tehtävä linkitys, vaikka katsoisi pelkkiä SD-lähetyksiä.

Tämä selvä, ei ole tullut asia vastaan kun HD telkkarin lukijaan on linkitetty nuo kortit, SD-digiboxia ei ole linkitetty mihinkään ja HD-boxi taas on. Mutta linkittämisessä ei tosiaan ole rajaa vaan tarvittavat ristiinlinkitykset kannattaa tehdä jos on useampia HD-boxeja ja/tai -telkkareita lukijalla.
 

Wire

Jäsen
Sattui tuolla CanalDigitalia selatessa silmään että heillä näkyy vain Nelonen Pro 2 kanava eli ei nelonen pakettia kuten etusivulla annetaan ymmärtää. Ihan suolainen hinta yhdestä kanavasta.

Edit: eiku joo onhan tuolla muutakin
 

J.J.Jasper

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Noista HD-linkityksistä vielä, että onko sillä mitään käytännön merkitystä miten vanha se kaapelikortti on? Itsellä kyse varmaan ihan 2000-luvun alun kortista.

Eli sitten kun on HD-laitteet haettu, niin kortti on kivikautinen ja sitäkin saa juosta vaihtamaan?
 

JaSa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks
Vähän on epämääräistä monen laitteen osalta. Varsinkin kun vieläkään ei ole tuon tarkempaa tietoa, että mihin laitteisiin tulee appseja.

Hieman pätkin tuota lainausta.

NelonenPron:n Fb sivuilta poimittu seuraavaa: "PS3-sovellus on tulossa myöhemmin. Vielä ei osata sanoa tarkkaa ajankohtaa, mutta tulossa joka tapauksessa."

Eli tuo PS3-sovellus on kuitenkin tulossa, vaikkakin aikataulusta ei ole mitään tietoa.
 

Jupa

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joo, mutta mitkä applikaatiot? Sehän tässä nyt olikin pointti. Jos ilmoitetaan, että "iOS- ja Android-laitteilla käytetyimmät mallit ja versiot" ja "valituille pelikonsoleille ja Smart-TV-laitteille", niin eihän tuo nyt kauhean tarkka ole.

Smart-tv-sovellukset pitää koodata jokaiselle valmistajalle erikseen, mitään standardia ei ole millä koodatessa toimisi kaikilla valmistajilla. LISÄKSI, historia on täynnä esimerkkejä Smart-tv-sovelluksien julkaisuista jotka toimivat vain XXXX vuosimalleissa ja sitä uudemmissa töllöissä.

Itselläni on Samsungin Smart, jossa on natiivina oma internetselain. Tämän kautta esim. nykyinen Ruutu pyörii nätisti. Itsekin toki odotan erillistä Ruutu-sovellusta eri puhelimilleni ja tabeilleni, mutta ei tuota pc-säätöä tarvita, jos telkkarissa on itsessään nettiselain. Ainoastaan Katsomo ei pyöri Silverlightin takia, kaikki muut ja esim. Urho pyörivät jo viime vuonna nätisti näin.

Mahtavaa, että Nelonen osti oikeudet. Sanoma omistajana takaa, että homma toimii. Näin uskon.


Jupa
 

tuukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
En tiedä, tuleeko LG:lle mitään appsia. Tai PS3:lle. Mutta toimiikohan pleikan tai töllön selaimella katsomo? Onko kellään kokemusta?
 
Itselläni on Samsungin Smart, jossa on natiivina oma internetselain. Tämän kautta esim. nykyinen Ruutu pyörii nätisti.
Joo onhan noissa "älytöllöissä" selain varmaan kaikissa, mutta en luottaisi pätkääkään siihen itse. Omien kokemusten (esim. jatkuvasti kaatuilee.. ainakin mitä jaksoin sitä testailla silloin joskus kun ostin töllön.. esim. blues.fi-sivun lataus kaatoi selaimen joka kerta) ja mitä olen netistä lukenut, niin smart-tv selaimet tuntuvat olevan jotain sitä ruskeaa ihteään. Voishan tuota selainta taas huvikseen kokeilla ruudun kanssa mutta sen varaan en jätä mitään.

Ainoastaan Katsomo ei pyöri Silverlightin takia
Tänään avasin "smart hubin" pitkästä aikaa ja se automaattisesti puski Katsomo-sovelluksen päivityksellä.. ihan vaan jos kiinnostaa sinua tai muita tämä, en tosin ole varma onko se ollut tarjolla jo aiemmin vai ei. Nyt sitä voisi harkita maikkarin lätkäjuttuja sen kautta.. tosin jos MTV3 Total-pakettia saa jatkossakin vaan vaikka kuukaudeksi kerrallaan, niin eipä varmaan tule käytettyä mitään tahmaavaa smart-tv-appsia.
 

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
Tämä selvä, ei ole tullut asia vastaan kun HD telkkarin lukijaan on linkitetty nuo kortit, SD-digiboxia ei ole linkitetty mihinkään ja HD-boxi taas on. Mutta linkittämisessä ei tosiaan ole rajaa vaan tarvittavat ristiinlinkitykset kannattaa tehdä jos on useampia HD-boxeja ja/tai -telkkareita lukijalla.

Mitkä ihmeen ristiinlinkitykset? Yksi kortti voi olla linkitettynä yhteen laitteeseen. Edit: voikin näköjään! Mulle operaattori (Sonera) kertoi ettei ole mahdollista?? Siis onko tuo mahdollista..? Vuosi sitten soitin korttilinkityksestä toiseen laitteeseen niin akka sanoi että se vanhan laitteen kanssa lakkaa toimimasta..

SD:tä ei tarvitse linkittää. HD on pakko linkittää korttiin.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Noista HD-linkityksistä vielä, että onko sillä mitään käytännön merkitystä miten vanha se kaapelikortti on? Itsellä kyse varmaan ihan 2000-luvun alun kortista.

Eli sitten kun on HD-laitteet haettu, niin kortti on kivikautinen ja sitäkin saa juosta vaihtamaan?

On merkitystä ja kannattaa varmistaa että kortti on soveltuva ja vaihtaa se jos on tarve.

Mitkä ihmeen ristiinlinkitykset? Yksi kortti voi olla linkitettynä yhteen laitteeseen. Edit: voikin näköjään! Mulle operaattori (Sonera) kertoi ettei ole mahdollista?? Siis onko tuo mahdollista...?

On mahdollista ja ainakin Elisalla on saanut linkitetyksi useamman kortin ja boxin/lukijan, eikä kukaan ole nikotellut että ei onnistu.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ja näin, luetun ymmärtäminen kunniaan niin voisi maailma olla ehkä vähemmän hostaalimman tuntuinen sinua kohtaan, mutta onhan se jees, että pidät yllä tiettyä imagoa narrifaneista. Sitä vaan ihmettelen, että miten tuollaista tekstiä tänne saa kirjoitella.

Mä en pidä mitään tiettyä imagoa yllä, olen se kuka olen ja sillä mennään. Ja kun kerta imagosta puhutaan niin haluatko kuulla millaiseen muottiin teikäläiset menee? Alkaa K:lla ja loppuu E:hen. Ja mikä tuossa mun kirjoittamassa tekstissä oli niin kamalaa, että "miten tuollaista tekstiä tänne saa kirjoitella" ihmettely on aiheellista. Toki jos olet K12 kakara niin ymmärrän suikkarin olevan tuntematon asia. Sekö hiersi nivuset rakoille?

Mulla ei ole edelleenkään mitään epäilystä etteikö Nelonen hoitaisi homman himaan, tyylillä. Yksikertaisesti jo siitä syystä, että huonompaan kuin Urholla ei voi edes mennä, joten suunta on väkisinkin ylöspäin.
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
GKS Tychy #92, Savinainen ja Ässien sylkykupit
Tänään avasin "smart hubin" pitkästä aikaa ja se automaattisesti puski Katsomo-sovelluksen päivityksellä.. ihan vaan jos kiinnostaa sinua tai muita tämä, en tosin ole varma onko se ollut tarjolla jo aiemmin vai ei. Nyt sitä voisi harkita maikkarin lätkäjuttuja sen kautta.. tosin jos MTV3 Total-pakettia saa jatkossakin vaan vaikka kuukaudeksi kerrallaan, niin eipä varmaan tule käytettyä mitään tahmaavaa smart-tv-appsia.

Siis hetkinen, mulla on kanssa Samsungin uusi töllö ja ei ole mitään katsomoja ängennyt appseihin edes hakemalla. Mistähän tämä johtuu? :/
 

Pertsa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tulipahan nyt itsekkin hommattua omalta kaapeliyhtiöltä tuo Nelonen Pro paketti ilmeisen vakiintuneeseen hintaan 29,90(12 kk). Ei tuo nyt mun mielestä sikakallista ole, kaikki pelit HD-laatuisena. Huomattavin parannus UrhoTotaliin on se, että tämän tuotteen minä jopa voin ostaa, Totalia kun ei meikäläisen taloon olisi saanut edes rahalla. Siinä mielessä ei ole oikein mielekästä vertailla Totalin ja 4 Pron:n hintoja, kun tuo Total oli yhden palveluntarjoajan systeemi.

Omassa yhtiössä jopa varoiteltiin, että kanavat on saatavilla vain HD-laatuisina, ja varmistettiin, että asiaankuuluvat vastaanottolaitteet löytyy. Suht tuoreena kaapeliasiakkaana rauta oli jo valmiiksi kunnossa, joten ongelmia ei ilmennyt. Nyt vain odotellaan kauden alkua, ja katsellaan miten homma lähtee rullaamaan.
 

Fat Jesus

Jäsen
Mulle operaattori (Sonera) kertoi ettei ole mahdollista?? Siis onko tuo mahdollista..? Vuosi sitten soitin korttilinkityksestä toiseen laitteeseen niin akka sanoi että se vanhan laitteen kanssa lakkaa toimimasta..
Minun tietojeni mukaan Soneralla pystyy saman kortin linkittää viiteen (5) eri laitteeseen/lukijaan.
Tämä ilmeni kun itselläni Soneran kortti jaettu 3 televisioon SamartWi:n avulla. Tosin SD:nä. Kyselin kautta rantain miten tuo onnistuisi HD:na ja sanoi että sama kortti voi olla linkitettynä useampaan laitteeseen. Tuo vanhempi SmartWi vaan ei rokkaa HD:n kanssa.
Joten pysytään SD-laitteissa toistaiseksi.
 

chubster

Jäsen
Ostin tuon netti systeemin, eli Ruutu+ 19,90 ei ole kuussa paha hinta maksaa. Kaikki pelit näkyy kuitenkin hd:na ja läppäri taittuu telkkariin kiinni laittamalla HD piuha kylkeen. En voi valittaa.

Ja sitten kun tuo mainostettu PS3 sovellus tulee, niin homma helpottuu entisestään. Puuttuu enää aika, että ehtii pelejä katsomaan. No jospa edes jokusen matsin ehtii kattoon!
 
Ja mikä tuossa mun kirjoittamassa tekstissä oli niin kamalaa, että "miten tuollaista tekstiä tänne saa kirjoitella" ihmettely on aiheellista. Toki jos olet K12 kakara niin ymmärrän suikkarin olevan tuntematon asia. Sekö hiersi nivuset rakoille?
Normaaleilla ihmisillä on sellainen juttu kun käyttäytymistavat. Lisäksi rikoit sääntöjä #6 ja #9.. mutta olen huomannut, että täällä on jonninverran villilänsi ja kaikkia sääntöjä ei niin tarkasti valvota (ymmärrän toki kovan työtaakan modeilla muutenkin).. valitettavasti, koska jotkut rääväsuut toistuvasti loukkaavat henkilökohtaisesti toisia kirjoittajia ja trollaavat.

Nähtäväksi jää miten nelonen homman hoitaa; tähän asti, kesän ja alkusyksyn osalta, se on ollut vähän puuhastelua.
 
Siis hetkinen, mulla on kanssa Samsungin uusi töllö ja ei ole mitään katsomoja ängennyt appseihin edes hakemalla. Mistähän tämä johtuu? :/
Jaa-a, en osaa sanoa. Kyttäile sitä "appsikauppaa", eiköhän se jossain vaiheessa tule sinne. Itsellä n. 1½-2 vuotta vanha sammy.

Kokeilin sitä smart-tv:n selainta (pakersi jonkun päivityksen sillekin ennen kun käynnistyi) ja ihan ok toi ruutu näytti toimivan silläkin.. tällä kertaa. Mutta kaipa sitä voisi kokeilla jatkossa.. tosin nyt tuli mieleen, että se selainnäkymä nettisivuista on jotenkin liian "suuri" (eli siis ruudulle mahtuu vähemmän nettisivua), vaikea selittää.. tavallaan kuin olisi zoomattu näkymä nettisivulle. Mietin vaan, että miten tuo vaikuttaa videon laatuun, vaikka pistää full-screeniksi siitä nettisivulta. Eli siis jos se "zoomattu" sivu on esim. vaan 800x600px kokoinen, niin mites se näyttää 720p videoita jotka olisi 1280x720px?! Noh, täytyy testailla vierekkäin tuota selainta ja sitten läppäri->töllö systeemiä. (tässä nyt vaan julkisesti ihmettelen jos joku muukin meinaa käyttää "smart-selainta")
 

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, R.I.P M-juna, Ketterä
Onko kenelläkään tieta jos tuon ruutu+ -palvelun ottaa toistaiseksi voimassa olevana juuri ennen liigan alkua, niin joutuuko kustantamaan koko kuukaudesta vai onko se kuukauden voimassa ostopäivämäärästä? Itse en tästä löytänyt tietoa. En myöskään toistaiseksi voimassa olevan sopparin purkamisesta, kuinka aikaisin se tulee tehdä? Tuskin sitä voi lopettaa ainakaan kesken kuukauden, vai?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös