Yksi asia mitä tuossa Sonerassa pitää ihailla/vihata on heidän kykynsä repiä rahaa. Tuonne asiakaspalvelunumeroon, mistä näitä HD-linkityksiä pitää tehdä tai yrittää selvittää on aina väh. 10 minuutin jono. Ja rahaa tulee.
Joo, mutta mitkä applikaatiot? Sehän tässä nyt olikin pointti. Jos ilmoitetaan, että "iOS- ja Android-laitteilla käytetyimmät mallit ja versiot" ja "valituille pelikonsoleille ja Smart-TV-laitteille", niin eihän tuo nyt kauhean tarkka ole.No, mä voin vakuuttaa että noi applikaatiot ovat työn alla.
Yksi asia mitä tuossa Sonerassa pitää ihailla/vihata on heidän kykynsä repiä rahaa. Tuonne asiakaspalvelunumeroon, mistä näitä HD-linkityksiä pitää tehdä tai yrittää selvittää on aina väh. 10 minuutin jono. Ja rahaa tulee.
Tosin, CI+ lukija ja kortti pitää ymmärtääkseni aina linkittää vaikka katsoisi vain SD-kanavia.
Kortinlukijan ja kortin välillä on tehtävä linkitys, vaikka katsoisi pelkkiä SD-lähetyksiä. Tämä tuli viime keväänä todistettua, kun vanhempien luona hoidin Soneran asiakaspalvelun kautta tuon kortin ja kortinlukijan välisen linkityksen.Linkitys koskee kyllä käsittääkseni vain ja ainostaan HD-laatuisia lähetyksiä, ilman sitä ei näy, SD ei vaadi linkitystä.
Kortinlukijan ja kortin välillä on tehtävä linkitys, vaikka katsoisi pelkkiä SD-lähetyksiä.
Vähän on epämääräistä monen laitteen osalta. Varsinkin kun vieläkään ei ole tuon tarkempaa tietoa, että mihin laitteisiin tulee appseja.
Joo, mutta mitkä applikaatiot? Sehän tässä nyt olikin pointti. Jos ilmoitetaan, että "iOS- ja Android-laitteilla käytetyimmät mallit ja versiot" ja "valituille pelikonsoleille ja Smart-TV-laitteille", niin eihän tuo nyt kauhean tarkka ole.
Smart-tv-sovellukset pitää koodata jokaiselle valmistajalle erikseen, mitään standardia ei ole millä koodatessa toimisi kaikilla valmistajilla. LISÄKSI, historia on täynnä esimerkkejä Smart-tv-sovelluksien julkaisuista jotka toimivat vain XXXX vuosimalleissa ja sitä uudemmissa töllöissä.
Joo onhan noissa "älytöllöissä" selain varmaan kaikissa, mutta en luottaisi pätkääkään siihen itse. Omien kokemusten (esim. jatkuvasti kaatuilee.. ainakin mitä jaksoin sitä testailla silloin joskus kun ostin töllön.. esim. blues.fi-sivun lataus kaatoi selaimen joka kerta) ja mitä olen netistä lukenut, niin smart-tv selaimet tuntuvat olevan jotain sitä ruskeaa ihteään. Voishan tuota selainta taas huvikseen kokeilla ruudun kanssa mutta sen varaan en jätä mitään.Itselläni on Samsungin Smart, jossa on natiivina oma internetselain. Tämän kautta esim. nykyinen Ruutu pyörii nätisti.
Tänään avasin "smart hubin" pitkästä aikaa ja se automaattisesti puski Katsomo-sovelluksen päivityksellä.. ihan vaan jos kiinnostaa sinua tai muita tämä, en tosin ole varma onko se ollut tarjolla jo aiemmin vai ei. Nyt sitä voisi harkita maikkarin lätkäjuttuja sen kautta.. tosin jos MTV3 Total-pakettia saa jatkossakin vaan vaikka kuukaudeksi kerrallaan, niin eipä varmaan tule käytettyä mitään tahmaavaa smart-tv-appsia.Ainoastaan Katsomo ei pyöri Silverlightin takia
Tämä selvä, ei ole tullut asia vastaan kun HD telkkarin lukijaan on linkitetty nuo kortit, SD-digiboxia ei ole linkitetty mihinkään ja HD-boxi taas on. Mutta linkittämisessä ei tosiaan ole rajaa vaan tarvittavat ristiinlinkitykset kannattaa tehdä jos on useampia HD-boxeja ja/tai -telkkareita lukijalla.
Noista HD-linkityksistä vielä, että onko sillä mitään käytännön merkitystä miten vanha se kaapelikortti on? Itsellä kyse varmaan ihan 2000-luvun alun kortista.
Eli sitten kun on HD-laitteet haettu, niin kortti on kivikautinen ja sitäkin saa juosta vaihtamaan?
Mitkä ihmeen ristiinlinkitykset? Yksi kortti voi olla linkitettynä yhteen laitteeseen. Edit: voikin näköjään! Mulle operaattori (Sonera) kertoi ettei ole mahdollista?? Siis onko tuo mahdollista...?
Ja näin, luetun ymmärtäminen kunniaan niin voisi maailma olla ehkä vähemmän hostaalimman tuntuinen sinua kohtaan, mutta onhan se jees, että pidät yllä tiettyä imagoa narrifaneista. Sitä vaan ihmettelen, että miten tuollaista tekstiä tänne saa kirjoitella.
Tänään avasin "smart hubin" pitkästä aikaa ja se automaattisesti puski Katsomo-sovelluksen päivityksellä.. ihan vaan jos kiinnostaa sinua tai muita tämä, en tosin ole varma onko se ollut tarjolla jo aiemmin vai ei. Nyt sitä voisi harkita maikkarin lätkäjuttuja sen kautta.. tosin jos MTV3 Total-pakettia saa jatkossakin vaan vaikka kuukaudeksi kerrallaan, niin eipä varmaan tule käytettyä mitään tahmaavaa smart-tv-appsia.
Minun tietojeni mukaan Soneralla pystyy saman kortin linkittää viiteen (5) eri laitteeseen/lukijaan.Mulle operaattori (Sonera) kertoi ettei ole mahdollista?? Siis onko tuo mahdollista..? Vuosi sitten soitin korttilinkityksestä toiseen laitteeseen niin akka sanoi että se vanhan laitteen kanssa lakkaa toimimasta..
Normaaleilla ihmisillä on sellainen juttu kun käyttäytymistavat. Lisäksi rikoit sääntöjä #6 ja #9.. mutta olen huomannut, että täällä on jonninverran villilänsi ja kaikkia sääntöjä ei niin tarkasti valvota (ymmärrän toki kovan työtaakan modeilla muutenkin).. valitettavasti, koska jotkut rääväsuut toistuvasti loukkaavat henkilökohtaisesti toisia kirjoittajia ja trollaavat.Ja mikä tuossa mun kirjoittamassa tekstissä oli niin kamalaa, että "miten tuollaista tekstiä tänne saa kirjoitella" ihmettely on aiheellista. Toki jos olet K12 kakara niin ymmärrän suikkarin olevan tuntematon asia. Sekö hiersi nivuset rakoille?
Jaa-a, en osaa sanoa. Kyttäile sitä "appsikauppaa", eiköhän se jossain vaiheessa tule sinne. Itsellä n. 1½-2 vuotta vanha sammy.Siis hetkinen, mulla on kanssa Samsungin uusi töllö ja ei ole mitään katsomoja ängennyt appseihin edes hakemalla. Mistähän tämä johtuu? :/