Neljäs hattutemppuveto Liigakaudella 2023–2024

  • 20 039
  • 157
Suosikkijoukkue
Lukko, Rönnin ihan saatana paska pumppu
Adam Clendening otti 5 ottelun pelikiellon, voinko vaihtaa pelaajan?
"- pelaajan voi vaihtaa, jos tämä lopettaa pelit Liigassa, siirretään väliaikaisesti Jääkiekkoliiton alaisiin sarjoihin (juniorit, Mestis) tai loukkaantuu/sairastuu vedon aikana ollen sivussa vähintään 3 viikkoa"

3 viikon loukkaantuminen vs 2 viikkoa pelikiellossa. Mitä luulet?
 

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
"- pelaajan voi vaihtaa, jos tämä lopettaa pelit Liigassa, siirretään väliaikaisesti Jääkiekkoliiton alaisiin sarjoihin (juniorit, Mestis) tai loukkaantuu/sairastuu vedon aikana ollen sivussa vähintään 3 viikkoa"

3 viikon loukkaantuminen vs 2 viikkoa pelikiellossa. Mitä luulet?

Tätä mäkin koitin tossa tiedustella kun Ritchien vaihtaminen sallittiin järjestäjän mielivaltaisella päätöksellä mutta eipä siihen vastausta koskaan kuulunut.
 

TAPPI32

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Näissä säännöissä on tosiaan kyllä useampi porsaanreikä, jotka olisi hyvä tukkia. Esim. tuo sääntö kolmen viikon loukkaantumisesta ei tuollaisenaan oikein toimi, sillä kaikki joukkueet eivät ilmoita poissaolojen arvioitua kestoa (esim. Tappara). Tällä hetkellä esimerkiksi Savinaisenkin mahdollisesta paluuajankohdasta liikkuu vain huhuja.

No itse olen jättänyt nämä viimeiset vedot välistä juurikin sääntöjen monitulkintaisuuden takia, joten ehkä sitten turhaan kritisoin. Sinänsä hienoa, että Redrose jaksaa tätä järjestää, vaikka säännöissä kehittämisen varaa onkin.
 
Suosikkijoukkue
Lukko, Rönnin ihan saatana paska pumppu
Tätä mäkin koitin tossa tiedustella kun Ritchien vaihtaminen sallittiin järjestäjän mielivaltaisella päätöksellä mutta eipä siihen vastausta koskaan kuulunut.
Aika hulluahan olisi että jos pelaaja pelaa itsensä pois peleistä niin annettaisiin vedon lyöjälle vastuuvapaus. =)

Menikö Ritchien osalta tuo pelikielto yli 3 viikon? Sinänsä, jos aikapommille laitat vedon niin kyllä vedonlyöjän se pitäisi huomioida.
 

Aapee79

Jäsen
Nyt itse tämän voittaneena sekä 99% mukana olleena vaadin, että @Redrose tulee asian selvittämään. Ritchien poissaolo, mikä ei tietenkään pitäisi muutenkaan oikeuttaa pelaajavaihtoon, jos pelaaja hommaa itsensä pelikieltoon, on Kärppien 8 peliä ajalta 30.12-20.1. Siinä on 3 viikkoa.

Miten helvetissä voi perustella, että voi vaihtaa pelaajan pelikiellon takia ja monet loukkaantuneet on sitten vaikea vaihtaa, kun seurat ei ilmoita pelaajien poissaoloja? Koko vaihtosääntö on ihan perseestä, kun se tuo epäselvyyksiä turhaan. Tämä on veto. Otat pelaajan ja jos se tekee hatun ensimmäisenä muitten valitsemia pelaajia vastaan, niin voitat.

Toki, sanoisin vastuuta myös @Roo nimimerkille, että voisi toimia oikein, eikä yrittää/venyttää sääntöjä.
 

Redrose

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Nyt itse tämän voittaneena sekä 99% mukana olleena vaadin, että @Redrose tulee asian selvittämään. Ritchien poissaolo, mikä ei tietenkään pitäisi muutenkaan oikeuttaa pelaajavaihtoon, jos pelaaja hommaa itsensä pelikieltoon, on Kärppien 8 peliä ajalta 30.12-20.1. Siinä on 3 viikkoa.

Miten helvetissä voi perustella, että voi vaihtaa pelaajan pelikiellon takia ja monet loukkaantuneet on sitten vaikea vaihtaa, kun seurat ei ilmoita pelaajien poissaoloja? Koko vaihtosääntö on ihan perseestä, kun se tuo epäselvyyksiä turhaan. Tämä on veto. Otat pelaajan ja jos se tekee hatun ensimmäisenä muitten valitsemia pelaajia vastaan, niin voitat.

Toki, sanoisin vastuuta myös @Roo nimimerkille, että voisi toimia oikein, eikä yrittää/venyttää sääntöjä.
Pelikiellot ilmoitetaan joukkueiden poissaoloketjuissa kohdassa "muut poissaolot", joita tuo kolmen viikon mittainen pätkä myös koskee. Laitan seuraavan vedon sääntöihin lauseen pitkien pelikieltojen vaikutuksesta pelaajan vaihtoon. Mainittakoon tässä vielä, että Liigan langettamat pelikiellot ovat olleet muutaman pelin mittaisia.
 

Hukkaviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eikö ole vaan helpompaa, että pelaajan saa vaihtaa kerran loukkaantumisen, pelikiellon tai sarjasta poistumisen takia, poissaolon pituudesta riippumatta, mutta sen pelaajan johon vaihtaa, on pitänyt olla seurassaan jo vedon alussa? Harvoin siellä vaihtaessa saa valittua parempaa kuin alkuperäinen valinta, kyllä ne parhaat yleensä on valittu jo ennen vedon alkua.
 

Surtr

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eikö ole vaan helpompaa, että pelaajan saa vaihtaa kerran loukkaantumisen, pelikiellon tai sarjasta poistumisen takia, poissaolon pituudesta riippumatta, mutta sen pelaajan johon vaihtaa, on pitänyt olla seurassaan jo vedon alussa? Harvoin siellä vaihtaessa saa valittua parempaa kuin alkuperäinen valinta, kyllä ne parhaat yleensä on valittu jo ennen vedon alkua.
Niin tai vaikka saisi vaihtaa kerran ilman mitään erityistä syytäkään, kunhan ei kesken pelin.
 

Corona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Voiko olla mahdollista, että Simon Hjalmarsson ei löytynyt kenenkään lapulta?
 

mackeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
täysin epäoikeudenmukaiset munkkimaalit
Palmu kolmisen viikkoa ollut pipi, eikä ole tän illan rosterissa.
Vaihdan Palmu -> Wernblom
 

Aapee79

Jäsen
Palmu kolmisen viikkoa ollut pipi, eikä ole tän illan rosterissa.
Vaihdan Palmu -> Wernblom
Täyttyykö ensimmäisestä pelaamattomasta pelistä eli 26.12 sinun mielestäsi "vähintään kolme viikkoa" kuten säännöissä lukee? Itse en hyväksyisi vaihtoa. Ja vaikka katsottaisiin edellisestä pelatusta pelistä, on vaihto kyseenalainen ainakin tänään. @Redrose päättää.

Toki onhan tämä taas tilanne. Pelikiellon ottanut sai vaihtaa, mutta nyt esim. ei saa. Taisi viime vuonnakin neljännestä vedosta alkaa nämä mielivaltaiset säädöt, että menee maku.

Edit. Palmu toki taitaa olla pitkään poissa, joten sikäli ok vaihto.
 

mackeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
täysin epäoikeudenmukaiset munkkimaalit
Täyttyykö ensimmäisestä pelaamattomasta pelistä eli 26.12 sinun mielestäsi "vähintään kolme viikkoa" kuten säännöissä lukee? Itse en hyväksyisi vaihtoa. Ja vaikka katsottaisiin edellisestä pelatusta pelistä, on vaihto kyseenalainen ainakin tänään. @Redrose päättää.

Toki onhan tämä taas tilanne. Pelikiellon ottanut sai vaihtaa, mutta nyt esim. ei saa. Taisi viime vuonnakin neljännestä vedosta alkaa nämä mielivaltaiset säädöt, että menee maku.

Edit. Palmu toki taitaa olla pitkään poissa, joten sikäli ok vaihto.
Oon tosi pahoillani jos jotenkin pahoitin mieltäsi tällä vaihdolla. Toivottavasti loppuilta sujuu paremmin.
 

Aapee79

Jäsen
Jos ei ole mitään järkevää sanottavaa, voi viestin jättää kirjoittamatta. RIkepiste annettu.
Oon tosi pahoillani jos jotenkin pahoitin mieltäsi tällä vaihdolla. Toivottavasti loppuilta sujuu paremmin.
Opettele vittuilemaan edes kunnolla, jos ei ole muuta järkevää sanottavaa. Tässä on nyt jauhettu aikuisten kesken näistä säännöistä, niin on ihan hyvä, että ne ovat kaikille selvät ja samat.
 

mackeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
täysin epäoikeudenmukaiset munkkimaalit
Jos ei ole mitään järkevää sanottavaa, voi viestin jättää kirjoittamatta. RIkepiste annettu.
Opettele vittuilemaan edes kunnolla, jos ei ole muuta järkevää sanottavaa. Tässä on nyt jauhettu aikuisten kesken näistä säännöistä, niin on ihan hyvä, että ne ovat kaikille selvät ja samat.
Ehkä noin epävarmassa mielentilassa ei kannata kirjautua palstalle. Vähän ulkoilua ja unta, niin kyllä se siitä.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Olen sitä mieltä, ettei näissä hattutemppuvedoissa pitäisi olla mitään vaihto-oikeutta.
 

mackeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
täysin epäoikeudenmukaiset munkkimaalit
Olen sitä mieltä, ettei näissä hattutemppuvedoissa pitäisi olla mitään vaihto-oikeutta.
Itse taas olen sitä mieltä, että silloin ois varmasti nykyistäkin vähemmän osallistujia. Yksi vapaa vaihto per pää ilman ylimääräisiä louskutuksia ois hyvä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös