Neljäs hattutemppuveto Liigakaudella 2020–2021

  • 38 783
  • 297

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko

Laitetaan tänne myös. Vielä ei siis ole tietoa EHT-pelaajien poissaolojen pituuksista. Hieman outoa, että tässä tapauksessa silti saa osa veikkaajista pelaajaa jo vaihtaa. Samalla säännöllä voit siis vaihtaa loukkaantuneen pelaajan heti, vaikka ei tietoa poissaolon pituudesta olisikaan.

Esim. Itsellä Peltola on poissa eilisen Tapparan sivujen otteluennakon perusteella n 2 vko ja lisäksi Jukka puuttui jo edellisestä ottelusta jonkin henkilökohtaisen syyn takia. Ei tuo minusta aivan tasapuolista ole, mutta näillä mennään.
 

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kyllähän tuo vaihto minun mielestä täyttää tuon kohdan "pelaajan saa vaihtaa, jos tapahtuu pidemmän poissaolon (vähintään 3 viikkoa) vaativa loukkaantuminen...

Olettaisin kyllä, että tuo sääntö koskee pysyvää vaihtoa? Eli en ihan lähtisi tässä vaiheessa mitään tuuraajia värväämään. Se pitäisi kyllä olla tietoinen riski, että pelaaja valitaan EHT:lle ja on karanteenissa. Eli siis jos vaihto sallitaan, niin sen tulee olla pysyvä mielestäni? Siinä voi jokainen puntaroida, että vaihtaakko vai ei..
Niimpä, sitten vaihdetaan pysyvästi eikä väliaikaisesti. Alkaa olla liikaa porsaanreikiä tässä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Roo
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Menee turhan sekavaksi. Asia olisi enemmän ok, jos kaikilla olisi mahdollisuus vaihtaa nyt pelaajansa huolimatta koronasta, karanteenista, loukkaantumisista, mummon synttäreistä, huonosta päivästä jne.

Ymmärrän toki sen, että oman pelaajan karanteeni syö miestä/naista, sillä kyseessä on ihan hyvä potti. Pelaajaa valitessa pitää veikkaajan tiedostaa myös EHT-peikko. Se on vielä aika tunnettu riski. Siihen liittyvät karanteenit tuovat vielä lisää haastetta. Se nyt vaan on vedonlyöntiä. Paremmalla pelaajalla osumamahdollisuus on suurempi, mutta tässä kohtaa riskejäkin on enemmän.

Jos ihan pakko on vaihtaa, niin sitten sillä pelaajalla menee loppuun asti. Esim. Jos Saarijärven vaihtaa johonkin toiseen, niin Saarijärveä ei voi ottaa enää takaisin karanteeninkaan jälkeen. Vasta seuraavassa vedossa sitten.

edit. Ainakin itse vetäydyn pois, jos pelaajia vaihdetaan vielä takaisin karanteeniin jälkeen.
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olen myös hieman samaa mieltä että ei ainakaan mitään tuuraajia vaan sitten se on loppuvedon se sama.

Kyllähän ainakin tuo EHT:n neljän päivän karanteeni joka tapauksessa piti olla jo kaikilla tiedossa. Itsekin pähkäilin uskaltaako Eemeli Suomea ottaa kun useampia pelejä jää väliin jokatapauksessa kyseisen höpöhöpöturnauksen takia. Ei sitten onneksi valittu.
 

Nukkemurhaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Läpsytinpoppoo
edit. Ainakin itse vetäydyn pois, jos pelaajia vaihdetaan vielä takaisin karanteeniin jälkeen.
Täällä sama. Mikäli pelaajaa aletaan vaihdella ees sun taas niin saa minunkin puolestani tämä tuuliviiriveto jäädä enkä suostu enää maksumieheksi tahikka maksujen saajaksi.

Säännöt on säännöt. Niistä pidetään kiinni eikä vaihdella oman mielen mukaan jos vedon tekijän oma hevonen sattuu sekoamaan askelissa.
 

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Täällä sama. Mikäli pelaajaa aletaan vaihdella ees sun taas niin saa minunkin puolestani tämä tuuliviiriveto jäädä enkä suostu enää maksumieheksi tahikka maksujen saajaksi.

Säännöt on säännöt. Niistä pidetään kiinni eikä vaihdella oman mielen mukaan jos vedon tekijän oma hevonen sattuu sekoamaan askelissa.
Sama, ihan periaatteen vuoksi.
 

Aapee79

Jäsen
Itse olen aina näissä ollut mukana, paria poikkeusta lukuunottamatta. Joku säätö alkoi viime kaudellakin ja loppui kiinnostus näihin. Ja sama käy näköjään nyt. Säännöt vaihtuu, tulee varapelaajien varapelaajia yms. paskaa. Tämän pitäisi olla yksinkertainen peli eikä aina mennä tämmöiseksi säädöksi. Moni on luonut taktiikan, ettei ota EHT-pelaajia tai vaikkapa peliohjelman mukaan. Joten:

Ilmottaudun kisasta nyt pois. Katsellaan taas ensi kaudella, jos jaksaa. En siis maksa enkä ota vastaan mahdollisia voittorahoja. Olen periaatteen mies ja tälläiset epäselvät veivaukset eivät yksinkertaisesti kiinnosta. Kiitos ja palaamisiin.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
En ole mukana tässä mutta hivenen huvittavaa että vedon pystyyn laittaja vaihtaa ns. omalla ilmoituksella oman hevosensa toiseen lennosta, pidättää oikeuden alkuperäiseen veikkaukseensa ja tekee sen vielä niin, että varaa uuden pelaajan samassa viestissä kuin ilmoittaa tästä muutoksesta vieden näin muilta samassa tilanteessa olijoilta mahdollisuuden varata kyseinen pelaaja itselleen.

Haistan kepulikonsteja ja vilunkipeliä, eri asia jos ei olisi noin selkeästi oma lehmä ojassa.
 

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itse olen aina näissä ollut mukana, paria poikkeusta lukuunottamatta. Joku säätö alkoi viime kaudellakin ja loppui kiinnostus näihin. Ja sama käy näköjään nyt. Säännöt vaihtuu, tulee varapelaajien varapelaajia yms. paskaa. Tämän pitäisi olla yksinkertainen peli eikä aina mennä tämmöiseksi säädöksi. Moni on luonut taktiikan, ettei ota EHT-pelaajia tai vaikkapa peliohjelman mukaan. Joten:

Ilmottaudun kisasta nyt pois. Katsellaan taas ensi kaudella, jos jaksaa. En siis maksa enkä ota vastaan mahdollisia voittorahoja. Olen periaatteen mies ja tälläiset epäselvät veivaukset eivät yksinkertaisesti kiinnosta. Kiitos ja palaamisiin.
Juu, esim. NHL-topicissa saa hattutemppuvedot on pyörineet hienosti vaikka osa pelaajista karanteenissa pitkiäkin aikoja eikä ole alettu säätämään.

Kun muutkin hyppäävät vedosta ulos säätämisen takia, niin taidan minäkin tehdä.

Ei nyt sääntöjä ruveta lennosta soveltamaan ja ehtoja muuttamaan.
 

fairplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Oma pelaaja (Levtchi) joutui myös valitettavasti väliaikaisesti pois tästä kisasta. Jos parin viikon sairastapauksia jaksetaan odottaa niin eikö sama koske myös karanteenipelaajia?

En oikein syty siihen, että säännöt muuttuu kesken kisaa, tuntui se karanteeni kohtuuttomalta tai ei. Kilpailussa aina saattaa tapahtua odottamattomia tapahtumia, mutta turha niitä sääntöjä on muuttaa.
 

Mighty Mickey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Anaheim Ducks, SaPKo, Los Blancos
Itselle on ok, että pelaajan voi halutessaan vaihtaa tämän EHT karanteenin takia, jos pelaajan poissaoloksi tulee se vähintään 3 viikkoa. En kuitenkaan sano, että näin pitäisi olla. Missään nimessä ei mitään ihme lainapelaajia, vaan pelaaja vaihdetaan sitten pysyvästi.

En kuitenkaan itse hyväksyisi käytöstä, että hypätään kisasta kokonaan pois kesken kaiken.
 

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mielestäni säännöt on säännöt, ja ne luodaan ennen vetoa. Mitään karanteenipykälää siellä ei ole ollut, eikä nyt ainakaan mitään varapelaajia. Etukäteen on sovittu että loukkaantuneen pelaajan saa vaihtaa joten sillä pitäis imo mennä sitten loppuun asti eikä alkaa kesken vedon muuttamaan sääntöjä..
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Mielestäni säännöt on säännöt, ja ne luodaan ennen vetoa. Mitään karanteenipykälää siellä ei ole ollut, eikä nyt ainakaan mitään varapelaajia. Etukäteen on sovittu että loukkaantuneen pelaajan saa vaihtaa joten sillä pitäis imo mennä sitten loppuun asti eikä alkaa kesken vedon muuttamaan sääntöjä..
Juurikin näin.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Jos enemmistön mielipide on se, että ei nyt luoda tämän seuraavan kahden viikon koronakaranteenin ympärille mitään poikkeussääntöä "lainapelaajan" valitsemisesta, niin silloin sen säännön pitäisi myös koskea kaikkia.

Eli siis kaikki EHT-pelaajan ratsukseen valinneet kärvistelisivät sen ajan kun heidän pelaajansa ovat karanteenissa, ja kaikki pysyisivät siis alkuperäisissä ratsuissaan vallitsevasta tilanteesta huolimatta. Itselleni tämä käy ihan hyvin.
 
Viimeksi muokattu:

Proffa_20

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Chicago Blackhawks & FC Bayern München
Nyt menee aika monimutkaiseksi. En ainakaan itse pysy enää kärryillä, että kuka on vaihtanut nyt pelaajaa ja ketkä ovat nyt jättäytyneet kisasta pois etc. Tästä tulee aika lailla ongelmia voittajalle, kun ei tiedä ketkä ovatkin jättytyneet pois ja sitten pitää alkaa kahlata viestejä läpi ketkä nyt ovat oikeasti jättäytyneet pois, ketkä eivät etc. Alkaa mennä aika vaikeaksi. Kyllä näissä sääntömuutoksissa yms. pitäisi myös kuunnella muita osallistujia ja ennemmistöä, varsinkin kun enemmistö tuntuu olevan tätä muutosta vastaan. Ihan pihalla kyllä olen kuka on vaihtanut kenet ja ilmeisesti saavat vielä vaihtaa pelaajansakin takaisin karanteenin jälkeen...?

Ainakin itse valitsin oman hevoseni (Kunyk) sen mukaan, että tiedostin EHT-peikon ja en sellaista pelaajaa ottanut. Ja ne ketkä valitsivat potentiaalisen EHT-pelaajan tiedostivat yhtä lailla EHT-peikon. Jos nyt perutaan kaikki nämä vaihdot sekä hassuttelut ja pelataan niillä hevosilla minkä kaikki ovat alkujaankin valinneet. Ehkä tämä olisi myös ratkaisu, jolla saataisiin nämä jo kisasta jättäytyneet kisaajat takaisin mukaan? Pelataan tämä veto nyt näillä säännöillä ja hevosilla, ja sitten ensi vetoon kehitellään vaikka uudet säännöt ja ne ketkä haluavat vielä tämän sekoilun jälkeen osallistua, niin voivat osallistua. Mutta nyt mentäisiin niillä pelaajilla mitä on alkujaankin valittu ja kisasta jättäytyneet tulisivat näillä ehdoilla takaisin mukaan vetoon.

Tämän vedon vielä maksan (tai voitan), mutta kyllä jatkossa pistää miettimään, tohtiiko näihin osallistua, jos touhu menee tälläiseksi.
 

Aapee79

Jäsen
Kaikilla pysyy ne hepat, mitkä ovat valittu ja sillä siisti. Tämä nyt on ehdoton ehto, että kisaa kannattaa edes kenenkään jatkaa. Ei helvetti mitään varaheppojen käyttöä ja monimutkaista säätöä tähän. Lisäksi, vaikka arvostankin @Redrose vaivaa aina näissä, niin eihän nyt voi viestissä ilmoittaa, että otetaankin tälläinen sääntö käyttöön ja mulle tämä ukko. Ihan älytön ajatus ja mahdoton hyväksyä.

Viime vuonnakin meni hyvin siihen asti, kun alkoi joku ihme säätö, kuka vaihtaa ja kenet ja kaikki kaikkosivat ja pelit loppuivat. Nyt meni hyvin tähän asti, kunnes alkoi tämä sekoilu. Rahasta tämä tuskin on kenellekkään iso, niin osallistumis- tai voittomaksu, mutta tälläistä kikkailua en itse ainakaan hyväksy.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Koska ei ole tullut kollektiivista päätöstä siitä, että säännöt vaihtuvat ja pelaajia saa treidata listan ulkopuolelta niin oletan, että mennään alkuperäisellä listalla.

Jos yllämainittu ei sovi, niin en ole mukana enää.

Tilanne on liian sekainen ja tulkintoja on jos jonkinmoista. Eihän vedonlyöntimaailmassakaan säännöt vaihdu kesken peliä. Jos olisin veikannut kauden parasta maalintekijää vaikka Veikkauksella, niin tuskin Veikkaus antaisi puolessa välissä kautta minun vaihtaa pelaajaa koronan vuoksi.
 

Nukkemurhaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Läpsytinpoppoo
Koska ei ole tullut kollektiivista päätöstä siitä, että säännöt vaihtuvat ja pelaajia saa treidata listan ulkopuolelta niin oletan, että mennään alkuperäisellä listalla.

Jos yllämainittu ei sovi, niin en ole mukana enää.

Tilanne on liian sekainen ja tulkintoja on jos jonkinmoista. Eihän vedonlyöntimaailmassakaan säännöt vaihdu kesken peliä. Jos olisin veikannut kauden parasta maalintekijää vaikka Veikkauksella, niin tuskin Veikkaus antaisi puolessa välissä kautta minun vaihtaa pelaajaa koronan vuoksi.
Sanasta sanaan täällä sama juttu. Eli odotellaan lopullista päätöstä niin mielestäni mennään vanhoilla valinnoilla ja olen täten myös edelleen mukana skabassa.
 

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Koska ei ole tullut kollektiivista päätöstä siitä, että säännöt vaihtuvat ja pelaajia saa treidata listan ulkopuolelta niin oletan, että mennään alkuperäisellä listalla.

Jos yllämainittu ei sovi, niin en ole mukana enää.

Tilanne on liian sekainen ja tulkintoja on jos jonkinmoista. Eihän vedonlyöntimaailmassakaan säännöt vaihdu kesken peliä. Jos olisin veikannut kauden parasta maalintekijää vaikka Veikkauksella, niin tuskin Veikkaus antaisi puolessa välissä kautta minun vaihtaa pelaajaa koronan vuoksi.
Olen samaa mieltä.
 

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Koska ei ole tullut kollektiivista päätöstä siitä, että säännöt vaihtuvat ja pelaajia saa treidata listan ulkopuolelta niin oletan, että mennään alkuperäisellä listalla.

Jos yllämainittu ei sovi, niin en ole mukana enää.

Tilanne on liian sekainen ja tulkintoja on jos jonkinmoista. Eihän vedonlyöntimaailmassakaan säännöt vaihdu kesken peliä. Jos olisin veikannut kauden parasta maalintekijää vaikka Veikkauksella, niin tuskin Veikkaus antaisi puolessa välissä kautta minun vaihtaa pelaajaa koronan vuoksi.
Samaa mieltä. Mitäs @Redrose mieltä?
 

Redrose

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Vastaan tähän, että nykyistä tilannetta voidaan verrata hätätila-asetuksiin, joita hallitus ja THL tekevät.
 

Pukki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ehdottaisin että koko veto pistetään jäihin ja karanteenien jälkeen uusi veto pystyyn uusilla pelaajavalinnoilla, siten ettei sääntöjä muuteta kesken vedon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös