Tämähän se minun alkuperäisen kirjoitukseni punainen lanka oli. Mukavaa olla kanssasi samaa mieltä.Tietysti jokainen poissaolo on harmittava ja vaikuttaa osaltaan pelin kehittämiseen.
Tästä en ole kanssasi täysin samaa mieltä. Kyllä Kärpillä on ollut myös huonoa tuuria matkassa mukana, mitä loukkaantumisiin tulee. Näin jälkikäteen voinemme kuitenkin olla yhtämieltä siitä, että Olaussonin yli 20 minuutin peliajat heti alkukauteen olivat riski, riski, joka konkretisoitui sitten aika karvaasti.Mitenkään erityisen huonoa onnea en näe Kärpillä kuitenkaan olleen, vaan erityisesti kärjen osalta kapea runko ja loukkaantumishistoriaa omaavien pelaajien hankkiminen on yhdistelmä, jolla kaivetaan vähän verta nenästä.
Lainauksen alkupäästä olemme yhtämieltä. Lopun olettamukset ovat kuitenkin sen verran hataria, etten niitä aivan jaa. En ainakaan minä voi tehdä edes matemaattisia mutkia suoristaen oletusta, että Kärpistä on sivussa keskimäärin 2-3 hyökkääjää tämän kauden aikana. Toki mielenkiintoista pohdintaa sinulta.Voitaneen olettaa, että normitilanteessa sivussa on keskimäärin 1-2 hyökkääjä. Joskus luku on nolla ja joskus kolme tai enemmänkin. Kärpissä on kuitenkin kaksi pelaajaa (Olausson ja Leskinen), joiden voidaan laskea pelaavan lähtökohtaisesti noin puolet kaudesta. Hieman matemaattisia mutkia suoristaen voidaan siis todeta, että tämän kauden Kärpissä tulee olemaan sivussa keskimäärin 2-3 hyökkääjää. Nyt loukkaantuneita on ollut 3-4 eli himpun ennakoitua enemmän. Toisaalta kausi aloitettiin kaikkien hyökkääjien ollessa terveenä, joten siellä päässä oli sitten hyvää tuuria. Leskinen on onneksi pysynyt toistaiseksi ehjänä, joten kaikki uhkakuvat eivät ole realisoituneet.
Olen samaa mieltä siitä, että Olaussonin otteet riittävät ykkössentterin rooliin. Itseasiassa ennen loukkaantumistaan hän pelasi neljä erinomaista peliä ykkössentterinämme. Kuinka paha tuo Olaussonin loukkaantumishistoria todellisuudessa on? Eikö hän pelannut kuitenkin Ruotsissa aikalailla täysiä kausia? Vaikka selkäongelmat ovat haasteellista, eivät ne ole läheskään aina uranpäättäviä. Eivät olleet edes Viuhkolan tapauksessa, jonka selkävaivat olivat varmasti sieltä karuimmasta päästä.Mitä Olaussoniin tulee, ehkä otteet riittävät ykkösentterin titteliin, mutta noin pahan loukkaantumishistorian omaavan pelaajan varaan ei pitäisi laskea kuin korkeintaan kolmossentterin rooli. Anttilan ja Vartiaisen loukkaantumiset ovat pelaajien itsensä kannalta sääli, mutta Kärppien kannalta ero heidän korvaajiinsa on tuskin kovin merkityksellinen.
Anttilan ja Vartiaisen tilanteesta olen samaa mieltä. Harmillinen asia poikien kannalta, että juuri nyt, kun näyttöpaikkaa olisi tarjolla, iskee loukkaantumiset päälle. Toki myös joukkueemme kannalta olisi parempi, jos näyttöjä pelaavassa kokoonpanossa antaisivat omat pojat Anttila tai Vartiainen, eikä Välimaa. Perin haasteellisen loukkaantumistilanteen vuoksi Välimaa lainaaminen oli kuitenkin välttämättömyys.