Miksi helvetissä ei anneta vaikka Hongalle peliaikaa ylivoimassa ja samalla tärkeää kokemusta?
Mun silmiin, vaikka hienon kavennuksen tekikin Honka ei kuuluisi mihinkään vastuurooliin joukkueessa tämänhetkisellä tasollaan. Liikaa huolimatonta pelaamista, epätarkkoja syöttöjä ja väärin arvioituja tilanteita. Kaverin lahjoja ja tulevaisuuden potentiaalia en epäile, mutta liian kapoisella pakistolla vetelevä JYP sahaa kyllä tuloksen tasolla omaa jalkaansa, kun nämä Stråkat ym. on tuolla opettelemassa miestenpelejä kun joukkueesta huutaa väsymys ulospäin. Mutta nämä ovat valintoja ja näillä mennään, tiukoissa väännöissä vaan maksavat pisteitä ja sitämyötä sijoituksia.
Toki tänäisessä vaikutti myös alle kaiken arvostelun menevä tuomarityöskentely. En varmaan aiemmin ole suuremmin tuomareihin puuttunut, mutta nyt oli kauttaaltaan tekeminen sontaa.
Positiivistakin löytyy, mun silmiin Micke Saari on petrannut pelaamistaan harppauksin. Vieläkin pehmeys vaivaa joissain tilanteissa, mutta kiekollinen itseluottamus on parantunut silmissä.
Kaupoille mä JYP utj:nä lähtisin, jostain olisi kaivettava rivimiehiä, jotta nelonen olisi muutakin kuin riippakivi, mitä se nyt on. Eikä jämäkkä pakkikaan olisi turha ostos nyt niin kovin vajavaiseen pakistoon. Mikäli nyt menestyä on aikomus, tuolla kombolla voi pärjätä ainoastaan ilman loukkaantumisia, muuten ei. Jos niin onnellisesti käy, että ukot saikulta palaavat asap niin kaikki on avoinna vaikka päätyyn asti, vaan epäilenpä tätä ihan kokemuksen pohjalta.