Vaikuttaa siltä, että jos kukaan yksittäinen pelaaja saa kaksi kriittistä viestiä tai enemmän, on kyseessä sylkykuppi. Näkisin että joskus siihen kritiikkiin on aihettakin. Minäkin kun odotan Kemiläiseltä ja Glenniltä enemmän kuin kiekonmenetyksiä ja kiekosta ohi pyyhkimisiä. Aika suurelta osalta se ylivoiman surkeuskin johtuu siitä, mitä yksittäiset jannut siellä tekevät.
Tämäkin totta. Tässäkin asiassa nämä rajat kritiikin määrän "siedosta" voi mennä juuri niin monella eri tavalla, kuin on kirjoittajia/lukijoitakin. Yksi katsoo pelaajan onnistuneen hyvin ja toinen voi pitää suoritusta surkeana. Ei siis ihme jos näkemyseroja syntyy. Hiukan hankala asia.
Minä en ainakaan halua, että yksikään pelaaja olisi mikään sylkykuppi, enkä sellaisena ajattele yhtään pelaajaa vaikka olisinkin kriittisempi jonkun pelaajaan suhteen kuin taas joku toinen on. Kyllä kritisoida saa ja pitää, jos sille tuntuu. Itseäni vaan ärsyttää, jos kritiikkiä ei voi antaa myös pelaajaa/ihmistä mahdollisimman paljon kunnioittaen. Ei sitä kritiikkiä tarvitse överiksi vetää, eli ihan puhtaasti vittuiluksi tai haukkumiseksi. Enkä nyt tällä tarkoita, että kaikki niin tekevät ja koko ajan. En varmasti itsekkään sitä aina osaa parhaalla tavalla tehdä.
Nättinen on kyllä yksi suurimmista taistelijoista ja yrittää joka vaihdossa kaikkensa, vaikka alisuorittaakin jossain määrin jatkuvasti. On mielestäni väärin todeta, että "muut taisteli", mutta Nättinen vain alisuoritti.
Jos matsin suurinta alisuorittajaa etsitään, niin se on ehdottomasti Kemiläinen. Vilttiin sanon minä, pelkkää haittaa joukkueelle nykymenolla tuosta kaverista.
Tuo on totta, näin valtaosassa peleistä onkin ollut ja juuri tuosta olen J.Nättistä kiittänyt ja arvostanut. Olen silti henkilökohtaisesti vain odottanut enemmän. Voihan minun odotusarvoni olla pielessä, mutta uskon Joonaksen pystyvän parempaan. Jossain haastattelussa muistelen Virtasenkin todenneen, että J.Nättisen suhteen on kokeiltu monenlaista, mutta sitä parasta toimivaa kokonaisuutta ei vaan vielä ole löydetty. Ei se tietenkään aina ole vain yksittäisestä pelaajasta kiinni. Varmasti Hännikäisen läpimurto JYPissä oli pitkälle kiinni siitä, että rinnalle löytyi juuri ne oikeat pelikaverit ja homma toimi kuin unelma.
Kemiläisestä samaa mieltä. Ehkä se vamma siellä taustalla haittaa, eikä ole helppoa tulla näihin peleihin mukaan, mutta pettymys on ollut.