Olen aika varma, että Risto Dufva on suurin yksittäinen syy miksi JYP ei tänä vuonna voita mestaruutta.
No huhhuh. Toki Dufvaa tulee kritisoida ihan aiheesta, mutta tätä loppukaneettia en kyllä jummarra. Minä kun luulin, että juuri Risto Dufva on suurin yksittäinen syy, miksi JYPillä on tänä(kin) vuonna mahdollisuus voittaa mestaruus. Ihan realistinen sellainen, vieläpä.
Mutta siinä olit kyllä oikeassa, Dufva aivan turhaan kuormittaa Hytöstä ja Louhivaaraa, lisättynä vielä sillä, että Hytönen on pelannut viime aikoina pakin paikalla (!) J-P on kyllä hyvä pelaaja, mutta ei tuossa nyt ole enää mitään järkeä. Ja mitä Dufvan haastatteluista olen ymmärtänyt, ketjut itse sopii ylivoimakuvionsa. Tämä on outoa - etenkin, kun Dufva joskus on myös sanonut, että heitti vain joitakin tyyppejä ylivoimaan ja katsoi mitä tapahtui. Mitees ne sitten sopii keskenään, kun ei tiedä kenen kanssa pelaa? Joskushan tämäkin toki onnistuu, mutta ei tuo lottoaminen kovin pitkälle kyllä mielestäni vie.
Ja itseasiassa, vaikka JYP ylivoimatilastoja johtaakin, JYPillä ei ole hetkeen ehkä VIP-ketjua lukuunottamatta ole ollut kyllä noissa ylivoimissa oikein mitään kummoisia kuvioita, mitkä olisivat suunnitelmallisesti toistuneet. Saatan olla väärässä, tämmöinen kuva minulle kuitenkin on jäänyt.