Paitsi että otteluvalvojan mukaan tilanne meni ihan oikein. Ruokonen kuulemma nosti tapparalaisen mailan omaan naamaansa. Ja mä kun luulin että pelaaja on vastuussa mailastaan?
Otteluvalvoja on tässä puoliksi oikeassa. Tosin en tiedä mitä kuvan ulkopuolella tapahtui, mutta maalitilanne loppui, kun Paajanen pääsi kiekkoon ja jos siellä edelleen makasi Kerholainen jäässä, niin olisi pitänyt puhaltaa peli poikki. Mitä tulee itse tilanteeseen, niin aika vaikea on ainakin allekirjoittaneen pitää "omaan naamaan nostamisena" tilannetta kun yks huiskasee yhdellä kädellä kiekkoa ja se kimpoaa pelaajan mailasta sen naamaan. Kyllä se omaan naamaan nostaminen tarkoittaa sitä kun kaksi pelaajaa kamppailee ja sitten ihan oikeasti nostetaan mailaa. Todella huolimatonta mailankäsittelyä.
Tälle kaudelle on nimen omaan tuota itse nostaa asiaa tähdennetty ja on mullakin värilasit, vaikka mitään en myönnäkkään, mutta usein vain tilanteet näkee toisella tavalla silti. Minusta 2 min korkea maila, koska se ei ollut kunnon nosto, vaan pikku nyppäsy. Näistä jos aletaan oleen viheltämättä niin aika kova on linja. Kyllä kursseilla nimen omaan puhuttiin tilanteista missä esim. maalin edessä oikeasti nostetaan sitä mailaa ja se nousee sen takia korkealle. Ei tälläisistä "kimpoamista", kun jään tasolla vähän nyppää ja 2 metrin korkeudella kolahtaa. Mutta ei siis ollut sinällään väärin olla tuosta rangaistusta tuomitsematta. Se sen sijaan on täysin käsittämätöntä, että peliä ei vihelletty poikki, kun ei ollut maalitilanne ja siellä yksi keräili kamojaan.
Mutta päätös on mikä on, se ei saisi vaikuttaa joukkueeseen, eikä varsinkaan valmentajaan tuolla tavalla.
PS. se oli sitten Ruokonen, ei Viitaluoma jota osui.