NBA Draft 2007
David Stern avasi tilaisuuden and Portland are on the clock.
Tähän viestiin päivittelen varauksia sitä tahtia kun niitä tehdään...
1. Greg Oden (Center), Portland TrailBlazers. Maailman varmasti vanhin 19 vuotias. 1Timer, hehkutusta odotetaan ;)
2. Kevin Durant (Forward), Seattle SuperSonics. Eipä yllätyksiä varauksissa, Seattle kylläkin kyhäsi traden, Allen Bostoniin, takaspäin pick #5, West ja Wally Szczerbiak
3. Al Horford (Forward/Center), Atlanta Hawks. Ei yllättänyt kovin paljoa, toisaalta kiinan ihmemiestä itse olisin veikkaillut tähän paikkaan. Eipä tosin ollut ensimmäinen kerta kun olin väärässä.
4. Mike Conley Junior (Guard), Memphis Grizzlies. Ei vieläkään yllättäviä valintoja, uskoisin että sijoilla 10-15 aletaan näkemään oikeasti yllättäviä valintoja. Koponen!?
5. Jeff Green (Forward), Seattle SuperSonics. Alunperin vuoro oli Bostonin, mutta aikaisemmin tehdyn traden takia miehen oikeudet menevät suoraan Seattlelle. On kyllä ihan kovatasoinen Forward-kaksikko Seattlella tulevaisuudeksi. Durant&Green, olisi kelvannut Mavsillekin ;)
6. Yi Jianlian (Forward), Milwaukee Bucks. Kiinalainen meni sitten Bucksiin. Ottakaa tämä talteen: Tulee olemaan parempi versio Yaosta. Jianlian ei itse halua pelata Bucksissa, mutta Bucks haluaa Jianlinin pelaavan heillä. Voisi jopa odottaa jonkunlaista tradea jossain vaiheessa, näin itse toivon ainakin.
7. Corey Brewer (Forward), Minnesota Timberwolves. Tässä Garnettille oikeasti hyvä pelaaja rinnalle?
8. Brandan Wright (Forward), Charlotte Bobcats. Ja lisää isoja miehiä menee. Pikkuhiljaa niitä pointteja jotta aikaistuisi Koposen valinta.
9. Joakim Noah (Forward), Chicago Bulls. Bulls varaa, yllätysyllätys. Nelospaikan pelaajan. Aivan käsittämätön taso isoissa miehissä tällä kaudella tai sitten 1-2 paikan pelaajat on vähän pettäneet viimeisimmillä Workouteilla. Jokatapauksessa, Bullsilla myös suht vakuuttava korinalusporukka.
10. Spencer Hawes (Center), Sacramento Kings. Mjtaah, sentteri? Pääsi yllättämään täysin puun takaa, mistä ne repii näitä isoja miehiä oikeesti? Seuraavaksi Koponen Atlantaan? Pointtia tarvitsevat ja kaikki jäljelläolevathan ovat täyttä sheissea Koposeen verrattaessa.
11. Acie Law (Guard), Atlanta Hawks. Ei tullut Koposta ei, mutta eihän vielä pitänytkään, kuka niin muka väitti? Atlanta siis käytti odotetusti toisen ensimmäisen kierroksen varauksensa pointtiin, enää on periaatteessa kaksi pointtia Koposen edellä, jos oikein hyvä tuuri käy niin vain yksi.
12. Thaddeus Young (Forward, small), Philadelphia 76ers. Ensimmäinen edes jonkunsortin yllätysvalinta, koska useissa draftia edeltäneissä mockeissa 76ersin odotettiin varaavan Al Thornton. Näin ei kuitenkaan käydä ja Philly päätyi Youngiin.
13. Julian Wright (Forward), New Orleans Hornets. Ihan vaan vaihtelun vuoksi päättivät Hornetsit ottaa 4 paikan pelaajan. Näitä ei ollakkaan varattu vielä kun vasta...noh, alle tai päälle tuhat tähän mennessä. FoxSports veikkasi jossain Mockissaan seuraavaa pickiä Koposelle, en ihan jaksa uskoa, mutta voitte olla varma että pickien päivittely jää hetkeksi aikaa, täysin spontaanin juoksukohtauksen takia jos Koponen varataan.
14. Al Thornton (Forward), Los Angeles Clippers. Ja vitut. Clipsut jäätyivät kun näkivät Thorntonin olevan vapaana vielä. Noh, uskon vieläkin vakaasti Koposen ensimmäisen kierroksen varaukseen. Suns here we come. Ainiin, tuoleistanne kiinni, sillä Thorntonhan on...........FORWARD!!!...Tiedän, itsekin yllätyin aivan shaatanasti. Ei ne kaikki isot miehet voi oikeasti olla näin kovia. Vaikka Mockeissa näitä pelaajia ihan näille paikkeille kaikkia veikkailtiinkin, niin silti olen yllättynyt että esim. pointteja on varattu tässä vaiheessa vasta kaksi kappaletta. Todennäköisesti erittäin hyvä varaus Clippersille, tarkastetaan tilanne parin vuoden päästä.
15. Rodney Stuckey (Guard), Detroit Pistons. Noniin, pointteja liikkeellä, väheni yksi kaveri Koposen tieltä pois. 29. Vuoro edelleenkin suht todennäköinen Koposelle.
16. Nick Young (Guard/Forward), Washington Wizards. Wizards hankki itselleen alunperin Detroitille vahvasti huhuillun swingmanin, Nick Youngin itselleen. Monipuolinen pelaaja, kannattava picki mielestäni.
17. Sean Williams (Forward), New Jersey Nets. Ladies and Gentlemen, Bust of the year. Ei ole mitenkään mahdollista että tästä kaverista oikeasti tulisi jotain suurta. Koskaan. Noh, sopii New Jerseyhin kuin muna...noh, antaa olla, sopii hyvin.
Samalla on suoritettu trade, Randolph, Dickau ja Jones (Portland)<=>(NY Knicks) Frye ja Francis. Isiahilta vuosisadan kauppa. Ainakin melkein. Tämän traden voittaja oli mielestäni 100-0 Isiah.
18. Marco Belinelli (S Guard), GS Warriors. Toinen jenkkien ulkopuolelta tullut pelaaja siis varattu. Ihan mielenkiintoinen valinta, ei mitenkään yllätyksellinen mutta odotan todella sitä kun Bellinelli pääsee NBA:han pelaamaan. Potentiaalia löytyy.
19. Javaris Crittenton (Guard), Los Angeles Lakers. Tusinapointit väistyy tieltä, Koposen varaus lähestyy. Itse näkisin enää Pruittin olevan Koposen tiellä, jos edes hän. Tämä myös tarkoittaa että Smush jatkaa vielä piiiiitkään aloittavana pointtina, en usko että Crittenton tulee Smush the Greatia syrjäyttämään. Go Smush!
20. Jason Smith (Forward), Miami Heat. Noniin, Shaqin korvaaja my ass, Smith matkaa vaihdon myötä Phillyyn.
21. Daequan Cook (S Guard), Philadelphia 76ers. Noniin, alkoi tapahtumaan. Philly ja Miami treidasivat vuorot keskenään, 76ers myös pistää vielä rahaa toiseen suntaan menemään, eli Smith Phillyyn ja Cook Miamiin. Se siitä Shaqin seuraajasta.
22. Jared Dudley (Forward), Charlotte Bobcats. Ensimmäisen kierroksen toinen vuoro, ja Bobcats varaa myös toisen korinaluspelaajan. Vähän kyseenalaistan tämän, sillä Okaforissa luulisi olevan tarpeeksi kova iso mies muutamaksi vuodeksi.
23. Wilson Chandler (Forward), NY Knicks. Ei mitään hajua äijästä. Noh, kai se on hyvä on se pelaa nelosta.
Suns antaa Portlandille 24. vuoron, ja saa vastineeksi rahaa. Portland pistää haisemaan tässä draftissa. Way to go!
24. Rudy Fernandez (Guard), Portland TrailBlazers. Eurooppalainen kakkospaikan pelaaja. Todennäköisesti osoittautuu menestykseksi, ainakin näin uskon kyllä.
25. Morris Almond (Guard), Utah Jazz. Mitä mä horisin, kyllähän mä tän tiedän :) Kovan luokan SG:n sai Jazz. Parin kauden päästä liigan eliittiä veikkaan ma.
26. Aaron Brooks (Guard), Houston Rockets. Alkaa näyttämään oikeasti aika hyvältä Koposen suhteen, koska Sunsiin kaavailtu Brooks meni jo Houstoniin. Vankka usko on 29 varausvuorosta. Yllättävä valinta Rocketsilta, itse odottelin jotain nelospaikan pelaajaa, ja tällä kertaa ihan tosissani. Noh, jos tämä tarkoittaa Petterin varaamista Sunsiin vuorolla 29, niin enpä valita.
27. Arron Afflalo (P Guard), Detroit Pistons. Nyt näyttääkin yht äkkiä aika pahalta. Jotain nobody Afflaloja varataan ennen Koposta. Silti uskotaan Sunsin varaavan Petterin.
28. Tiago Splitter (Forward), San Antonio Spurs. Jollei Koposta varata Sunsin toimesta, niin loppuu tää perkeleen päivittäminen. Splitteristä sen verran, että itse olisin toivonut että hänet olisi varattu jo selvästi aikaisemmin. Kinda' like him. Siis pelaajana.
29. Joku vitun Tucker. Hyvää yötä.
30. Kannattipa mennä nukkumaan. Ladies and Gentlemen, PETTERI KOPONEN!!! point guard, finland, Portland TrailBlazers. Kuten arvasitte, täällä loppui jo usko kesken, en ikinä olisi odottanut Koposen menevän Portlandiin. Ensimmäisen kierroksen varaus, erittäin hieno homma.
Pistän myöhemmin vähän syvällisempää analyysia koko draftista. Go Koponen!