Minulle on selvää, että hallitus päättää isoista päätöksistä kuten:
- valmentajan valinnasta
- urheilujohtajan valinnasta
- toimitusjohtajan valinnasta
- strategian määrittelystä
En ole poistamasta yhtälöstä, mutta ihmettelen sitä, että hallituksen pitäisi vastata jotenkin random asiakkaalle. Ei sitä tee hallitukset muillakaan aloilla ja siellä asiakkaan rahavirta vielä isommassa osassa.
Itse odottaisin mitä Eskola ja co. tuo esille uuden strategian muodossa.
Strategian suhteen olen ihan samaa mieltä kanssasi. Ne painopisteet on isossa roolissa ja antaa raamit avainhenkilöiden työlle ja tavallaan mittatikun myös heidän onnistumiselleen.
Roolien suhteen pointtini on siinä, että sinun tai minun ei pitäisi tarvita kysellä roolien perään, vaan ne on tehty niin selviksi ja kirkkaiksi, että ne tiedetään. Koska strategia kirjataan selvin sanoin, niin ei olisi temppu eikä mikään toimia samoin organisaatiokaavion suhteen.
Mikäli tämä avattaisiin kannattajien suuntaan, olisi se selvä viesti, että meitä kohdellaan kuten osakkaita. Tai osakkaita, joilla on tyyliin äänioikeudettomia osakkeita. Tämä ei olisi yhtään toiminnasta pois ja lopettaisi puheet saunakerhoista ja selänpesijöistä.
Niin kauan kuin läpinäkyvyyteen ei päästä, syntyy arvailuita ja irvailuita. Ja jos hallitus päättää päävalmentajan, niin ollaan kyllä korvessa ja syvällä. Silloin ei tarvita urheilujohtajaa, vaan urheilutoimen assistentti.