Nappaako ulkojäät?

  • 328 809
  • 1 369

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Eilen tuli avattua kausi, kotikaukalossa tietty! Jää oli tutun paska, eihän kenttää nykyään hoideta kuin korkeintaan kerran päivässä, sekin joskus aamupäivällä..Toista se oli silloin ennen, kun nöösipoikina käveltiin teräsuojien kanssa lähibaariin pyytämään kenttämestarilta tunti lisää valoja..Aurauskalusto otettiin tietysti käyttöön samalla vaivalla.

Eipä tarvinnut kuin reilu tunti olla näin alkuun, kun saatiin paikat kipeäksi. Bauer3000:set ei tunnu vieläkään hyvältä jalkaan, vaikka niillä mentiin koko viime "höntsäkausi". Sanoi kaupassa ettei niitä kannata mihinkään uuniin laittaa muovautumista varten.

Maila oli viritetty keväällä viimoisten pelien jäljiltä huippuiskuun. Kaverin katkenneen komposiitin lapa sovitettiin meikäläisen hiilikuituvarteen, oiva väline saatiin aikaan etten sanoisi. En kyllä puulapaa osta enää ikinä, ***tu ne mitään kestä. Tuon lavan jos saa rikki niin aika kova suoritus.

Nyt on sormet (puristinkohan mailaa;) kipeänä lätkimisestä, samoin hartiat jne. Ja pahat polvet tykkäsivät tietysti huonoa pienistä peleistä, mitä lie tästäkin tulee..Viime talvena ei tuntunut missään vaikka olisi heilunut 3-4 tuntia kentällä. Kai se 26. oli se kriittinen ikävuosi, nyt ollaan menossa jo huonompaan suuntaan..
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kausi on vielä korkkaamatta, vaikka eilen tulikin pyörittyä rusettiluistelua tunnin verran. Viime vuonna joululomalla kävin useammankin kerran höntsäämässä viiden vuoden tauon jälkeen. Touhu oli kyllä vaarallisen tuntuista. Alkuvuodesta olisi taas tarkoitus lähteä Leppävaaran urheilupyhättöön pelailemaan pipolätkää, kunhan vain saan kaverit liikkeelle.

Viime vuonna ostetut luistimet on ihan hyvässä terässä, mutta maila on kyllä paskaakin paskempi. Joku Bauerin noin 30-40 euron puumaila, jolla ei kiekko lähde mihinkään. Suurin syy tähän on tietenkin olematon tekniikka, mutta kyllä se veto kaverin CCM:llä lähti paremmin, vaikka saman hintaluokan mailoista olikin kysymys. Ehkä tänä vuonna sitten lämäri menisi jo siniseltä ilmassa maaliin.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Muuten on todella kivaa olla kentällä, mutta polvet ei vaan oikein tykkää siitä... Nytkin on jalat aivan täysin mustelmilla. Olin eilen kentällä ja taklaustilanteessa jäi jalat pelaajan ja laidan väliin ja lensin siitä suoraan jään pintaan tietenkin polvet edellä...

Ja sitten toinen tilanne missä sattui. Kiekko oli laidassa ja minä ja kaverini mentiin hakemaan sitä. Mä ehdin ensin ja kaverini taklas muut siinä oven kohdalla. Mun säkällä portti ei tietenkään ollut kunnolla kiinni ja lensin siitä ulos kaukalosta... Ei siinä sattunut kuin kyynärpäähän.

Pienestä koostani huolimatta jään kuitenkin todella harvoin taklauksissa jalkoihin. Siinä pitää vain olla valmiina ja ottaa taklaus vastaan mahdollisimman kovaa.
 

Smyth#94

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Edmonton Oilers, (Chicago Blackhawks)
Me ei ees taklata kavereiden kans peleissä mut me tapellaa (puolitosissaa) ja joka ottelussa tulee muutamia joukkotappeluita. Joskus tietysti sattuu yhteentörmäyksiä ja kentän vieressä olevaan lumihankeen saatetaan joskus toisiamme taklailla.
Ulkojäillä pelaaminen on kyllä ihan kivaa ajankulua ja siinä taidotkin kehittyy kun ahkerasti pelaa. Mä pyrin käymään mahdollisimman usein talvisin pelailemassa mut mun kaverit on vaan valitettavan huonoja lähtemään enkä mä jaksa sinne yksin mennä pyörimään. Tänä vuonna sain uudet luistimet joten niihin tottumiseen menee aikansa ja jalat on aika kipeitä kun on pari tuntia luistellu. Lisäks mulla on liian lyhyt maila ni selkä tuli kipeeks tai en mä oikeestaa tiiä mistä se selkäkipu johtuu.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko sukuvika kun suksi ei luista?

Smyth#94 kirjoitti:
Joskus tietysti sattuu yhteentörmäyksiä ja kentän vieressä olevaan lumihankeen saatetaan joskus toisiamme taklailla.
Toi on jo asiallista meininkiä. Kunnon pommeilla vaan ukkoa kaukalonlaidan yli lähimpään lumihankeen.

Tänään olin muuten lomapäiväni kunniaksi taas lätkimässä aamuvarhaisella, ja homma meinasi yltyä nyrkkitappeluksi jonkun teiniurpon kanssa. Pisti nimittäin vituttamaan lähes ennennäkemättömällä tavalla.

Olin ollut kaukalon toisella maalilla yksinäni jo hyvän aikaa, toisella maalilla joku yksinäinen finni-uuno rimpuili suoritustensa kanssa. Kiekkoni jäi siinä räiskiessäni eräänkin kerran maaliverkon ja alaraudan väliin, ja joka kerta menin normaaliin tyyliin noukkimaan sitä paljaalla kädellä, tavalla jolla sen parhaiten sieltä pois saa.

Ja ohhoh! Eikö tämä vitun rimppakinttu syöksy yht'äkkiä sieltä "omalta" kenttäpäädyltään sinne miehittämälleni maalille, jossa olen vielä puoliksi kyyristyneenä, ja lämää kiekon keskelle maalia! Suhina vaan kävi, ei se nimittäin kovin kauas päästäni mennyt. Mitä vittua? Kysyin siltä aika hämmentyneeseen sävyyn, onko hän vihainen minulle jostain, mutta vastaus jäi kuulematta nuoren Fubu-Gretzkyn kiihdyttäessä ihmeissään jo takaisin toiseen päätyyn. Mieli teki ehdottaa vaihtokauppoja, menkööt vuorostaan hetkeksi maaliinsa kyyryyn, niin lämään kertaalleen sen mitä yläruhosta irtoaa.

Elämässä sattuu vakavampiakin juttuja, mutta välillä laittaa tosissaan huolestuttamaan varhaisvammaisten juveniilien turailut. Kaikilta hampaat kurkkuun, jos ei hommat ala sujumaan. Koskaan ennen ei ole tarvinnut sentään terveydensä edestä pelätä ulkojäillä.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Iker kirjoitti:
Elämässä sattuu vakavampiakin juttuja, mutta välillä laittaa tosissaan huolestuttamaan varhaisvammaisten juveniilien turailut. Kaikilta hampaat kurkkuun, jos ei hommat ala sujumaan. Koskaan ennen ei ole tarvinnut sentään terveydensä edestä pelätä ulkojäillä.

Kuulostaa kovin tutulta, jostain syystä sitä ei vain voi arvostaa porukkaa joitten käsitys lätkänpelaamisesta on vetää luistimet puolittain jalkaan ja mennä tunniksi lämimään kiekkoa kaukaloon. Luonnollisesti vielä luotto omiin taitoihin on niin kova, että sitä lämitään aika vapaasti riippumatta siitä onko joku siellä edessä vai ei...sitä en kyllä osaa selittää miksi tälläisetkin taitoniekat aina välillä etsivät kiekkoja kaukalon takana olevasta lumikasasta.

Väkivallan käyttöön ei ole ollut tarve sortua, mutta kerran joku 15v kaveri lämäsi päin maalia, kun siellä oli joku 12v junnu hakemassa kiekkoaan. Noh, toki osumaa ei tullut, mutta turvaväliä oli joku 20 senttiä junnun hampaista.
Menin sitten mainitsemaan, että seuraavan kerran kun vastaavaa tapahtuu, niin kaukalossa tulee tapahtumaan ikäviä onnettomuuksia joihin liittyy kaverin naama ja oma kyynärpääni+kova, omilla vaatimattomilla luistelutaidoillani hallitsematon, tilannenopeus.
Tiedä sitten sainko mitään aikaan, mutta eipähän enää läminyt kun ihmisiä oli vetosektorilla.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Eivät kestä mailat. Eilen meni CCM:n lapa paskaksi ja tänään Bauerin. Pitäisi nyt perkele tuon hintaisten tikkujen kestää. Vaikka alekopasta ne olinkin ottanut, niin on se kumma, että ei 20€ hammastikut kestä. Kävin Lielahdesta ja Hiitelästä tänään mailoja katsomassa, mutta kauppaan jäivät. Vai mitä sanotte 35€ tarjousmailoista, puuvartisista. Ryöstöä. Kai se on pakko lopettaa lämärit.

Täällä meilläpäin on ulkojäillä kävijämäärät laskeneet vanhoista hyvistä ajoista. Ja kun porukkaa on vähän, voi kiekkonsa hakea vedon jälkeen lähes suoraan maalilta. Nämä räkänokat eivät vain tajua, että jos kaukalossa on toistakymmentä varttuneempaa jätkää laukomassa sitä kiekkoa ei välttämättä haeta juuri silloin, kun itse haluaa. Oma lukunsa ovat pikkupojat, joille vanhemmat eivät ole opettaneet, että maalin eteen ei ole terveellistä jäädä nostelemaan rystyvippauksia minuuteiksi. Ei sillä, että tekisi mieli ampua nöösien ollessa tiellä, mutta kyllä se sapettaa, kun joutuu aina lyömään jarrut päälle mailan ollessa jo ylhäällä, kun joku pikkupoika päättääkin mennä maalin eteen tekemään parikymmentä maalia.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Crapbag kirjoitti:
Eilen tuli avattua kausi, kotikaukalossa tietty! Jää oli tutun paska, eihän kenttää nykyään hoideta kuin korkeintaan kerran päivässä, sekin joskus aamupäivällä..Toista se oli silloin ennen, kun nöösipoikina käveltiin teräsuojien kanssa lähibaariin pyytämään kenttämestarilta tunti lisää valoja..Aurauskalusto otettiin tietysti käyttöön samalla vaivalla.

Nyt on sormet (puristinkohan mailaa;) kipeänä lätkimisestä, samoin hartiat jne. Ja pahat polvet tykkäsivät tietysti huonoa pienistä peleistä, mitä lie tästäkin tulee..Viime talvena ei tuntunut missään vaikka olisi heilunut 3-4 tuntia kentällä. Kai se 26. oli se kriittinen ikävuosi, nyt ollaan menossa jo huonompaan suuntaan..

Sama meininki naapurissa, ulkojäät tuli kotipuolessa korkattua ensin maanantaina ja sitten vielä eilen. Jäähallin varjossa kun nykyään ollaan ei kentänhoito varsin päätä huimaa.

Kun täällä mittarissa ikää on 30, niin tunnin setistä 5 min ilman toppatakkia länsisuomalaisessa jouluviimassa veti koko selän ihan sikajumiin.

PuuvarsiMontreal oli erinomainen, kandeisko Lukonki harkita jos vaikka osuis joskus maalipuiden väliin.
 

MC61

Jäsen
Suosikkijoukkue
rystylätty
KPL kirjoitti:
Jos on yksin ja vetelee lämäreitä/ranteita, niin 45-60 minuuttia riittää oikein hyvin, kun pitempi sessio aiheuttaa totaalisen kyllästymisen.

Toivon, ettet kuulu tähän sarjaan, jotka "treenaavat" laukaustaan jättämällä kiekon paikkaan x ja ottavat sitten 20 metrin vauhdin kiekolle ja lämäävät limpun tästä noin suurin piirtein maalia kohti. Pääasia tällä ulkojääkävijäkunnalla on, että kiekko nousee, tyylillä tai suunnalla ei väliä.

En halua osoittaa KPL:ää sormella. Tulipa vain mieleen hänen kirjoituksestaan nämä virtuoosit, jotka edellä mainitsemallani tavalla tekniikkaansa "kehittävät". Oikean jääkiekon harjoittelija ei tee edellä kuvaamallani harjoitustavalla yhtään mitään. Siksi naurankin niille, jotka tuota harrastavat.

Treenatkaa mieluummin vaikka laukomista paikaltaan. Siinä tarvitsee koko kropan lihaksistoa, että saa limpun yläpesään. Etenkin svenssonia yrittäessä, mutta myös lämärillä.

Missä on Tampereen kovimmat ulkojääkinkerit? Tulee joskus kyläiltyä sielläpäin ja voisi joskus kokeilla manselaisten huumorintajua leikkipeleissä.
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
MC61 kirjoitti:
Toivon, ettet kuulu tähän sarjaan, jotka "treenaavat" laukaustaan jättämällä kiekon paikkaan x ja ottavat sitten 20 metrin vauhdin kiekolle ja lämäävät limpun tästä noin suurin piirtein maalia kohti. Pääasia tällä ulkojääkävijäkunnalla on, että kiekko nousee, tyylillä tai suunnalla ei väliä.

En halua osoittaa KPL:ää sormella. Tulipa vain mieleen hänen kirjoituksestaan nämä virtuoosit, jotka edellä mainitsemallani tavalla tekniikkaansa "kehittävät". Oikean jääkiekon harjoittelija ei tee edellä kuvaamallani harjoitustavalla yhtään mitään. Siksi naurankin niille, jotka tuota harrastavat.

Heh, no ei nyt ihan tuolla tavalla sentään. Itse yritän yhdistellä asioita, niin että riplailen kiekon kanssa ja heittelen vähän lättyjä laitoja kohti ja sitten pienen pyörimisen jälkeen spurtti kiekko lavassa ja tarkka lämäri yläkulmaan(siis jos olen yksin jäillä ja porukkaa ei ole riittävästi pelejä varten). Toisaalta en enää pelaa kiekkoa, joten pääasia on se, että olisi mahdollisimman hauskaa. Joku voi oikeasti tykätä tuosta yllä mainitsemastasi tyylistä ja vaikka se kieltämättä voi olla huvittavankin näköistä, niin antaa mennä vaan jos siltä tuntuu. Tietysti sitä itsekin yrittää saada siitä laukauksesta tarkempaa ja kovempaa talven edetessä, mutta en lähde ulkojäille kehittämään sen enempää itseäni, vaan lähinnä pitämään yllä vanhoja kerran opittuja taitoja.
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Torsti kirjoitti:
Vai mitä sanotte 35€ tarjousmailoista, puuvartisista. Ryöstöä. Kai se on pakko lopettaa lämärit.

Itse maksoin jonkun 30 euroa nykyisestä ykköskepistä(puoleen hintaan muistaakseni). Se on CCM:n puumaila jossa on sellainen "lakkapinta". Loistava puumailaksi, kevyt ja tähän mennessä ainakin kestävän oloinen. Olen tehnyt periaatepäätöksen, että en osta komposiittimailoja, koska ne napsahtelevat poikki yhtä helposti ja hintaa on jääkiekkomailaksi aivan liikaa. Ostan sitten vaikka karkkia niillä rahoilla, jotka säästän pelaamalla puumailoilla.

Torsti kirjoitti:
Nämä räkänokat eivät vain tajua, että jos kaukalossa on toistakymmentä varttuneempaa jätkää laukomassa sitä kiekkoa ei välttämättä haeta juuri silloin, kun itse haluaa. Oma lukunsa ovat pikkupojat, joille vanhemmat eivät ole opettaneet, että maalin eteen ei ole terveellistä jäädä nostelemaan rystyvippauksia minuuteiksi. Ei sillä, että tekisi mieli ampua nöösien ollessa tiellä, mutta kyllä se sapettaa, kun joutuu aina lyömään jarrut päälle mailan ollessa jo ylhäällä, kun joku pikkupoika päättääkin mennä maalin eteen tekemään parikymmentä maalia.

Harvinaisen sama! Muistan kun itse olin pieni poika ja silloin säännöt oli kyllä kaikille höntsääjille selvät. Tuo kiekon hakeminen nyt ei vielä sen enempää sapeta, mutta se että pojat menevät jonkun tennispallon kanssa pelaamaan pingistä maalin kanssa alkaa jo vähän häiritsemään.

Toisaalta meilläpäin olen myös törmännyt sellaisiin ylivarovaisiin ja ylikohtelijaisiin lapsiin, jotka jopa vaihtavat päätyä, kun itse menen kaukaloon neppailemaan. En minä tarvitse mitään henkilökohtaista päätyä kaukalosta, vaan kyllä siihen saa muutkin laukoa ja pyöriä muutenkin.

Edit. pistetään nyt tähän samaan viestiin, ettei tule spämmättyä koko ketjua täyteen. Eli onko jatkoaikalaisille oma kiekko miten tärkeä? Siis se kiekko, jonka kanssa lähdette kaukaloon, niin onko se sitten niin, että siitä kiekosta ei luovuta, vai saako kiekot sekoittua toisten kanssa, kunhan vaan joku kiekko on lavassa? Olen huomannut, että todella suurelle osalle höntsäilijöistä se oma kiekko on tavattoman rakas, niin rakas, että siellä kyykitään kääntelemässä kiekkoja, että se oma "Jofa" löytyy. Ymmärrän, että jos on käynyt intersportista ostamassa uuden teräväkulmaisen kiekon, niin sitä ei mielellään ota mitään 10 vuotta vanhaa reunoista pyöristynyttä kuminpalaa vaihdossa tilalle, mutta muussa tapauksessa sen oman kiekon yletöntä vahtaamista en ymmärrä. Itseäni ei häiritse, jos kiekot sekoittuvat höntsäilijöiden kesken.
 
Viimeksi muokattu:

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
KPL kirjoitti:
Itse maksoin jonkun 30 euroa nykyisestä ykköskepistä(puoleen hintaan muistaakseni). Se on CCM:n puumaila jossa on sellainen "lakkapinta". Loistava puumailaksi, kevyt ja tähän mennessä ainakin kestävän oloinen. Olen tehnyt periaatepäätöksen, että en osta komposiittimailoja, koska ne napsahtelevat poikki yhtä helposti ja hintaa on jääkiekkomailaksi aivan liikaa. Ostan sitten vaikka karkkia niillä rahoilla, jotka säästän pelaamalla puumailoilla.

- - -

Edit. pistetään nyt tähän samaan viestiin, ettei tule spämmättyä koko ketjua täyteen. Eli onko jatkoaikalaisille oma kiekko miten tärkeä? Siis se kiekko, jonka kanssa lähdette kaukaloon, niin onko se sitten niin, että siitä kiekosta ei luovuta, vai saako kiekot sekoittua toisten kanssa, kunhan vaan joku kiekko on lavassa? Olen huomannut, että todella suurelle osalle höntsäilijöistä se oma kiekko on tavattoman rakas, niin rakas, että siellä kyykitään kääntelemässä kiekkoja, että se oma "Jofa" löytyy. Ymmärrän, että jos on käynyt intersportista ostamassa uuden teräväkulmaisen kiekon, niin sitä ei mielellään ota mitään 10 vuotta vanhaa reunoista pyöristynyttä kuminpalaa vaihdossa tilalle, mutta muussa tapauksessa sen oman kiekon yletöntä vahtaamista en ymmärrä. Itseäni ei häiritse, jos kiekot sekoittuvat höntsäilijöiden kesken.

Eli siis sellainen sininen CCM? Se kesti kyllä melko pitkään, kunnes sanoi räks. Maksoi tosin vain 20€. Sen hintaista tikkua pidän vielä hintansa väärtinä, kunhan kestää edes hetken. Voimaakaan ei niin paljoa ole, että työkseen pitäisi mailoja rikkoa.

Kiekolla ei ole väliä, kunhan se on ehjä. En mielelläni vaihda omani mihinkään koiransyömään ja itse porailtuun malliin. Muuten ei väliä ole.

Itselläni on tapana yksin ollessa kynäillä keskialueella ja läimiä vauhdista silloin, kun sopivalta tuntuu. Kaverin kanssa yleensä syöttelemme keskenään (jos kaukalossa on tilaa) ja lauomme monesti suoraan syötöstä. Kaikennäköistä pyörimistä tulee harrastettua. Sitten jos kaukalossa on todella ahdasta, otamme kaukalottoman, ison jään haltuun. Janne ja Juti vauhdissa. Tai no, onko Jutila ja JOjanen olleet koskaan vauhdissa?

Asiasta potkukelkkaan, onko joku kokeilut lämäriä väärältä puolelta? Eli leftin mies vetää rightilla. Itse kokeilin ja voin sanoa, että kyllä lätkässä tulee toispuoleiseksi. Oli kyllä pirun kankeata.
 
Suosikkijoukkue
Slovenia & muut sympaattiset
Tänään tuli taas pelattua sellaset 5 tuntia kavereitte kanssa. Hauskaa tulee etenkin tennispallolla pelatessa, jolloin katulätkäpatjoilla, kilvellä ja räpylällä on mukavaa olla myös maalivahtina... Kyllä se tennispallokin yllättävän kovaa lähtee sanon mä.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
KPL kirjoitti:
CCM 1152 Groove.

http://viking.in2.ru/equipment/ccm/sticks-groove.jpg

Joku tuollainen musta, jossa on sinistä tekstiä.

Jaa, mulla oli sellanen sininen. Oisko ollu joku V50 tai joku sellanen. Yhden äksän varsi tuntui sopivan ihan kivasti käteen. Lavat tosin aika perseestä, ainakin ne mitä oli vaihtoehtoina. 19 on hirvee pakkiropelli, 10 mieletön koukku ja 11 näiden välimuoto. Valitsin 10 ja ihan mukiinmenevä oli loppujen lopuksi. Mutta ei ole Montrealin peruslavan voittunutta. Olikohan se yksinkertaisesti merkillä E.
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Torsti kirjoitti:
Jaa, mulla oli sellanen sininen. Oisko ollu joku V50 tai joku sellanen. Yhden äksän varsi tuntui sopivan ihan kivasti käteen. Lavat tosin aika perseestä, ainakin ne mitä oli vaihtoehtoina. 19 on hirvee pakkiropelli, 10 mieletön koukku ja 11 näiden välimuoto. Valitsin 10 ja ihan mukiinmenevä oli loppujen lopuksi. Mutta ei ole Montrealin peruslavan voittunutta. Olikohan se yksinkertaisesti merkillä E.

En ole varma tuosta lavasta, mutta tuo on erään ex-SaiPalaisen mailamalli, niin oletettavasti lapa on hänen mieltymystensä mukainen, eli melko suora.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Olen taas tänään menossa höntsäilemään, kunhan tuo lumisade vaan ensin loppuu. Ja sitten täytyy vielä kentällä aurata se jää :/
 

LaCew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
KPL kirjoitti:
Edit. pistetään nyt tähän samaan viestiin, ettei tule spämmättyä koko ketjua täyteen. Eli onko jatkoaikalaisille oma kiekko miten tärkeä? Siis se kiekko, jonka kanssa lähdette kaukaloon, niin onko se sitten niin, että siitä kiekosta ei luovuta, vai saako kiekot sekoittua toisten kanssa, kunhan vaan joku kiekko on lavassa? Olen huomannut, että todella suurelle osalle höntsäilijöistä se oma kiekko on tavattoman rakas, niin rakas, että siellä kyykitään kääntelemässä kiekkoja, että se oma "Jofa" löytyy. Ymmärrän, että jos on käynyt intersportista ostamassa uuden teräväkulmaisen kiekon, niin sitä ei mielellään ota mitään 10 vuotta vanhaa reunoista pyöristynyttä kuminpalaa vaihdossa tilalle, mutta muussa tapauksessa sen oman kiekon yletöntä vahtaamista en ymmärrä. Itseäni ei häiritse, jos kiekot sekoittuvat höntsäilijöiden kesken.

Tätä samaa ilmiötä olen itsekin kummastellut. Minulla ei todellakaan ole mitään väliä, että mikä kiekko mukaani laukauksen jälkeen tarttuu, mutta hämmästyttävän monella tuntuu olevan. Tosin, kuten kirjoititkin, niin sellainen kiekko, missä puolet materiaalista on kulunut pois, ei lapaan sattuessa hirveästi miellytä. Niitä onneksi harvemmin näkee, ja aika hyvin taitavat tuollaisen "customoidun" kiekon omistajat pitää pelivälineensä itsellään.
 
Suosikkijoukkue
sm-liiga: HIFK, nhl: vähän kaikkea
Samanlaisia mustiahan ne kaikki kiekot ovat, ei siinä kannata "omaa" kiekkoa lähteä vahtaamaan. Jos se nyt on niin tärkeä, niin menkööt sitten yksinään heinäkuussa pelailemaan...
 
Suosikkijoukkue
sm-liiga: HIFK, nhl: vähän kaikkea
Tuli vain muuten mieleen, että millaisia "vahinkoja" JA:laisilla on käynyt jäillä?
En tarkoita itselle sattuneita vahinkoja, sillä niitähän sattuu kaikille (esim. kiekko nenään yms.) vaan esimerkiksi sellaisia, jossa kiekko on rikkonut ikkunan tai hieman kopsahtanut jonkun uuden mersun takavaloon yms.
Itse olen rikkonut kaverin kännykän reppuun osuneella lämärillä.
 

Donald_22

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks, Jokerit
KukaMitäHäh? kirjoitti:
Tuli vain muuten mieleen, että millaisia "vahinkoja" JA:laisilla on käynyt jäillä?
En tarkoita itselle sattuneita vahinkoja, sillä niitähän sattuu kaikille (esim. kiekko nenään yms.) vaan esimerkiksi sellaisia, jossa kiekko on rikkonut ikkunan tai hieman kopsahtanut jonkun uuden mersun takavaloon yms.
Itse olen rikkonut kaverin kännykän reppuun osuneella lämärillä.

Ainoa asia, mitä olen toistaseksi onnistunut tuhoamaan on kelloni, joka sai tuta hurjasta lämystä. Ruumiita ei ole vielä tullut, mutta Vallilassa (siinä Mäkelänrinteen takana) olevalla kentällä onnistuin vetämään siirtolapuutarhamökin seinään. Tästä voi osin siirtää syytä kentän hoitajillekin, olivat kyllä konneet kaukalon, mutta eivät laiskuuksissaan olleet laittaneet kanaverkkoja päätyihin, massahan nekin häkkyrät olivat kaukalon vieressä. Tässä samassa päädyssä meni vielä kävelytie kaukalon ja siirtolapuutarhan välissä. Tie on sellaisella korkeudella, että ohi kävelevän ihmisen pää näkyy juuri ja juuri kaukalosta (jos näkyy) ja on kuin tarjottimella kiekolle. Aika äkkiä vaihtui kyllä paikka tuon jälkeen, viime talvena tuolla ei tainnut edes olla kaukaloa.
 

Cmprs

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, HIFK
KukaMitäHäh? kirjoitti:
Tuli vain muuten mieleen, että millaisia "vahinkoja" JA:laisilla on käynyt jäillä?
Juuri itseni kohdalla ei ole (onneksi) mitään erikoista sattunut, joten pitää laittaa kysymyksen vierestä :)
Velipojalle nimittäin on;
Ampui nimittäin aika kovan "lämärin" joka sattui osumaan sopivassa kulmassa ylärimaan. Siitä kiekko sitten otti melkoisen kimmokkeen ja lensi suunnilleen 30:n metrin matkan rivitaloasunnon ikkunaan, joka meni tietenkin säpäleiksi.

Myös veljen kaverille sattui aika erikoinen tapaus; Hän ampui lyöntilaukausen kohti maalia, kiekko osui alarautaan kohdalle, jossa oli reikä, siitä se kimposi kaukalon vieressä kulkevalla tiellä pyöräillyttä poikaa päähän. Pojalle ei kuitenkaan käynyt kuinkaan, koska osuessaan kiekolla ei ollut enää kovin kova vauhti.

Molemmat saattaa kuulostaa aika erikoisilta, mutta totta ovat.
 

Virumaa

Jäsen
Tietääkö joku, että käykö tampereella koulukadun kaukalolla porukkaa höntsäilemässä paljonkin, että saisiko siellä oikeen pelitkin aikaan ?
 

#28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves (Ässät & Hifk)
Virumaa kirjoitti:
Tietääkö joku, että käykö tampereella koulukadun kaukalolla porukkaa höntsäilemässä paljonkin, että saisiko siellä oikeen pelitkin aikaan ?

Koulukadulla on vuodenvaihteen jälkeen käytännössä koko ajan varattuja vuoroja, vuorojen välissä pääsee luistelemaan jääkonetta pakoon jos haluaa. Jos haluat höntsätä, niin mene sorsapuistoon, omien kokemusten mukaan eniten porukkaa ja parhaimmat pelit.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös