Mainos

Nakit & Muusi Agency – tässä ketjussa seurataan Jokereiden uuden mediatiimin työskentelyä

  • 64 696
  • 501

SonOfMothMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt on pakko kommentoida kun lähipiirin kautta tiedän asiasta, että tästä ei pidä sanaakaan paikkansa.

Tuo tiisaus oli kokonaisuudessaan N&M:n tekele. Ilmala ei liittynyt siihen mitenkään.
Selvä, sitten laitan foliota tiukemmin pääni ympärille, mutta jotain hämärää tuossa koko kuviossa silti on.

Olisikin kiva tietää lisää esim. siitä, miksi vaikka haastattelut ja yleinen mediatuotosten taso oli niin erilaista Filppulan tiisauksessa sekä julkistuksessa versus Nakkimuusien ensimmäisten päivien touhu.
 

Rollon hippu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Jokerit, RoKi
Selvä, sitten laitan foliota tiukemmin pääni ympärille, mutta jotain hämärää tuossa koko kuviossa silti on.

Olisikin kiva tietää lisää esim. siitä, miksi vaikka haastattelut ja yleinen mediatuotosten taso oli niin erilaista Filppulan tiisauksessa sekä julkistuksessa versus Nakkimuusien ensimmäisten päivien touhu.
Ehkä ensimmäiset sisällöt tulivat jostain toista kautta. Oliko ensimmäisten sisältöjen aikaan edes uusi mediatiimi aloittanut?
 

SonOfMothMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ehkä ensimmäiset sisällöt tulivat jostain toista kautta. Oliko ensimmäisten sisältöjen aikaan edes uusi mediatiimi aloittanut?
Vau, nakkisoppa sakenee! Tarvitsen lisää foliota päähäni sekä punaista narua yhdistääkseni tämän homman asuntoni seinällä jo olevaan salaliittoteorian hahmotelmaani.

Sanot siis, että mediatiimi on nakki&muusi, joka on tehnyt Vallen tiisailut, mutta se ei ole kuitenkaan ollut vielä silloin töissä, kun ensimmäiset sisällöt on tehty. Nyt menee muusit väärään kurkkuun ja nakit solmuun. Aika outoa, että on ideoitu ja tehty Vallen tiisaus kokonaisuudessaan, mutta mitään muuta ei ole sitten alettu tekemään, vaan kaikki muu on ulkoistettu kelle tahansa kesähessulle, jolla on kännykkä.
 

Rollon hippu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Jokerit, RoKi
Vau, nakkisoppa sakenee! Tarvitsen lisää foliota päähäni sekä punaista narua yhdistääkseni tämän homman asuntoni seinällä jo olevaan salaliittoteorian hahmotelmaani.

Sanot siis, että mediatiimi on nakki&muusi, joka on tehnyt Vallen tiisailut, mutta se ei ole kuitenkaan ollut vielä silloin töissä, kun ensimmäiset sisällöt on tehty. Nyt menee muusit väärään kurkkuun ja nakit solmuun. Aika outoa, että on ideoitu ja tehty Vallen tiisaus kokonaisuudessaan, mutta mitään muuta ei ole sitten alettu tekemään, vaan kaikki muu on ulkoistettu kelle tahansa kesähessulle, jolla on kännykkä.
Itse pähkäilin asian niin, että aikataulun muuttuessa tuo ”tiisailu” on rakennettu tuohon toteutuneeseen muotoonsa. Alkuperäinen olisi varmaan ollut jotain muuta? Jos siis pitää ylipäätään paikkansa, että tuo sopimus olisi alunperin pitänyt julkistaa aiemmin.
 

Rollon hippu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Jokerit, RoKi
On kyllä erikoista, että nakkimuusi on tehnyt tuon Valle tiisailun olematta töissä tuohon aikaan olemalla töissä tekemässä tiisailua. Sellaista lähipiirin insidea, että huh.
Vai entäs jos yksinkertaisuudessaan kokonaisuus on rakennettu sen jälkeen kun ovat aloittaneet työnsä?
 

SonOfMothMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vai entäs jos yksinkertaisuudessaan kokonaisuus on rakennettu sen jälkeen kun ovat aloittaneet työnsä?
Ei se siltikään selitä sitä tosiasiaa, miksi alussa homma oli skeidaa, Vallen tiisaus sekä julkistus priimaa, ja nyt jälleen skeidaa. Ammattilaisilla pitäisi kuitenkin olla joku taso työssään, eikä sen pitäisi noin mielivaltaisesti heilahdella.

Ellei sitten asia ole mennyt jotenkin näin:

Kesällä Saarni ja media-alan ammattilainen (Nakkimuusien nykyinen toimari tai vastaava), joka oikeasti varmaan osaa nämä hommat, ovat palaveeranneet, että Jokerit aloittaisi tällaisen uuden sisaryhtiön.

Saarni vähän paljastanut, että Filppula olis ehkä tulossa, niin minkälaista julkistuskampanjaa olisi Herra Toimarilla tähän keksiä. Saarnilla ideana vähän testata tätä kaveria, että onko siitä mihinkään ja kannattaako heppua ottaa tuota lafkaa vetämään. Toimari keksii tämän hienon, nyt toteutuneen, Vallen julkistussaagan tiisereineen ja Saarni hyppää tuoliltaan ylös ja huutaa ”helvetti soikoon, kuulostaa hienolta, lyödään kättä päälle!”. Deadlinet on tiukat, sillä The Sometauko on loppumassa ja Nakkimuusitehtaalla tuleekin vähän kiire laittaa hommat rullaamaan.

Firma on vasta perustettu eikä heillä kuitenkaan ole ainuttakaan työntekijää ja sinne palkataan täysiä alottelijoita, joilla homma ei oikein toimikaan. Toimari itse vetää tuon koko Valle-projektin alusta loppuun ammattilaisen elkein. Tuloksena hieno kampanja!
Kaikki muu onkin sitten näiden palkattujen ”ammattilaisten” käsialaa ja tulos sen mukaista kuin harjoittelijat hommaa tekisivät. Eli Saarni ostanut paskaa, koska on uskonut, että se on kultaa ja että työn laatu olisi kokonaisuudessaan samaa, millä toimari itsensä Saarnille myi. Todellisuudessa laatu onkin ollut jotain ihan muuta ja nyt sitten kärsitään ja kärvistellään näiden ”ammattilaisten” tuotosten äärellä.

Selittäisi ainakin tuon omituisen piikin nakkimuusien työn laadussa Valle-keississä.

Tai sitten uusi nimimerkki Rovaniemeltä ei oikeasti tiedäkään mistään mitään…
 

Rollon hippu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Jokerit, RoKi
Ei se siltikään selitä sitä tosiasiaa, miksi alussa homma oli skeidaa, Vallen tiisaus sekä julkistus priimaa, ja nyt jälleen skeidaa. Ammattilaisilla pitäisi kuitenkin olla joku taso työssään, eikä sen pitäisi noin mielivaltaisesti heilahdella.

Ellei sitten asia ole mennyt jotenkin näin:

Kesällä Saarni ja media-alan ammattilainen (Nakkimuusien nykyinen toimari tai vastaava), joka oikeasti varmaan osaa nämä hommat, ovat palaveeranneet, että Jokerit aloittaisi tällaisen uuden sisaryhtiön.

Saarni vähän paljastanut, että Filppula olis ehkä tulossa, niin minkälaista julkistuskampanjaa olisi Herra Toimarilla tähän keksiä. Saarnilla ideana vähän testata tätä kaveria, että onko siitä mihinkään ja kannattaako heppua ottaa tuota lafkaa vetämään. Toimari keksii tämän hienon, nyt toteutuneen, Vallen julkistussaagan tiisereineen ja Saarni hyppää tuoliltaan ylös ja huutaa ”helvetti soikoon, kuulostaa hienolta, lyödään kättä päälle!”. Deadlinet on tiukat, sillä The Sometauko on loppumassa ja Nakkimuusitehtaalla tuleekin vähän kiire laittaa hommat rullaamaan.

Firma on vasta perustettu eikä heillä kuitenkaan ole ainuttakaan työntekijää ja sinne palkataan täysiä alottelijoita, joilla homma ei oikein toimikaan. Toimari itse vetää tuon koko Valle-projektin alusta loppuun ammattilaisen elkein. Tuloksena hieno kampanja!
Kaikki muu onkin sitten näiden palkattujen ”ammattilaisten” käsialaa ja tulos sen mukaista kuin harjoittelijat hommaa tekisivät. Eli Saarni ostanut paskaa, koska on uskonut, että se on kultaa ja että työn laatu olisi kokonaisuudessaan samaa, millä toimari itsensä Saarnille myi. Todellisuudessa laatu onkin ollut jotain ihan muuta ja nyt sitten kärsitään ja kärvistellään näiden ”ammattilaisten” tuotosten äärellä.

Selittäisi ainakin tuon omituisen piikin nakkimuusien työn laadussa Valle-keississä.

Tai sitten uusi nimimerkki Rovaniemeltä ei oikeasti tiedäkään mistään mitään…
Ei vieläkään osu.

Nythän on osittain eri kokoonpano hommissa kuin silloin Filppulan tiisauksen/julkistamisen aikaan. En tiedä tarkemmin miten työnjako menee.
 

SonOfMothMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei vieläkään osu.

Nythän on osittain eri kokoonpano hommissa kuin silloin Filppulan tiisauksen/julkistamisen aikaan. En tiedä tarkemmin miten työnjako menee.
Niin niin, eli eri kokoonpanoa myyty varmaan sitten Saarnille, kuin se joka nyt puuhastelee. Se oli koko tarinani pointti.

Julkisuuteen kuitenkin Jokereiden toimesta kerrottu vain yhdet mediatiimin nimet, ne jotka oli Jokereiden uutisessa Nakit&Muusi agencystä kerrottaessa.

Mysteeri-ammattilaiset siis tehneet Valle-kampanjan, kaiken muun ovat tehneet nämä ”ammattilaiset”, jotka siellä nytkin hääräävät. Ero näiden kahden ryhmän työnjäljen välillä on järisyttävä.
 

Rollon hippu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Jokerit, RoKi
Entistä sakeammaksi menee. Eihän sieltä ketään ole Filppulan julkaisun jälkeen ulostettu, miksi taso olisi muuttunut paskaksi?
Eikö henkilöiden määrä ole lisääntynyt? Jos se sekoittaakin pakkaa.
Niin niin, eli eri kokoonpanoa myyty varmaan sitten Saarnille, kuin se joka nyt puuhastelee. Se oli koko tarinani pointti.

Julkisuuteen kuitenkin Jokereiden toimesta kerrottu vain yhdet mediatiimin nimet, ne jotka oli Jokereiden uutisessa Nakit&Muusi agencystä kerrottaessa.

Mysteeri-ammattilaiset siis tehneet Valle-kampanjan, kaiken muut ovat tehneet nämä ”ammattilaiset”, jotka siellä nytkin hääräävät. Ero näiden kahden ryhmän työnjäljen välillä on järisyttävä.
Nyt menee taas väärille teille.
 

SonOfMothMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eikö henkilöiden määrä ole lisääntynyt? Jos se sekoittaakin pakkaa.
Julkisen tiedon mukaan mediatiimiin on liittynyt syyskuun alussa viestintävastaava, jos häntä tarkoitat. Muista lisäyksistä ei ainakaan julkisesti ole kerrottu, jos sellaisia on ollut.

Jos väitteesi pitää paikkansa, että sinne on lisää ammattilaisia palkattu, niin on meillä käsissä kyllä loistava medialafka. Ammattilaisia lappaa sisään tiimiin ja taso laskee sitä mukaa, mitä useampi ammattilainen remmiin liittyy. Huikeeta!
 

Rollon hippu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Jokerit, RoKi
Julkisen tiedon mukaan mediatiimiin on liittynyt syyskuun alussa viestintävastaava, jos häntä tarkoitat. Muista lisäyksistä ei ainakaan julkisesti ole kerrottu, jos sellaisia on ollut.

Jos väitteesi pitää paikkansa, että sinne on lisää ammattilaisia palkattu, niin on meillä käsissä kyllä loistava medialafka. Ammattilaisia lappaa sisään tiimiin ja taso laskee sitä mukaa, mitä useampi ammattilainen remmiin liittyy. Huikeeta!
Ei mulla ton yhden muutoksen lisäksi muuta tietoa ole, yritin vain hakea muuttuvia tekijöitä.

Sehän olisi hyvin tyypillistä, että on liian monta kokkia ja siksi kokonaisuus hakee edelleen uomiinsa.
 

SonOfMothMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei mulla ton yhden muutoksen lisäksi muuta tietoa ole, yritin vain hakea muuttuvia tekijöitä.

Sehän olisi hyvin tyypillistä, että on liian monta kokkia ja siksi kokonaisuus hakee edelleen uomiinsa.
Hyvin epätodennäköistä, että nyt hommissa oleva nakkimuusitiimi, poislukien viestintävastaava, olisi ensin aloittanut hommat äärimmäisen huonosti ja suoraan sanottuna ammattitaidottomasti. Sitten kaverit ihan yhtäkkiä ovat vetäneet jokerikortin hihastaan Filppulan tulon yhteydessä ja tehneet ammattimaista kamaa Vallen projektissa, ja vieläpä täysin eri tyylillä kuin ensimmäiset tuotokset olivat. Ja sen jälkeen viestintävastaavan tulon myötä olisivat jotenkin taantuneet jälleen amatööritasolle. Ei kuulosta lainkaan uskottavalta skenaariolta tämä.

En siis edelleenkään usko, että tuo Vallen kampanja olisi millään tapaa nykyisen Nakit&Muusin tekosia.
 

Rollon hippu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Jokerit, RoKi
Hyvin epätodennäköistä, että nyt hommissa oleva nakkimuusitiimi, poislukien viestintävastaava, olisi ensin aloittanut hommat äärimmäisen huonosti ja suoraan sanottuna ammattitaidottomasti. Sitten kaverit ihan yhtäkkiä ovat vetäneet jokerikortin hihastaan Filppulan tulon yhteydessä ja tehneet ammattimaista kamaa Vallen projektissa, ja vieläpä täysin eri tyylillä kuin ensimmäiset tuotokset olivat. Ja sen jälkeen viestintävastaavan tulon myötä olisivat jotenkin taantuneet jälleen amatööritasolle. Ei kuulosta lainkaan uskottavalta skenaariolta tämä.

En siis edelleenkään usko, että tuo Vallen kampanja olisi millään tapaa nykyisen Nakit&Muusin tekosia.
Usko pois vaan, kyllä se on. Tuttu oli sitä tekemässä ja ollaan useaan otteeseen jälkikäteen siitä puhuttu.
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ensivaikutelman voi antaa vain kerran. Hirveää skeidaa toi nakit ja muusi isossa kuvassa. Aivan kiiltokuva matskua ilman mitään tunnesidettä Jokereihin. Kaikesta jotenkin paistaa läpi että tietty vähäinen määrä juttua pitää saada eetteriin lähinnä vain laskutuksen takia.

Jos tässä diilissä olisi koeaika, sopiva hetki purkaa sopimus olisi juuri nyt.
 

Rollon hippu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Jokerit, RoKi
No mitä muuta tuttu on tehnyt? Pelkkää laadutonta kuraa. Onhan tuokin jo suoritus että kahdessa kuukaudessa saa tehtyä yhden julkaisukampanjan.
Mielestäni laadukasta settiä kanavissa on.

Kaipaisin itse tuohon lisää viikkotasolla esimerkiksi toisen haastattelukokonaisuuden ennakkojen lisäksi ja joukkueen treenitunnelmia. Nuo kun tuohon lisäisi niin olisi hyvä yhdistelmä perinteisempää urheiluviestintää höystettynä laadukkailla videotuotannoilla ja Katupojilla.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mielestäni laadukasta settiä kanavissa on.
Jos viime kaudella mediatekeminen oli perinteisillä kouluarvosanoilla mitattuna ~9,5, vaikea nyt seiskaa parempaa antaa. Parempi kuin ei mitään, mutta Suomen suurimman ja kauneimman tuhansilla faneilla on varaa odottaa enemmän. Tunne puuttuu, mikä on kriittinen asia, kun tunnebisneksestähän tässä lähtökohtaisesti on kyse.
 

Rollon hippu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Jokerit, RoKi
Jos viime kaudella mediatekeminen oli perinteisillä kouluarvosanoilla mitattuna ~9,5, vaikea nyt seiskaa parempaa antaa. Parempi kuin ei mitään, mutta Suomen suurimman ja kauneimman tuhansilla faneilla on varaa odottaa enemmän. Tunne puuttuu, mikä on kriittinen asia, kun tunnebisneksestähän tässä lähtökohtaisesti on kyse.
Tykkäsin että viime vuonna haastattelut olivat laadukkaita, mutta kyllähän sisältö vähän niihin vaan nojasi. Edellisen tekijän aikana ei juurikaan puhuteltu suurta yleisöä vaan sisältö iski isoilta osin vaan meihin hc-faneihin ja se ei nykypäivänä oletetusti riitä.

Näkee myös esimerkiksi Instagramissa, että seuraajamäärät ja videoiden katselukerrat on kasvussa ja eri tasolla kuin vaikka viime vuonna. En dumaisi epäonnistuneeksi muutokseksi missään nimessä kun vaan saisivat tuon perinteisemmän puolen myös rullaamaan.
 

Koppipelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Näkee myös esimerkiksi Instagramissa, että seuraajamäärät ja videoiden katselukerrat on kasvussa ja eri tasolla kuin vaikka viime vuonna. En dumaisi epäonnistuneeksi muutokseksi missään nimessä kun vaan saisivat tuon perinteisemmän puolen myös rullaamaan.
Edellinen tekijä ei varmaan Filppulan ja Dufvan plus yleisen "nousuhypen" avulla olisi saanut näyttökertoja tai seuraajia?

Se, että joku tuntilaskuttaja Joensuusta tai Mikkelistä saa nyt jonkun haastattelun joskus tehtyä ei vaan ole se mittari. Mittari on se, minkä fiiliksen hänen viestiminen jättää. On ollut selvää ja on käynyt harvinaisen selväksi, että tuossa pumpussa ei tekijöitä kiinnosta Jokerit lainkaan. Jokerit on heille pelkkä työmaa jolla maksavat laskunsa ja that's it. Ja se näkyy kauas.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
@Rollon hippu Voi toki olla, että lähinnä ns. äänekäs vähemmistö uuden mediatiimin työskentelyyn on ollut kriittinen ja satunnaisemmin Jokereita seuraavat ovat olleet tyytyväisiä N&M:n tuottamiin sisältöihin. Myös heidän lompakkonsa merkitsevät. En toisaalta ihmettelisi myös heidän huomanneen eron vanhaan. Voi olla, että moni uudesta menosta tykkää enemmän, mutta epäilen...

Vaikka selkeästi Jokerit uutta viestintäkonseptia onkin nyt rakentamassa, olisi mielestäni ollut hyvä, että lasku olisi ollut pehmeämpi. Ekana yllättävä pitkä mediahiljaisuus ja uuden poppoon debyyttinä "Jokerit on bäk" ja varsin köykäiset lyhyet haastattelut. Jokerit on Suomen johtavia urheilubrändejä, tuhansine intohimoisine faneineen... Vaikka "vain" Mestistä vielä pelaammekin, oli meillä ja on yhä varaa odottaa paljon parempaa.

N&M:lla kohta kaksi kuukautta takana. Siihen nähden edelleen valitettavan kankeaa.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Edellinen tekijä ei varmaan Filppulan ja Dufvan plus yleisen "nousuhypen" avulla olisi saanut näyttökertoja tai seuraajia?

Se, että joku tuntilaskuttaja Joensuusta tai Mikkelistä saa nyt jonkun haastattelun joskus tehtyä ei vaan ole se mittari. Mittari on se, minkä fiiliksen hänen viestiminen jättää. On ollut selvää ja on käynyt harvinaisen selväksi, että tuossa pumpussa ei tekijöitä kiinnosta Jokerit lainkaan. Jokerit on heille pelkkä työmaa jolla maksavat laskunsa ja that's it. Ja se näkyy kauas.
Erittäin hyvä huomio. Kyllähän Jokerit kiinnostaa ja Jokereiden sisällöt saisivat katsojia, oli siellä miltei kuka hyvänsä kameran kanssa tekemässä kontenttia, etenkin kun juuri Filppulan ja Dufvan rekryt olivat etusivun juttuja.

Ei vain riitä. Jokerit on poikkeuksellinen seura ja sen tulee meille faneille tarkoitetussa viestinnässä näkyä. En toki väitä, että jokaisen mediatiimin jäsenen tulisi olla ollut jokerifani lapsesta lähtien, vaan tähän yhteisöön pääsevät toki kaikki halukkaat. Inside-juttujen, anekdoottien historiastamme ja yleisen jokerifiiliksen tulisi kuitenkin seuran omasta viestinnästä näkyä ja se vaatii ulkopuoliselta perehtymistä. Lyhyille ja neutraaleille jutuille Jokereista on toiset viestimet.
 

Koppipelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
En toki väitä, että jokaisen mediatiimin jäsenen tulisi olla ollut jokerifani lapsesta lähtien, vaan tähän yhteisöön pääsevät toki kaikki halukkaat.
Hyvä nosto ja näin se on. Mutta tietyissä positiossa viestintää tällä on valtava merkitys kuten nyt on huomattu.

Suhtautumistani uuteen ohjaa se, että meidän johto heitti Suomen urheiluviestinnän parhaan tekijän, nykyorganisaation pisimmän Jokerit-historian omaavan todellisen Jokerin kortistoon näiden uusien tieltä. Epäreilu asetelma myös nykyisille tekijöille.

Ja videotuotantohan on siis oikein laadukasta. Mikä Jokereita estää pitää videomiehiä keikkahommissa kuten nyt, mutta päivittäisen tarinankerronnan ja "tunnemarkkinoinnin" hoitaa henkilö, joka sen ylivoimaisesti parhaiten hallitsee?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös