Nakit & Muusi Agency – tässä ketjussa seurataan Jokereiden uuden mediatiimin työskentelyä

  • 39 747
  • 346

Koppipelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Mutta kun lähtökohta on se, että tuolla on ihmiset nykyään tuntitöissä ilman mitään tunnesidettä Jokereihin, ei siihen "kaisan" vippaskonstit auta.

Miettikää, pystyisikö nykyinen innovaatio toteuttamaan tuollaisia Rauman Pitsiturnauksen kannattaja-haastatteluja? Tai Mestareiden Illan suorastaan kultturellia muistelupätkää Variksen, Lindin ja Aran kanssa? Tai viime kaudella tehty kannattajien ilta ja sitä edeltäneet kannattajahaastattelut? Tai suoraan viestijän sydämestä lähtenyt Leevi Lembergin haastattelu ensimmäisen Espoo-pelin jälkeen? Pystyisikö nykyinen innovaatio tuomaan kannattajat tuolla tavalla yhteen, mitä viime kaudella ensimmäisestä ottelusta lähtien viestinnällisesti tehtiin?

Mikä on ollut kaikista arvostetuinta IK:n tekemisessä on ollut se, että vaikka vaihtuu sarjat, maat, aikavyöhykkeet ja tulokset: 24/7 ajattelua ohjaa, miten saan viestittyä tämän TUNTEEN kannattajille ajallaan, tyylillä ja ammattimaisesti?

Uskallan väittää, tai sanon nyt ainakin omalta osaltani tämän: Keurulainen ja viestintä oli synkkinä KHL-aikoina itselleni käytännössä ainoa side Jokerit-logoon. Omistaja tuli Espoosta (noh, Harjavallasta) (noooh, Siperiasta), pelipaidat vaihtui mustaan, Jokerit ei ollut enää Jokerit, mutta yksi pysyi. Viestintä. Vain siitä enää tunnisti seuran edes jollakin tapaa ja kun tarinaa uudesta tulemisesta alettiin kirjoittaa, sitä kirjoitettiin suurella punakeltaisella sydämellä ja ajattelulla, miten saadaan tämä tunne viestittyä. Tunteja ei todennäköisesti laskettu.

Meillä on aidosti Suomen intohimoisimmat kannattajat. Kun kotiavauksessa Tutoa vastaan pysähtyi hetkeksi päädyssä kuuntelemaan päädyn ja sivujen vuoropuhelua, kylmät väreet otti vallan, kun huomasi että täällä on yli 6000 Jokereita rakastavaa ihmistä omiensa tukena, huutamassa, jumalauta Mestis-ottelussa tiistai-iltana. Maksanut itsensä kipeäksi lipuista. Pääty täynnä intohimoa omaa punakeltaista logoa kohtaan. Onko tuo tullut itsestään? Ei tietenkään. Uskallan väittää, että kannattajille suunnatulla taitavalla viestinnällä on oma suuri osansa, miksi Jokerit-yhteisö on näiden vaikeiden, osalle jopa mustien vuosien jälkeen edelleen niin vahva.

On suorastaan hämmentävää, miten osaavalta vaikuttava puheenjohtaja on voinut ajaa tällaiseen miinaan, jossa sille on joku päässyt kuiskuttamaan korvaan, että muutosta tarvitaan. Voidaan puhua säästöistä, mutta katsokaa vaikka Eteläpäätyä nyt, miten suuri ja kasvava joukko erilaisia ihmisiä on tänään. Olen takuuvarma, että viestinnällä on siinä jonkinlainen rooli ollut. Ainakin omalta osaltani näin on. On pelottavan lyhytnäköistä toimintaa, jos yksi mies korvataan armeijalla sielutonta suorittamista, tulos nähdään ja tämän annetaan jatkua. Kalliiksi tulee, se on varma.

Kuten aloitin, "kaisan" taikatemput tässä tullee olemaan kuin laastari avohaavaan. Sydän puuttuu, sitä ei laastarillakaan korjata.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Red Wings, #65
Kirjoitetaan nyt tännekin vielä seuraavaa:

Uudet tekijät N&M:llä ovat olleet töissä 5 työpäivää ja osa ei ole vielä edes päässyt aloittamaan. Ihan jo tästäkin syystä pyytäisin ja toivoisin malttia ja kärsivällisyyttä. Onko otanta, eli muutama some-postaus muutamassa päivässä tosiaan riittävän iso, että pystymme objetiivisesti arvioimaan uusien tekijöiden kompetenssia tuottaa sisältöä Jokereille? Siis niiden uusien, jotka hädin tuskin ovat päässeet vielä töihin.

Annetaan ensin mahdollisuus ja arvioidaan kriittisesti vasta sen jälkeen.

Tietyt hygieniatekijät tulee olla kunnossa ja varmistaaksemme tämän tulemme pitämään niin N&M:n, kuin seurajohdonkin kanssa palaveria. Mutta tässäkin on vähintään reilua antaa N&M:lle ensin mahdollisuus. Nyt on aika rajuin sanankääntein vaadittu jo ties mitä. Muutos ottaa aikansa ja se vaatii myös meiltä kärsivällisyyttä.

-Roope, Eteläpääty

Kuinka paljon sitä aikaa nyt sitten pitää tässä tapauksessa antaa? Vajaa kaksi kuukautta mennyt täysin alta riman.

Iso virhe Saarni & co.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ehkä siellä "toimistolla" ei olla ihan sisäistetty, mitä jokerius on.

Jokerien kannattaminen ei ole kerran viikossa hallille meno ja poppareiden osto.
Se on elämäntapa.
Jokerien kannattajat ei tyydy vain heittämään niskaansa pelaajan nimikkopaitaa,
he ovat kuin samaa perhettä, kuin sisarukset tai serkukset, tai parhaat kaverukset.
Miten vaan, mutta heidän pitää olla keskenään tuttuja, tuntea ja tietää persoona.
Elää yhdessä voitot ja tappiot, heti, verekseltään.
Ei seuraavana päivänä otteluselostuksina jääkiekkosivustoilta.

Odotin kai Katupojilta enemmän.
Ihan ok, mutta liian lyhyt ja liian harvoin.
Katupoikien vihellystä voisi käyttää somessa enemmänkin herättämään porukkaa,
lipunmyynnissä ja fanikaupassa.
Jokerien "tavaramerkkinä"

Minne on muuten jäänyt Jokeri podcast?
Loppunut, lopetettu?
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Iso virhe Saarni & co.

Virheeksi ei mun mielestä kannata kutsua, kun me ei tiedetä kaikkia faktoja. Ei tiedetä, kuinka paljon Iiro laskutti hommistaan eikä tiedetä sitä, tuleeko tämä N&M:n homma kaiken kaikkiaan halvemmaksi. Ei myöskään tiedetä sitä, annettiinko Iirolle mahdollisuus ottaa N&M haltuun Kaisa Kontiaisen sijasta.

Kuten @Sämppäri tuolla aiemmin mainitsi, tässä saattaa olla taustalla ihan taloudelliset syyt, miksi mainontaa tai muuta kontenttia ei juuri nyt ole. Kuten ei ole myöskään katukuvassa mainoksia juuri samasta syystä. Tällä hetkellä Jokerit on tilanteessa, jossa asioita joudutaan punnitsemaan taloudellisen näkökulman kautta normaaliakin enemmän, sillä kuten tiedetään, tavoite on nousta ensi kaudeksi Liigaan, mutta vaarantamatta seuran tulevaisuutta. Joudutaan hankkimaan pelaajia, joilla nousu on mahdollinen ja nämä pelaajat (Filppulaa lukuunottamatta) maksavat rahaa. Lisäksi joudutaan pyörittämään ottelutapahtumaa, joka houkuttelee ihmisiä paikalle myös uudelleen ja sekin maksaa. Vielä kun ravintolamyynnistäkään ei tule seuralle mitään takaisin ja samalla on painetta pitää lippujen hinnat tasolla, joka tuo ihmisiä paikalle, ei ole tosiaan helppo rasti tällä kaudella.

Ymmärrän kuitenkin, että kontenttia olisi kiva saada enemmän. Ehkä tässäkin tapauksessa vain tulee Mestis-realiteetit vastaan ja se, miksi Mestis on jo monta vuotta ollut näivettynyt ja vailla katsojia. Ei ole samanlaisia resursseja edes mainontaan.
 
Viimeksi muokattu:

SonOfMothMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minne on muuten jäänyt Jokeri podcast?
Loppunut, lopetettu?
Ihan hyvä, että on lopetettu. Oli suht aneemista jutustelua aneemisista aiheista aneemisen kuuloisen juontajan kera. Meinasi nukahtaa, kun sitä kuunteli. Narriradio 100 kertaa parempaa matskua!

Voivat toimistolla ostaa Jokeri-podcastista säästyneillä rahoilla juhlamokka-paketin ja pullapitkon palaverieväiksi, kun pohtivat miten kuusi media-alan palkkasoturia tekevät vähemmän ja paljon huonompaa duunia kuin yksi Jokerisydämen omaava heppu teki…
 

SonOfMothMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tällä hetkellä Jokerit on tilanteessa, jossa asioita joudutaan punnitsemaan taloudellisen näkökulman kautta normaaliakin enemmän, sillä kuten tiedetään, tavoite on nousta ensi kaudeksi Liigaan, mutta vaarantamatta seuran tulevaisuutta. Joudutaan hankkimaan pelaajia, joilla nousu on mahdollinen ja nämä pelaajat (Filppulaa lukuunottamatta) maksavat rahaa.
Ja samalla otetaan jengiin joku Jimi fucking Jalonen kahden harkkapelin perusteella… Olisivat jättäneet ottamatta ja antaneet noi fyrkat Iirolle.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Ja samalla otetaan jengiin joku Jimi fucking Jalonen kahden harkkapelin perusteella… Olisivat jättäneet ottamatta ja antaneet noi fyrkat Iirolle.

En nyt sano, että Jalonen olisi missään nimessä ansainnut sopparia, mutta lähtökohtaisesti sitä rahaa kuitenkin kannattaa laittaa kentälle, sillä pelkällä Iirolla ei liigaan nousta ;)
 

SonOfMothMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En nyt sano, että Jalonen olisi missään nimessä ansainnut sopparia, mutta lähtökohtaisesti sitä rahaa kuitenkin kannattaa laittaa kentälle, sillä pelkällä Iirolla ei liigaan nousta ;)
Kirjoitit kulukurista, niin tuossa nyt yksi esimerkki, joka on ihan silkkaa tuhlausta. Yrjänheikiltä ihan päätön signaus, MY GOD!!!

Ei nousta liigaan Iirolla, mutta ei myöskään Jalosella. Jos nakkimuuseja perustellaan säästöillä, niin pitäisi varmaan myös vähän miettiä sitä, miten näin kehno mediatekeminen vaikuttaa esimerkiksi lipunmyyntiin.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Red Wings, #65
Ei nousta liigaan Iirolla, mutta ei myöskään Jalosella. Jos nakkimuuseja perustellaan säästöillä, niin pitäisi varmaan myös vähän miettiä sitä, miten näin kehno mediatekeminen vaikuttaa esimerkiksi lipunmyyntiin.

Ja jos tilanne on niin heikko, ettei yhteen viestintäammattilaiseen ole varaa, niin sitten kannattaa kyllä unohtaa liiganousut ja kaikki muukin samalla.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Kirjoitit kulukurista, niin tuossa nyt yksi esimerkki, joka on ihan silkkaa tuhlausta. Yrjänheikiltä ihan päätön signaus, MY GOD!!!

Tarkoitin lähinnä sitä, että sen sijaan, että Jaloselle menneet fyrkat olisi menneet Iirolle, ne olisi voitu laittaa johonkin vakavasti otettavaan pakkiin.

Ja varmasti vaikuttaa lipunmyyntiin. Sitä tarkoitinkin tuolla aiemman viestini viimeisellä kappaleella. Mestis-seurat ovat taistelleet saman asian kanssa jo pari vuosikymmentä. Ei ole mainontaa tarpeeksi, kun ei ole resursseja ja kun ei ole mainontaa, ei saada lippuja kaupaksi, kuten halutaan.

Itse haastaisin N&M:n nyt keksimään jonkun kustannustehokkaan mainontakampanjan, jolla varmasti saataisiin näkyvyyttä. Siihen voisi valjastaa vaikka ihan tavallisia faneja mukaan.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Ja jos tilanne on niin heikko, ettei yhteen viestintäammattilaiseen ole varaa, niin sitten kannattaa kyllä unohtaa liiganousut ja kaikki muukin samalla.

Onhan siellä nytkin viestintäammattilaisia. Ei vain lähellekään niin hyviä kuin Iiro.

Ja tilanne on edelleen se, että tappiota ei haluta tehdä. Ei se, että tilanne olisi heikko. Liigaseuroilla on heikko tilanne ja tappioita tulee vuosittain.
 

DomBBa-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei kai se nyt mitään tuhansia euroja maksa olla kaukalon laidalla harkkojen aikaan ja napata sieltä satunnaisesti pelaajia haastatteluun? Voitto pelin jälkeen haastatella pelin "parasta" pelaajaa (kuka lie sen paras pelaaja hatun kopissa vie). Ei siinä tarvita efektejä eikä muitakaan hienouksia kun tuo jo riittää. Dufvalta ei ensimmäistäkään haastattelua edelleenkään olla saatu.
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Ei kai se nyt mitään tuhansia euroja maksa olla kaukalon laidalla harkkojen aikaan ja napata sieltä satunnaisesti pelaajia haastatteluun? Voitto pelin jälkeen haastatella pelin "parasta" pelaajaa (kuka lie sen paras pelaaja hatun kopissa vie). Ei siinä tarvita efektejä eikä muitakaan hienouksia kun tuo jo riittää. Dufvalta ei ensimmäistäkään haastattelua edelleenkään olla saatu.
Tämä. Otan paljon mieluummin kaksi kertaa viikkoon pelaajien/EDUSTUSJOUKKUEEN valmentajien haastatteluja kaukalon laidata treenien yhteydessä, kuin joskus kuun kolmantena perjantaina jos edellisenä yönä on ollut täysikuu ja ulkona poutaa mahdollisesti ilmestyvän 9min Katupojat- jakson.

Tää on ollut nyt ensimmäinen kunnon treeni viikko Dufvan kanssa. Mitä ollaan treeneissä painotettu? Mitä otettiin mukaan viikonlopun peleissä, mitä lähdetään kehittämään? Millä mielin perjantain peliin? Ei pitäisi olla niin vaikeeta. Mutta jos haastattelun tekeminen on vaikeeta, niin edes viikon alussa joku kuvakollaasi harjotuksista, tekstillä "Uuteen viikkoon!" tms. Välipäivinä (varsinkin kun niitä Mestiksessä tulee näin paljon) on tärkeetä aktiivisesti muistuttaa olemassaolostaan ja ruokkia fanien tarpeita. Joku tuossa yllä jo mainitsikin että tää ei ole vaan sitä että pelipäivänä ilmestytään hallille, vaan tämä on elämäntapa.
 

Ice raven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Liverpool
Onttoa on tekeminen ollut Operaatio Filppulan jälkeen. Kuten todettua graafinen ilme kaikkea muuta kuin innovatiivinen kun vertaa viime kauteen. Myös eventtien laittaminen Facebookin puolella maksaa liikaa vai liittykö ylityökieltoon kun materiaalia tulee muutenkin niin paljon? Hymiö. Viikon ottelujulkaisussa ei ole Jokereiden logoa ollenkaan ja kokoonpanoissa se on mikroskooppisena yläkulmassa. Tosi näyttävää. Firma ei ole esittänyt mitään miksi joku muu seura ostaisi heiltä palveluita. Eikös se ollut tarkoituksena? Itse en toki ole alan asiantuntija mutta öögat löytyy kumminkin päästä. Täällä amatöörijengi laittaa syöttöjä liukuhihnalta vaikka monen kiekon pitäisi olla jo ammattilaisten toimesta maalissa ilmankin. Saadaanko Duffan haastattelu jo jouluksi?
 
Viimeksi muokattu:

Artisokka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | The Neule
Kasaan omia ajatuksia ja perusteluja tästä viestinnän nykytilasta yhteen ja laitan tästä suoraan Saarnille viestiä henkilökohtaisesti. Suosittelen, että lähettäkää te muutkin, niin menee viesti paremmin kohteeseen. Erinomaisen hyviä ja asiallisia esimerkkejä ja huomioita tullut tähän ketjuun tämän päivän aikana, siinä on mistä ammentaa.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Somea ja viestintää on, mutta ei läheskään tarpeeksi. Lisäksi se vähä joka on jää ulkopuoliseksi. Materiaali näyttää kyllä komealta, mutta se on mainosmaista ja onttoa.

Kaikesta tällä hetkellä näkee että sen sijaan että viestintä olisi osa joukkuetta ja pelaajien kaveri on se toimisto joka tuottaa annetut sisällöt sovitusti.
Erittäin kiteytetty myös omat tuntemukset. Se vaikeasti sanoin kuvailtava "jokerifiilis" antaa vielä odottaa itseään. Filppulan paluun ympärille sitä saatiin, mutta vaikka kauden alettua tuotettu materiaali valitettavan onttoa kieltämättä ollut. Harmillisella tavalla näkyy se, että nyt ovat täysin uudet kaverit puikoissa, vaikka ennen kaikkea jatkuvuutta minä ja varmasti moni muu pitkän linjan kannattaja perussisällön osalta arvostaisi.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Miettikää, pystyisikö nykyinen innovaatio toteuttamaan tuollaisia Rauman Pitsiturnauksen kannattaja-haastatteluja? Tai Mestareiden Illan suorastaan kultturellia muistelupätkää Variksen, Lindin ja Aran kanssa? Tai viime kaudella tehty kannattajien ilta ja sitä edeltäneet kannattajahaastattelut? Tai suoraan viestijän sydämestä lähtenyt Leevi Lembergin haastattelu ensimmäisen Espoo-pelin jälkeen? Pystyisikö nykyinen innovaatio tuomaan kannattajat tuolla tavalla yhteen, mitä viime kaudella ensimmäisestä ottelusta lähtien viestinnällisesti tehtiin?
Huomionarvoista on mielestäni lisäksi se, ettei mikään näistä mainitsemistasi konsepteista edes ole mitään rakettitiedettä, eikä varsinaisesti "spesiaalisisältöä", vaan ihan perustekemistä, mitä tuotettiin kanaville koko ajan ja kunnolla perehtymällä viime kauden tekemiseen, N&M olisi varmasti kyennyt tarjoamaan myös sitä jatkuvuutta, mitä niin monet fanit arvostavat. Kun perussisältö on kunnossa, sen oheen voi ilman muuta laittaa innovatiivisia uusia juttuja, Katupoikia jne.

Joskus vähemmän on enemmän, mitä tulee formaattiin. Kelatkaa vaikka jotain Arto Nybergiä. Ohjelma on jatkunut kaksi vuosikymmentä ja konsepti on alusta lähtien pysynyt käytännössä samana. Hyviä henkilöhaastatteluja ilman ylimääräistä sälää ja ärsykettä. Tätä arvostan.
 

otus

Jäsen
Suosikkijoukkue
لօҟҽɾìէ
Ymmärtääkseni N&M:stä on tarkoitus tehdä Jokeriomisteinen mediantuotantoyritys jonka avulla pitkässä juoksussa rahavirta kääntyisi positiiviseksi seuran kannalta. Enemmän minä peräänkuulutan laatua, mutta ei nopeat päivittäiset haastattelut pahasta olisi, vaikka eivät ne taida erityisen suosittuja olla.

EDIT: Ja heittäkää pojille muutama gopro, loput työt voi sitten tehdä leikkuupöydällä. Varmasti olisi kaivattua kontsaa.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kyllähän edes jotain sisältöä tällekin päivälle odottaisi, mikäli haastatteluihin ei resursseja ole. Pari fiilistelykuvaa / videoklippiä viime viikolta ja "nähdään perjantaina" olisi jo jotain, mutta edellisestä julkaisusta ainakin Instagramin puolella kohta vuorokausi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös