SonOfMothMan
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Jokerit
Lukaisin tässä uudestaan tuon uutisen Nakit&Muusista, kun asia julkaistiin:
Siellä on tämä kohta, jossa sanotaan ”Tulemme esittelemään tekijöitä tarkemmin kauden aikana osana Jokerien organisaation henkilötarinoita.”
Mielestäni olisi ollut äärimmäisen tärkeää esitellä uuden mediatiimin tekijät mahdollisimman nopeasti aloituksen jälkeen, esim. hyvin lyhyillä haastatteluilla tai esittelyvideoina, niin että ainakin tiedämme naaman, nimen ja mitä kunkin uuden kaverin toimenkuvaan kuuluu.
Olemme tottuneet erittäin tuttuun ja turvalliseen Iiro Keurulaiseen, jonka naama ja ääni on tullut meille faneille hyvin tutuksi vuosien varrelta. Yhtäkkiä ilmoitetaan, että rakastettu ja arvostettu Keurulainen lähteekin pois ja tilalle tulee joku täysin uusi ja tuntematon lafka hoitamaan hänen erittäin kiitettävästi ja täysin punakeltaisella sydämellä tekemäänsä viestintää.
Muutos on aina vaikeaa ja pelottavaa, etenkin kun muutos koskee niinkin tunnepohjaista asiaa, kuin ihmisen fanittamaa jääkiekkoseuraa. Ei ole mikään ihme, että useampi fani, minä mukaanlukien, on asennoitunut uuteen, vieraaseen ja kirjaimellisestikin kasvottomaan mediaulkoistusyritykseen epäilevästi ja ylikriittisesti. Mutta mielestäni syy on tässä(kin) Nakit&Muusin huonossa aloituksessa ja kehnossa viestinnässa heidän puoleltaan. Heidän olisi täytynyt ymmärtää se, mitä Iiro merkitsi meille faneille ja kuinka suuret saappaat heillä oikeasti on täytettävänä Iiron jäljiltä. Iiro oli joukkueen ja meidän fanien välinen silta, tulkki ja yhteys, jolla me fanit pääsimme lähemmäksi joukkuetta. Nakit&Muusin täytyy ymmärtää tämän yhteyden tärkeys, muuten menee metsään ja pahasti.
Jos heti alkuun olisimme saaneet nähdä keitä uudessa mediatiimissä työskentelee ja mitä kaikkea heidän hommiinsa kuuluu, olisi se ainakin allekirjoittaneelle luonut edes jonkinlaista tarttumapintaa ja yhteyttä uuteen mediatiimiin. Nyt edelleenkään emme tiedä täysin ketkä siellä meille faneille kontenttia tekevät, millä tavalla ja miten työnjako on eritelty esim. Ilmala Entertainmentin ja Nakit&Muusin välillä. Jos saisimme esittelyt tekijöistä, tulisi suhtautumisesta uuteen mediatiimiin automaattisesti myös inhimillisempää, jolloin myös annettu (ja täysin ansaittu) kritiikki olisi varmasti ollut myös muodoltaan jollain tapaa asiallisempaa. On paljon helpompi kurmottaa täysin kasvotonta ja etäistä, hölmön nimistä mediatoimistoa kuin sellaista ihmistä, johon olet edes vähän tutustunut vaikkapa vain esittelyvideon muodossa internetsissä.
Avoimuudessa ja läpinäkyvyydessä on siis tapahtunut merkittävä muutos. Ennen tiedettiin, että Keurulaisen Iiro se painaa valtakunnan timanttisinta kontenttia eetteriin tehtaan takuulla monta kertaa viikossa. Nyt ei oikein tiedetä edes että kuka siellä tekee ja mitä.
Viestintä nojaa pitkälti viestijän ja viestinnän kohteen väliseen luottamukseen. Jos viestinnän kohde ei luota viestijään, on viestinnällistä sisältöä hyvin vaikea sisäistää tai edes uskoa.
Iiroon luotettiin kovasti. Kasvottomaan ja etäiseen ulkoistusyritykseen on vaikea luottaa. Kaiken olisi pitänyt lähteä Nakit&Muusin toiminnassa tuosta luottamuksen ja yhteyden rakentamisesta. Nyt niin ei tehty ja se oli mielestäni suuri virhe!
Nakit ja muusi - Jokerien uudistettu markkinointi ja viestintä — JOKERIT
Jokerit on kesän aikana uudistanut markkinointiaan ja viestintäänsä. Uusi Jokerit Media Team-nimeä totteleva kollektiivi on kasattu N&M Agencyyn, Jokerien ja viestintätoimisto Kornerin urheilu- ja tapahtumamarkkinointiin keskittyneeseen tytäryhtiöön. Tiimissä on monipuolisesti kokemusta huip
www.jokerit.fi
Siellä on tämä kohta, jossa sanotaan ”Tulemme esittelemään tekijöitä tarkemmin kauden aikana osana Jokerien organisaation henkilötarinoita.”
Mielestäni olisi ollut äärimmäisen tärkeää esitellä uuden mediatiimin tekijät mahdollisimman nopeasti aloituksen jälkeen, esim. hyvin lyhyillä haastatteluilla tai esittelyvideoina, niin että ainakin tiedämme naaman, nimen ja mitä kunkin uuden kaverin toimenkuvaan kuuluu.
Olemme tottuneet erittäin tuttuun ja turvalliseen Iiro Keurulaiseen, jonka naama ja ääni on tullut meille faneille hyvin tutuksi vuosien varrelta. Yhtäkkiä ilmoitetaan, että rakastettu ja arvostettu Keurulainen lähteekin pois ja tilalle tulee joku täysin uusi ja tuntematon lafka hoitamaan hänen erittäin kiitettävästi ja täysin punakeltaisella sydämellä tekemäänsä viestintää.
Muutos on aina vaikeaa ja pelottavaa, etenkin kun muutos koskee niinkin tunnepohjaista asiaa, kuin ihmisen fanittamaa jääkiekkoseuraa. Ei ole mikään ihme, että useampi fani, minä mukaanlukien, on asennoitunut uuteen, vieraaseen ja kirjaimellisestikin kasvottomaan mediaulkoistusyritykseen epäilevästi ja ylikriittisesti. Mutta mielestäni syy on tässä(kin) Nakit&Muusin huonossa aloituksessa ja kehnossa viestinnässa heidän puoleltaan. Heidän olisi täytynyt ymmärtää se, mitä Iiro merkitsi meille faneille ja kuinka suuret saappaat heillä oikeasti on täytettävänä Iiron jäljiltä. Iiro oli joukkueen ja meidän fanien välinen silta, tulkki ja yhteys, jolla me fanit pääsimme lähemmäksi joukkuetta. Nakit&Muusin täytyy ymmärtää tämän yhteyden tärkeys, muuten menee metsään ja pahasti.
Jos heti alkuun olisimme saaneet nähdä keitä uudessa mediatiimissä työskentelee ja mitä kaikkea heidän hommiinsa kuuluu, olisi se ainakin allekirjoittaneelle luonut edes jonkinlaista tarttumapintaa ja yhteyttä uuteen mediatiimiin. Nyt edelleenkään emme tiedä täysin ketkä siellä meille faneille kontenttia tekevät, millä tavalla ja miten työnjako on eritelty esim. Ilmala Entertainmentin ja Nakit&Muusin välillä. Jos saisimme esittelyt tekijöistä, tulisi suhtautumisesta uuteen mediatiimiin automaattisesti myös inhimillisempää, jolloin myös annettu (ja täysin ansaittu) kritiikki olisi varmasti ollut myös muodoltaan jollain tapaa asiallisempaa. On paljon helpompi kurmottaa täysin kasvotonta ja etäistä, hölmön nimistä mediatoimistoa kuin sellaista ihmistä, johon olet edes vähän tutustunut vaikkapa vain esittelyvideon muodossa internetsissä.
Avoimuudessa ja läpinäkyvyydessä on siis tapahtunut merkittävä muutos. Ennen tiedettiin, että Keurulaisen Iiro se painaa valtakunnan timanttisinta kontenttia eetteriin tehtaan takuulla monta kertaa viikossa. Nyt ei oikein tiedetä edes että kuka siellä tekee ja mitä.
Viestintä nojaa pitkälti viestijän ja viestinnän kohteen väliseen luottamukseen. Jos viestinnän kohde ei luota viestijään, on viestinnällistä sisältöä hyvin vaikea sisäistää tai edes uskoa.
Iiroon luotettiin kovasti. Kasvottomaan ja etäiseen ulkoistusyritykseen on vaikea luottaa. Kaiken olisi pitänyt lähteä Nakit&Muusin toiminnassa tuosta luottamuksen ja yhteyden rakentamisesta. Nyt niin ei tehty ja se oli mielestäni suuri virhe!
Viimeksi muokattu: