Naisten paratiisi

  • 3 399
  • 51

Pitkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Monikohan avioero saatetaan alkuun vaatekaupassa? Vastausta synkähköön kysymykseen pohdin eräänä menneenä päivänä päästyäni ensimmäistä kertaa kolmeen tuntiin lepuuttamaan jalkojani kahvilassa. Penkkejähän ei nykyään ole enää missään, missä on myös ihmisiä. Ne on ilmeisesti kielletty valtiovallan tai muun tahon päätettyä kansalle olevan parhaaksi seistä ja puutua.

En ole nähnyt yhdessäkään vaatekaupassa asiakkaille tarkoitettua tuolia tahi muuta vastaavan asian ajavaa lepokeidasta eli rahia. Joskus olen kuullut selitettävän, että penkki siellä ja toinen täällä saattaisi houkutella liikehuoneistoihin juoppoja ja muuta yhteiskunnan sivupolkujen kulkijoita istuksimaan ja aikaansa viettämään. Kehno selitys, useimmat näkemistäni juopoista ovat olleet miehiä. Ja kuka mies, helvetti soikoon, pakottamatta vaatekauppaan menisi, vaikka siellä odottaisi kullattu valtaistuin?

Kerran olen päätynyt putiikkiin, jonne oli älytty mukavahko istuinryhmä asemoida tuskaisten miesten iloksi. Miesten, jotka joutuvat puolisoiden seurana kauppakassien kanniskelijoiksi ja makutuomareiksi - tukehtumaan huonon ilmastoinnin ja löyhkäävän alelaarista kaivetun parfyymin unioniin, jossa edes se, että ympäröivistä kanssaihmisistä 99% on naisia, ei riitä lohduksi. Niihin afääreihin taluttavat miehensä, ymmärtämättömät, saamaan saatana sydänkohtauksen tai ainakin katkomaan verisuonensa päästään.

Siinäkin putiikissa, johon sohvakalusto oli onnekseni rustattu, se jumalaisen rauhan vyöhyke oli saatu latistettua. Nöyryytetyksihän siinä itsensä tuntee, kun istahdettuaan hetkeksi aloilleen alkaa sillä keitaalla hamuilla viereisestä hyllystä lukemista ajankulukseen. Sukkahousulaarin katveessa kipeimmin kaivatessaan tuekseen hevosvoimia, kodin elektroniikkaa tai edes jalkapalloa käsitteleviä painotuotteita saa pettyä käteen tarttuessa talkkiperseisten vauvojen potretteja tai häämekkoja täyteen ammuttu akkajulistus. Aivan kuin yhdelläkään emännällä olisi kiinnostusta irtautua hetkeksikään hyllyjen välistä tohisemasta lukemisen pariin, olivathan he omassa paratiisissaan, jonka kuumuuteen on moni mies kuoliaaksi asti kuihtunut.

Naiset valittavat aina miesten pukeutumisen helppoutta omaansa verrattuna. He eivät ymmärrä, että miehen toimintamalli on esi-isiltä verissä peritty. Tule, ota ja mene. Tyylikäs pukeutuminen ei vaadi tuntikausien hörmyämistä. Miehen toimintamalliin ei kuulu hypistellä kaikkea sitäkin, mitä ei haluta tai olla varta vasten ostamassa. Ei kuulu tapaan kiertää satakunta kauppaa palatakseen lopulta niistä ensimmäiseen kuittaamaan mukaansa ihan ensimmäisenä hyppysissä ollut rätti, tai mennä ostamaan kenkiä, ja tulla takaisin kaikkea muuta ostettuna, paitsi kengät. Toisin kuin naista, moinen lopputulema saattaisi miestä jopa ahdistaa.

Vaatteiden ostelu onkin naisten paratiisi, josta he nauttikoot keskenään. Miehet eivät siitä saa kuin päivän mittaan kipeytyneet kintut, virtaavan tuskan hien tahmaaman paidan selkämyksen, ja vihat päällensä, mikäli sopivaa kolttua ei satu kaunokaiselle löytymään. Sitä, missä takamus ei näytä isolta.

Jos niin monta yhdistystä ei täällä olisi jo perustettu, ostosfobiaisten miesten tukiryhmä olisi syytä perustaa. Oluen ääressä herkkämielisimmät jakaisivat traumansa. Kohtalotoveriksi jos joku julkeaa ilmoittautua, olkoon tämä ketju sille kanava.

Naisten paratiisi on hämmentävällä tavalla paikka, johon joutuminen tuo esiin miehen huonoimmat puolet. Onneksi ajan myötä puolisoni on oppinut tajuamaan, että naisen paratiisissa miehen paikka ei ole tämän rinnalla. Löysi matkalla myös vastauksen kysymykseen, miksi mä ”taas oon tollanen”.

Jaa minkälainen? Tiedätte varmasti, ”no tollanen”.

Ja loppupäivä mykkäkoulua.
 

Annuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Latvija
Miksi miehet aina ovat tollasia, kun on kyse vaatteista?

Minkä nainen luonnolleen voi. Meidät on luotu koristautumaan miehiä varten. Mitä kauniimmat vaatteet ja meikit, sitä iloisempi on mies kotona tai jossain muualla...riippuu asiasta. Jos kaikki naiset kulkisivat vain verskoissaan ympäriinsä, saisimme kuulla siitäkin.

Pyydän siis teiltä miehet kärsivällisyyttä, sillä teemme kaiken vain teidän vuoksenne. Haluamme olla kauniita ja haluttavia teidän silmissämme ja sitä varten olemme valmiita sovittamaan epämukavia vaatteita tunkkaisissa vaatekaupoissa tai nypityttämään ihomme karvoitusta yksi kerrallaan. Tuska jalostaa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Voin kyllä allekirjoittaa Pitkän vuodatuksen lähes sanalleen.

Olen myös huomannut, että tavarataloissa on aivan erilainen painovoima kuin muualla maan kamaralla. Kun (ex)tyttöystäväni oli aikoinaan varsinainen himoshoppailija, niin tuli tehtyä paljon empiiristä tutkimustyötä. Tämän huomasin siinä, että tavarataloissa kierrellessä alkoivat jalkani painamaan kuin lyijy noin vartin kävelyn jälkeen. Toisaalta tunninkin reipas lenkkeily ulkona ei tuottanut mitään tuskaa jaloilleni. Täysin outo ilmiö, johon en vastausta ole saanut.

Oma ennätykseni muuten kaupoissa pyörimisessä naisen perässä on vuosien takaa Lontoosta: 9 tuntia! Mielestäni lähes mitalin arvoinen suoritus, silloiselle tyttöystävälleni aivan normaali päivä.
 

ApZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Beijing Nordic Vikings
Re: Miksi miehet aina ovat tollasia, kun on kyse vaatteista?

Viestin lähetti Annuli
Minkä nainen luonnolleen voi. Meidät on luotu koristautumaan miehiä varten. Mitä kauniimmat vaatteet ja meikit, sitä iloisempi on mies kotona tai jossain muualla...riippuu asiasta. Jos kaikki naiset kulkisivat vain verskoissaan ympäriinsä, saisimme kuulla siitäkin.

Pyydän siis teiltä miehet kärsivällisyyttä, sillä teemme kaiken vain teidän vuoksenne. Haluamme olla kauniita ja haluttavia teidän silmissämme ja sitä varten olemme valmiita sovittamaan epämukavia vaatteita tunkkaisissa vaatekaupoissa tai nypityttämään ihomme karvoitusta yksi kerrallaan. Tuska jalostaa.

Mut mitä varten naiset raahaa meidät mukaansa, kun loppujenlopuks miehien mielipiteellä ei oo mitään vaikutusta."Onks tää hyvä"--->"on, on"--> "Siis tai ei oo hyvä vai?"--> "eiku se on ihan loistava, sä näytät hyvältä siinä"-->"Siis mä tiesin tän, sä et tykkää tästä"-->"eiku..."--> "Okei mä ymmärrrän yskän, ei sit osteta tätä, mä vien tän takaisin"-->"Kulta, mä tykk..."-->"Siis nyt oot jo hiljaa, tää on aina tämmöstä ja nyt mennään kyllä vielä yhteen kauppaan ettiin jotain sullekin kelpaavaa"--->"Kulta mä en jaksais enää"-->"Nyt mulle alkaa riittää, itehän sä halusit vaateostoksille"-->"Nii mä tarkotin et ois tultu ostaan mulle jotain vaatteita ja sä oisit toiminu makutuomarina"-->"Mut kultaseni mehän katsottiin sulle, ne uudet kalsarit, eiks ne muka riitä"--->"Eiku puku...."-->" Ei meillä oo sellaseen nyt varaa, kun lapsetkin tarvii ruokaa"-->"No mitä varten me sit etitään sulle uutta nahkatakkia"-->"Siis mä tarviin todella uuden nahkatakin, kun edellinen ostettiin jo viime vuonna ja ne kaks muuta on poissa muodista"-->Tässä vaiheessa mies yleensä kävelee ulos kaupasta....
 

Annuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Latvija
Naiselle on hyvinkin tärkeää kuulla miehen mielipide, vaikkakaan sillä ei ole kovinkaan usein painoarvoa. Voin vaikka kertoa aivan omakohtaisen kokemuksen, joita taitaa tästäkin aiheesta löytyä paljon.

Sanotaan vaikka, että nainen on valmistautumassa juhliin ja hän kokeileen ylleen useampia vaatevaihtoehtoja, joita kutsutaan tässä vaikka vaihtoehdoiksi 1, 2 ja 3. Nainen itse pitää eniten vaihtoehdosta 2, mutta hän ei tunne oloaan aivan täysin varmaksi, joten hän päättää kysyä neuvoa ja apua mieheltään, joka kuitenkin joutuu näyttäytymään naisen kanssa kyseisillä juhlilla.

Nainen pukeutuu vaihtoehtoon 1 ja pyörähtää muutaman kerran peilin edessä, kävelee miehen luo ja kysyy hapan ilme naamallaan, onko tämä liian vanhahtava vai ihan hyvä? Mies ei osaa ottaa vinkistä vaaria ja sanoo tapansa mukaan, ihan hyvä. Nainen sanoo, kyllä tämä nyt näyttää sellaiselta, mitä 50-vuotiaat käyttävät. Mies hymähtää.

Nainen pukeutuu vaihtoehton 2, pyörähtää muutaman kerran peilin edessä, kävelee miehen luo ja kysyy pilke silmäkulmassa, että oisko tämä nyt parempi. Mies katsoo naista ja sanoo, pitääkö siinä olla noin iso kaula-aukko. Nainen vetää kaula-aukkoa ylemmäs ja sanoo, ei se nyt niin kauhean iso ole. Mutta eikö tämä ole parempi kuin edellinen, nainen kysyy hienosti johdatellen. Mies murahtaa ja sanoo, että edellinen oli parempi.

Nainen pukeutuu vaihtoehtoon 3, pyörähtää muutaman kerran peilin edessä, kävelee miehen luo ja sanoo, tämä nyt ainakin on ihan typerän näköinen. Mies vilkaisee naista ja murahtaa jotain. Nainen kysyy mieheltä, minkä laitan päälle. Mies sanoo vaihtoehdon numero yksi. Johon nainen, mutta eikö se 2 ollut parempi. Liian huorahtava mies sanoo... Nainen poistuu vaihtamaan vaatteita. Vaihtaa ylleen vaihtoehdon numero kaksi, meikkaa kauniisti ja laittaa hiuksensa. Menee miehen luo ja sanoo, että mennään sitten. Mies katsoo ja sanoo, ai noiko sä laitoit päälle. Nainen hymyilee ja sanoo, nämä oli parhaimmat, se 1 oli niin tylsä.

Nainen siis kysyi miehen mielipidettä, mutta päätyi kuitenkin omaan suosikkiinsa, miksi... sitäpä voikin kysyä. Kyse oli tässä tapauksessa siitä, että nainen halusi tietää, että näyttää seksikkäältä asussa numero 2 ja että se on juuri sellainen asu, jossa mies ei halua muiden miesten näkevän naista ja juuri siksi nainen laittaa asun ylleen. Eikö olekin yksinkertaista.
 

Ranttali

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat
Loistava kirjoitus Pitkältä! Itse olen saanut kokea tuota helvetillistä rääkkiä viimeiset viisi vuotta. Muutaman kerran olen yrittänyt keventää helpotusta livahtamalla kaljalle, mutta sen vaikutus on loppunut puoleen tuntiin ja senjälkeen ollut entistä vittumaisempi olo. Sekä minulla että vaimolla.

Annulille sen verran, että tottahan toki te yritätte olla kauniita ja viehättävämpiä hankkimalla aina uusia vaatteita, ja olettekin, mutta miksi ihmeessä pitää kiertää kaikki kaupat ja tutkia jok'ikinen vaate? Itse kun ostan vaatteeni, menen myyjän luo, sanon mitä haluan, kerron kokoni (siis en sen kokoa), myyjä tuo sovitus koppiin n. 3 kpl ko vaatetta, jos joku miellyttää, niin otan sen. Vasta tässä vaiheessa vaihdan kauppaa, jos miellyttävää ei löydy. Ja olen aina pukeutunut tyylikkäästi.
 

Annuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Latvija
Miksi nainen kokeilee jokaista vaatetta?

Naiselle vaatteiden ostaminen on rituaali, jolla hän usein palkitsee itseään tai vastaavasti lohduttaa itseään. Naiset eivät oikeasti nauti vaatteiden sovittamisesta. Vaatekauppojen peilit ovat järkyttäviä, jotka paljastavat liikaa. Niin, miksi sitten kokeilemme jokaista vaatetta.

Sanotaan vaikka, että menen ostamaan housuja. Ensin täytyy kokeilla jokaista mallia yksi koko, jotta tietää, mikä malli miellyttää eniten. Sen jälkeen otetaan 2-4 mieluisinta mallia, joista kokeillaan 2-4 kokoa. Sitähän ei tiedä, jos vaikka olisi laihtunut ja pienempi koko menisi päälle. Tämän vuoksi sovitus myös aloitetaan pienimmästä koosta. Jos malleista on muutamia eri värejä, on suotavaa myös, että eri värejä kokeillaan, jotta tiedetään, mikä väreistä luo laihimman/seksikkäimmän vaikutelman. Näin siis ostan housuja... paidat menevät suunnilleen samaa tyyliä. Tämän vuoksi sovitukseen on varattava runsaasti aikaa. Näin saadaan loistava lopputulos tai sitten ei. Voi myös käydä niin, että huomattavasta sovitukseen uhratusta ajasta huolimatta, vaatekappale tuntuukin kotona aivan väärältä. Tämä on pieni ongelma, joka ei kuitenkaan ole kovin mittava ainakaan meillä. Kyseisen vaatekappaleen voi heittää kaapin pohjalle, mies ei kuitenkaan muista millaisia vaatteita nainen on ostanut. Jos sattumalta muistaa, niin kyseessä on erittäin harvinainen yksilö, jotka ovat uhanalaisia.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Miksi miehet aina ovat tollasia, kun on kyse vaatteista?

Viestin lähetti Annuli
Minkä nainen luonnolleen voi. Meidät on luotu koristautumaan miehiä varten. Mitä kauniimmat vaatteet ja meikit, sitä iloisempi on mies kotona tai jossain muualla...riippuu asiasta. Jos kaikki naiset kulkisivat vain verskoissaan ympäriinsä, saisimme kuulla siitäkin.

Pyydän siis teiltä miehet kärsivällisyyttä, sillä teemme kaiken vain teidän vuoksenne. Haluamme olla kauniita ja haluttavia teidän silmissämme ja sitä varten olemme valmiita sovittamaan epämukavia vaatteita tunkkaisissa vaatekaupoissa tai nypityttämään ihomme karvoitusta yksi kerrallaan. Tuska jalostaa.

Annuli, puhut asiaa! Kirjoituksesi on sinfoniaa miehisille korvilleni. Tottakai miehet haluavat, että olette kauniita ja huoliteltuja. Kuka sitä haluaisi kyljessään katsoa keinosiementäjän näköistä naista?Eläköön meikkiteollisuus ja stringit! AUUH! Heitä verkkarit mökille ja pynttäydy aina parhaasi mukaan! Ja nauti siitä, että Sinua katsellaan! Eläköön kesä ja vähät vaatteet! JABADABADUUUU!

ps Hesan keskustassa on (Lönkalla) naisten alusvaateliike, jossa on sohva Kauppalehtineen. Helppo on siinä köllötellä, kun daami kokeilee tusinat parit toinen toistaan jumalaisempia alusvaatteita! :p . Liikkeen The Lady on vaan huomannut, että miestenkin pitää viihtyä. Hän käy alinomaan näyttämässä uusia pitsiluomuksia miehille ja shoppailu kiihtyy....
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Suomalaisilla miehillä on välillä täysin ylipääsemättömiä esteitä ymmärtää toisiaan. Sekin on totta, että monille miehille tuottaa suunnatonta tuskaa yrittää tulkita sanatonta viestintää. Mutta, on tilanne, jossa sielujen sympatia ja kohtalotoveruus kohtaavat, eikä sanoja tarvita. Kaksi miestä, jotka kumpikin ovat tahoillaan joutuneet raahatuiksi naistenvaatekauppaan, kävelevät puolisonsa perässä. He huomaavat toisensa. Tuossa noin sekunnin mittaisessa katseen kohtaamisessa haetaan ja annetaan tukea kohtalotoverille, jaetaan tuska ja vitutus, ja toivotetaan onnea kiirastulen jatkumisen varalle. Palstan miespuoliset jäsenet tietävät varmasti, mitä tarkoitan.

Annuli, en oikein usko väitettäsi, että naiset on luotu koristautumaan miehiä varten. Tuo väite kun kumotaan jatkuvasti, ja nimenomaan naisten toimesta. Nainen ei kuulemma laita minihametta ja toppia kaupungille lähtiessään siksi, että haluaisi miesten katsovan häntä. Hän tekee niin kuulemma ihan itseään varten. Niin varmasti.

Mikähän siinä tosiaan on, että mukana pitää roikkua, kun puoliso etsii uutta takkia tai paitaa tai "ihan vaan katselee". Onko yksikään nainen tullut ajatelleeksi sitä seikkaa, että sillä aikaa kun hän itse penkoo läpi niitä kuuttasataa puseroa, ei miehellä ole tasan yhtään mitään tekemistä? Ja jos asiasta huomauttaa, niin mies on heti ymmärtämätön tollo. Kuinka moni nainen suostuu lähtemään mukaan, kun autoon pitäisi ostaa varaosia?

Me emme puolisoni kanssa juurikaan tappele tai riitele. Asiat selvitetään käytännössä katsoen aina puhumalla ilman turhia tunnekuohuja. Mutta minä en enää hittovie suostu siihen, että joudun töiden jälkeen kävelemään seitsemään eri vaateliikkeeseen kuulemaan, miten huonoja kaikki niissä olevat vaatteet ovat, ja loppujen lopuksi niiden vaatteiden huonous on jonkin kummallisen perustelun nojalla minun syytäni. Onnistui ennen, mutta ei enää.
 

Annuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Latvija
Miksi sanotaan naista, joka myöntää pukeutuvansa minihameeseen miesten vuoksi?

Hmm... ei ainakaan hyvämaineiseksi. Totuushan on, että vaikka nainen kuinka yrittää sanoa pukeutuvansa seksikkäästi itsensä vuoksi, ei asia ole kuitenkaan noin yksiselitteinen.

Osaksi asia on totta. Nainen pukeutuu itsensä vuoksi siksi, että hän saa tavattomasti voimaa siitä, kun miehet katselevat häntä ihaillen. Mutta tosiaan keinosiementäjän vaatetus veisi nämä katseet aivan muualle.

Anteeksi kaikkien naisien puolesta, mutta itse ainakin pidän avokauluksisia paitoja siksi, että minusta on hauska katsella, kun miehet kuolaavat perään. Ja siitähän päästään iänikuiseen valitukseen; kun kaikki aina vain katsovat mun tissejä. Tarkoitus ei ole valittaa, vaan todeta että olen kaunis ja seksikäs ja muutkin miehet katselevat mua. Näin ainakin itse tulkitsen itseäni.

Nainen ei välttämättä voi kuitenkaan myöntää pukeutuvansa seksikkäästi miesten vuoksi, koska tosiaan tämän jälkeen häntä voitaisiin pitää hmm... sellaisena naisena, joksi ei kukaan halua välttämättä leimautua. Niin, tämä naisen elämä on sitten hankalaa.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Miksi sanotaan naista, joka myöntää pukeutuvansa minihameeseen miesten vuoksi?

Viestin lähetti Annuli


Anteeksi kaikkien naisien puolesta, mutta itse ainakin pidän avokauluksisia paitoja siksi, että minusta on hauska katsella, kun miehet kuolaavat perään. Ja siitähän päästään iänikuiseen valitukseen; kun kaikki aina vain katsovat mun tissejä. Tarkoitus ei ole valittaa, vaan todeta että olen kaunis ja seksikäs ja muutkin miehet katselevat mua. Näin ainakin itse tulkitsen itseäni.


Sellaista naista sanotaan haluttavaksi tai seksikkääksi. Piste.
Itse tiirailen aina kun mahdollistä, etenkin kesällä, tissejä. Eläköön tissit! Jos mä olisin isotissinen nainen, niin kesät pitelisin niitä aika-ajoin vaivihkaa kaupungilla ihan paljaana ja katselin, kun heebojen konseptit sekoaa!:D . Annuli, hyvä tulkinta! Anna palaa vaan.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Senior

Se Lönkan putiikki on loistava. Toinen suositeltava naisten alusvaateparatiisi (lahjaostoksille sinne kundit, niin suosio on taattu) on Forumin Kukontorilta löytyvä Funky Lady. Asiamesta.

Annuli: Miksi mies ei tahtoisi, että hänen naisensa on seksikkään näköinen? En tunnista itseäni tuosta. Nautin siitä, että vaimo laittaa päälleen jotain makeaa. Enhän mä nyt minkään Hansun tai Pirren seurassa haluaisi näyttäytyä. Vaimo/tyttöystävä, joka kerää katseita, on hieno homma. Myös jos en ole itse paikalla. Tässä yhteydessä toteaisin myöskin, että paljastava vaate ei ole aina automaattisesti seksikäs. Tilanne riippuu hyvin paljon vaatteen kantajan anatomiasta. Pienirintaisen naisen ei kannata mielestäni panostaa avoimiin kaula-aukkoihin ilman pushaavia liivejä. Lanteistaan leveä, vääräjalkainen nainen ei ole edukseen minihameessa. Kukaan ei ole edukseen verkkosukissa....

Vaatii vähän duunia hiffata se oma linja, missä kroppa on parhaiten edukseen. Lähden mielelläni makutuomariksi tällaisiin sessioihin. Viihdyn vaatekaupoissa, niin miesten kuin naistenkin.:D
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Juu, ja eniten ihmettelen sitä että hameväki pystyy pokkana kiertelemään kaupoissa tuntitolkulla vaikka ei ole EDES TARKOITUS OSTAA MITÄÄN! Mieshän ei mene mihinkään kauppaan vain katselemaan... kauppaan mennään jos esim. maksamakkara on loppunut, silloin sitä maksakyrsää pitää hakea lisää. Tai jos kaikissa kalsareissa on jo reikä etu- ja takapuolella, niin silloin mennään hakemaan kaupasta uudet kalsongit. MUTTA niitä kalsareita ei mennä ihailemaan ja ihmettelemään putiikeihin, ennenkuin on PAKKO mennä ostamaan uusia. Samaa koskee myös sukkia. Mies ei mene samaa sukupuolta olevan kaverinsa kanssa vaateliikkeeseen hiplaamaan tennissukkia tai vertailemaan niiden uusia jänniä värisävyjä... mies ostaa niitä kerralla sen verran isomman määrän, että niitä voi sitten huoletta käyttää seuraavat 10-15 vuotta sählymatseissa, hautajaisissa, häissä, lätkämatseissa, kapakkakierroksilla ja rippijuhlissa (siis kyse on koko ajan tietenkin valkoisista froteepohjaisista tennissukista). Näin toimien säästyy turhilta hermoja rassaavilta sukkaostosreissuilta... lähimarkettien myyjäsukupolvetkin ehtivät vaihtua nuorempaan vuosikertaan pariinkin otteeseen, ennenkuin on tarve ostaa seuraavat uudet sukat.

PS: Tuo kaikki yllä kerrottu tietenkin kumoutuu, jos puhutaan autokauppaan menemisestä. SE taitaa olla ainut putiikki johon mies voi pelihousujaan repimättä tehdä useammankin "shoppailukäynnin" ostamatta välttämättä yhtään mitään...
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
En tiedä, onko se minun vai puolisoni ansiota, mutta meillä tämä homma toimii melko hyvin. Pidän itsekin vaateostoksilla käynneistä, ja kun niitä reissuja on vielä melko harvakseltaan nykyisen rahatilanteen vuoksi, ei suuren suurta kypsymistä ole tapahtunut. Meillä on lisäksi sellainen sanaton sopimus, että kumpikin etsii tahoillaan omia vaatteitaan ja sovittaa sitten suosikkejaan toisen nähden. Kenkäkaupoista suuntaan hyvin herkästi lähimpään vaate/urheilu/kalastusliikkeeseen, jos ei itselläni ole tarvetta uusille kengille, mutta vaatekaupoissa minä todellakin viihdyn. Ahh, kun vain pääsis taas...

Ainoa tilanne, josta en suuremmin nauti, on se,kun kauppaan on lähdetty nimenomaan minun vaatevarastoani täydentämään, ja rouva päättääkin lähteä testailemaan huiveja, kenkiä ynnä takkeja jonnekin huitsin venäjälle.
 
Viimeksi muokattu:

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Sinkkuuden iloja; ei tarvitse viettää aikaansa kumppaninsa shoppailureissuissa.. :o
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Näillä mennään

Tämäkin on tietysti hyvä testi missä kohtaa käyrää se oma suhde on menossa:

1. kiihdytysvaihe: - muistan joskus, että kun emäntä laittoi jotain hemaisevaa päälle ja tuli esittelemään minimaalista hepenettä kopin ulkopuolelle, niin hyvä ettei menty koppiin vähän .....

2. tasaantumisvaihe: - mukana roikutaan kiinnostuneena, mutta katse alkaa jo harhailla. "Missäs kerroksessa täällä stokkalla on se Micronia."

3. kyllästymisvaihe: - aletaan sopia kellonaikoja missä tavataan, kun kumpikin on hoitanut omat ostoksensa tai sovitaan, että soitellaan kännykällä shoppailun jälkeen.

4. tylsistymisvaihe: - jo kotona aletaan ihmetellä tyyliin. "Mä en ainakaan sun mukaan lähde. Sieltä tulee formuloiden warm-up. Tule sitten himaan, kun vaateostokset on tehty."

5. erovaihe: - ei edes huomata, että toinen kävi kaupassa tai että on ehkä ostanut jotain uusia vaatteita.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
6. vaihe

onks kuutos vaihe se, kun on viikonlopun pois, eikä rouva edes ole kiinnittänyt huomiota, eikä huomannut asiaa?:D
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Re: 6. vaihe

Viestin lähetti Senior
onks kuutos vaihe se, kun on viikonlopun pois, eikä rouva edes ole kiinnittänyt huomiota, eikä huomannut asiaa?:D

Ei paha kuutonen. Nuorempia ja vähemmän kokeneita lukijoita säästämme seiska- ja kasivaiheen tapahtumilta.:D
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Re: Senior

Viestin lähetti JHag
Se Lönkan putiikki on loistava. Toinen suositeltava naisten alusvaateparatiisi (lahjaostoksille sinne kundit, niin suosio on taattu) on Forumin Kukontorilta löytyvä Funky Lady. Asiamesta.

Annuli: Miksi mies ei tahtoisi, että hänen naisensa on seksikkään näköinen? En tunnista itseäni tuosta. Nautin siitä, että vaimo laittaa päälleen jotain makeaa. Enhän mä nyt minkään Hansun tai Pirren seurassa haluaisi näyttäytyä. Vaimo/tyttöystävä, joka kerää katseita, on hieno homma. Myös jos en ole itse paikalla. Tässä yhteydessä toteaisin myöskin, että paljastava vaate ei ole aina automaattisesti seksikäs. Tilanne riippuu hyvin paljon vaatteen kantajan anatomiasta. Pienirintaisen naisen ei kannata mielestäni panostaa avoimiin kaula-aukkoihin ilman pushaavia liivejä. Lanteistaan leveä, vääräjalkainen nainen ei ole edukseen minihameessa. Kukaan ei ole edukseen verkkosukissa....

Vaatii vähän duunia hiffata se oma linja, missä kroppa on parhaiten edukseen. Lähden mielelläni makutuomariksi tällaisiin sessioihin. Viihdyn vaatekaupoissa, niin miesten kuin naistenkin.:D

En meinannut uskaltaa ensin kirjoittaa, sillä luulin olevani toisinajattelija... onneksi löytyy näköjään muitakin....

Minusta on ihan kiva pippaloida neidin kanssa vaatekaupoissa. Hän löytää minulle vaatteet kädenkäänteessä ja minä olen ankara makutuomari hänen testatessaan vaatteita itselleen. Hän on siitä iloinen ja päättää ostoksensa nopeasti, koska saa rehellisen mielipiteen.

Olen huomannut että hän tulee suunnattoman iloiseksi löytäessään vaatteita, joista minä pidän yhtä paljon kuin hän. Täytyy tosin myöntää, että en suosittele koskaan pitkiä hameita, enkä housuja.... Minusta on hienoa että hän uskaltaa heittää päälleen vaatteita, jotka saavat kamut kuolaamaan. Pikku vaaterundi lauantaina on sitäpaitsi hyvä esileikki. Sen kun pyöristää ravintelikäynnillä, niin saa varmasti palkinnon kotona:D

Predaattorin mainitsemasta autokaupasta sen verran, että yleensä nainen tulee mukaan sinne vain silloin, kun on tosi kysymyksessä. Kamu joka on autokauppias, kertoi kerran että nyrkkisääntö on se, että jos miehellä on vaimo mukana autokauppaan tullessa, etkä myy hänelle autoa - vaihda alaa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
eiks se seiska vaihe ole se kun on poikamies ja pyörii naistenalusvaateosastoilla sovituskoppien tuntumassa ja....:D
 

pikkukisu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Liverpool
Tämäpä sattui.. Eilen olin taas pitkästä vaateostoksilla, mutta edelleen se touhu ei jaksa mua innostaa, vaikka nainen olenkin. Onhan se kiva aina saada niitä uusia kivoja vaatteita, ei siinä mitään, mutta se ahdistava ilmapiiri mikä (naisten) vaatekaupoissa on, ei oo mua varten..

Eilen vietin aikaa shoppailemiseen noin puoli tuntia ja sovitin jopa kahta paitaa, joka riitti mulle. Kesällä on kuuma kun alat rempomaan omia vaatteita päälle ja kaupan vaatteita tilalle; talvella on kuuma kun ravaat ensin talvitakki päällä ympäri kauppaa. Mikään ei ole hyvä. Mutta joka tapauksessa eilen sain ostettua kesä(lue terassi)vaatteet itselleni. Eli sen jälkeen kun kaupasta pääsin hikoilemasta niin terassille istumaan, jo helpotti ahdistus:D
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Ja muutenkin....

Kyllä miehen pitäisi ottaa enemmän osaa naisen vaateostoksiin. Kadulla kun kävelee, niin näkee monesti naisia jotka ovat takuulla valinneet vaatteensa ILMAN miesten apua.
Joskus kun taas näkee tosi tyylikkäästi tai seksikkäästi pukeutuneen mimmin, niin takana on taatusti miehen vankka mielipide tai vaikutus vaatekaupassa. Kengät ovat hyvä esimerkki. Onko kukaan valinnut daamilleen lenkkareita kaupasta? Entä oletteko ostaneet neidille sukkia Intersportista? Tuulitakkia Anttilasta:D

Joku sanoi että menestyvän miehen takana on aina nainen, mutta kyllä hyvä jätkä näkyy myös vaimossa / tyttöystävässä!
 

Pitkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mukava huomata, että aiheesta on herännyt keskustelua. Annuli on puolustanut palstan vähemmistösukupuolta ansiokkaasti.

Sen kuitenkin haluan sanoa, että alkuperäisen kirjoitukseni ajatus ei ollut siinä, etten ymmärrä naisten halua ostella uusia vaatteita. Päin vastoin, ymmärrän sen erittäin hyvin. Naisten pitäisi itse asiassa ostaa vielä enemmän vaatteita, varsinkin keski-iän kynnyksellä liiankin moni tuntuu vaihtavan oman siihen asti näyttävän tyylinsä yksitoikkoiseen ja massasta erottumattomaan säkkivaatelinjaan.

Kyllä minäkin mielelläni ostan itselleni vaatteita, määrällisesti yhtä paljon kuin puolisoni, rahaakin niihin taitaa mennä enemmän kuin hänellä. Mutta minun ostoksiini menee pahimmillaankin tunti, ja siitäkin ajasta osa menee kahvilan puolella rauhoittuessa. Ei ole sattumaa, että miesten pukeutuminen on huomattavasti homogeenisempää kuin naisten.

Eli naisten kannattaa ymmärtää, että usealle miehelle vaateostoksilla mukana olo on suurta tuskaa. Siitä ei kannata miehelle suuttua. Kaikkein vähiten siitä kannattaa antaa kehkeytyä perheriita. Kyllä minäkin sitten puolison kauppareissulta paluun jälkeen annan jakamattoman huomioni makutuomarina toimimiseen. Omalla kotisohvalla kaikessa rauhassa. Sen verran miestään kannattaa ainakin huomioida, että pitkällä ostoskierroksella pitää huolen tämänkin hyvinvoinnista. Siihenkään koettuun ansaan ei kannata sortua, että usean tunnin vaaterundin jälkeen nainen alkaa ääneen valittaa tylsistymistään, kun Microniassa on oltu vajaa minuutti.

P.S. Onko sen Lönnrotinkadun alusvaateliikkeen Kauppalehdessä silmänreiät? Ei kannata ainakaan mennä vanhanaikaiseen, eli on hyvä tarkistaa aina etukäteen, onko lehti käsissä oikein päin.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Miksi sanotaan naista, joka myöntää pukeutuvansa minihameeseen miesten vuoksi?

Viestin lähetti Annuli

Anteeksi kaikkien naisien puolesta, mutta itse ainakin pidän avokauluksisia paitoja siksi, että minusta on hauska katsella, kun miehet kuolaavat perään. Ja siitähän päästään iänikuiseen valitukseen; kun kaikki aina vain katsovat mun tissejä. Tarkoitus ei ole valittaa, vaan todeta että olen kaunis ja seksikäs ja muutkin miehet katselevat mua. Näin ainakin itse tulkitsen itseäni.


Hyvä Annuli!:)
Tämä on asiaa.
En minäkään mitään avara-aukkoisia paitoja pidä siksi että "minä itse viihtyisin niin hyvin niissä". En itseasiassa tiedä onko minulla yhtään vaatetta, vain sen takia ostettuna että se on mukava päällä. Loistavaa että pystyt itse sanomaan että olet kaunis ja seksikäs, kun naiset yleensä sanovat olevansa "ihan ok".

Minä en koskaan ole raahannut poikaystäviäni shoppaamaan kanssani. Riitaa siitä vaan tulisi. Menen mielummin tyttökavereiden kanssa, saa rehelliset mielipiteet, ja jos joku vaate on seksikäs, ystävä sanoo sen, ja myös jos se on liian seksikäs.

On eri asia näyttää huorahtavalta, kuin seksikkäältä.
On inhottavaa nähdä kun 10-vuotiaat yrittävät näyttää tiettyjen vaatteiden kanssa seksikkäiltä. Mutta sitten kun itsellään on jo naisen kroppa, ei sitä tietääkseni tarvitse piilotella, sen saa näyttää, mutta tietenkin hyvän maun rajoissa.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Pitkä


P.S. Onko sen Lönnrotinkadun alusvaateliikkeen Kauppalehdessä silmänreiät? Ei kannata ainakaan mennä vanhanaikaiseen, eli on hyvä tarkistaa aina etukäteen, onko lehti käsissä oikein päin.

:)

Itse asiassa kyseisessä liikkeessä tuo miesten lepopaikka on sovituspuolella! Kyseinen putiikki on muutenkin konseptuaalisesti löytänyt hyvän raon. Sen valikoimissa on nimenomaan laadukkaita alusvaatesettejä, joita ei tavarataloista välttämättä saa. Kalliita ovat kuin perkeleet, mutta ostorituaaliin kuuluvat pikkumausteet korvaavat hiukan kalliimman hinnan. Muistattehan Pretty Womanissa Richard Gere naisten vaatekaupassa! Vahän niin se menee;) . Ei siellä istuta 'tirkistelemässä' vaan keski-ikäinen kaupan rouva käsittelee sovitustapahtumaa hienosti luonnolisena tapahtumana ja kehuu sopivasti rouvan vartaloa, niin helppohan siinä on äijille pitsiä myydä. Kauppias kun tietää, että mukana oleva mies usein toimii lompakkona mukana ollessaan. Meillä homma toimii about niin, että rouva kysyy lähdenkö mukaan kauppoihin ja kun ei huvita, voin sanoa, että: 'emmä jaksa, mut tolla mun Visalla ei oo nyt tärkeempää hommaa kesken, ota se messiin.' Piis of keik. Rouva taas hinkkaa kortin lämpimäksi ja perhesopu säilyy!

Kyseinen alusvaateliike on ainoa kauppa, johon rouvan kanssa suostun menemään. En voi millään käsittää, MIKSI mennä mukaan usean tunnin sessioon kaivamaan 'tästä korista' -sukkahousuja tai mitään muutakaan. Jos (ja kun) se ei ole nastaa, niin minkä helvetin takia mennä mukaan? Eikö rouvat osaa ostaa itse vaatteitaan? (Osaa.) Mitä siellä äijä mukana tekee kehittämässä hikipäissään perheriitaa? Ajatelkaa nyt tilannetta: Vaimo: 'Sopisko tää harmaa paitis sun mielestä niitten mun mustien housujen kanssa?', johon Mies: ' Joo.. tai oisko toi sittenkin liian vaalee?' VOI LUOJA! Korkeintaan ymmärrän sen, että jos mukaan lähden, niin sitten mennään rouvan autolla ja minä otan baarista ikkunapaikan ja pari kylmää KOFFia. Kyllä meillä on molemmilla oma maku kehittynyt jo sellaiseksi, että osaamme vaatteemme yksin ostaa. (Älkääkä nyt kopipeistatko tätä ja selittäkö, että 'meillä se on kiva yhteinen yhdessäolohetki':D Höpöhöpö.) Saatan yleistää suotta, mutta väitän, että yli 90 % miehistä inhoaa juosta rouvan perässä vaatekaupoissa. Se, että mies pitää omien vaateososten tekemisestä, niin ok.

Ettei se monasti olisi vaan niin, että kun mies juoksee rouvan perässä naistenvaateliikkeet läpi, johtuu se ainoastaan siitä, että rouva on 'pyytänyt' (lue käskenyt).;)

Annulin ja girlzillan asenteen avokauluksista rules. Niin se asia on, mutta silloin pitää olla mitä tuoda esille!:p
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös