Naisten paratiisi

  • 3 416
  • 51

Annuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Latvija
Ehkä tosiaan ajatus hairahtui alkuperäisestä ideasta jonkin verran. Miksi siis raahata mies ostoksille... Voisin jälleen kertoa omakohtaista kokemusta.

Musta on ihan kiva käydä joskus vaateostoksilla ja koska saan itse siitä jonkinlaista tyydytystä, haluan jakaa tämän kokemuksen rakkaimpani kanssa. Ei siinä muuta kummallista ole. Olen kuitenkin sen verran oppivainen, että huomaan muutaman kerran jälkeen miehen olotilan ja nykyään käyn ihan yksin ostamassa vaatteet. Onhan se kivempi sitten kotona keikistellä miehelle kaikessa rauhassa...hmm....pitäis varmaan ostaa jotain kivaa tänäänkin...
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Senior: Käy nyt tsekkaamassa se Funky Ladykin. Takaan, että viihdyt!
 
Todella mielenkiintoinen keskustelun aihe. Miesten ja naisten käyttäytymisessä on monessakin asiassa todella huomattavia eroja. Nämä pitäisi tiedostaa, ymmärtää ja hyväksyä, jonka jälkeen ei tarvitse ko. asiasta tapella.

Miehille ei ehkä vaikein asia naisten shoppailussa olekaan se kesto. Vaan mielestäni taustalla piilee se päämäärätön haahuilu ympäriinsä, jossa ei ole mitään ajatusta taustalla ja joka sitten voi päättyä jopa tilanteeseen, jossa nainen ei osta mitään. Tämä on miehelle täysin käsittämätöntä.

Ongelmaan voisi löytyä jonkinlaista helpotusta, jos ennen shoppailua laadittaisiin 'shoppailusuunnitelma'. Tässä tulisi esille ne oleelliset tavoitteet: mitä haetaan (väri, malli jne.), montako kauppaa on tarkoitus kiertää, kauanko missäkin ollaan, missä järjestyksessä (tämä varsinkin on tärkeä miehen psyykeelle) jne.

Suunnitelman tavoitteiden toteutumista tarkkailtaisiin minuuttiaikataululla ja välitavoitteiden täyttyessä palkittaisiin itseä kahvilla/kaljalla.

Tämä menetelmä tietenkin vie naisilta osan shoppailun nautinnosta, mutta jos se äijä on pakko sinne kaupungille mukaan raahata niin näin ainakin voidaan välttyä siltä veret seisauttavalta kysymykseltä. "Miks sä oot tollanen?"
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti T74


Miehille ei ehkä vaikein asia naisten shoppailussa olekaan se kesto. Vaan mielestäni taustalla piilee se päämäärätön haahuilu ympäriinsä, jossa ei ole mitään ajatusta taustalla ja joka sitten voi päättyä jopa tilanteeseen, jossa nainen ei osta mitään. Tämä on miehelle täysin käsittämätöntä.

Ongelmaan voisi löytyä jonkinlaista helpotusta, jos ennen shoppailua laadittaisiin 'shoppailusuunnitelma'. Tässä tulisi esille ne oleelliset tavoitteet: mitä haetaan (väri, malli jne.), montako kauppaa on tarkoitus kiertää, kauanko missäkin ollaan, missä järjestyksessä (tämä varsinkin on tärkeä miehen psyykeelle) jne.

Suunnitelman tavoitteiden toteutumista tarkkailtaisiin minuuttiaikataululla ja välitavoitteiden täyttyessä palkittaisiin itseä kahvilla/kaljalla.


:D :D

Kommentteja:
1. kappale: VOIKOS TUON OSUVAMMIN SANOA!
2. kappale: Viileän suunnitelmallista!
3. kappale: Vastauksestasi siintää läpi (mahdollinen) ammattisi: OLET KOULUTTAJA!
:D

Niin se vaan on, että naiset on naisia ja miehet on miehiä! Eläköön naiset ja erilaisuus. Ajatelkaa nyt itse, jos noita mäkättäviä papiljottipäitä ei olisi, niin ainoa vaihtoehto olisi alkaa kiinnostua miehistä?!! Pois se minusta!:D
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
"Pois se minusta!" sanoi Jari Sillanpää, kun kysyttiin, että onko hänellä suhde Marcoon;)

Tänään sataa. Voi voi....odotettavissa painajaisten painajainen eli ns. järkipukeutumista:mad:
 

Annuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Latvija
Pakko jälleen kommentoida... Aihe osuu kyllä todella arkaan paikkaan henkilökohtaisesti.

Suunnitelmallisuus ja shoppailu...eivät oikein kuulu yhteen. On totta, että tuo veisi koko rituaalista kaiken ilon. Hauskinta on haahuilla kaupasta toiseen ja katsella, mitä on kaupan, ehkä kokeilla muutamaa vaatekappaletta, ehkä ostaa ehkä ei. Ostaminen ei todellakaan ole pääasia. Muistelen opiskeluaikoja, kun rahat oli täysin loppu. Tuli sitä silloinkin pyörittyä kaupungilla tuntikaupalla.

Toi veret seisauttava kysymys -juttu oli tosi hyvä, sillä olen huomannut tietynlaisia reaktioita mieheltä, kun esitän hänelle tietyn kysymyksen, joka nyt on sisällöltään suunnilleen samanlainen kuin tuo, miks sä olet tollainen. Näyttää siltä, että mieheltä pakenee kaikki veri yläkropasta. Korvat menee luimuun, olkapäät vetäytyy sisään... ja se vasta ärsyttääkin. Toinen, mikä antaa saman reaktion, on se katse. Ei tarvi kuin vilkaista niin mies on jo todella tuskaisen näköinen. Siitä saa muuten hienon vallan tunteen...
 

JanJ

Jäsen
Uudessa Kauppakeskus Ruoholahdessa on ajateltu puolisoita. Sillä aulassa on paikka josta saa keskiolutta!
Ei muuta kuin akka ostoksille, ja itse tuopin ääreen.
Sehän toimii niinkinpäin, että puoliso ei kauaa viitsi hepeneitä valkkailla, kun ukko ehtii sinä aikana juomaan niin hemmetin monta tuoppia.

No ei vaan, itse en moiseen koskaan ryhdy.
Mutta kyllä ne vaateostosreissut ovat mulle usein yhtä kärsimystä. Sitten vielä... puoliso sanoo, että annappa mulle sata euroa niin ostan vähän alusvaatteita. Kahden tunnin sovitusrumban jälkeen puoliso tulee sanomaan että annakkos kaksisataa euroa lisää, eihän tuo satanen nyt mihinkään riitä. Jos siihen menet sanomaan vastaan, niin huuto on melkoinen.

Eli keksinkin nykyään kaikenmaailman tekosyitä ettei vaan lähdetä vaateostoksille. Hätätapauksessa vaikka potkaisen varpaani murteimelle ulko-ovea vasten, ettei vaan jouduta lähtemään! :D
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Viestin lähetti T74
Miehille ei ehkä vaikein asia naisten shoppailussa olekaan se kesto. Vaan mielestäni taustalla piilee se päämäärätön haahuilu ympäriinsä, jossa ei ole mitään ajatusta taustalla ja joka sitten voi päättyä jopa tilanteeseen, jossa nainen ei osta mitään. Tämä on miehelle täysin käsittämätöntä.
Nimenomaan! Ei ole hirveän valaisevaa kävellä kolme tuntia ympäriinsä paikoissa, jossa mielenkiintoisinta antia on kattojen tukipalkkien arkkitehtuuri. Kaikkien tilanteesta kärsivien miesten kannattaa ehdottaa samaa mitä minä ehdotin jokin aika sitten omalle puolisolleni, ja vieläpä menestyksekkäästi. Eli, sopikaa, että nainen käy ensin joko yksin tai ystävättärensä kanssa karsimassa vaihtoehdot maksimissaan viiteen. Sen jälkeen menette yhdessä katsomaan niitä viittä vaihtoehtoa. Miehellä on oikeus poistua paikalta heti, jos homma lähtee käsistä. Kokeiltu ja hyväksi havaittu keino!
 

Pitkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
T74:llä on ihan hyvältä kuulostava suunnitelma. Valitettavasti se vain kääntäisi tilanteen päin vastoin, eli shoppailusta tulisi naisille kivuliasta ja puuduttavaa. Paha dilemma.

Sen lisäksi, että naista kauhistuttaisi toiminnan rationaalinen konsepti tekstiilien hipeltelyn minimointeineen, miehen taipumus pyrkiä palkitsemisessa oluttaukojen suurimpaan mahdolliseen määrän ("lite bättre") ainoastaan lyhentäisi aikaväliä ostoksille lähtemisen päätöksestä "miks sä taas oot noin kännissä" -pisteeseen.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Re: Re: Senior

Viestin lähetti finnishninja
Olen huomannut että hän tulee suunnattoman iloiseksi löytäessään vaatteita, joista minä pidän yhtä paljon kuin hän.
Finnishninja puhuu määrällisesti melko paljon, mutta asiaa.

JHag taas puhuu asiaa seksikkään pukeutumisen suhteen. Pelkällä niukalla pukeutumisella nainen ei ole seksikäs, vaan silloin, kun on löytänyt omalle kropalleen sopivimmat vaatteet. Itse annan omalle kullalleni palautetta asiallisesti ja avoimesti, miten jokin asuste pukee häntä tai sopii hänelle, ja saan sellaista myös itse.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Viestin lähetti T74
Miehille ei ehkä vaikein asia naisten shoppailussa olekaan se kesto. Vaan mielestäni taustalla piilee se päämäärätön haahuilu ympäriinsä, jossa ei ole mitään ajatusta taustalla ja joka sitten voi päättyä jopa tilanteeseen, jossa nainen ei osta mitään. Tämä on miehelle täysin käsittämätöntä.

Olen huomannut että itselleni tämä on aivan mieliala(extreme)urheilua: jonakin päivänä kykenen vaan olemaan ajatuksissani ja jopa katselemaan niitä miljoonia rättejä mitä on tarjolla ja aika kuluu yllättävän nopeasti. Kommentoin vakavammin vasta siinä vaiheessa kun vaimo kokeilee jotain ylleen asti. Siinä on sentään jonkinlainen konkreettinen mahdollisuus jonkun vaatekappaleen hankkimiseenkin. Joskus menee aivan hyvin ja päästään ilman suurempia traumoja ulos vapauteen. Mutta joskus shoppailu on yhtä kidutusta ja räjähdyspiste lähenee vaarallisesti - onneksi vaimo huomaa yleensä herkästi mielialani ja voin saada VP:tä tuopin muodossa. Vaatteet on tietysti hieno ja hyvä asia mutta mielestäni rakkaani ei voi parantaa lähtötilannettaan...
 

farsan

Jäsen
Suosikkijoukkue
LEIJONAT,Ässät, Djurgårdens .I.F. Teemu Selänne
riippuu täysin..

tilanteesta ja mielialasta!!

kyllä se on joskus mukavakin käydä muijan kanssa siellä vaatekaupassa jos ostetaan jotain oikein sexikästä hehe...

joskus taas saattaa olla pitkäveteistä seisomista niin että menee lonkka kipeäksi....

teemme usein kyllä kompromissin,ensin menen naiseni kanssa vaatekauppaan,sitten jonkun aikaa katseltuamme ja soviteltuamme(hän,en minä):D -menen elektroniikka tai urheiluvälinekauppaan!!!
-molemmille jotain!!!

-muijalle uus minihame
-mulle uus salibandymaila

:cool:
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nainen on outo lintu

Itse olen jo kauan sitten luopunut yrittämästä ymmärtää naisten ajatusten kulkua. Ei niistä ota pirukaan selvää. Varsinikin kun on "ne päivät", koetan pysytellä kaukana. Tosin ongelmana on se, etten minä voi tietää monessakaan tapauksessa, milloin kullakin on kyseinen ajankohta. Enkä nyt välttämättä haluakaan tietää... Onhan se hämmentävää, kun yrittää olla asiallinen ja kohtelias, saa päälleen vain haukkuja ja mykkäkoulua. Mutta toisaalta välillä naiset ovat sitten kuin kissanpentuja, jolloin miehessä herää kumma suojeluvietti.

Sitä en ihan täysin allekirjoita, että vaatteet ja meikit olisivat naiselle automaattinen kaunistus. Itse pidän enemmän luonnonraikkaasta tapauksesta. Niinpä ylikorostuneesti pukeutunut, täyteen maalattu ja kilometrin päähän hajuvedelle tuoksuva nainen suorastaan ällöttää. Eikä tarvitse olla kovinkaan karkeasti laitettu, kun jo mielummin käännän katseeni jonnekin muualle. En siedä turhamaisuutta kovinkaan pitkälle, olenkohan poikkeava?
 

Huuhaa

Jäsen
Turhaa kitinää....

Olisitte tyytyväisiä, että Teillä on naisystävät! Tai varmaan olettekin, mutta ei se siltä vaikuta, kun lukee tämän viestiketjun kirjoituksia, joista monet sisältävät tyhjänpäiväistä valitusta....

En minäkään tosin vaatekaupoissa (varsinkaan kauaa) viihdy, niissä tulee aina niin kuumakin.
 
Viimeksi muokattu:

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti sampio

JHag taas puhuu asiaa seksikkään pukeutumisen suhteen. Pelkällä niukalla pukeutumisella nainen ei ole seksikäs, vaan silloin, kun on löytänyt omalle kropalleen sopivimmat vaatteet. Itse annan omalle kullalleni palautetta asiallisesti ja avoimesti, miten jokin asuste pukee häntä tai sopii hänelle, ja saan sellaista myös itse.

Joskus toki on mukava pukeutua tavallista seksikkäämmin (Avokaulaiset paidat voitaneen nykyään laskea tavalliseen pukeutumiseen, sen verran yleisesti me naiset niitä käytämme.) mutta ei seksikkyys sinänsä tarvitse mitään isompia alleviivauksia. Seksikäs voi olla vaikka tavallisessa valkeassa T-paidassa ja hyvinistuvissa farkuissa. (Ehkä ihan tuulipukulinjalle ei kuitenkaan kannata lähteä!) Ulkonäöstään pitää huolehtia, mutta pelkkä kauneus ei riitä, jos nyrpeällä olemuksellaan koko ajan viestittää vihaavansa muita ihmisiä.

Naisen seksikkyys ja viehätysvoima ovat hänen tavassaan hyväksyä itsensä naisena. On oltava terveellä tavalla ylpeä naiseudestaan ja naisellisuudestaan. Samalla hän osaa hyväksyä myös miehen miehenä. Katseet, hymyt, liikkeet, eleet, ilmeet, vaikkapa hiusten heilautukset... Kyllä te tiedätte. Vaatemuoti on vaihdellut aikojen myötä, mutta näillä keinoilla mies on lumottu vuosisatoja.

Kenestäpä ei tuntuisi mukavalta olla upea nainen tai vetovoimainen mies. Jos katseista puhutaan, niin kyllä mieskin rakastaa ihailevia katseita ja ansaitsee ne. Enkä nyt siis tarkoita pelkästään ulkonäköseikkoja. Ihmisessä voi olla niin paljon muutakin ihailua herättävää.

Ai niin, turha miestä on vaateostoksilleen raahata, jos se on hänelle yhtä kärsimystä. Molemmat tulevat vain tarpeettomasti turhautuneiksi ja kiukkuisiksi.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Lyhyesti miesten ja naisten eroista suhtautumisesta shoppailuun.

Miehet: Shoppailu on tietyn, yleensä varsin tarkoin määritellyn, tarpeen tyydyttämistä. Havaitaan tarve (uudet housut). Määritellään kriteerit ennen ostoksille menoa (tummat housut, hinta max 100€). Mennään kauppaan ja ostetaan housut ensimmäisestä kaupasta, josta kriteerit täyttävä tuote löytyy. Palkitaan itsemme oluella.

Naiset: Shoppailu on enemmänkin sosiaalinen tapahtuma, kuin jonkun tietyn tarpeen tyydyttämistä. Jos tarve on jollain tavalla määritelty, niin se on tyyliä "jokin kiva paita ja ehkä jotain muuta". Sitten kierretään n-määrä kauppoja eikä välttämättä osteta mitään tai ostetaan jotain muuta, mitä alunperin oli tarkoitus, jos nyt oli tarkoitus mitään ostaakaan. Tässä prosessissa voi mennä koko päivä ilman, että mitään tulee hankittua. Naisen mielestä päivä ei ole kuitenkaan mennyt hukkaan: on nähty paljon eri vaihtoaehtoja ja huomennahan on uusi päivä!
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Tätä ketjua kun lukee niin huomaa sitä sinkkuudesta olevan jotain hyötyäkin. Joskin monasti mietin onko hyödyn ja haitan suhde tasapainossa vai olisiko sittenkin parempi elää vaikkapa jonkinlaisessa suhteessa.

Jo lapsuudessa minulle syntyi kammo vaateostoksista naisten (silloin äitini) kanssa. Minulle kun riitti se ensimmäinen hyvä ja sopiva vaate mikä eteen sattui mutta äidin mielestä olisi vielä pitänyt kiertää ja käydä muissakin kaupoissa joten riitahan siitä syntyi ja hyvin usein todella katkeria riitoja.
Nykyään noudatan valitsemaani linjaa, kotoa lähtiessä tiedän mitä ostan joten heti kun ensimmäinen kaikin puolin sopiva vaatekappale löytyy (myös hinnaltaan sopiva) sen ostan ja hyvin usein se löytyy jo ensimmäisestä liikkeestä. Mikäli käy niin ettei vaatetta löydy vielä kolmannestakaan liikkeestä niin sen jälkeen luovutan... hittoako sitä vaatteiden tähden hermojaan menettämään. - Tosin joskus on mukava vain kierrellä ja kaarrella kaupoissa mutta tuolloin kohteinani ovat hyvin usein muut kuin vaatekaupat.

Miesten ja naisten välisen logiikan ero onkin sitten aivan toinen tarina. Sitä olen monasti miettynyt, että kuinka nainen voi käsittää kaiken niin väärin. Mikäli nainen kysyy mieheltä "Onko tämä hyvä" ja mies vastaa ynähtäen "Joo, se on ihan hyvä" niin pahimmassa tapauksessa nainen suuttuu ja muuttuu oikeaksi raivottareksi. Tuntuu kummalliselta kuinka nainen voi ymmärtää myöntävän vastauksen kielteiseksi... vai olenko minä jotenkin tyhmä kun en tätä ymmärrä? Jos minä esitän jollekin kysymyksen "Onko tämä hyvä" ja toinen vastaa siihen "Se on ihan hyvä" niin asia on OK! ja mikäli tuote minuakin miellyttää niin sitten ostan sen, (ja useinhan se miellyttää jos teen toiselle tämän kysymyksen).
Vai tulkitseeko nainen sitten miehen kenties hivenen "hälläväliä" asenteen negatiivisena ja ottaa siitä nokkiinsa vaikka mies todella voi olla vilpittömästi sitä mieltä, että vaate on hyvä mutta hän ei enää jaksa innostua siitä koska se voi olla jo viidestoista tuote jota hänelle on esitetty ja josta on tehty sama kysymys.

Sen vaan sanon, että elimpä missä suhteessa tahansa niin vaatteeni ostan mieluiten ilman "paimenta" ja en mielelläni lähde makutuomariksi muillekaan.

vlad#16.
 

Honug

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Sisustusketjussa oli linkki tähän ketjuun ja päädyn sitten vielä jotain sanomaankin..

Itse en tykkää yhtään shoppailla. Minut saa suorastaan pakottaa kauppoihin, ennen kuin edes harkitsen lähtemistä. Olen siis nainen ja ikää nyt 19 vuotta. Käyn ostamassa vaatteita juuri sen verran minkä ihan välttämättä tarvitsen, muuten en vaivaudu kaupoissa kiertelemään. Silloin kun tarvitsen jotain pyrin aina valitsemaan ensimmäisen sovittamani tuotteen, en jaksa sovitella enempää. Osaan kyllä aika hyvin arvioida että mikä minulle sopii, harvemmin joudun useampia vaatteita sovittamaan.

En myöskään jaksa katsella kenkiäkään sen enempää. Ja en myöskään koskaan osta mitään kalliita vaatteita taikka kenkiä, eikä ole kyse rahapulasta. En vaan tykkää tuhlata rahaa tarpeettomuuksiin, kun halvemmallakin pärjää. Ja en tietääkseni pukeudu mitenkään mauttomasti tai muodinvastaisesti. Ette takuulla uskoisi, jos kertoisin että kauan edellisestä shoppailustani on aikaa.

Joten poikkeuksiakin löytyy..

PS. Aattelin mennä tänään ostamaan vaatteita!
 

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mä kyllä tykkään shoppailla välillä ihan yksiksenikin. Silloin ei ainakaan tylsistytä ketään kaveriaan sillä, että sovittaa samassa kaupassa yhdeksiä housuja, kaikkia eri kerroilla ja joitakin vielä pari kertaa (musta kun housuissa pitää olla joku "juttu", että ne viittii ostaa)! Sitä ei kestä, jos ei itse halua kanssa sovittaa (nimim. kokemusta on - molemmin päin). Ja aina ei shoppailu maistu, mutta ikävä kyllä nyt, kun rahaa ei oikein olisi mihinkään ylimääräiseen, tuntuu shoppailuintokin kasvavan...

Keskustan kautta kotiin... =)
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Kyllä saa avovaimoke saa tavallisen paljon suostutella, ennen kuin minä suostun vaatekauppoja kiertelemään. Silmissä sumenee ja tavaton tylsyys iskee jo matkalla kohti kauppoja.

Tampereen Stockmann mainosti jossain vaiheessa miesparkkia naistevaateosastolla ja sieltä pitäis löytyä Tekniikan Maailmaa ja Tuulilasi, mutta en käynyt vilkaisemassa.

Toisaalta avovaimoketta ei tarvitse kahta kertaa kysyä autokauppaan katselemaan, sillä hän on jonkinlainen erikoisuus ja on vähintäänkin yhtä kiinnostunut autoista kuin allekirjoittanutkin.

Niin ja jääkiekkohan on se asia joka meidät aikanaan yhdisti.

-ipa rules
 

MiikaL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Pitkä
En ole nähnyt yhdessäkään vaatekaupassa asiakkaille tarkoitettua tuolia tahi muuta vastaavan asian ajavaa lepokeidasta eli rahia.


Vorssan Muoti-Leenassa on! Ollaan montakin kertaa tehty niin että mennään yhteen kummankin valitsemaan vaatekauppaan ja molemmilla on puolituntia aikaa tehdä ostoksensa ja toinen - mitäs muutakaan, odottaa.



Olen säänyt muuten käsityksen että naisten paratiisi on Seniorin kammari, olenko aivan väärässä? Vai?
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Hyvä ystäväni kävi muutama päivä sitten meillä ja pyysi minua kanssaan kirjakauppaan. Päätimme poiketa myös paikallisessa kauppakeskuksessa vaatteita silmäilemässä, jos hän olisi löytänyt saamalleen lahjakortille käyttöä.

Vaatekaupassa vaatteita vilkuillessamme katseeni osui erääseen mieheen, joka istui sovituskoppien ulkopuolella. Miehen vaimo (oletettavasti) tuli kopista ulos ja valitteli, että tämä kestää vielä. Luulen, että kopissa oli lapsi, jolle vaatteita sovitettiin. Saatoin aistia miehestä kaikki ne vaateostoksiin liittyvät patoutumat, joita olen nähnyt ja joista olen kuullut. Hän näytti ärtyneeltä ja kärsivältä. Mieleeni tulivat myös teidän purkauksenne täällä ja myötätunnon hymy pyrki väkisin huulilleni, minkä hän näytti huomaavan.

Kävimme toisessa vaatekaupassa ja tullessamme sieltä ulos edellä mainitun tilanteen nainen käveli sisään ja mies istui erittäin tympääntyneen näköisenä kaupan ulkopuolella. Katseemme kohtasivat jälleen ja ajattelin, että kuinkahan kauan sinua vielä täällä rääkätään, miespoloinen.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
helpoin keikka ikinä

Tänään tehtiin naisen kanssa shoppaamisen ennätys ainakin meidän perheessä.

Aamulla heräsin sängystä hyväntuulisen aurinkoiseen syyspäivään, join kupin kahvia ja nautin elämästä, kunnes vaimo ilmoitti, että nytpä mennäänkin ostamaan hänelle uusi välikausitakki. Aiemmista kokemuksista oppineena romahdin henkisesti ja erityisen tukalaksi tilanne muuttui kun tajusin, että en keksi mitään tekosyytä miksen voisi lähteä. No, menimme ostoshelvettiin, jossa toisessa tangossa roikkui passeleita rotseja. Eka koko oli pieni, toinen sopiva ja sitten olikin vuorossa enää maksaminen. Hintakin oli sellainen, ettei tarvinnut enää lähteä muihin puoteihin halvempien perässä.

Kaiken kaikkiaan ihan satumainen juttu. Eihän noin voi kellekään käydä eihän. Uskomatonta.
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: helpoin keikka ikinä

Viestin lähetti Snakster
Tänään tehtiin naisen kanssa shoppaamisen ennätys ainakin meidän perheessä.

Aamulla heräsin sängystä hyväntuulisen aurinkoiseen syyspäivään, join kupin kahvia ja nautin elämästä, kunnes vaimo ilmoitti, että nytpä mennäänkin ostamaan hänelle uusi välikausitakki. Aiemmista kokemuksista oppineena romahdin henkisesti ja erityisen tukalaksi tilanne muuttui kun tajusin, että en keksi mitään tekosyytä miksen voisi lähteä. No, menimme ostoshelvettiin, jossa toisessa tangossa roikkui passeleita rotseja. Eka koko oli pieni, toinen sopiva ja sitten olikin vuorossa enää maksaminen. Hintakin oli sellainen, ettei tarvinnut enää lähteä muihin puoteihin halvempien perässä.

Kaiken kaikkiaan ihan satumainen juttu. Eihän noin voi kellekään käydä eihän. Uskomatonta.

Päiväsi oli jumalien suosiossa, mutta muista varoa seuraavaa reissua. Vanha sanonta sanookin "ei salama kahta kertaa iske samaan puuhun". Voin vain kuvitella tunteesi tuona aamun kauniina hetkenä...hyytävää.
 

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minäkin huomasin tuntevani myötätuntoa erästä mieshenkilöä kohtaan, joka käveli naisensa kanssa vaateliikkeessä. Miehellä oli pari naisten paitaa käsivarrella, ja hän käveli metrin naisen takana kuunnellen tämän selitystä jotenkin hajamielisen näköisenä. Muistaessani tämän ketjun, josta olen saanut lukea teidän tilityksiänne noiden shoppailureissujen kauheudesta, oli lähellä, etten mennyt koputtamaan miehen olkapäätä ja sanomaan: "Otan osaa." :)

Itse kyllä tykkään shoppailusta. (Yllätys, yllätys.) Ja se ostaminen ei ole minullekaan pääasia. On kivaa vain kierrellä, katsella, sovitella ja mahdollisesti myös ostaa, jos jotain hyvää ja tarpeellista osuu tielle. Erilaisia vaatteita kokeilemalla voi saada myös hieman uusia ulottuvuuksia tyyliinsä, kun huomaakin jonkun hieman ei-välttämättä-niin-minun-tyyliäni vaatteen sopivan itselleen. Kaverin kanssa shoppailu on aivan loistavaa puuhaa, mutta myös yksinään se on kivaa. Yksinään shoppailussa on vielä juuri se hyvä puoli, mistä Chip myöskin mainitsi. Saa kokeilla päällensä juuri niin monia vaatteita kuin haluaa, ja pähkäillä rauhassa, että "Onkohan nää sittenkää hyvät...? Oiskohan noi kuitenkin paremmat..? Mikäs olikaan hintaero..?" Minun ystäväpiirissäni onneksi jokainen jaksaa toimia jonkun aikaa makutuomarina. Mutta jos kyse on jostain yhtään erikoisemmasta vaatteesta, voi omassa sovittamisessani ja pähkäilyssä mennä niin kauan aikaa, että on parempi, ettei ystävää ole mukana.

Mutta on myös yksi tilanne, jolloin minäkin inhoan shoppailua. Nimittäin se, että vaikkapa heti seuraavaksi päiväksi on löydettävä tietynlainen vaate johonkin tiettyyn tilaisuuteen. Yleensä noissa tapauksissa käy nimittäin niin, että juuri oikeanlaista vaatetta ei löydy, vaikka olet kiertänyt kaikki kaupat. Sitten joudut palaamaan todennäköisesti siihen kauppaan, jossa ensimmäisenä kävit, hakemaan vaatteen, joka oli kuitenkin vastasi kaikkein parhaiten tarpeitasi. Turhautuu sitä pienemmästäkin.

Jos mieheni ei vaatekaupoissa viihdy, niin miksi hänet niihin raahaisin. Tuskin siinä on enää kummallakaan kivaa, jos toinen on ihan "mökötimöks". Ja muutenkin, shoppailu on kivempaa naispuolisen samoin ajattelevan kaverin kanssa. ;)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös