Myönnän heti alkuun, että en ole mikään asiantuntija jalkapallossa, en miesten enkä naisten. Satuin katsomaan Englanti-Suomi pelin kun se tuli ja voinpa sanoa tykästyneeni naisten jalkapalloiluun, enkä vähiten sikse, että kentällä kirmaa kauniita ruskettuneita blondeja...
Mielestäni vaikuttaa hieman siltä, että Suomen naiset tuntuvat olevan mieskollegoitaan jäljessä taktisella ja taito tasolla. Kosketukset palloon ovat kovia, syötöt vaikuttavat usein hieman roiskaisuilta ja puolustuksessa haparoidaan, kuten kävi Englannin 3-2 maalissa kun suomen numero 10 seisoa jökötti paikallaan kun englanninlikka juoksi ohi ja pamautti pallon maaliin. Tämähän on tietenkin ymmärettävää ihan senkin takia, että käsittääkseni ainakin suurin osa Suomen pelaajista ovat "amatöörejä" eivätkä potki palloa kokopäiväisesti. Nämä ovat minun huomioita ja asiasta valistuneemmat kirjoittajat korjata mahdollisia vääriä käsityksiäni.
Naiset ovat kyllä ansainneet hatun noston saavutuksestaan. Hienoa, että Suomikin on päässyt vihdoin mukaan aikuisten lopputurnaukseen ja he ovat suoriutuneet erittäin hyvin, hieman kun olisi ollut onnea matkassa enemmän niin oltaisiin tasapisteissä Ruotsin kanssa. Ottakaa miehet mallia!
Viestin lähetti Bluesbrother
Vitähän järkeä sitä Jessica Thornia oli ottaa kentälle Kackurin tilalle? Eihän tuollaisella massavarrella juosta lujaa edes Ben Johnsonin jaloilla.
En ole vielläkään muuttunut asiantuntiaksi, mutta minun mielestäni tuo vaihto oli ihan hyvä veto. Thorn vaikutti ainakin minun telkkarissa Kackuria vikkelämmältä ja sulava liikkeisemmältä. Kackur tulee kyllä kuin hirvi lepikosta ja siinä keilaa kaatuu, jos joku eteen sattuu, mutta ei nopeus ja ketteryys oikein riitä puolustajien ohittamiseen. Luulenpa, että Thornilla riittäisi...
Pelaajista on Vaelma kyllä saanut minun kunnioitukseni ja ihailun. On pelannut ja taistellut mielestäni todella hyvin, ollut usein se Suomen puolustuksen viimeinen lukko ennen Kunnasta.
Ohi aiheen: Onko Palloliitosta tullut mahtikäsky, että aikuisten maajoukkuiden valmentajilla pitää olla kalapuikot nokan alla? Olisko Pena siis Muurisen korvaaja...?