Nainen ja metalli, siinä on minua jo jonkin aikaa ihastuttanut yhdistelmä musiikin saralla. Yllätyksekseni olen huomannut, että metalli/hevi/rock-bändejä joissa on naissolisti, löytyy yllättävän paljon ja vieläpä pirun hyviä. Todennäköisesti tällaisia bändejä on niin paljon, että minun kyvyt eivät riitä niitä kaikkia löytämään.
Nyt kaipaisin teiltä muilta Jatkoaikalaisilta vinkkejä hyvistä naismetalli-bändeistä. Tuota tyylisuuntausta en osaa kovinkaan hyvin määritellä, onko etsimäni musiikki metallia, heviä vaiko rockia, mutta tässä olisi muutamia esimerkkejä jo löytämistäni bändeistä:
Nightwish
Lullacry
Sinergy
Within Temptation
Tristania
Lacuna Coil
Doro
Theatre of Tragedy
Evanescence
Näiden tyylisiä bändejä etsisin siis lisää. Hausta rajaisin pois Arch Enemyn kaltaiset örinäbändit. Lyhyesti voisin kiteyttää etsimäni seuraavasti: Jämäkkää jytinää naissolistin laulaessa "normaalilla" äänellä kutakuinkin sanat erottaen. Jos osaat täydentää tuota listaani samantyylisillä bändeillä, olisin erittäin kiitollinen.
-Tapparas
EDIT: Evanescence lisätty
Nyt kaipaisin teiltä muilta Jatkoaikalaisilta vinkkejä hyvistä naismetalli-bändeistä. Tuota tyylisuuntausta en osaa kovinkaan hyvin määritellä, onko etsimäni musiikki metallia, heviä vaiko rockia, mutta tässä olisi muutamia esimerkkejä jo löytämistäni bändeistä:
Nightwish
Lullacry
Sinergy
Within Temptation
Tristania
Lacuna Coil
Doro
Theatre of Tragedy
Evanescence
Näiden tyylisiä bändejä etsisin siis lisää. Hausta rajaisin pois Arch Enemyn kaltaiset örinäbändit. Lyhyesti voisin kiteyttää etsimäni seuraavasti: Jämäkkää jytinää naissolistin laulaessa "normaalilla" äänellä kutakuinkin sanat erottaen. Jos osaat täydentää tuota listaani samantyylisillä bändeillä, olisin erittäin kiitollinen.
-Tapparas
EDIT: Evanescence lisätty
Viimeksi muokattu: