Naapurit

  • 16 803
  • 77

ehcszteiN

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, TPS, sympatiat HIFK ja Ässät
Kesällä 2002 käytiin vaimon kanssa katsomassa mieletön määrä asuntoja, kunnes kohdalle osui SE paikka, jossa tälläkin hetkellä näpyttelen(rivitalo). Meillä oli jo silloin lapsi, toinen oli tulossa, ja ajateltiin, että kämppä on kiva, koulut ja lastentarhat on lähellä, ympäristö tuntuu siltä, että siellä voi lapsukaiset kasvaa.

Tämä kaikki toteutui.

Mutta... on eräs asia, johon ei voi vaikuttaa.

NAAAAAAAAAAPURIT !!!!!!!!

Meillä kävi sellainen tsägä, että naapuri on "remonttihullu". Toisin sanoen; AH, niin monena aamuna (n. klo 8) olen/koko perhe on herännyt siihen, kun seinän toiselta puolelta kuuluu porausääniä, vasarointiääniä. Hillittömintä oli se, kun olimme juuri muuttaneet uuteen kotiimme - ja naapuri päätti pistää saunan ja kylppärin "uusiksi". Ette usko, kuinka miellyttävä ääni siitä lähtee, kun naapuri poistaa vanhoja laattoja kylppärin seiniltä.

Kertokaa, oi te Jatkislaiset, löytyykö naapureita, jotka mielellänne veisitte kierrätyskeskukseen.

Ennen kuin klikkaan "Avaa uusi viestiketju", otan huikan viskiä...
Ja nyt... "click"
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti ehcszteiN

Kertokaa, oi te Jatkislaiset, löytyykö naapureita, jotka mielellänne veisitte kierrätyskeskukseen.
Lähinnä pelkään sitä että olen itse se naapuri joka mielellään viedään kierrätyskeskukseen.

Pian taas opiskelijanrenttuna aloittavana tietysti pelko on persiissä sen suhteen että millainen kämppis osuu kohdalle. Siinä onkin naapurisovussa kehittelemistä jos ei mikään pelaa keskinäisesti kahdella käytännössä samassa asunnossa asuvalla riiviöllä.

No onneksi on sentään oma huone.
 

ehcszteiN

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, TPS, sympatiat HIFK ja Ässät
Re: Re: Naapurit

Viestin lähetti Ted Raikas
Lähinnä pelkään sitä että olen itse se naapuri joka mielellään viedään kierrätyskeskukseen.

Ja tämän pelon aiheutti se, että...
 

Strigidae

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti ehcszteiN
Kertokaa, oi te Jatkislaiset, löytyykö naapureita, jotka mielellänne veisitte kierrätyskeskukseen.

Alakerran turkkilaiset. Ei siinä mitään muuten, en ole rasisti. Mutta se saatanan musiikki. Sitä turkkilaista ulinaa ei jaksa kuunnella vanha Erkkikään. Soittais vaikka Antti Tuiskua.
 

sak77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport,ManU,IK,
Itse kärsin kanssa naapurin remonttihommista.Alkoi klo 7 aamulla ja loppui about klo 19.Voin toki myöntää että meteliä pidin itse klo 11 jälkeen mutta kaikista paras tässä jutussa on se kun naapuri teki valituksen että olen pitänyt meteliä kotonani.Sinä samaisen kevät v-loppuna minulla oli lapset kotonani ja seuraavalla viikolla tuli varoituslappu kotiini "aiheuttamastani metelistä".No minä tikkana laitin mailia asuntoni omistaman kiinteistöyhtiön pääjehulle mailia näin."Voisitteko ilmoittaa sen ja sen kaupungin sosiaalivirastoon että en saa ottaa lapsiani luokseni koska naapureiden elämä häiriintyy liikaa siitä.".Noh ei menny ku puoli vuotta niin naapuri oli tulos kännis vetämään mua turpaan,mut lyötiin ovi vaan sit kiinni...no siinä oli just et kaveri hakkaa tatuointia pohkeeseen ja musiikki "ehkä" oli liian lujalla.Naapuri vaan totes et kukaan ei lähe mihinkään täältä kämpästä nyt sit ollenkaa.Meni tunti,meni kaks...sit se ja sen kaveri oli kans ovella tulos sisään niin,äijä astu kynnyksen yli ja pataan piti pistää sitä ja sen kaveria just tän jätkän kans joka tattoota väsäs...ja soitettiin muuten ite kytät sinne sit...naapuri tuumas vaan torso veres et ei täs mitään...siihen loppu naapurisota heti...kyllä puhumalla pitäis selvittää asiat aina mut liika on liikaa
 
Viimeksi muokattu:

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Ikäihmisiä

Niin, itse asun mummotaloyhtiössä, jossa ei tietenkään ole kaapelikanavia, eikä mitään muutakaan nykyajan hapatuksia.

Naapurini ovat hiljaisia kuin mitkä, lukuunottamatta alakerran hulivilijannua, joka pitää bileitä useammin kuin minä. Onneksi sentään vain viikonloppuisin.

Naapurini jopa tervehtivät minua, vaikka olenkin tehnyt kämppääni jo kaikki muut remontit, paitsi keittiörempan.

Parhaana esimerkkinä kerrottakoon, että viime itsenäisyyspäivänä laitoimme kaverini kanssa laminaattia eteiseen koko päivän, sirkkeli oli tosin parvekkeella, mutta kyllä sekin varmaan vitutti naapurustoa, puhumattakaan siitä vasaralla hakkaamisesta, kun laminaatteja lyötiin pontteihinsa.

Muuten olen kyllä aika ihmisiksi, jos ja kun pidän pippaloita, pyrimme lähtemään viimeistään klo 24 baariin.

Täältä tähän
 

MetalMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nederland, Amsterdam, Sudden Death (RIP)
Itse en tiedä naapureistani yhtään mitään. En ole edes ikinä nähnyt seinänaapuria vaikka olen ja avovaimoni kanssa asunut nykyisellä paikalla lähes vuoden. Mutta on yksi naapuri tullut jo tutuksi, nimittäin C-rapun "kulman" mummo. Mummo,jonka tehtävänä on mm. ottaa aikaa pysäköidyistä autoista vieraspaikoille sekä tarkastella minkä ikkuinoista nyt voi,miten muut asukkaan kuluttaa vettä. Esimerkkinä otetaan yksi yhtiökokous missä mummo pohti taloyhtiön vesimaksua,ottaen esimerkin yhdestä naapurista,ja kertoen kokouksessa hänen tarkat suihkussakäynti ajat. Myös vieraspysäköinnistä ilmestyy tasasin väliajoin lappuja milloin postilaatikosta,milloin rappukäytävään. Näissä viesteissä painotetaan, että vieraspysäköinti on lyhytaikaiseen vieraskäyttöön. On eri mukavaa,että joku pitää huolta asioista.

Aikoinaan Lappeenrannassa asuessani, asuimme silloisen avovaimon kanssa todellisessa mummotalossa! Kaikki muut asukkaat todellakin ole asunut niissä taloissa sen 30vuotta ja siellä tietenkin vallitsi myös heidän lait. Taisteluja käytiin useaan otteeseen vuoden aikana mm pesutuvasta (legendaarinen), metelistä. Milloin mistäkin. Tarinoitahan naapureista aina riittää vaikka kuinka...
 

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Asun kolmen asunnon ns.pikkukerrostalossa. Naapureina täällä on aina alle kaksikymppisiä jätkiä, joten meno on usein sen mukainen. Tosin ko.porukka on suurelta osin tuttuja, joten yleensä tulevat kysymään, että kuuluuko nyt musa liian lujaa tms. Nuoriso naapureina on toisaalta hyvä sillä nyt voin itsekin luukuttaa heviä niin lujaa kuin huvittaa :)
 

Realcowboy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Nykyiset naapurit ovat ihan mukavia = hiljaisia. Aikaisemmassa asuinpaikassani seinänaapurissa asui yksinhuoltajaäiti kahden teini-ikäisen tyttärensä kanssa. Siinä perheessä kovaäänisin huutaja oli sai todennäköisesti viimeisen sanan. Aamuyöllä suoritetut perheneuvottelut koettelivat aika lailla meikäläisen kärsivällisyyttä.
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Asun rivitalon päätyasunnossa, ainoana naapurina keski-ikäinen eronnut nainen jonka lapsi on jo täysi-ikäinen ja muuttanut pois kotoa. Ainoa mikä käytännössä on harmittanut, on se että tämä nainen on niin paljon poissa kotoaan (ilmeisesti asumassa miesystävänsä luona), että takapihan nurmikko pääsee välillä hieman kasvamaan - jopa siinämäärin että välillä tekisi mieli hurauttaa hänenkin puolensa kun omaa nurtsia leikkailen.

Itse pidämme (2 aikuista + 2 leikki-ikäistä lasta) yleensä kovaa meteliä johtuen mm. vuorotöistä jolloin suihkussakäyntiajat ovat mitä ovat - enkä välitä pätkääkään vaikka haittaisi jotakuta, mutta ei ole valituksiakaan tullut kukaan tarjoilemaan.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Suomen kaupungit ovat täynnä naapureita, etenkin vanhoja ihmisiä, joille naapurien elämä on kiinnostavampaa kuin oma...alkoholisoituneet ovat myös oma lukunsa - he ovat usein vaarattomia mutta usein esim. kissojen kuukauteen vaihtamattomat hiekat alkavat tunkea hajuna rappukäytävään.

Huvittavaa on se että asioista ei usein osata kysyä ensin naapurilta vaan lähes perätönkin valitus tehdään suoraan taloyhtiölle.

Itselläni pahimmat traumat ovat Tanskasta missä rakentamamme suomalainen sauna kauniine sinivalkoisine laattoineen myytiin ja purettiin alle kahden vuoden olemassaolon jälkeen vain siksi että sponsorinamme toiminut koulun johtokunta ei neuvotellut sen rakentamisesta tarpeeksi tarkkaan kaikkien naapurien kanssa.

Naapureille olisi ilmeisesti riittänyt että olisimme rakentaneet heille kevytrakenteiset parvekkeet kolmikerroksiseen taloon...mehän olisimme tehneet sen kädenkäänteessä mutta kun asia kiirehdittiin läpi niin saunasta tehtiin valitus kaupungille ja lopulta se suljettiin ja purettiin.

Niin, uusi omistaja ei ottanut saunaa käyttöön vaan purautti sen saman tien...what a waste. Kun se vain olisi ollut edelleen olemassa niin ei tämä niin sattuisi, edes joku olisi löylytellyt siellä...

Taidan ruveta märisemään.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Re: Re: Re: Naapurit

Viestin lähetti ehcszteiN
Ja tämän pelon aiheutti se, että...
...olen epäluuloinen, omalaatuinen, tinkimätön, yleisen hankala ja muuten vaan perin vittumainen ihminen.

Tietysti voi olla että yliarvioin oman itseni ärsytysvoimaa. Aika näyttää. Se oli lähinnä vain yksi mahdollisuus.
 

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Juuh, on noita naapureita jos jonkinmoisia tullut nähtyä.
Leppävaarassa vielä asuessani asui yläkerrassa mustalaisperhe, ei kyllä ollut pahimmasta päästä, mutta kyllä se mahtipontinen mansoniääni yöllä pari kertaa raikasi rappukäytävässä. Ei sen kummempaa ja siitähän ne sitten muutti pois. Mutta siinä samassa kerroksessa asui joku huumeidenkäyttäjä, joka ei pahemmin mustalaisista perustanut. Se potki niiden oven paskaksi ja viimeisenä yönään talossamme raahasi oman sänkynsä yksin toisesta kerroksesta portaita pitkin alas...

Kerran havahduin aivan jumalattomaan kuorsaukseen. Silloinen vierusnaapuri oli sammunut meidän ovea vasten. Miten voi joku kuorsata niin kovaa? Kävin sen siitä sitten potkimassa ylös ja se sattu pääsemään ovestansa loppuen lopuksi sisään.

Rappujen alle on porukka tykännyt kuseskella myös aika useasti. Kiva oli lähteä töihin/kouluun aamulla raikkaassa kusen tuoksussa.

Nykyisessä asuinpaikassa Helsingin kalliossa ei häiriöitä ole ollut laisinkaan. Ainoa miinuspuoli on se kun astuu ulos talosta joutuu kaduilla väistelemään edellisen illan laatta- ja kusinoroja...
 
Viimeksi muokattu:

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Meilläkin on kokemusta perseestä olevista naapureista jo pariin otteeseen...

Harjavallassa asuimme talossa jossa oli meidän lisäksemme ainoastaan yksi toinen lapsiperhe. Meidän yläkerrassamme asui lapseton pariskunta ja kun meillä silloin sattui olemaan alle vuoden ikäinen poika ja hän sattui aina välillä huutamaan kuten sen ikäiset tekevät niin auta armias kun yläkerrasta hakattiin lattiaa. Jouluna meillä oli takapihan terassilla (parveke maan tasolla) sininen valoköynnös. Sillä aikaa kun kävimme Porissa tuo valoköynnös oli kadonnut. Takapihalle meni lumessa jalanjäljet jotka alkoivat porraskäytävän edestä eli jäljet johtivat sylttytehtaalle. Sitten, olimme ainoa asunto jossa oli kotieläimiä niin yllättäen järjestyssääntöihin tuli muutos että asunnoissa ei saa pitää eläimiä. Ja isännöitsijä myös yritti säädelle vedenkulutusta, mutta lopetti kun vaimo ilmoitti soittavansa poliisille jos vesihana ei aukea. Ja sama mulkku pesi autoaan kaksi kertaa viikossa pihassa. Sama entinen kapiainen (vittu kun en muista nimeä) harrasti myös omatoimista roskien tutkimista. Että tällaista on asua tuppukylässä vuokralla. Ei koskaan ikinä enää...

Sitten ostettiin oma rivitalokämppä Ulvilasta, no ei tämäkään niin hyvä valinta ollut. Meillä kun on lapsia ja muilla tässä ei ole kuin lapsenlapsia, eli osa on iäkkäitä täälläkin. Ja onhan se pakko myöntää ettei me mitään hiljaisia olla. Mutta nämä talonmiesvuorot ärsyttävät suunnattomasti. Keväälläkin nurmikko on leikattava joka viikko vaikka sen voisi kahden viikon vuorossa leikata vain kerran. Minulle tultiin oikein sanomaan asiasta, kun ajattelin leikata sen vain kerran. Lopputulos oli se että kaksi kertaa seurasin leikkurin pyöränjälkiä mistä on menty kun ei näkynyt nurmikossa mitään. Lisäksi tässä ärsyttää kun naapurin akka kyttää aina välillä, jos meillä sattuu olemaan vieraita niin kummasti on hommaa takapihalla juuri meidän puolisella sivustalla pihaa. Kerran vaimo meni iltakymmenen aikaan ulos pikkupöksyissä niin muija haki miehensäkin paheksumaan (mies on ihan nyhverö tossun alla). Ja se tässä on huonoa että vesimaksut ovat nousseet joka vuosi eikä meikäläinen saa paljoakaan valtaa kokouksissa kun muut jyräävät. No nyt on tämä myynnissä ja uudesta, tällä kertaa omakotitalosta on tehty tarjous. Toisaalta hiukan pelottaa jos joutuu välissä vuokralle kun uusi on valmis vasta ensi maaliskuussa mutta onko sillä nyt niin väliä?
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Taloyhtiön vieraspaikoista...

Mistähän muuten sikiää aina uusia ihmisiä, jotka vuorollaan saavat sen ahaa-elämyksen, että taloyhtiön vieraspaikat ovat kätevä talvisäilytysalue asuntovaunulle/peräkärrylle/veneelle/remonttia odottavalle romulle jne. Ja kun on mennyt perille, että vieraspaikat eivät sovellu tähän, jätetään em. laitteet yhteiselle pihanurmikolle.
 

Pate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Meikäläisen seinänaapurissa toimii pontikkatehdas- ja myymälä. Varsinaista haittaa siitä ei ole olemiselle eikä elämiselle, mitä nyt rappukäytävä haisee kuin rankki tasaisin väliajoin, ja epämääräisen näköisiä ja kovaäänisiä asiakkaita käy ostamassa ja kyselemässä "bonanzaa" joskus hyvinkin aikaisin aamusta/ myöhään yöstä.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Löytyihän täältä aiheeseen sopiva ketju!

Nyt tuli meikäläisenkin rauhallisen miehen pätkän mitta täyteen. Tuosta seinän takana elelevästä mätisäkistä ja sen säikytetyn tiskirätin näkösestä ämmästä. Asumme pienessä rivitaloyhtiössä, jossa tehdään paljon hommia omatoimisesti, tai siis talkoilla niinkuin se yhtiöjärjestyksessä on määritelty. Erilaisia pienempiä tehtäviä ja vähän isompiakin kunnostusjuttuja on kyetty tekemään porukalla ja säästämään budjetissa melko siivu, kaikkien hyödyksi tietenkin. Mutta mitä tekee tämä saatanan vätys? Ei mitään. Ei tikkuakaan ristiin mm. seinien maalausten osalta. Ja nyt kun muut ovat tehneet oman osansa, pitää tuon matokasan asunnon seinät maalauttaa ammattilaisella (koska muut eivät halua tulla maalaaman sen seiniä, eikä häntä voi lain mukaan pakottaa) jonka kustannukset tulevat kaikille jaettavaksi! Kaveri siipeilee siis minkä kerkiää. Valittaa talonmiesvuoroista, vaatii että yhtiö hankkii hänelle kaikenlaista tavaraa, minkä muut ovat hankkineet jo omasta pussistaan. Ukko valehtelee ja lupailee hoitaa asioitaan minkä kerkiää muttei ikinä tee hommiaan, vaan vetoaa aina töihinsä. Ikään kuin hän olisi universumin ainoa töissä käyvä ihminen!

Saatana, että ottaa pattiin tuo laiska valas! Hallituksen puheenjohtajana kaikki kaatuu tietenkin allekirjoittaneen niskaan ja siinä saa sitten käyttää iltojaan ja päiviään tämän paskiaisen luoman saastan siivoamiseen. Kaikkea ei viitsi edes kertoa, mutta röyhkeydellä, häikäilemättömyydellä, välinpitämättömyydellä ja puhtaalla itsekkäällä oman edun ajamisella ei näytä olevan mitään rajaa. Hyvin kuvaavaa on että kaveri on ollut ja tulee varmaan olemaan jatkossakin kunnallisvaaliehdokkaana. Siis ehdolla hoitelemaan MUIDEN ASIOITA!

Nyt vain tuli päätepysäkki meikäläisen osalta. Pinnaa ei enää venytetä.
 

Bandana

Jäsen
Jaa että naapurit.

Sellaista stereotypiamaista ärsyyntyneisyyttä naapureitani kohtaan mulla ei ole, mutta kyllä joskus tiettyinä hetkinä toivoo, ettei ne tulisi tuossa parkkipaikalla tai talonyhtiön poluilla vastaan. Mikäs sen vittumaisempaa kuin aamuseitsemältä lähteä väsymys + vitutus -mielialassa talsimaan ja huomata naapurin herran tai rouvan tulevan vastaan. Pakko vääntää hymy ja tervehdys, ettei tule paheksuntaa ja menetä sympaattisen naapurinpojan imagoa.

Suurin osa naapureistani on jo luojan kiitos päälle kuusikymppisiä, joten kovin vittumaisiin seinänporaus-operaatioihin ne eivät jaksa enää ruveta. Eikä kovin monella koiriakaan ole.

Loppujen lopuksi meidän talonyhtiössä on ihan 'hyvä henki'. Nimimerkki Yläpesän viestin kaltaista mätäpaisetta ei meidän talonyhtiöstä taida löytyä. Ruohonleikkuuvuorot yms on sovittu, ja niistä on pidetty kiinni. Toki ei voida odottaa, että joku 90-vuotias rollaattori-Raija hoitaisi osuutensa, mutta kyllä joku aina käy sen puolesta sen tekemässä.

Talkoissakin on oikeastaan ihan mukavaa. Mielenkiintoista jutella näiden vanhojen patujen ja matujen kanssa. Sitä on oppinut arvostamaan jokaista sanaa, mitä ne suustaan päästää. Kuiteski nähnyt niin paljon enemmän kuin mä. Toki onhan siellä sellasia perussuomalaisia kyynikon alkuja ja pessimistisiä neganegoja, mutta on nekin parhaimmillaan ihan jees.

Mulla ei ole ongelmaa naapureitteni kanssa, mutta en mä kyl niitä kahvillekaan kutsuisi.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olemme asuneet tässä rivarin pätkässä tammikuusta asti ja tuossa n. kuukausi sitten naapuri tuli kysymään meiltä tiedämmekö, että ulkovarastosta voi lainata kaikennäköisiä ruohonleikkureita yms. kapistuksia ruohon leikkaamista varten. Eli etuoven terassin edessä oleva ruoho on hänen mielestään liian pitkää. On ihmisillä isot murheet. Nurmikko on edelleen ja tulee pysymään pitkänä.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Asumme isohkossa kerrostaloyhtiössä, joten naapureita lienee laidasta laitaan. Nuorista opiskelijoista vanhoihin eläkeläisiin, siis. Mutta harvoinpa noita näkee, mitä nyt pihalla joskus tulee vastaan. Kaikkia morjenstan ja joidenkin kanssa vaihdetaan muutama sana. Talkoissa tuli kesällä tutustuttua muutamiin vähän paremmin, ja mukavia ihmisiä ovat. Jos yhtiössä onkin joku häirikkö, niin asuu meistä sen verran kaukana että emme ole asiasta tietoisia.

Ainoat "moitteet" sain alkukesästä naapurin rouvalta. En ollut jaksanut mennä yhtiön vuosikokoukseen, koska tulin parin päivän työreissulta samalla minuutilla kuin tuo kokous alkoi. Olisivat halunneet minut hallitukseen mukaan, jotta kaikki hallituksen jäsenet olisivat ns. nuoria (eli max. 30). Saa nyt nähdä, miten tuo nuori hallitus pärjää, kun enemmistö yhtiön asukkaista kuitenkin taitaa olla eläkeiässä. Muutosvastarinta voi olla pahuksen voimakasta.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Rahvas jättää rauhaan

Niin, itse asun isossa taloyhtiössä jossa ei ole juuri valittamista. Kaikki pitävät huolen lähinnä omista asioistaan, eikä kukaan ole tulossa juttelemaan pihalla, poislukien ehkä talonmies ja seinänaapurit joiden kanssa vaihdan sanan pari ehkä kerran kuussa.

Paria muuta tulee moikattua, mutta muuten saa olla onneksi rahvaalta rauhassa.

Kerran tulin toimineeksi rappupoliisina, kun nappasin ilmoitustaululta jonkun naisen kirjoittaman nimettömän lapun jossa ihmeteltiin miten erään kolmannen tahon huoneistoremontti voi kestää niin kauan. Tämä sen takia, että ko. remontintekijä oli pistänyt pahoittelulapun omalla nimellään ja puhelinnumerollaan jo ajat sitten samaiselle taululle ja ajattelin, ettei ko. nainen häpäise ihmettelyllään itseään enään enempää.

Mainittakoon vielä, että epäilemäni perusnyrpeä laputtajanainen asuu ilmeisti yksin ja käy ahkerasti ainakin viikonloppuisin baareissa, vaikka on selvästi ainakin nelikymppinen! Liekö hänellä jotain salattavaa? Itseltäni on ainakin varastettu pyöränpumppu ja on huomattava, että olen nähnyt ko. naisen liikkuvan useasti pyörällä!

Täältä tähän
 
Viimeksi muokattu:

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
ervatsalo kirjoitti:
Mainittakoon vielä, että epäilemäni perusnyrpeä laputtajanainen asuu ilmeisti yksin ja käy ahkerasti ainakin viikonloppuisin baareissa, vaikka on selvästi ainakin nelikymppinen!

Ajatella, että nelikymppinen sinkkunainen käy viikonloppuna baareissa? En tiennytkään, että se ei oo hyväksyttävää. Pitää kait lopettaa ;-)
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Ei tarvitse lopettaa, ellei käsilaukustasi löydy Ervan pyöränpumppua. Jos löytyy, kehoitan muuttamaan välittömästi, koska tällöin asut ko herrasmiehen naapurissa. Tämä taas ei ole mitenkään erityisen hyvä edellytys kunniallisuuden säilyttämiselle.
 

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
Naapurit...

Mistähän tässä nyt aloittaisi? No, opiskeluaikoina asuimme naisystäväni kanssa Jyväskylän Halssilassa, jossa viimeinen yömme oli kerrassaan ikimuistettava. Yötöitä silloin itse tekevänä en osannut arvostaa yläkerran nikkari-Arskaa, joka viikonpäivät läpeensä nikkaroi jotain materiaalinaan puu; epäilen hänellä olleen verstaan. Tämä naapuri oli kuitenkin varsin harmiton verrattuna toisen naapurin ex-mieheen, joka rikkoi muutamaan otteeseen alakerran ovet pyrkiessään 'konsultoimaan' aika ymmärrettävästi entisen vaimonsa kanssa; mies on (oli, en tiedä onko hengissä vai linnassa) siis väkivaltainen alkoholisti.

Siihen viimeiseen yöhön siis. Mies tunkeutui alakerran ovesta sisään ja jatkoi matkaansa yläkerran asuntoon, siihen nikkari-Arskan viereiseen, aikomuksenaan tappaa sekä ex-vaimo että hänen nykyinen mies. Myös lapsi, noin 5 vuotta, ei ansainnut elää. Kun ihmistä tapetaan, pääsee yleensä hieman ääntä. Paha prosessi kaikkinensa. Nainen, uusi mies ja ennen kaikkea viaton lapsi pääsivät pekenemaan huoneistosta, poliisit oli koettu tarpeelliseksi hälyttää paikalle jo aiemmin. Loppu hyvin, kaikki hyvin.

Samaisessa talossa asui myös sekakäyttäjänainen, jonka 'ystävälle' soitin aamuyöstä ambulanssin. Naapurirapun alkoholistikoirahullunainen taas piti koiraansa parvekkeella ilman ruokaa ja vettä ollessaan itse jakamassa persettä ympäri kyliä. Riitauduin ko. naisen kanssa, koska otin yhteyttä isännöitsijään esittäen huoleni koirasta; asialle ei voitu tehdä mitään, ja naisen mielestä en tiennyt koiran parhaasta mitään. Olin terroristi.

Toisaalta eihän nuo naapurit nyt aivan kamalia ole, jos vertaa vaikka siskonmieheni kokemuksiin Kontulan kaupunginvuokra-asunnoista. Mutta se on sitten eri tarina se, enkä siitä sen enempää, asianomainen kun en ole.

Nykyään, vihdoin, asun rauhallisessa ympäristössä saunallisessa asunnossani höristellen korvia epäuskoisena iltaisin, koska mitään hälyjä ei kuulu; naapurini ovat lähes kaikki eläkkeellä (mm. vanha saksanopettajani yläkerrassa), ja olen havainnut itsessäni henkisen vanhuksen näiden mainioiden ihmisten kanssa muita haukkuessani.
 

Cougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wings
ervatsalo kirjoitti:
Niin, itse asun isossa taloyhtiössä jossa ei ole juuri valittamista. Kaikki pitävät huolen lähinnä omista asioistaan, eikä kukaan ole tulossa juttelemaan pihalla, poislukien ehkä talonmies ja seinänaapurit joiden kanssa vaihdan sanan pari ehkä kerran kuussa.
Kaikki pitävät huolta omista asioistaan? Katsos peiliin. Jos olet tulkinnut toisesta noin paljon mitä viestin loppuosassa säädit, niin poikkeat suuresti siitä mitä alussa sanoit. Vitsinä heitit? I don't think so.

Cougar.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös