Naapurit – pakollinen riesa

  • 83 883
  • 308

Lepranmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vaasan Sport, Philadelphia Flyers
Netissä on joskus tullut vastaan kuvia, jossa postiluukusta on viritetty sähköjohto rappukäytävässä olevaan pistorasiaan. Tänä aamuna, kun lähdin töihin niin kappas seinänaapuri oli tehnyt samanlaisen virityksen. Sähköjohto näytti vielä joltain kaapelikelan johdolta, eli varmaan sitten kämpässä sähköä menee useampaan laitteeseen.

Itse naapureita/naapuria (ovessa kaksi nimeä) en tunne, mitä nyt pari kertaa olen nähnyt vilaukselta pari ulkomaalaista miestä. Veikkaisin, että ovat reissuhommissa Suomessa. Noin vuoden verran ovat tuossa asuneet, mutta nyt vasta näin ensimmäisen kerran tuon virityksen. Täytynee seurailla tilannetta, ja olla yhteyksissä taloyhtiöön/isännöitsijään. Onneksi asun vuokralla niin ei ole ns. "minun sähköt", jotka on sosialisoitu.
Jos ovat vuoden jo siinä olleet niin todennäköisesti laskut maksamatta ja sähköntulo poikki. Joskus jos sattuu olemaan tuttu naapuri ja huomaa tälläisen virityksen niin kävisin kyllä kysymässä ja jos on vaikeuksissa niin antaisin pari päivää aikaa hoitaa asia kuntoon. Ihan vain mukavan naapurin eleenä. Mutta nyt tosiaan kun ei naapuria tunneta niin kannattaa vain ottaa yhteyttä suoraan isännöitsijään. Jos lähtee tuntemattomalle naapurille huomauttamaan niin sieltä voi tulla hyvinkin nopeasti nyrkkiä vastapalloon.
 

Arde90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Dallas Stars, sympatiat Lukko
Jos ovat vuoden jo siinä olleet niin todennäköisesti laskut maksamatta ja sähköntulo poikki. Joskus jos sattuu olemaan tuttu naapuri ja huomaa tälläisen virityksen niin kävisin kyllä kysymässä ja jos on vaikeuksissa niin antaisin pari päivää aikaa hoitaa asia kuntoon. Ihan vain mukavan naapurin eleenä. Mutta nyt tosiaan kun ei naapuria tunneta niin kannattaa vain ottaa yhteyttä suoraan isännöitsijään. Jos lähtee tuntemattomalle naapurille huomauttamaan niin sieltä voi tulla hyvinkin nopeasti nyrkkiä vastapalloon.

Ajattelin nyt seurata tilannetta hetken, ja katsoa onko viritys paikallaan vielä tänään illalla/huomenna. Jos on niin olen isännöitsijään yhteydessä. En tosiaan viitsi lähteä tuosta tuntemattomalle huomauttamaan, koska joku tuollainen syy siellä on varmasti taustalla.
 

444

Jäsen
Ja sivuleikkurilla johdosta pää poikki, tietysti ensin johto pois seinästä.
Ihan hyvä lisäys tuo jälkimmäinen. Joskus katkaisin jatkojohdon, joka oli vielä seinässä kiinni. Onneksi oli hyvät ja eristetyt johtoleikkurit, koska vaikka sulake kärähtikin, niin se valokaari oli aika hieno. Puuhapete selvisi vahingoittumattomana. Leikkurit eivät, vaan leikkauspinta käytännössä suli pois.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ihan hyvä lisäys tuo jälkimmäinen. Joskus katkaisin jatkojohdon, joka oli vielä seinässä kiinni. Onneksi oli hyvät ja eristetyt johtoleikkurit, koska vaikka sulake kärähtikin, niin se valokaari oli aika hieno. Puuhapete selvisi vahingoittumattomana. Leikkurit eivät, vaan leikkauspinta käytännössä suli pois.
Huh! Elämä on joskus oikeasti kuin Kummelin Duo Tremololla.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Netissä on joskus tullut vastaan kuvia, jossa postiluukusta on viritetty sähköjohto rappukäytävässä olevaan pistorasiaan. Tänä aamuna, kun lähdin töihin niin kappas seinänaapuri oli tehnyt samanlaisen virityksen. Sähköjohto näytti vielä joltain kaapelikelan johdolta, eli varmaan sitten kämpässä sähköä menee useampaan laitteeseen.

Itse naapureita/naapuria (ovessa kaksi nimeä) en tunne, mitä nyt pari kertaa olen nähnyt vilaukselta pari ulkomaalaista miestä. Veikkaisin, että ovat reissuhommissa Suomessa. Noin vuoden verran ovat tuossa asuneet, mutta nyt vasta näin ensimmäisen kerran tuon virityksen. Täytynee seurailla tilannetta, ja olla yhteyksissä taloyhtiöön/isännöitsijään. Onneksi asun vuokralla niin ei ole ns. "minun sähköt", jotka on sosialisoitu.

Minulla on tällaisesta suhteellisen runsaasti kokemusta. 99,9% tapauksista ovat olleet ulkomaalaisia raksamiehiä. 20% tapauksissa kyse on ollut siitä, etteivät ole tienneet, että vuokralaisen/asukkaan pitää tehdä oma sähkösopimus, 80% ei ole halunnut siitä maksaa, ”koska käyttävät vain niin vähän sähköä”.

Välittömästi yhteys huoltomieheen. Huolto taas on yhteydessä isännöitsijään. Jos huolto ei ota asiaa heti hoitaakseen, ilmoitus isännöitsijään. Talon osakkaat maksavat nyt näiden ukkojen sähkön. Ja vaikka olisi kaupungin asunto, muut maksavat sähkön silti. Kaikilla lienee rahalle parempaakin käyttöä, vaikka pienistä summista olisikin kyse.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Huh! Elämä on joskus oikeasti kuin Kummelin Duo Tremololla.

Meinaatko jakke ja Sepi..
Auton akku voi talvella tyhjentyä, mutta ei hätää. Jos auto on pysähtynyt suurjännitelinjan tolpan alle. Linjasta saadaan kätevästi virtaa auton akkuun, tarvitaan tolppakengät, katkaisupihdit, apikopihdit sekä rele, joka muuntaan 25000 v 12 voltiksi. Pitää vaan muistaa plus- ja miinusnapa
 

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Meinaatko jakke ja Sepi..
Auton akku voi talvella tyhjentyä, mutta ei hätää. Jos auto on pysähtynyt suurjännitelinjan tolpan alle. Linjasta saadaan kätevästi virtaa auton akkuun, tarvitaan tolppakengät, katkaisupihdit, apikopihdit sekä rele, joka muuntaan 25000 v 12 voltiksi. Pitää vaan muistaa plus- ja miinusnapa

*valokaari* ja "mihin vttuun se Jakke meni?"
 

Arde90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Dallas Stars, sympatiat Lukko
Minulla on tällaisesta suhteellisen runsaasti kokemusta. 99,9% tapauksista ovat olleet ulkomaalaisia raksamiehiä. 20% tapauksissa kyse on ollut siitä, etteivät ole tienneet, että vuokralaisen/asukkaan pitää tehdä oma sähkösopimus, 80% ei ole halunnut siitä maksaa, ”koska käyttävät vain niin vähän sähköä”.

Välittömästi yhteys huoltomieheen. Huolto taas on yhteydessä isännöitsijään. Jos huolto ei ota asiaa heti hoitaakseen, ilmoitus isännöitsijään. Talon osakkaat maksavat nyt näiden ukkojen sähkön. Ja vaikka olisi kaupungin asunto, muut maksavat sähkön silti. Kaikilla lienee rahalle parempaakin käyttöä, vaikka pienistä summista olisikin kyse.

Pistin sähköpostia ja kuvan liitteeksi isännöitsijälle. Vielä ei sieltä ole vastausta kuulunut, paitsi että heillä on aspan sähköpostissa ruuhkaa. Saa nähdä, koska reagoivat vai reagoivatko ollenkaan. Eilen kun kotiin menin niin tuo aamuinen viritys oli poissa enkä sitä nähnyt myöskään myöhemmin illalla tai tänä aamuna. Voi toki olla mahdollista, että asunnossa ei tällä hetkellä ole ketään. Täytyy tarkkailla tilannetta, ja kirjata ylös jos viritys palaa paikoilleen.
 

RaumTiger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Kolla/Rauma Tigers, New York Rangers
Käväsin täällä jokunen aika sitten laittamassa juttua seinänaapuriin muuttaneesta henkilöstä tai paremminkin hänen koirastaan joka oli suhteellisen ääniherkkä.

No se ääniherkkyys tasottui ajan myötä eikä enää myöhäiset tupakilla käynnit aiheuttaneet mitään haukuntaa koiralta ja hänen omistajansa ei edes ollut huomannut jos koira oli iltaisin/öisin haukahtanut ja otin tämän koiran haukkumisen jo silloin aikaisessa vaiheessa puheeksi että jos se häntä häiritsee niin jätän tupakalla käynnit hiljaisuuden aikaan pois tai vähemmälle ainakin mutta ei niihin sitten oikeastaan sen alun jälkeen ole ollut tarvetta kun koira tosiaan tottui aikanaan että sellasta tapahtuu.

No sitten kun joku täällä mainitsi että voisinkohan minä tehdä tuttavuutta tähän koiraan niin sekin tuli sitten koettua kun tämän omistajan kanssa oltiin yhtenä iltana samaan aikaan ulkona tupakalla ulkona ja juteltiin siinä sitten vähän pitempään vähän kaikenlaisesta elämään liittyvästä ja tein hänen kanssaan paremmin tuttavuutta kun ei oltu aiemmin tosiaan vielä nähty kuin tervehdyksen verran ja kertaalleen juteltu sen verran että mainitsin siitä koiran haukkumisesta. Mutta tämän meidän sen illan jutustelun jälkeen mentiin siitä samaa aikaa sisälle ja omille oville ja koska seinänaapuri kyseessä niin ovet ovat tietenkin lähekkäin ja itse ehdin juuri ottaa avaimet käteeni kun naapurini ovi oli ehtinyt hieman aueta niin sitten tapahtui jotain mihin en ollut mitenkään voinut olla varautunut...

Tämä koira hyökkäsi meikäläisen päälle ihan saatanallisella raivolla ja en tosiaan ehtinyt edes tajuta mitään ja sanotaanko näin että kun seisot siinä melkein rappusten reunalla oman ovesi edessä ja otat vastaan isokokoisen koiran yllätyshyökkäyksen yhtään sellaista odottamatta niin ihmettelen että ei käynyt pahemmin joten kyllä on ihan hyvä että en itsekkään ole mikään pieni kaveri että se luultavasti pelasti kun en tainnut edes horjahtaa mutta joku pienempi olisi kyllä lentänyt rappuset alas ja kunnolla...

Ja paljastetaan nyt kun olen sitä omistajan sukupuolta pitänyt salassa että kyseessä on nainen ja vieläpä aika pienikokoinen joten kyllä on hänelläkin hieman pitelemistä sen koiran kanssa kun ensin nappasi koirasta kiinni ja raahasi kaulapannasta asuntonsa puolelle ja nappasi jonkun kumirinkulan joka oli heti siinä eteisessä jolla sitten koiran huomio kiinnittyi siihen ja seurailin että kumpi siinä vie voiton kun koira kiskoi minkä pystyi ja samalla tämä nainen piteli myös siitä rinkulasta kiinni minkä pystyi ja monesti meinasi koira viedä voiton siinä väännössä...

No sitten hetken kun tämä nainen oli siinä koiransa kanssa taistellut siitä kumirinkulasta niin hän pisti koiran asuntoonsa ja alkoi tietysti kysymään että kävikö mulle mitään että puriko tai raapiko niin totesin vaan että ei mulle mitään käynyt vaikka hiukan kynsi raapaisi pohkeeseen ja yllättäen juuri sellaiseen kohtaan missä mulla on pahaa ihottumaa ja se ihottuman aiheuttama jälki on juuri sellasen näkönen kun siihen olisi joku purrut ja itse olin sen aiemmin raapinut rikki enkä halunnut sitä tietenkään näyttää kun yritän aina peitellä muilta noita atooppisesta ihottumasta aiheutuneita jälkiä...

No tämä nainen ei sitten millään meinannut luovuttaa kun kyseli jatkuvasti että eihän purrut tai raapinut ja melkein vaati jo lähestulkoon riisumaan kaikki vaatteet kunnes sitten päätin antaa periksi ja nostin housunlahjetta tohon polvitaipeeseen asti niin hän oli aluksi hyvinkin järkyttynyt kun näki sen jäljen siinä mun pohkeessa kun luuli hänen koiransa tehneen sen mutta sanoin kyllä heti että ei ole koiran aiheuttama jälki vaan mulla on atooppista ihottumaa joten siitä johtuu...

No siinä hetken sitten vielä juteltiin niitä näitä ja hieman hän kertoi myös koiransa taustoja että kyseessä on kuulemma ukrainalainen pelastuskoira (rodultaan saksanpaimenkoira) ja aiemmin on käyttäytynyt ihan normaalisti kunnes joskus aikoinaan oli joku mies päässyt tämän naisen johonkin aiempaan asuntoon keskellä yötä sisälle ja siitä se on lähtenyt että koira alkanut käyttäytymään noin ja tämän naisen sanojen mukaan varsinkin parrakkaat miehet aiheuttavat tuollaisia reaktioita koirassa ja eikös itseltä löydy sitten tietenkin parta mallia ZZ Top...

Tämä nainen myös paljasti että hän käy jossain koulutuksessa tämän koiran kanssa ja sanoi myös senkin että hänen on luultavasti pakko luopua koirastaan jos siitä koulutuksesta ei ole mitään hyötyä koska ei hän pysty siinä tapauksessa enää koiraansa pitämään joten itse toivon tästä hyökkäyksestä huolimatta että tämä koira vielä oppisi hyville tavoille jottei tarvitsisi tehdä sitä erittäin raskasta tekoa minkä itsekin on joutunut kokemaan kun joudut luopumaan rakkaasta ja samalla parhaimmasta ystävästäsi...
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Äitini rappukäytävässä on myös herkästi haukkuva koira, äänestä päätellen pienempää kokoluokkaa. Kerran äitini nettiä säätäessäni huomasin jonkun talon wifiverkoista olevan nimetty "mulkkukoira". Tapahan se on tuokin antaa palautetta. En tiedä onko suoraa palautetta kokeiltu.
 

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Äitini rappukäytävässä on myös herkästi haukkuva koira, äänestä päätellen pienempää kokoluokkaa. Kerran äitini nettiä säätäessäni huomasin jonkun talon wifiverkoista olevan nimetty "mulkkukoira". Tapahan se on tuokin antaa palautetta. En tiedä onko suoraa palautetta kokeiltu.
Tämä on aina naurettavaa kun kiukku kohdistetaan koiraan, tässä tapauksessa wifiverkon nimen muodossa. Vika kun yleensä on koiran omistajassa, eikä kerrostalokaan ole optimaalinen asuinmuoto koirataloudelle.
 

Tekila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Netissä on joskus tullut vastaan kuvia, jossa postiluukusta on viritetty sähköjohto rappukäytävässä olevaan pistorasiaan. Tänä aamuna, kun lähdin töihin niin kappas seinänaapuri oli tehnyt samanlaisen virityksen. Sähköjohto näytti vielä joltain kaapelikelan johdolta, eli varmaan sitten kämpässä sähköä menee useampaan laitteeseen.

Itse naapureita/naapuria (ovessa kaksi nimeä) en tunne, mitä nyt pari kertaa olen nähnyt vilaukselta pari ulkomaalaista miestä. Veikkaisin, että ovat reissuhommissa Suomessa. Noin vuoden verran ovat tuossa asuneet, mutta nyt vasta näin ensimmäisen kerran tuon virityksen. Täytynee seurailla tilannetta, ja olla yhteyksissä taloyhtiöön/isännöitsijään. Onneksi asun vuokralla niin ei ole ns. "minun sähköt", jotka on sosialisoitu.
Meillä otettiin virta rapusta kun kämppää kuivattiin Taloyhtiö kun maksoi laskun.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Meille tuli rivitaloyhtiössä uudet seinänaapurit. Äiti ja kaksi teini-ikäistä.
Melko hiljaisia ovat. Se on ehkä hiukan erikoista, että väistelevät kohtaamisia roskiksella, postilaatikolla ja parkkipaikalla. Jäävät odottamaan tai menevät toista reittiä, jotta ei tarvitse kohdata. Sinänsä turha pelko, että haluaisimme heihin tutustua tai edes jutella. Emme ole itsekään lainkaan seurallisia. Ehkä heillä on huonoja kokemuksia liian tuttavallisista naapureista.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Meillä otettiin virta rapusta kun kämppää kuivattiin Taloyhtiö kun maksoi laskun.

Tässä mainitussa tapauksessa jota täällä on "käsitelty", kyse ei kuitenkaan taida olla vastaavasta.

Järkevä olisi sitten ainakin informoida asiasta, vaikka rappukäytävän taululla. Poistaisi turhat spekuloinnit.
Tai ainakin sitten hallitusta ois hyvä informoida, kuten varmaan Teillä tehtiin?
 

Tekila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Tässä mainitussa tapauksessa jota täällä on "käsitelty", kyse ei kuitenkaan taida olla vastaavasta.

Järkevä olisi sitten ainakin informoida asiasta, vaikka rappukäytävän taululla. Poistaisi turhat spekuloinnit.
Tai ainakin sitten hallitusta ois hyvä informoida, kuten varmaan Teillä tehtiin?
Ei tehty mitään informointia. Eikä kyllä ketään kitissyt meille ainakaan.

Annoin vain esimerkin, että voi olla muitakin kun laittomia käyttöjä. Toki uskon itsekin näillä tiedoilla, ettei sähkösopimus ole ko. pisteessä voimissaan.
 

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tuli täälläkin sitten yksi aikakausi päätökseen, nimittäin naapurin nisti alkoi pakata kamojaan.

Ihanaa saatana.
Tämän takia muutimme pieneen taajamaan rivitaloon. Ihana rauha 24/7. Kaupungissa asuessa joka kerrostaloon ilmaantuu ennemmin tai myöhemmin nisti naapuriksi. Meille sattui kaksi vuosien saatossa. Toisen päivät päättyivät henkirikokseen ennenkuin ehti muuttaa pois.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Kaupungissa asuessa joka kerrostaloon ilmaantuu ennemmin tai myöhemmin nisti naapuriksi. Meille sattui kaksi vuosien saatossa. Toisen päivät päättyivät henkirikokseen ennenkuin ehti muuttaa pois.
Itsellä nyt kahdeksas vuosi menossa kaupungin kerrostalossa ja nistilotossa vasta yksi ruksi. Ei sentään häntä hilattu ruumispussissa pois, tai no tiedä mitä tässä vielä tapahtuu.

Harmikseni muuttonsa taisi jäädä vielä vähän kesken, mutta pääasia että rauha koittaa täälläkin aivan pian.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Olen havahtunut tässä tämän kesän aikana huomaamaan, että tässä samassa rapussa, jossa asustelen, asuu ainakin kolme lapsiperhettä, joiden juniorit ovat suunnilleen vuoden parin ikäisiä. Lisäksi naapureinani tuntuu olevan eläkeläisiäkin jonkin verran, joten se selittää, miksi öisin ei juurikaan tarvitse välittää meluavista naapureista. Viinamäen miehiä tai naisia ei ainakaan tässä rapussa ole, kun taas naapurirapusta en ole ihan varma, vaikken olekaan nähnyt yhdenkään talon asukkaan kittaavan alkoholia pihamaalla näiden puolentoista vuoden aikana, mitä olen täällä ehtinyt asua.
 

RaumTiger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Kolla/Rauma Tigers, New York Rangers
Tuli täälläkin sitten yksi aikakausi päätökseen, nimittäin naapurin nisti alkoi pakata kamojaan.

Ihanaa saatana.
Meidänkin talossa asustelu jopa sen yhden kuukauden verran joku just 18 täyttänyt jannu joka veteli kaikkia mahdollisia aineita kavereittenssa kanssa ja oli pistänyt joku päivä yksinkertasesti koko asunnon ihan paskaks...

Ei sinällään vaikuttanut omaan elämään kun asui toisessa rapussa mutta kauhea työ yhden tyypin ja hänen kavereittensa takia kun talosta meni lukot ja ovikoodit vaihtoon kun avaimia siltä ei koskaan vissiin saatu takas... Ja tietty sen kämpän laittaminen lattiasta kattoon uusiksi kun aivan kaikki mahdollinen oli kuulemma tosiaan paskottu...
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Ei sinällään vaikuttanut omaan elämään kun asui toisessa rapussa mutta kauhea työ yhden tyypin ja hänen kavereittensa takia kun talosta meni lukot ja ovikoodit vaihtoon kun avaimia siltä ei koskaan vissiin saatu takas... Ja tietty sen kämpän laittaminen lattiasta kattoon uusiksi kun aivan kaikki mahdollinen oli kuulemma tosiaan paskottu...
Täällä ei sentään ihan nöin överiksi mennyt. Tämä meidän nisti keskittyi lähinnä diilaamaan kamaa asunnostaan (fiksua), jolloin sitten taloyhtiömme pihassa pyöri öisin ja muulloinkin muita nistejä yrittäen päästä taloon sisään. Ulko-ovien lukkoja on sörkitty ties millä ja muuta ihanaa.

Kyllä sitä osaa arvostaa rauhallista elämää ihan eri tavalla taas.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Täällä ei sentään ihan nöin överiksi mennyt. Tämä meidän nisti keskittyi lähinnä diilaamaan kamaa asunnostaan (fiksua), jolloin sitten taloyhtiömme pihassa pyöri öisin ja muulloinkin muita nistejä yrittäen päästä taloon sisään. Ulko-ovien lukkoja on sörkitty ties millä ja muuta ihanaa.

Kyllä sitä osaa arvostaa rauhallista elämää ihan eri tavalla taas.
Tutulta kuulostaa. Ovisummeri piti laittaa aina yöksi kiinni kun ei sen rupusakin sormi osunut oikeaan numeroon, porukkaa ramppasi yötäpäivää ja meteli oli melkoinen, monenlaista sotkua syntyi. Pyöräkellaria ei ratsattu, sitä ihmettelen yhäkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös