2,5 kuukautta kun postasin häirikkönaapurista ja vuosi kun alettiin yleensä naapurustossa isommin reagoimaan tekemisiinsä, eikä mitään konkreettista häädön suhteen ole tapahtunut. Kyllä minä silti tämän kortin katson loppuun asti, ennen kuin itse harkitsenkaan muuttoa pois. Jos ihan pakko on, niin sitten on itse lähdettävä.
Äijä siis osaa olla hiljaa jotenkin, kun on yksin, mutta heti kun saa jonkin kaverinsa kylään, niin tämän tyypin oma huuto, ovien paiskominen ja yleinen ympärivuorokautinen härdelli alkaa. Ei sen kaverit äänistä päätellen mekasta samalla tavalla, mutta tämä idiootti itse rakastuu liiaksi omaan ääneensä, kunhan vaan pääsee selostamaan.
Typeräähän tässä koko kuviossa on se, että äijä ei ymmärrä tai osaa välittää mitä hänestä valitetaan, vaan aina "unohtaa" tietyn ajan kuluttua, että aiheuttaa vakavaa häiriötä. Olemme miettineet onko hän jotenkin antisosiaalisempi tapaus, kun tällaiset ajatukset häneen kohdistettavista toimenpiteistä eivät vain tavoita ymmärrystään. Ihan normaalisti hän ei ajattele.
Toki tämänkaltaiset päihderiippuvaiset ovat tuttuja juttuja, eli kun viina/huumeet vie, niin ne sitten vie ja tyypit omasta mielestäänkin muuttuvat syyntakeettomiksi, ja käyvät kysyttäessä töissä joka päivä, eivätkä ole kellekään ongelmaksi. Eihän tämä kovassa valheessa elävä porukka elä laisinkaan samaa päivää kuin ne, jotka koettavat puurtaa rauhallista ja moitteetonta elämää, ja ottavat edes etäisesti vastuun omista tekemisistään.
Kyllä minä vaan sanon suoraan, että sympatioita ei näitä päihdehäirikköjä kohtaan ole. Ei yhtään. Tämä on jo toinen kerta samasta asunnosta, kun omistaja vuokraa sitä tällaisille tyypeille. Ei ole sympatiaa, vaikka riippuvuus onkin olemassa ja sen voisi laskea lieventäväksi asianhaaraksi. Mutta sen voi kuitenkin riippuvuudesta huolimatta valita oletko kusipäinen häirikkö vai osaatko elää edes jotenkin muut huomioon ottaen.
Tämä käy jo omankin terveyden päälle.