Näkkileipä – kummalta puolelta kuuluu voidella?

  • 4 938
  • 46

Kummalta puolelta näkkäri kuuluu voidella?

  • Reikäpuolelta (ns. yläpuoli) ?

    Ääniä: 112 44,6%
  • Sileältäpuolelta (ns. alapuoli) ?

    Ääniä: 139 55,4%

  • Äänestäjiä
    251
  • Poll closed .

Dhearted

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Kookoo
Tuon voileipääänestyksen inspiroimana, päätin lähteä etsimään totuutta myös tähän visaiseen pulmaan.

En löytänyt aiheesta aiempaa ketjua. Muutenkin hyvä vähän päivittää miten asia on nyky-Suomessa.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Reikäpuolelta.

Muistan pienenä jos joku voiteli minulle näkkileivän väärältä puolelta niin en suostunut syömään sitä. Sama hapankorpun kanssa.
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Haukka68 kirjoitti:
Näkkäri sileältä (mielestäni se on päälipuoli) puolelta.
Hapankorppu röpelöpuolelta.
Juuri näin.
 

Rocco

Jäsen
Sileältä puolelta sen voitelen... Ihan sen takia kun käytän hyvin vähän voita leivällä, ja reikäpuolelle voidellessa ne reiät on sitä sitten täynnä.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Haukka68 kirjoitti:
Näkkäri sileältä (mielestäni se on päälipuoli) puolelta.
Hapankorppu röpelöpuolelta.

Juurikin näin! Ja hapankorppu ehdottomasti röpelöpuolelta.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Rocco kirjoitti:
Sileältä puolelta sen voitelen... Ihan sen takia kun käytän hyvin vähän voita leivällä, ja reikäpuolelle voidellessa ne reiät on sitä sitten täynnä.
Samasta syystä voitelen näkkärin reikäpuolelta. Nam. Tunnustaako kukaan muu laittavansa näkkärin päälle sinappia? NAM!
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Leon kirjoitti:
Samasta syystä voitelen näkkärin reikäpuolelta. Nam. Tunnustaako kukaan muu laittavansa näkkärin päälle sinappia? NAM!
Nää alkaa tottumuksemme pikkuhiljaa olemaan huolestuttavan lähellä toisiaan. Itse tekemä vahva sinappi tietenkin paras. Lähes kansallissalaisuutena pidetyn Kalevi Keihäsen sinappireseptin saat halutessasi yyveellä.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Minä kuulun tässä ikuisesti ihmiskuntaa kahtia repineessä asiassa siihen koulukuntaan, joka laittaa voin sille puolelle, joka sattuu olemaan ylöspäin näkkäriä käteen otettaessa. Eli siis aivan sama.

Äänestyksestä puuttuu muu -vaihtoehto, joten pitäkää tunkkinne.
 

Berrie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Ilves
Haukka68 kirjoitti:
Näkkäri sileältä (mielestäni se on päälipuoli) puolelta.
Hapankorppu röpelöpuolelta.
Oikeamieliset johtavat jälleen. Hapankorpusta tuskin syntyisi edes keskustelua.
 

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Itse halkaisen näkkärin erittäin terävällä veitsellä, voitelen ylä- ja alapuolen ja länttään takaisin yhteen, tämä on se ainoa oikea tapa. Tulee paljon makoisampi näkkäri kuin vain toiselta puolelta voitelisi.
 

Dhearted

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Kookoo
Luulin jatkoaikaa edes kohtuu asiantuntevaksi keskustelufoorumiksi. Ensin voileipäketjussa väärä vaihtoehto sai enemmän ääniä ja trendi näyttää samalta tässä. Olisi mielenkiintoista tietää onko juuston alle ja reikäpuolelle voitelijat (oikeat vaihtoehdot) molemmissa kysymyksissä oikeassa. hmm... outo muotoilu mutta ehkä tuosta saa selvää mitä tarkoitin
 

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Muistelen wanhan kansan neuvoneen näin näkkileivän voitelua: Omassa pöydässä sileältä puolelta, vieraissa reikäpuolelta.
 

scholl

Jäsen
Ei kummaltakaan, koska levitteet ovat vaarallisia. Korkeintaan suoraan juusto siihen päälle. Tosin en ole syönyt kertaakaan tuota leipää 80luvun alkupuolen jälkeen.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Jos käytän oikeaa voita, sivelen reikäpuolelle. Mikäli kyseessä on vituttoman lehmän voi, levitän sileälle.

Niksi: Jääkaappikylmästä voista saa levityskelpoista höyläämällä siitä siivusia juustiksella e. juustohöylällä.

Siivusen voipi sitten hellästi veitsellä kuljettaen panna toimittamaan levitteen virkaa ilman että itse leipä vioittuisi!
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Tietysti reikäpuolelta ja hapankorppu röpelöpuolelta. Sileä puolihan on näkkärin alapinta.
 

Tanskanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Näkkäri oli aikoinaan työläisväen ja köyhien ruokaa. Silloin niissä piireissä kaikki paikat oli likaisia. Näkkäriin tehtiin pohjaan monttuja, ettei se joutuisi kokonaan kosketukseen saastaisen pöydän kanssa. Eli sileä puoli on se yläpuoli. Ha :D

Sanoohan sen nyt oikeesti järkikin, ettei näkkärin reikiä kuulu täyttää voilla/markiksella.
 

Möksy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punainen. Musta. Valkoinen.
Haukka68 kirjoitti:
Näkkäri sileältä (mielestäni se on päälipuoli) puolelta.
Hapankorppu röpelöpuolelta.

Olet asian ytimessä!
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Syökää köyhät näkkäriä, minä en.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Näkkäri kuuluu tietenkin voidella reikäpuolelta. Miksi joku voitelisi näkkileivän sen alapuolelta ja tahallaan väärin. Sama kun voitelisi ruisleivän sileältä puolelta.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei mun hampaat pysty enää näkkileipiin. Joskus noin 3-4 vuotta sitten olen viimeksi kokeillut.

Mutta kyllä mä sen voitelisin sileältä puolelta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös