Vaan pitääkö sähköyhtiön kenties "punnita" asiakkaat siten, että säälitapaukset kuten 8-kymppiset vanhukset saavat osakseen loputtomasti ymmärrystä, etteivät somen kommarit vaan suutu? Vai pitääkö jokaista asiakasta syynätä ennen sähköjen katkaisua, ettei vaan kiusata köyhää, kipeää, vammaista tai negroidia, jonka jälkeen teko ei ole enää seuraus maksamattomista laskuista vaan ilkeilyä?
No ei tietenkään, mutta silloin tulos on juuri nähdyn kaltainen: älyttömästä tapauksesta (lasku maksamatta, ei reagoitu muistutuksiin, vanhuksen omaa tyhmyyttä/huolimattomuutta/mikä ikinä syy onkaan) suuri negatiivinen julkisuuskuva firmalle, joka ei ole toiminut mitenkään väärin. Yksinkertaista mediapeliä, jonka jokainen tahvokin hallitsee. Paitsi ilmeisesti Turun Energian mediavastaava.
Jos kyseisen 90 euron takia oltaisiin odoteltu vaikkapa pyhien yli, kyseistä uutista ei olisi edes olemassa. Ei kukaan ole kiinnostunut, jos vanhukselta joka ei maksa laskujaan, katkaistaan sähköt. Olisiko ollut iltapaskoissa? Ei varmasti. Omapahan on vikansa, kun ei osaa laskujaan maksaa. Tällä saatanan somekaudella, jossa jokaikinen vähänkin poikkeava asia päätyy iltapaskoihin, ihmisille ei olisi muodostunut negatiivista kuvaa ko. firmasta. Hyvin yksinkertaista.
90 euroa on kallis hinta kyseisestä tapauksesta ja julkisuudesta. Se oli ilmeisesti Turun Energian valinta, ja veikkaan aika monen media-alan kanssa tekemisissä olevan henkilön päätyvän toisenlaiseen ratkaisuun, jos olisi mahdollisuus valita. Sinä ilmeisesti tähän nähdyn kaltaiseen?