Näin huijaamme nigerialaiskirjehuijareita

  • 138 355
  • 338

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minulle on aina välillä soiteltu Microsoftilta, ja joku intialainen Microsoftin edustaja on siellä luurin toisessa päässä kertonut että nyt sun tietokone on kaapattu tai jotain semmosta hämärää on tapahtunut, mutta ei huolta, minä autan. Nyt menet vain koneellesi ja seuraat minun neuvojasi, niin saamme tilanteen haltuun.

Laittelin noille aluksi vain luuria korvaan ja numerot estoon, mutta yhden kerran minulla oli sen verran tylsää että eläydyin tilanteeseen kuin Martti Suosalo, ja aloin kauhistelemaan että voi ei, voi ei, mitä minä nyt teen, auta, auta minua. Intialainen Microsoftin edustaja rauhoitteli minua hetken, ja sanoi sitten jotain että mene painamaan käynnistysvalikkoa ja sitten sieltä sitä ja tätä, ja minä itkuisella äänellä sopersin puhelimeen että okei, nyt minä olen täällä, ja nyt painoin, ja mitä nyt pitää tehdä. Intialainen jatkoi neuvojaan, kunnes yhtäkkiä aloin kirkumaan puhelimeen että apua nyt minun ruutuni pimeni täysin, ja voi ei, auta, tietokoneeni syttyi palamaan, ja nyt näytölläni on Vladimir Putinin kuva joka sanoo että minä tapan sinut ja koko sinun perheesi, AUTA AUTA MINÄ EN KESTÄ AUTA!!! Sitten siellä toisessa päässä luuria oli muutaman sekunnin hiljaista, ja se löi minulle luurin korvaan.

Vittu miten paskaa palvelua Microsoftilta! Minut jätettiin täysin yksin suureen hätätilanteeseen! Laitoin heti facebookiin Espoon puskaradioon viestin että minä ja sukuni ja kaverini eivät enää koskaan käytä yhtään mitään Microsoftin tuotteita tai palveluita!
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Iltalehden mukaan "järkytyin".

Parasta kyllä tuo keskus rikos poliisin ylikomisarion viestin lopetus kaikkien raskauttavien syytteiden jälkeen:

"Odotamme innolla vastaustanne."

Seems legit.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Parasta kyllä tuo keskus rikos poliisin ylikomisarion viestin lopetus kaikkien raskauttavien syytteiden jälkeen:

"Odotamme innolla vastaustanne."

Seems legit.
Samoin verkkorikostutk intayksikkömme, punaisella fontin värillä maalatut kohdat ja sakon määrä laittaminen sulkeisiin.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minulle on aina välillä soiteltu Microsoftilta, ja joku intialainen Microsoftin edustaja on siellä luurin toisessa päässä kertonut että nyt sun tietokone on kaapattu tai jotain semmosta hämärää on tapahtunut, mutta ei huolta, minä autan. Nyt menet vain koneellesi ja seuraat minun neuvojasi, niin saamme tilanteen haltuun.
Mulle on tullut noita työpuheluun säännöllisesti. Kerran kysyin, tykkäätkö rap-musiikista ja haluatko kuulla, kuinka räppään. Aika pitkään sain riimitellä ennen kuin löi luurin korvaan.

Viime aikoina tullut myös työpuhelimen whatsappiin jotain epämääräisiä viestejä ja kun vastaan "sorry, wrong number", niin alkaa tyyliin "voinko korvata tämän sinulle tarjoamalla lounaan Tukholmassa?"
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Mulle on tullut noita työpuheluun säännöllisesti. Kerran kysyin, tykkäätkö rap-musiikista ja haluatko kuulla, kuinka räppään. Aika pitkään sain riimitellä ennen kuin löi luurin korvaan.

Viime aikoina tullut myös työpuhelimen whatsappiin jotain epämääräisiä viestejä ja kun vastaan "sorry, wrong number", niin alkaa tyyliin "voinko korvata tämän sinulle tarjoamalla lounaan Tukholmassa?"
Kysyitkö, että korvaatko myös mun matkakulut Tukholmaan.
 

Kuuukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Iltalehden mukaan "järkytyin".

Oon kuullu että Poliisin resurssit on tiukilla, mutta että niin tiukilla, että sähköpostitki pitää avata gmailiin.

Toivottavasti Kirkon kriisipäivystys on ollut jo yhteydessä tämän järkytyksen johdosta. Osoitteesta kirkon.kriisipaivystys@gmail.com
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voihan perse, Kelalta tuli juuri tekstiviesti, että ovat pienentäneet eläkettäni 75% – positiivista toisaalta, että syyt saan kuulemma kätevästi selville osoitteesta kela.fi–soumi.org.
 

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Voihan perse, Kelalta tuli juuri tekstiviesti, että ovat pienentäneet eläkettäni 75% – positiivista toisaalta, että syyt saan kuulemma kätevästi selville osoitteesta kela.fi–soumi.org.
Vihdoinkin ylisuuriin eläkkeisiin on uskallettu koskea! Tästä lähtee talous nousuun, ainakin jonkun talous.
 

Rick Rother

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Kärpät
Hauskaa, että tällainen ketju nousi silmiini. Aikanaan Paulin pelivideot aiheesta tullut katsottua. Niistä oli hyötyä nimittäin!: joku aika sitten sain lähestymisen sähköpostiini. Ihka oikean klassisen nigerialaisen.

Joku mr. Hattivatti oli kuollut Nigeriassa hämärissä bisnesolosuhteissa ja jättänyt massiivisen 18 miljoonaa USD:ta kattavan rahamäärän jälkeensä. Joku infrapuolen pohatta kuulema. Tämä minua lähestynyt korruptionsa myöntävä missis pankkivirkailija halusi päästä pois oravanpyörästä ja antoi minulle mahdollisuuden osallistua rikokseen. Tarvittaisiin eurooppailainen yritys kumppaniksi. Minulle lupasi 15% osuuden kakusta.

Kuinkas sattuikaan, minähän olen intercontinental business man ja yrityksiäni toimii useilla mantereilla erityisesti BRICS -maissa. Tosin Venäjän bisnekset ovat luonnollisesti olleet vähän jäissä ja itsellänikin on rahaa jäädytetty niihin yhteyksiin liittyen. Yritykseni Sankkeri Ltd:n kautta minä, CEO Kyrvän Syylä, olin todella kiinnostunut osallistumaan toimintaan. Erityisesti, kun rahojani on kiinni Venäjän yhteyksiin liittyvillä pankkitileillä. Juuri nyt olin kuitenkin bisnesmatkalla Brasialiassa ja Etelä-Afrikassa, joten en kerennyt syventymään näillä tiedoilla. Olisin noin viikon viidakossa perehtymässä bauksiitti ja mangaanituotantoon, joten en pääsisi tietokoneelle huonojen yhteyksien vuoksi. Pyysin lähettämään lisää tietoja tilanteesta ja itsestään.

Kahden päivän päästä tuli viesti, jossa kyseltiin perääni, kun minusta ei ollut kuulunut mitään. Viestissä ei vastattu kysymyksiini, mutta tivattiin kiinnostustani aiheeseen. Pari päivää tästä vastasin viestiin pahoitellen, että Brasilian viidakossa en päässyt tietokoneelle. Nyt olin Etelä-Afrikassa ja voisin lentää välilaskulla Nigerian kautta Suomeen. Voisimme käydä keissiä läpi ja mahdollisesti muutenkin tutustua. Röh röh.

Vastausviestissään virkailijaneiti keskittyi vakuuttelemaan, että Nigeriaan saapuminen olisi sekä tarpeetonta että jopa vaarallista. Sen lisäksi yhteinen operaatiomme saattaisi paljastua. Mitään tietoja itsestään ei laittanut. Meni pari päivää ja tuli vihainen viesti, kun minusta ei ole kuulunut. Vastasin, että odottelen edelleen jotain varmennetta henkilöstä ja taustatietoja businessmahdollisuudesta. Kyllä kai neiti ymmärtää, että en suin päin voi tällaiseen lähteä ja kysyin, tunteeko hän termiä ”nigerialaiskirjeet”.

Nyt tuli henkilökortti tasoa paskasti täytetty eläin, jossa todettiin neidin olevan cash operator tässä Nigerian fistauspankissa. Rahat olivat kuulema tämän aiemmin mainitun infrapohatan jäljiltä. Kaveri oli kuollut jonnekin viidakkoon ollessaan paikanpäällä, jollain saitilla. Minulta tarvittaisiin nimellisen kokoinen ”transaction fee”, jotta pankki hyväksyy yhtiöni tilille tapahtuvat siirrot pankin liikekumppanina. Tämä olisi 10000 USD.

Kiitin vastauksesta ja totesin, että kiinnostaa. Tarvitsisin tähän ystäväni ja liiketuttuni Andrei Nazarovin osaamista ja kontakteja. Lisäksi 15% oli mielestäni naurettava osuus, koska olisin operaation mahdollistaja. Huutokauppakeisarin opein vaadin 50% osuudesta tai tämä oli tässä.

Liikekumppanini käyttö sopi fistioperaattorille. Hän ei kuitenkaan hyväksynyt 50% vaan tarjosi 20% osuudesta tai diili olisi siinä. Tässä vaiheessa hämmästelin itsekseni, että kuuluko tällainen pelottelu näihin, koska minua pitäisi saada pidettyä koukussa siihen asti, että laitan rahat. Vastasin, että my way or highway.

Nyt sain vastauksen, että 40% sopii. Milloin voisin laittaa rahat tilille. Pyysin maksutietoja, ja ne tulivat. Laitoin radiohiljaisuuden päälle. Seuraavana päivänä tuli viesti, että rahoja ei ole näkynyt. En vastannut. Seuraavana päivänä tuli viesti, että rahoja ei ole näkynyt ja mitä minä touhuan. Vastasin, että on ollut vähän hässäkkää sen tilin kanssa, jolla hoidan tällaisia operaatioita, mutta parin päivän sisään tulee. Kysyin, että kuinka nopeaa saadaan millit liikkeelle, kun olen laittanut ”transaction feen”. Sain vastauksen, että ulkomaiselle tilille siirtäminen kestää muutaman päivän.

Pidin jälleen radiohiljaisuutta. Nyt tuli sitten tiukempaa kyselyä, että mikä maksaa, kun rahoja ei kuulu. Pyysin anteeksi ja kerroin, että minulla on ongelmia liikekumppanini Nazarovin kanssa. Hänen Vitjaz Ltd on vaatinut minulta häneltä Venäjän bisneksiini lainaamani rahat takaisin, mutta en voi maksaa, koska Venäjän liiketoimieni tilit on jäädytetty. Siksi en ole pystynyt liikuttelemaan rahojani nyt yhtään.

Neiti Virkailija alkoi tässä vaiheessa hermostumaan. Olin pari päivää hiljaa ennen kuin vastasin viestitulvaan. Pahoittelin tilannetta. Minun oli pitänyt mennä maan alle, koska Nazarov oli laittanut gorillansa Jeremy Jablonskin perääni ja luvannut tapporahan. Lupasin hoitaa kymppitonnin hetimiten Nigeriaan, jotta saan oman osuuteni, jolla voin ostaa henkeni Nazarovilta. Neiti Virkailija vastasi, että OK, deadline ylihuomenna ja osuuteni tippui 30%:iin.

Tässä vaiheessa lähestyin Fistin edustajaa Nazarovina. Kerroin, että Mr. Kyrvän Syylä on ”out of business” ja Nazarov jatkaa tästä eteenpäin tätä keissiä ja Nazarovin osuus on 80%, tästä ei keskustella. Nazarovin Vitjaz Ltd. hoitaa rahat Caymanille, josta Neiti Virkailijan osuus eli 20% koko potista hoidetaan hänen tililleen. Etumaksuna diilin toteuttamisesta Vitjazin tilille tulee toimittaa puolet 18 miljoonasta. Nazarovin edustajat Jablonski ja Nasty Mirasty tulevat paikanpäälle valvomaan transaktioiden toteuttamista.

Nyt neidillä meni konsepti sekaisin. Kyseli perääni ja perusteli monipolvisesti, miksi diili ei onnistu Vitjaz Ltd:n kanssa. Nazarovilla meni kasetti jumiin ja kertoi, että homma pitää saada toimimaan. Hän on tehnyt bisnestä Nigeriassa ja suhteet on kunnossa. Kybernörttinsä selvittävät onko Neiti Virkailija se kuka väittää olevansa ja jos ei ole, kuka hän on oikeasti. Jos diili ei onnistu, neiti luovutetaan Boko Haramille, jonka kanssa toveri Andrei on myös tehnyt bisnestä. Osuus 18 miljuunasta nousi juuri 100%:iin, mutta Neiti Virkailija saa pitää henkensä ja mahdollisesti työpaikkansa, jos Fist Bank of Nigeriassa eivät huomaa tätä välistä vetoa.

Harmillisesti tämä jäi keissin viimeiseksi viestiksi. Mukava keissi, mutta voi olla, että ihan heti ei tule koitettua toista.

Edit. Kuvittelin kirjoittaneeni, että minua huvitti suuresti esitetyn pankin nimi: Fist Bank of Nigeria. Kun googletin, niin sellainen pankki on kuin, First Bank of Nigeria. Oliko kirjoitusvirhe tahallinen vai tahaton, en tiedä. Ja haluttiinko mielikuvaa luoda oikeaa pankkia vai öhöm, ”nyrkkiä”kohti. Finaaliin asti silti mentiin. Ei kuitenkaan Miss Fistin toiveiden mukaan.
 
Viimeksi muokattu:

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Oliko kirjoitusvirhe tahallinen vai tahaton, en tiedä.
Ymmärtääkseni noihin viljellään ihan tarkoituksella kirjoitusvirheitä ja muita punaisia lippuja. Tällä varmistetaan se, että vain kaikkein idiooteimmat ottavat yhteyttä, eikä huijareiden tarvitse tuhlata aikaansa semijärkeviin, jotka saattavat jossain vaiheessa tajuja jekun ennen kuin rahat on tilillä.
 

redlate

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ketterä
MInuapa lähestyi itse Ms. Maria Zaharova tässä päivänä eräänä. Olisi tarvinnut apua 25 Miljuunan US$ siirtoon pois Rybylandiasta. Isänmaallinen erikoisoperaatio kuulemma hankaloittaa rahojen siirtelyä ulkomaille. Oliskohan pitänyt tarttua tähän.
 

Rick Rother

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Kärpät
MInuapa lähestyi itse Ms. Maria Zaharova tässä päivänä eräänä. Olisi tarvinnut apua 25 Miljuunan US$ siirtoon pois Rybylandiasta. Isänmaallinen erikoisoperaatio kuulemma hankaloittaa rahojen siirtelyä ulkomaille. Oliskohan pitänyt tarttua tähän.
Meni jo. Tartuin tilaisuuteen ja laitoin pankkitunnukset, että hoitaa homman, kun osaa isot rahansiirrot paremmin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös