Näin huijaamme nigerialaiskirjehuijareita

  • 138 369
  • 338

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Huuto-netissä joku (toki uusi käyttäjä) kyseli Goole Translator -suomella lopullista hintaa useista kohteista ja käski laittamaan mailia. Selvä kusetus siis kyseessä mutta uteliaisuuttani vastasin hänelle jostain turhasta Hotmail-osoitteesta. Kaveri halusi tilinumeroa, johon siirtäisi paalut ja kamat pitäisi saada lähetettyä kaverilleen Romaniaan. Mikä tuossa on huijauksen ideana, kun halusi nimenomaan tilinumeron eikä esim aikaisemmin vastaantullutta PayPal-tilin mailiosoitetta?
Varmaankin se, että lähetettyäsi tilinumeron saat joltain Royal Bank of Romanialta viestin, että sinulle on tulossa suoritus RAHNA EUROA, ja suoritus vahvistetaan talletettavaksi tilillesi välittömästi, kunhan vahvistat laittaneesi tuotteen postiin, esim. jollain lähetyksen seurantakoodilla tms.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Varmaankin se, että lähetettyäsi tilinumeron saat joltain Royal Bank of Romanialta viestin, että sinulle on tulossa suoritus RAHNA EUROA, ja suoritus vahvistetaan talletettavaksi tilillesi välittömästi, kunhan vahvistat laittaneesi tuotteen postiin, esim. jollain lähetyksen seurantakoodilla tms.

Joo, mä laitoin Stetson-Harrison -menetelmällä luodun tilinumeron tonne ja sieltä vastattiin, ettei passaa. Ossoite lähetystä varten mulla olisi jo tiedossa. :D
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Itseä huvitti kun Tori.fi:ssä myynti-ilmoitukseni varmennussähköposti tuli myöhemmin kuin ensimmäinen "onko tuote vielä myynnissä?" -kysely englanniksi. Ja toki aina se tuote, ettei vahingossakaan yksilöidä tavaraa. Juu, ei ole enää, onhan ilmoitus ollutkin 3 sekuntia esillä. Toinenkin kysely vielä tuli englanniksi, ennenkuin suomalaiset heräsivät ja ostivat kamat pois. En siis jaksanut alkaa vastailemaan noihin mitään, ihmetytti vaan mikä skripti siellä on käytössä uusiin ilmoituksiin.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019

"Juha Tapio" pyytää rahaa, menenpä pikimmiten sitä siirtämään, mutta pankki esti hölmöilyn. Höynäytettäviä löytyy vaivattomasti, voi ristus sentään.
Ihmisten tyhmyys se jaksaa yllättää.

Kaksi artistia joittenka biisit soi joka radionovalla ja suomipopilla, ovat myyneet jaffalan keikat täyteen pariin otteeseen jne... ja silti ovat (muka) rahapulassa.

Mistä näitä oikein riittää?
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Tämä on osa isoa kokonaisuutta. Ilmaista rahaa lypsetään jatkuvasti kaiken hyvän varjolla omiin taskuihin.

Uutisiin pääsee sitten nämä aivottomimmat tapaukset.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Ihmisten tyhmyys se jaksaa yllättää.

Kaksi artistia joittenka biisit soi joka radionovalla ja suomipopilla, ovat myyneet jaffalan keikat täyteen pariin otteeseen jne... ja silti ovat (muka) rahapulassa.

Mistä näitä oikein riittää?
Enpä ihmettelisi, vaikka Kari Tapiollekin oltaisiin valmiita lähettämään rahaa.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Pitäisikö ruveta lähettämään Nigeriaan ja muuallekin Länsi-Afrikkaan säyöhköpostituksia, joissa luvataan naimakauppa menestyneen mutta piankin kuolevan miehen kanssa eli win-win diili. Kansalaisuus ja perintöosuus on taattu, mikäli valokuvan naiseudestasi lähetät kera kymppitonnieuron lentoliputukseen.
Pohojalaasella enklanti-painotuksella minoon ajatellu yrittää kirioottaa, olis niinku jotenkin vakuuttavampaa kai.

edit eli lisäys tajuntaan: tässähän arveen rahanhaalinnassa, unelmassa kävisi tietysti niin, että päädyn maksamaan kiloeuroja lentolipusta ja venttaamaan vielä Helsinki-Vantaalle sitä suoraa lentoa Lagosista.
 
Viimeksi muokattu:

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Nyt on kyllä ruvennut olemaan rahat vähissä kun ei kirjeprinssistä ole kuultukaan hetkeen. Mr. Millionaire Prince Nguytwat Ngigaboyti, if you hear me, please send the money you promised, I’m in a bit of confusion here. I need to get out of this penitentiary soon, they are aiming for my sweet hemorrhoidic ass, please rescue meeeeeeee.....
 

MegaForce

Jäsen
Paulin pelivideot kanavalla on hauskoja videoita jossa hän huijaa näitä skämmääjiä. Viimeisimmässä hän vastaa Isosta-Britanniasta tulleeseen puhelinsoittoon ja kuluttaa ansioituneesti heidän aikaansa. Oma lukunsa on videosarja jossa mm. lähetetään rikkinäinen iPhone Nigeriaan..
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Vielä ei ole tullut tilaisuutta huijata huijareita. Odotan kuitenkin innokkaasti, että pankkitunnuksiani kyseltäisi puhelimitse. Olisin hyvin yhteistyöhaluinen ja antaisin tunnuksia auliisti. Tosin luettelisin numerot ihan hatusta vetäen, ja pyytelisin kovasti anteeksi kun ei niillä pääsekään pankkiin. Luonnollisesti löytyisi heti uudet varmasti toimivat numerot. Kuinkahan monta kertaa jaksaisivat kyselijät yrittää?
 

Laiskiainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En tähän hätään löytänyt parempaakaan ketjua sillä tällä kertaa kyseessä ei ole nigerialaishuijarit, vaan bulgaarialaishuijarit, ja lisäksi saatoin lopulta tulla itse tulla huijatuksi, vaikka yritin olla fiksu parhaani mukaan.

Kaikki alkoi kun hairahdin näin vapaapäivän ratoksi Klikkasin jotain huijausdeittisivun mainosta ja tein näin tässä kohtaa mietittynä ehkä suht lyhyen elämäni tyhmimmän tempun ja loin täysin keksityillä tiedoilla tunnuksen tuolle mainostetulle huijausdeittisivulle tarkoituksena puhaltaa peli poikki heti kun tulisi eteen mitään maksujuttuja, tai kun tarvittaisiin jotain oikeita tietoja, ja naureskella sitten sille siirappiselle paskalle mitä naisina esiintyvät botit minulle lirkuttelisivat.

Tunnuksen tehtyäni minulle kuitenkin jäi selvästi konekäännetyistä käyttöehdoista, että jo pelkkä tunnuksen teko sitouttaisi kolmen päivän ilmaisen kokeilujakson jälkeen johonkin maksulliseen jaksoon. Tämän jälkeen tulikin kiire poistaa tunnukseni tuosta paskasta asap, mikä osoittautuikin olettettua hieman vaikeammaksi, ja se vaati lopulta, myös ihan toimivan sähköpostiosoitteen antamista, joskaan en tietenkään antanut sellaista tiliä, jota käyttäisin mihinkään tärkeään. Lopulta kuitenkin sain tilin poistettua, mutta sivuston lupaamaa vahvistusta poistetusta käyttäjätilistä ei ole kuulunut ja kyselyni sen perään ovat automaattivastausten perusteella ohjautuneet roskapostiin. Lisäksi netissä on englanninkielisiä juttuja sivustoon liittyviä kirjoituksia, jossa ihmiset ovat kertoneet, että heidän tileiltään olisi peritty maksuja vedoten juuri näiden vahvistusten puutteeseen.

Joten jouduinko sitten itse kaikesta huolimatta huijatuksi, ja pitääkö tässä olla huolissaan vaikka ainoat oikeat tiedot mitä heiltä löytyy on yksi spämmi säpoistani, ja ip-osoite. Joka tapauksessa tämä on varmasti ensimmäinen ja viimeinen kerta, kun lähden tällaisilla asioilla pelleilemään
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ei tässä minun "huijaan huijareita"-tempaukseni idea nimenomaan oli olla antamatta mitään oikeita tietoja ja puhaltaa peli poikki heti kun mitään pankki, tai korttitietoja kysytään ja olla missään nimessä niitä antamatta
Tuskinpa tuosta nyt sitten mitään sen ihmeempää koituu. Kortin kautta sinua ei voida laskuttaa jos kortin tietoja et ole laittanut ja tuskin ne sulle postin kautta saavat myöskään laskuja lähetettyä.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ei tässä minun "huijaan huijareita"-tempaukseni idea nimenomaan oli olla antamatta mitään oikeita tietoja ja puhaltaa peli poikki heti kun mitään pankki, tai korttitietoja kysytään ja olla missään nimessä niitä antamatta

Jos et antanut alunperin mitään oikeita tietoja niin silloinhan on saman tekevää mitä siinä sopimuksessa bulgarialaisten toimesta luki.
 

Jeesus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Nyt ne vihdoin alkoivat soittelemaan minullekin. Kuulemma 6000 € edestä bitcoinia on minulla kryptolompakossa, ja peräti 138 eri ihmistä on tämän lompakon sisällön yrittänyt lunastaa itselleen! Onneksi ovat nyt saaneet pankistani vahvistuksen, että se on todella minun lompakko, ja haluavat nyt neuvoa, miten saan tämän summan lunastettua itselleni.

Anydesk kuulemma pitäisi asentaa, mutta en valitettavasti ollut äsken soiton aikaan tietokoneen äärellä. Keskiviikkona soittelevat uudemman kerran.

Ensikeskustelu käytiin jo viime viikolla. Huvittavaa, että seuraava dialoginpätkä ei johtanut heiltä johtopäätöksiin:
Asiakaspalvelija: "Have you ever been scammed?"
Minä: "No, this is my first time"

Onko ideaa, miten voisin heitä "auttaa" tässä rahanpalautusprojektissa?
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Tuli työsähköpostiin huijausviesti poliisin nimissä. Laitoin Iltalehteen juttuvinkin, toimittaja soitti äsken, juttu tulossa.

Täytynee vaihtaa allekirjoitukseen "nimetön espoolaismies".
Itse olen saanut tuollaisia huijausviestejä ainakin parikymmentä viimeisen vuoden aikana, mutta en ole viitsinyt sen takia soitella mihinkään lehteen. Lähettäjänä taisi olla Suomen liittovaltion poliisi (tai joku vastaava) ja sähköpostiosoitteena joku gmail -loppuinen osoite. Niin vakuuttavia kuin viestit ovat olleetkin - "olet syyllistynyt rikokseen" - ja uhkaavia, olen poistanut ne sen kummemmin asiaa tutkimatta.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuli työsähköpostiin huijausviesti poliisin nimissä. Laitoin Iltalehteen juttuvinkin, toimittaja soitti äsken, juttu tulossa.

Täytynee vaihtaa allekirjoitukseen "nimetön espoolaismies".
Iltalehden mukaan "järkytyin".

 

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ainakaan hakutoiminnon mukaan tässä ketjussa ei ole aiemmin mainittu tätä vanhaa huijareiden huijaussivustoa. Joskus kun oli töissä tylsää, niin huvitin itseäni lueskelemalla näitä. Näyttää siltä, ettei tuo sivusto ole enää aktiivinen, mutta joillain on ollut hauskaa.

 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös