Viestin lähetti Gagarin
Minä joskus etsin aihetta sivuavia juttuja, enkä juuri löytänyt. Minusta aika säälittävää argumentointia tuo että "tätä on tutkittu, joten asia on niin kuin sanon, mutta älä kysy lähdettä, koska en sitä enää muista". Mitä jos tekisit muille mieliksi ja kaivaisit esiin sen lähteen, niin voisivat hekin siihen tutustua ja sitä arvioida.
No voi hyvä tavaton! En kai minä nyt kaikkia lukemiani juttuja pistä sinikantiseen vihkoon ylös, että kuka kirjoitti ja missä lehdessä ja minkä vuoksi. Tämän jutun olen nähnyt siis jossain suomalaisessa päivälehdessä useampi vuosi sitten (90-luvun loppupuoli), sekä lisäksi aiheesta käytiin lyhyehkö keskustelu tuon aineiston pohjalta joko Kiekkopesässä tai sfnet.jaakiekossa. Kyseessä oli jokin survey-haastattelu, jossa oli kyselty kuntalaisilta niitä näitä arvokysymyksiä, mukana oli "kumpaa kannatat" ja "mitä puoluetta äänestit". Näistä nätisti ristiintaulukoimallahan nuo aatemaailmat tulivat. Prosentteja en muista. Olisiko ollut jokin gradu tmv. Sinne vaan Attilaan penkomaan "tamperelaisten arvoja", jos kiinnostaa.