Karu totuus on että pakisto, missä ovat Honkaheimo ja Lehikoinen ( Niin hyvin kuin Otto kauden aloitti ja Lehikoinen kumminkin on pelannut ) ei ole mahdollista voittaa mestaruutta. Kun katsoo esim. Jypin, Bluesin, Jokereiden tai vaikka Kerhon pakistoa näkee selvästi, että heillä ovat todennäköisesti korkeammalla liigan päättyessä kuin Lukko.
Olen varmasti vähemmistössä, mutta kyllä minulle kelpaisi Nickerson tähän hätään varsin hyvin. Samaa mieltä olin jo joskus aiemmin, kun miestä Lukkoon enemmän tai vähemmän vakavasti huhuiltiin. Lukko tarvitsee joukkueeseensa ehdottomasti lisää kovuutta ja oman päähän pelaajan, joka pystyy tekemään edes jotain kun vastustajien pelaajat hyppivät silmille. Muutenkin pakisto kaipaa lisää vahvistusta ihan jo määrällisestikin ajateltuna, eikä Lukon scouttauksen tuntien ulkomailta varmaankaan ainakaan parempaa hankintaa onnistuttaisi tekemään.
kävi Otto rauhallisesti mutta vauhdikkaasti hakemassa kiekon ja toi sen pois omalta alueelta.
Nickerson on pelaajana parhaimmillaan hyvä. Joka muuta puhuu, ei ole miestä tarpeeksi tositoimissa nähnyt. Sitä en tiedä missä kunnossa mies nyt on, mutta mies on ihan riittävän hyvä myös kiekon kanssa. Lukossa ei ole kuin Pettinen, joka ajaa selvästi Mattin ohi. Tuskin Lukko on kuitenkaan miehestä kiinnostunut.
Itse olen sitä mieltä, että ensisijaisesti Lukon peräpää kaipaa kovuutta.
Nykyinen Nickerson on kaukana siitä sytyttäjästä, jollainen hän oli parhaimmalla Ässä-kaudella. Myös kiekollinen peli on kaukana siitä itsevarmasti Nickersonista, joka pelasi Ipassa viime kaudella. Mies on siis selvästi tullut alaspäin ja ei todellakaan täytä tällä hetkellä kriteeriä vahvistus,
Pieni poikkeava mielipide Honkaheimosta. Eilen kiinnitti parikin kertaa huomiota tilanne, jossa kun parinsa Nevalainen oli aikansa säheltänyt, kävi Otto rauhallisesti mutta vauhdikkaasti hakemassa kiekon ja toi sen pois omalta alueelta. Näytti aivan siltä kuin kokenut pelaaja olisi auttanut nuorukaista...
Karu totuus on että pakisto, missä ovat Honkaheimo ja Lehikoinen ( Niin hyvin kuin Otto kauden aloitti ja Lehikoinen kumminkin on pelannut ) ei ole mahdollista voittaa mestaruutta.
Ps. En muuten ole tällä kaudella nähnyt Mattin pelaavan, joten saatoin vanhasta muistista kehua häntä liikaa, tietämättä tämän hetkistä tasoa.
Hopeakaudella Ässissä hän oli hyvä. Sen sijaan viime kaudella ne pelit mitkä hän Lukkoa vastaan pelasi eivät sujuneet alkuunkaan samalla tavalla, kuten ei eilinenkään peli.
Tiedä sitten mitä Urama hänestä irti saisi. Voi olla että sen parhaan osaamisen saamiseksi tarvittaisiin Mika Toivolaa.
Eikä kenenkään pidä kuvitella tuota edellistä lausetta niin että minä Toivolaa kaipaisin valmentajaksi.
Doug Nolan sieltä sitten tuli vahvistamaan Lukon peräpäätä. Fyysisyyttä löytyy enemmän kuin käsiä, mutta sehän kai oli tarkoituskin. Ei tämä Nolani ainakaan mikään nimimies ole. Vielä.
lainattu ketjukokoonpanot ja peluutus viestiketjustaJos oikeasti ketjut muokattaisiin sen mukaan keitä se Lukkopaidan kantaminen kiinnostaa niin miehiä tippuisi rosterista parin kentällisen verran. Henki kun hakkaa materian satanolla ikävä kyllä, ja sitä henkeä ei RTK:nkaan rahoilla hankita.
Korjataan sen verran, että Ilveksen ykkössentteri on Määttänen ja Platt on laituri. Sen jälkeen tulee sentteriosastossa Keinänen, Kauvosaari ja puolikuntoinen Torkki eli jos jollain on ongelma sentteriosastolla niin se on Ilves.
lainattu ketjukokoonpanot ja peluutus viestiketjusta
Juuri tämän takia Torkki olisi ollut moninkertaisesti parempi hankinta kuin Tukonen. Urama on tapparassa osoittanut olevansa hyvä motivaattori mutta näille ongelmapelaajille, varsinkin omasta mielestään suurillekin tähtösille collinseille, ardelaneille ja tukosille ei tunnu löytyvän muita lääkkeitä kuin ulostus joukkueesta. Ehkä tarttis olla joku kunnon mulkku kakkosvalmentajana.
Ehkä ensi kaudella sitten panostetaan mahdollisimman paljon omien poikien takaisin saamiseen ja jätetään joku muu osa-alue hoitamatta kuntoon.