Muutokset rosterissa kauden 08-09 aikana

  • 83 548
  • 393

JPriest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Karu totuus on että pakisto, missä ovat Honkaheimo ja Lehikoinen ( Niin hyvin kuin Otto kauden aloitti ja Lehikoinen kumminkin on pelannut ) ei ole mahdollista voittaa mestaruutta. Kun katsoo esim. Jypin, Bluesin, Jokereiden tai vaikka Kerhon pakistoa näkee selvästi, että heillä ovat todennäköisesti korkeammalla liigan päättyessä kuin Lukko.

Kylläpäs on vakuuttava tuo Bluesin lista ja kaikki tietysti mielestäsi mahtuisi sinun Lukkoon? Gustafsson, Heiskanen, Kurki, Huczkowski, Rönnberg, Clarke, Konttinen, Alanko, Lajunen, Kuoppala ja Kokko.

Lukko lähinnä häviää pakiston vertailun kärkipakeissa eikä niinkään rivipuolustajissa ja mieluummin kentälle alle 25 vuotiaita tulevaisuuden pakkeja kuin yli 30 vuotiaita Kuoppaloita, Gustafssoneja ja Heiskasia. Mielestäni pitkäjänteisyys tuo parhaimman tuloksen eli vaikka tälläkaudella nyt ei mistään mitaleista taisteltaisikaan niin tulevaisuus näyttää kyllä hyvältä.
 

lexhockey

Jäsen
Kyllä Lukko kaipaa maalin eteen sellaisen pakin, joka suojelee maalivahtia päinajoilta tai ainakin kuittaa semmoset heti. Nyt Vehasen päälle ajellaan lähes joka peli. Joissain peleissä useitakin kertoja.
Mitäs jos käy niin, että Vehasen polvet paukkuu päinajon seurauksena.

Lukko ei saa mistään Vehasen tasoista korvaajaa, ei lähellekkään, joten johdon olisi aika hankkia joku suojelemaan kultakimpalettaan.
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olen varmasti vähemmistössä, mutta kyllä minulle kelpaisi Nickerson tähän hätään varsin hyvin. Samaa mieltä olin jo joskus aiemmin, kun miestä Lukkoon enemmän tai vähemmän vakavasti huhuiltiin. Lukko tarvitsee joukkueeseensa ehdottomasti lisää kovuutta ja oman päähän pelaajan, joka pystyy tekemään edes jotain kun vastustajien pelaajat hyppivät silmille. Muutenkin pakisto kaipaa lisää vahvistusta ihan jo määrällisestikin ajateltuna, eikä Lukon scouttauksen tuntien ulkomailta varmaankaan ainakaan parempaa hankintaa onnistuttaisi tekemään.
 

D.Y.G

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko&Vaasan Sport.
Olen varmasti vähemmistössä, mutta kyllä minulle kelpaisi Nickerson tähän hätään varsin hyvin. Samaa mieltä olin jo joskus aiemmin, kun miestä Lukkoon enemmän tai vähemmän vakavasti huhuiltiin. Lukko tarvitsee joukkueeseensa ehdottomasti lisää kovuutta ja oman päähän pelaajan, joka pystyy tekemään edes jotain kun vastustajien pelaajat hyppivät silmille. Muutenkin pakisto kaipaa lisää vahvistusta ihan jo määrällisestikin ajateltuna, eikä Lukon scouttauksen tuntien ulkomailta varmaankaan ainakaan parempaa hankintaa onnistuttaisi tekemään.

Täytyy olla kanssasi täysin eri mieltä. Tapaus Nickerson, miehen näytöt on kyllä jo nähty ja kun pakkia haetaan niin ei mitään täytepelaajia vaan sen takia että olisi määrällisesti tarpeeksi miehiä. Nickersonilta löytyisi tuota kovuutta mutta eipä juuri muuta annettavaa olisi lukon puolustukseen tällä miehellä. Ja mies veisi arvokkaan ulkomaalaispaikan jota kyllä vielä tarvitaan laadukkaampaan pelaajaan. Minulla on hen. koht. kova usko ja toivo että sieltä seuraavaksi tulisi todellinen ulkomaalaisvahvistus rosteriimme.

Olen samaa mieltä kanssasi siitä että omaan puolustukseen tarvitaan kovuutta ja lisää miehiä, mutta tarttis kyllä olla muitakin avuja kuten ripaus taitoa, lusikallinen hyvää pelisilmää + tätä kovuutta maalin edustalle eikä mitään taskurakettia!
 

senilix

Jäsen
Pieni poikkeava mielipide Honkaheimosta. Eilen kiinnitti parikin kertaa huomiota tilanne, jossa kun parinsa Nevalainen oli aikansa säheltänyt, kävi Otto rauhallisesti mutta vauhdikkaasti hakemassa kiekon ja toi sen pois omalta alueelta. Näytti aivan siltä kuin kokenut pelaaja olisi auttanut nuorukaista...
 

Korinekki

Jäsen
Nickerson

Nickerson on pelaajana parhaimmillaan hyvä. Joka muuta puhuu, ei ole miestä tarpeeksi tositoimissa nähnyt. Sitä en tiedä missä kunnossa mies nyt on, mutta mies on ihan riittävän hyvä myös kiekon kanssa. Lukossa ei ole kuin Pettinen, joka ajaa selvästi Mattin ohi. Tuskin Lukko on kuitenkaan miehestä kiinnostunut.
Itse olen sitä mieltä, että ensisijaisesti Lukon peräpää kaipaa kovuutta.
 

Graves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Minusta Nickerson on aliarvostettu pelaajana, turhan usein kiinnitetään huomiota vain hänen huono maineensa. Hän kuitenkin avaa lapaan, pelaa korkealla itseluottamuksella (niin hyvässä kuin pahassa) ja pitää maalin edustan puhtaana.

Toinen asia on tarvitaanko välttämättä miehiä lisää loppukaudeksi?
Jos tarvitaan, niin Nickersonin tyyppinen kaveri voisi minusta olla sopiva tuohon Lukon pakistoon.

Taas jos ylipäätään kaveri on saatavilla.

Ps. En muuten ole tällä kaudella nähnyt Mattin pelaavan, joten saatoin vanhasta muistista kehua häntä liikaa, tietämättä tämän hetkistä tasoa.
 

Fordél

Jäsen
Nykyinen Nickerson on kaukana siitä sytyttäjästä, jollainen hän oli parhaimmalla Ässä-kaudella. Myös kiekollinen peli on kaukana siitä itsevarmasti Nickersonista, joka pelasi Ipassa viime kaudella. Mies on siis selvästi tullut alaspäin ja ei todellakaan täytä tällä hetkellä kriteeriä vahvistus, mutta toki toisessa joukkueessa ja toisessa valmennuksessa voi saada itseluottamuksensa ja intohimonsa takaisin. Ja mulle kelpaa varsin hyvin se, että mies häipyy Ipasta. Teille Nicke, meille Perttu. Saatte kaupan päälle vielä Uusivirran.
 

Taustailija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
kävi Otto rauhallisesti mutta vauhdikkaasti hakemassa kiekon ja toi sen pois omalta alueelta.

Otto on parantanut otteitaan viime peleissä. Otto on pelannut vähintäänkin hyvin!

Minun nähdäkseni se alkukauden nöyryys on taas palannut otteisiin. Myös valmennusjohto on tämän havainnut. Vastuuta on tullut runsaasti ja ihan ansaitusti.

Hyvä Otto!
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Neljä peliä viidestä viimeistä nähneenä sanoisin, että joukkue tarvitsisi nimenomaan puolustajan joka on kova oman maalin edessä. Jokaisessa kolmessa kotipelissä tauon jälkeen Vehasta päin on ajeltu tai lyöty näpeille. Kunnossa oleva Nickerson olisi täsmälääke tuohon oireeseen. Nickerson vaan ei eilisen pelin perusteella ollut edes Lukon nykypuolustuksen tasoa. Tietysti Ilveksen eilinen puolustuspeli oli kauttaaltaan paskaa ja Nickerson pelasi täysin erilaista peliä mitä parhaimmillaan. En tiedä kuinka keskenkuntoinen Nickerson on, mutta joka tapauksessa parhaimmillaan hän toisi juuri sitä Lukkoon mitä sinne eniten tarvitaan. Vahvaa oman maalin edustan putsausta, helppoja ja nopeita avauksia, sekä ylivoimalle kunnon maskipelaajan tai rightin puolen viivamiehen. Jos Lukkoon nyt sitten kuitenkin hankitaan joku muka kiekollinen pakki tyyliin Walsh, alkaa allekirjoittanutta vi****aa. Kiekollisia puolustajia ei taida kauheasti olla liikkeellä, eikä niitä ole Raumalle pitkään aikaan ulkopuolelta muutenkaan saatu hankittua... tai on saatu hankittua (Hunkes, O´Brien, Ardelan, Martikainen), mutta aina ne vaan tuntuvat epäonnistuvan täällä syystä tai toisesta. Parhaat kiekolliset puolustajat ovat viime vuosina tulleet omasta juniorituotannosta (Niskala, Heikkinen, Nordlund).
 

D.Y.G

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko&Vaasan Sport.
Nickerson on pelaajana parhaimmillaan hyvä. Joka muuta puhuu, ei ole miestä tarpeeksi tositoimissa nähnyt. Sitä en tiedä missä kunnossa mies nyt on, mutta mies on ihan riittävän hyvä myös kiekon kanssa. Lukossa ei ole kuin Pettinen, joka ajaa selvästi Mattin ohi. Tuskin Lukko on kuitenkaan miehestä kiinnostunut.
Itse olen sitä mieltä, että ensisijaisesti Lukon peräpää kaipaa kovuutta.

75% Sm-liiga pelaajista ovat parhaimmillaan hyviä. Tässä alapuolella on täydelliset perustelut tähän case Nickersoniin.

(ja joo peräpää kaipaa kovuutta mutta se ei yksin riitä!)

Nykyinen Nickerson on kaukana siitä sytyttäjästä, jollainen hän oli parhaimmalla Ässä-kaudella. Myös kiekollinen peli on kaukana siitä itsevarmasti Nickersonista, joka pelasi Ipassa viime kaudella. Mies on siis selvästi tullut alaspäin ja ei todellakaan täytä tällä hetkellä kriteeriä vahvistus,

Mutta onneksi Nickeä ei Raumalla tulla näkemään kuin vierasjoukkueen väreissä. Tämä on varma.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Pieni poikkeava mielipide Honkaheimosta. Eilen kiinnitti parikin kertaa huomiota tilanne, jossa kun parinsa Nevalainen oli aikansa säheltänyt, kävi Otto rauhallisesti mutta vauhdikkaasti hakemassa kiekon ja toi sen pois omalta alueelta. Näytti aivan siltä kuin kokenut pelaaja olisi auttanut nuorukaista...

Ihan samaa olen katsellut. Meillä vissiin samanlaiset lasit? Eikä tuohon rosteriin muutenkaan kannata isompia muutoksia odotella. Raha on tiukassa nykyään ja hyvät pelaajat maksavat rahaa.
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Karu totuus on että pakisto, missä ovat Honkaheimo ja Lehikoinen ( Niin hyvin kuin Otto kauden aloitti ja Lehikoinen kumminkin on pelannut ) ei ole mahdollista voittaa mestaruutta.

Nevalaisella ja Vidgrenillähän se kannu tuodaankin Raumalle. Silmät käteen.

Eilisessäkin pelissä suurimmat koomailut järjestivät Cook ja Nevalainen.Vidgreniä en tainnut edes nähdä. Silti joku idiootti jaksoi jauhaa Oton paskuudesta.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ps. En muuten ole tällä kaudella nähnyt Mattin pelaavan, joten saatoin vanhasta muistista kehua häntä liikaa, tietämättä tämän hetkistä tasoa.

Hopeakaudella Ässissä hän oli hyvä. Sen sijaan viime kaudella ne pelit mitkä hän Lukkoa vastaan pelasi eivät sujuneet alkuunkaan samalla tavalla, kuten ei eilinenkään peli.

Tiedä sitten mitä Urama hänestä irti saisi. Voi olla että sen parhaan osaamisen saamiseksi tarvittaisiin Mika Toivolaa.

Eikä kenenkään pidä kuvitella tuota edellistä lausetta niin että minä Toivolaa kaipaisin valmentajaksi.
 

Mdawg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hopeakaudella Ässissä hän oli hyvä. Sen sijaan viime kaudella ne pelit mitkä hän Lukkoa vastaan pelasi eivät sujuneet alkuunkaan samalla tavalla, kuten ei eilinenkään peli.

Tiedä sitten mitä Urama hänestä irti saisi. Voi olla että sen parhaan osaamisen saamiseksi tarvittaisiin Mika Toivolaa.

Eikä kenenkään pidä kuvitella tuota edellistä lausetta niin että minä Toivolaa kaipaisin valmentajaksi.

Saattaa tosin valmentaa Nickersonia Tampereella kohta. Ilman siis mitään totuuspohjaa heitettynä tuo.

Huomennahan ei ole meillä peliä, joten pakin hankkimiselle on nyt vähän lisäaikaa. Toivottavasti sieltä nyt joku seppä löydetään jostain.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Mun mielestä taasen Nickerson on yliarvostettu pelaaja ja sen perään ei pahemmin haikaile kuin muutama patalappu. Ipa meni pahasti "ansaan" hommatessaan pelurin ja nyt siellä varmaan mietitään mitäs tollekin pelurille tehtäis.

Pelotteena ei toimi, kun saa kuokkaan kaiken maailman topoilta. Ainut mikä osaa on epämääräinen hämmennys pukukkoppikäytävillä ja juuri tuollaiselle ulkaripestille ei nyt ole käyttöä.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Doug Nolan sieltä sitten tuli vahvistamaan Lukon peräpäätä. Fyysisyyttä löytyy enemmän kuin käsiä, mutta sehän kai oli tarkoituskin. Ei tämä Nolani ainakaan mikään nimimies ole. Vielä.
 

Korinekki

Jäsen
Eiköhän se viimeinenkin ulkkaripaikka tulla vielä täyttämään. Laiturilla kenties?
Pakkipää ei välttämättä miehiä enää tarvitse, jos Nolan onnistuu. Pettinen ja Kovanen kun sinne saadaan keväällä mukaan, niin hyvältä se näytttää.
 

mig24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Olen edelleen sitä mieltä, että Lukko pelaa tällä hetkellä ilman ns. ykkössentteriä. Kolmella kakkossentterillä.

Otetaanpa katsaus muiden joukkueiden ykkössenttereihin:

Blues: Eaves, Öhman
HIFK: Hirso, Bates
Ilves: Platt
Jokerit: Tenute
JYP: Immonen
Kalpa: Sahlstedt
Kärpät: Viuhkola, Corso
Tappara: Lehterä

Näillä joukkueilla on selkeä ykkössentteri, joka pelaa myös sillä tasolla millä ykkössentterin kuuluu. Joillakin on jopa enemmän kuin yksi ykkössentterin tasoinen sena. Näistä jokainen olisi tällä hetkellä Lukon ykkönen.

Suurinpiirtein tasoissa Lukon kanssa ykkössena osastolla on mielestäni HPK Makkonen-Viitaluoma-kaksikollaan.

Näin ollen näkisin että Lukkoa heikommaksi ykkössenttereitä vertaillessa jää Pelicans, Saipa, TPS ja Ässät.

En sano etteikö Saarenheimo olisi hyvä sentteri ja etteikö hyvät pisteet tyydyttäisi minua, mutta ei silti ole sellaista ykkössentterityyppiä, jonka voisi ratkaisuhetkillä laittaa kentälle ja luottaa siihen että homma tulee hoidetuksi. Jatkosopimusta toivon toki, mutta vain kakkossentterin paikalle. Lindgrenillä on potentiaalia olla sen ykkössentteri mutta ei sitä ainakaan tällä hetkellä vielä ole. Aika näyttää onko sitä keväällä.

Pelaajia on jo tullut ja mennyt siihen tahtiin ettei oikeastaan enää haluaisi edes sekoittaa pakkaa uudella sentterillä. Toisaalta yksi ulkomaalaispaikka on vielä käyttämättä. Tähän aikaan vuodesta ei kyllä näitä ykkössenttereitä edes liiku vaikka olisi miljoona budjetista käyttämättä. Ja se budjettihan on jo käytetty moneen kertaan. Pirnes,Straka,...tähän toivoisin jatkoa ensi kaudelle. Joukkueella pitää olla ykkössentteri, ja siitä kannattaa maksaa. Ei siis enää sekoiluja vaan ennalta tuttu varma suorittaja. Makso mitä makso.
 

Fordél

Jäsen
Korjataan sen verran, että Ilveksen ykkössentteri on Määttänen ja Platt on laituri. Sen jälkeen tulee sentteriosastossa Keinänen, Kauvosaari ja puolikuntoinen Torkki eli jos jollain on ongelma sentteriosastolla niin se on Ilves. Teillä on mun mielestä asiat varsin hyvin. Ei Lukon menestys pitäisi ainakaan pelaajamateriaaliin kaaduta.
 

Mogilni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pronssilla
Jos oikeasti ketjut muokattaisiin sen mukaan keitä se Lukkopaidan kantaminen kiinnostaa niin miehiä tippuisi rosterista parin kentällisen verran. Henki kun hakkaa materian satanolla ikävä kyllä, ja sitä henkeä ei RTK:nkaan rahoilla hankita.
lainattu ketjukokoonpanot ja peluutus viestiketjusta
Juuri tämän takia Torkki olisi ollut moninkertaisesti parempi hankinta kuin Tukonen. Urama on tapparassa osoittanut olevansa hyvä motivaattori mutta näille ongelmapelaajille, varsinkin omasta mielestään suurillekin tähtösille collinseille, ardelaneille ja tukosille ei tunnu löytyvän muita lääkkeitä kuin ulostus joukkueesta. Ehkä tarttis olla joku kunnon mulkku kakkosvalmentajana.

Ehkä ensi kaudella sitten panostetaan mahdollisimman paljon omien poikien takaisin saamiseen ja jätetään joku muu osa-alue hoitamatta kuntoon.
 

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Korjataan sen verran, että Ilveksen ykkössentteri on Määttänen ja Platt on laituri. Sen jälkeen tulee sentteriosastossa Keinänen, Kauvosaari ja puolikuntoinen Torkki eli jos jollain on ongelma sentteriosastolla niin se on Ilves.

Oikeastaan Ilveksellä ei ole ykkössentteriä, eikä oikeastaan kakkossentteriäkään. On vain yksi kolmossentteri ja kolme nelossentteriä. Laituriosastolla laatua löytyisikin, mutta pelinrakentelun ontuessa ei heistäkään saada parasta tehoa irti.
 

Sulee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Antti " Anakonda " Laaksonen
lainattu ketjukokoonpanot ja peluutus viestiketjusta
Juuri tämän takia Torkki olisi ollut moninkertaisesti parempi hankinta kuin Tukonen. Urama on tapparassa osoittanut olevansa hyvä motivaattori mutta näille ongelmapelaajille, varsinkin omasta mielestään suurillekin tähtösille collinseille, ardelaneille ja tukosille ei tunnu löytyvän muita lääkkeitä kuin ulostus joukkueesta. Ehkä tarttis olla joku kunnon mulkku kakkosvalmentajana.

Ehkä ensi kaudella sitten panostetaan mahdollisimman paljon omien poikien takaisin saamiseen ja jätetään joku muu osa-alue hoitamatta kuntoon.


En menisi vannomaan, ettei Toke vielä tulisi sieltä. Tiedän kuinka paljon Urama rakastaa Raumalaisia ja nimen omaan omia poikia. Luulisi ettei Ralekaan niin tyhmä ole ettei ota Äijänsuon lemmikkiä takaisin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös