Joten pitemmän tähtäimen strategiassa tuo on sikäli paha, että kaikkien terveenä ollessa Junttila, Salomäki ja Komulainen eivät mahdu kolmeen kiekolliseen ketjuun. Noissa "kolmosketjuunvajoavissaluomaloissa" on juuri se pieni ongelma, että sinne kolmoseen olisi tyrkyllä tulevaisuuden kannalta järkevämpiä valintoja, jotka eivät ole vielä valmiita säännölliseen ratkaisijan vastuun kantamiseen, mihin rooliin taas ne ulkopuolelta tulevat vahvistukset lähtökohtaisesti on tarkoitettu.
Hyvä, olen kyllä samaa mieltä. Itselleni ainakin olisi kauhea katsoa kentällisiä jossa sinänsä kelvolliset Kemppainen, Luomala, Kossu yms. vievät paikat ylimmistä kentistä ja Salomäet, Junttilat yms. tippuvat neloseen tai kokoonpanon ulkopuolelle.
Mielestäni tämä on hyvin yksinkertaista, meillä on superjunnupuolella Donskoi, Junttila ja Salomäki, joille pitää löytyä vastuuta ja mahdollisuus kehittyä huippupelaajiksi sm-liigassa. Loput vastuupaikat täytetään mahdollisimman varmoilla tapauksilla eli ellei Hedström tai esim. Kossu / Luomala ole tarpeeksi hyviä heidät kaupitellaan muualle. Vaikkei ihan yhtä suuri lupaus olekaan, on Komulainenkin sen verran lupaava nuori että hänellekin tulee löytää säännöllisesti peliaikaa vähintään nelosessa.
Mitä tulee mahdolliseen Kossu-Tenkrat-vaihtokauppaan, uskon että pelillisesti tämä olisi järkevä liikku. Siitäkin huolimatta että Kossu on ollut pirteä ja kuulunut joukkueen parhaimmistoon alkukaudella. Lähtökohtaisesti Kossua on silti vaikea nähdä kahden ensimmäisen kentän supervahvistuksena, mutta Tenratilla on siihen täydet mahdollisuudet. Eli pientä riskipeliä toki, mutta jos tavoitteena on rakentaa kaksi ratkaisuihin pystyvää kentällistä voisi Tenrat olla siihen hyvä haku. Jotenkin itse uskon että täällä Tenratin peli voisi hyvinkin lähtä taas luistamaan, kuten kävi myös epäonnistuneen Venäjän keikan jälkeen.
Mutta mutta, itse lähtisin kuitenkin ensimmäisenä harkitsemaan Hedströmin myyntiä. En tiedä mitä hänestä irtoaisi mutta jos viivan alle ei jäisi liian paljoa maksettavaa, voisi tämä auttaa muodostamaan ainakin kolme hyvää ketjua. Eli tyyliin:
Tenkrat - Kreps - Rosa
Kuusela - Viuhkola / X - Luomala /(tai Donskoi)
Donskoi - Kemppainen - Junttila / Kossu
No heti törmätään siihen että kaikkien ollessa terveinä alkaa laituripuolella olemaan aika tiukkaa, no harvoinhan tilanne on niin hyvä että kaikki olisivat kuvioissa mukana.