Packers taisi hyökätä ottelun alussa neljännellä yrityksellä potkumaalin sijaan ja eivät saaneet td:tä aikaiseksi. Menikö ottelun voitto siinä?
Olen lajia enemmän ja vähemmän seurannut noin 10 vuotta ja nuo neljännen hyökkäykset olivat silloin joskus kai aika harvinaisia, nykyään arkipäivää, ainakin osalla joukkueita ja valmentajia. Red zonella kun ollaan ja ero on pisteissä max 4 td:n ja potkumaalin välillä, niin kai nuo ovat sen laskeneet todennäköisyyksien valossa että hyökätä kannattaa vaikka potkumaalin todennäköisyys red zonella on kait päälle 90%, joillakin potkaisijoilla ja stadioneilla 100%. Niin no ero voi olla 5 pistettä jos tehdään kahden pisteen yritys päälle.
Itse olen samaa mieltä kuin Tom Brady että varsinkin vierasotteluissa ja ottelun alussa kannattaa ottaa ne pisteet mitkä saa ja ei kannata antaa vastustajalle torjuntavoittoa pisteiden sijaan.
Neljäs yritys vs punttaus on taas erilailla tilannekohtainen ja kenttäasemaan nähtävä, oman joukkueen herättelyäkin.
jenkithän tekevät tilastoa kaikesta, että eiköhän jossain ole tilasto siitäkin kuinka isolla prosentilla nuo neljännet onnistuvat ja kannattiko jos olettama on joukkueen potkaisijan onnistumisprosentti kyseiseltä etäisyydeltä.
Tämmönen tuli vaan mieleen kun peliä katselin.