Ja tokihan moni ihan vaan henkilöautolla vesisateella ajanut voi vahvistaa tämän. Siinä jos meinaa alle satasen vauhdissa tuntua vähän hurjalta kun henkilöauto joutuu vesiliirtoon, niin mitähän se sitten on formulalla 300 km/h vauhdissa.
Juurikin näin, on sitä itsekin sen verran sateella ajellut, että pari kertaa jäänyt pari lyöntiä sydämellä väliin ja tietää sen ikävän tunteen, kun pito katoaa.
Miltä tuo sitten tuntuu formulalla ja katsella päin kiitäviä autoja sumussa niin sitä en tiedä... Onneksi ei ole tänään osuttu kehenkään, vaikka useampi pyöriminen jo tapahtunut.
Verstappenille muuten kävi lähes sama, vain hieman pienemmässä mittakaavassa kuin Kimille, tuossa pääsuoralla. Parin vispauksen jälkeen pito palautui - Kimillä ei.
Toisaalta suurin osa tulisi siltikin vaihtamaan välikelit heti kuin mahdollista. Ja jotkut ennen sitä mahdollistakin.
Niin tämä ei ollut se pointti, vaan että monsuunirenkailla sateella pystyisi ajamaan esim. tänään paremmin kuin näillä nykyisillä rinkuloilla, joille ei oikein ole sopivaa keliä olemassa edes. Hitaat renkaat, joissa ei kuitenkaan ole riittäviä sadekelin ominaisuuksia (=veden poistokyky) formuloille.