Muu urheilu – liveseuranta

  • 2 986 969
  • 44 019

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Aiai, kato Tero tokallakin 83,5m, nyt on tulossa kunnon sarja!
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Punainen lippu. Hienoa Kimi! Tällä tavalla kun se Alonso päihitetään? Toivottavasti edes Caterham tai Marussia olisivat tänään pisteillä.
 

Ralph

Jäsen
Punanen lippu ensimmäisellä kierroksella formuloissa, kun punanen auto lensi seinille. Eli Räikkösen Kimi veteli pitkäksi, paluu radalle ei mennyt kuin elokuvissa ja seinään. Johonkin näytti sattuvan, kun nousi autosta, tarvitsi tukiapua.

Felipe Massa sekoili taas omiaan ja spinnaili vielä Räikköstä päin, jatkoi kierroksen loppuun auto sökönä. Kisa kun keskeytetään, pääsee Williams korjaamaan menopelin.
 

Outsider

Jäsen
Aika pahaan kuntoon meni Räikkösen Ferrari. Ei lähtöpaikka huomioiden mikään maailman suurin yllätys. Valtterilta hyvä nousu alkuun.
 

Ralph

Jäsen
Sebastian Vettel, Sergio Perez ja Felipe Massa jäivät kaikki totaalisesti ruutuun ja pykälät tippui. Perez taisi pudota kierroksen aikana jumboksi, taitolaji.

Massa jätti leikin kesken.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Helvetin hieno lähtö Kimiltä, taisi nousta 8 sijaa ennen mälliä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olipa kyllä ilkeän näköinen tälli. Onneksi Massalla oli reaktiot kunnossa ja vältti osumisen täysillä kylkeen. Tuossa olisi pahimmillaan voinut käydä "Zanardit". Toivottavasti ei kovin pahasti tullut kipeää Räikkösen selkään/jalkoihin.

Tuo osoitti taas minusta että nuo asfaltoidut turva-alueet eivät välttämättä paranna turvallisuutta, kun radalta ulos ajautuvat kuljettajat eivät enää jarruta yhtään vaan pyrkivät kaasu pohjassa takaisin radalle. Sitten kun osuukin johonkin pieneen pomppuun siinä nurmikkokaistaleella niin käy juuri näin.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Bottas taisi muuten ottaa ihan kohtuullisen startin ja nousi muutaman pykälän?
 

Ralph

Jäsen
Helvetin hieno lähtö Kimiltä, taisi nousta 8 sijaa ennen mälliä.

Ei ollut top-10:ssä. Juuri ennen tapahtumaa näytettiin kympin kärjen tilanne. Taisi olla jotakn 13-15. sijoilla, eli sen 3-4 pykälää ehti nousta. Massa, Vergne ja Perez jäivät ainakin taakse.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Felipe Massa sekoili taas omiaan ja spinnaili vielä Räikköstä päin, jatkoi kierroksen loppuun auto sökönä. Kisa kun keskeytetään, pääsee Williams korjaamaan menopelin.

No tuota ei kyllä voi oikein mitenkään laittaa Massan sekoiluksi. Startissa tapahtui jotain ja jäi paikalleen hetkeksi, mutta tuolle kolarille ei mahtanut kyllä yhtään mitään kun toinen on yht'äkkiä poikittain edessä. Päinvastoin voi kiitellä Massan nopeita reaktioita ettei tuosta tullut pahempaa osumaa.
 

Outsider

Jäsen
Ilmeisesti vaan nilkka saanut osumaa Kimillä. Hienoa että Felipe ja Kimi molemmat toivoivat ensimmäiseksi, että toinen on kunnossa, vaikka eivät mitään parhaita kavereita olekaan.

Nyt on saatu jo työkalut esiin, että ehkä tää vielä tänään jatkuu.
 

Byvajet

Jäsen
Tässä taas tulee esiin äfykkösten kohtuuttomat turvallisuusvaatimukset. Kaiteen olisi voinut jättää ennalleen. Ei olisi vaikuttanut kisan turvallisuuteen.
 

Ralph

Jäsen
Perezin totaalisen huonon startin päätteeksi Vergne näemmä työntänyt meksikaania vielä pöpelikön puolelle.

Kaikkiaan siis sekä Perez, Massa että vielä Vettelkin kusi täydellisesti lähtönsä.
 

Ralph

Jäsen
Kobayashi näemmä osui myös vähän Räikköseen, vai? Oli Caterhamissa pientä ruhjetta kyljessä ja kävi aika pitkällä nurmikon puolella.

Chiltonille siis rangaistusta, kun meni varikolle punaisten lippujen heiluessa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tässä taas tulee esiin äfykkösten kohtuuttomat turvallisuusvaatimukset. Kaiteen olisi voinut jättää ennalleen. Ei olisi vaikuttanut kisan turvallisuuteen.

No kyllä se vaikuttaa kuljettajien turvallisuuteen jos ne kaiteet eivät ole ihan kohdallaan. Jos siihen kaiteeseen törmää tuollaisella vauhdilla kuin esim. Räikkönen äsken, niin parempi olisi että siellä ei ole mitään irti sillä tavalla että auto "töksähtää" siihen tai joku irtonainen osa osuu kuljettajaan.

EDIT: Onhan se toki ikävää jos katsojat joutuu jonkun tunnin-pari odottelemaan uusintastarttia mutta kyllä minä pidän enemmän tästä tämän päivän "ylivarovaisuudesta" näissä asioissa kuin esim. 70-luvun meiningin jossa turvallisuusasiat oli aivan mitä sattuu ja käytännössä joka kaudella kuoli kuljettajia/ratahenkilöstöä.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Saiko Chilton tosissaan rangaistuksen?! Äijä on ajanut aivan uskomattoman hienosti koko viikonlopun ja tuomari yrittää väkisin laittaa miehen kisan pilalle, jotta saadaan Alonsot ja muut kuninkaat ohitse. Toivottavasti Bianchi pääsee pisteille tai vaihtoehtoisesti on kunnon tulppana näille muille. Nyt kun Kimi keskeytti niin saisi sade todellakin tulla, jotta jotain viihdettä olisi. Toivottavasti Heikki tekisi paluun niin viihdearvo nousisi kun voisi jännittää pääsekö Heikki pisteille ja täten toivoa paljon keskeytyksiä.
 

Byvajet

Jäsen
No kyllä se vaikuttaa kuljettajien turvallisuuteen jos ne kaiteet eivät ole ihan kohdallaan.

Niin vaikuttavat sadat muutkin asiat. Mikä on todennäköisyys, että tuohon kohtaan osutaan uudestaan? Jos osutaan, millä todennäköisyydellä siitä seuraa jotain ikävää?

Tämähän on vain tällaista äärimmäisyyksiin vietyä turvallisuusbyrokratiaa, joka on irronnut terveestä järjestä. Kun kaikki riskit pyritään karsimaan, kohta ei voida ajaa lainkaan, eikä myöskään ohittaa, koska jokaisesta kolauksesta tulee rangaistus. Ohituksia voidaan tehdä enää selvästi nopeammilla autoilla, joilla ei tarvitse kiilailla ja pakottaa niin kuin tapahtuu todellisessa kilvanajossa.

Paras tapa lisätä ykkösten turvallisuutta olisi rakentaa niihin katto. Jostain syystä sitä ei kuitenkaan tehdä. Muun turvallisuuden kanssa voidaan hinkata loputtomiin, mutta kattoa ei rakenneta, koska perinteet.
 

Ralph

Jäsen
Saiko Chilton tosissaan rangaistuksen?! Äijä on ajanut aivan uskomattoman hienosti koko viikonlopun ja tuomari yrittää väkisin laittaa miehen kisan pilalle, jotta saadaan Alonsot ja muut kuninkaat ohitse.

Ai se on tuomarin vika, että Chilton rikkoi sääntöjä? Kun punaiset liput heiluu, varikolle ei mennä. Näin sanoo säännöt. Chilton meni, silloin rankaistaan.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Niin vaikuttavat sadat muutkin asiat. Mikä on todennäköisyys, että tuohon kohtaan osutaan uudestaan? Jos osutaan, millä todennäköisyydellä siitä seuraa jotain ikävää?

Se todennäköisyys on pieni, mutta se todennäköisyys on olemassa. Ja kun on ihmishenget kyseessä niin minun mielestäni kaikki pienetkin todennäköisyydet pitää minimoida. Ei noita turva-aitoja tuonne kuitenkaan huvikseen viritellä vaan niillä on tarkoitus. Ja jos ne turva-aidat eivät ole kunnossa niin sitten ne korjataan vaikka joku joutuisikin kotona venymään tunnin-parin odotteluun.

EDIT: Siitä olen kyllä samaa mieltä että noissa pienten kolareiden rankaisemisessa on menty vähän yli, mutta muuten olen sitä mieltä että radoilla näiden turvallisuusasioiden kanssa ei pidä leikkiä vaan olosuhteet pitää olla sellaiset että ulosajon sattuessa ei tule mitään pahoja vammoja/kuolemantapauksia sen takia että "ei nyt viitsitty korjata sitä kaidetta ettei katsojat joudu odottelemaan".

Vähän erilaisesta tapauksesta kyse mutta tuo Robert Kubican rallionnettomuus on minusta hyvä esimerkki siitä minkälaista jälkeä irti oleva teräskaiteen pää voi pahimmillaan tehdä. Ja Amerikan radoilla on nähty ilkeän näköisiä onnettomuuksia kun autot on sukeltaneet jonnekin huonosti suunniteltujen kaiteiden väliin.
 

Byvajet

Jäsen
Ja kun on ihmishenget kyseessä niin minun mielestäni kaikki pienetkin todennäköisyydet pitää minimoida.

Minusta ei. Turvallisuusajattelulla tulee olla rajansa, siinä on pidettävä kohtuus. Rallissa hyväksytään selvästi suuremmat riskit kuin ykkösissä. Ihmetellä täytyykin, milloin ykkösistä tuli tällaista hienostelua, jossa vakavien onnettomuuksien riskiä ei saa olla.

Tällä hetkellä kuskit ovat paremmassa turvassa kuin ratavirkailijat tai mekaanikot. Jonkinlaisesta kuskien jumalallistamisesta on kysymys.

Seuraava kuskin kuolema todennäköisesi seuraa siitä, ettei autossa ole kattoa. Sekä kuolemia että loukkaantumisia ja läheltäpititilanteita on jo ollut. Miksi kattoa ei rakenneta, vaan sen sijaan hinkataan pikkuasioiden kanssa?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Rallissa hyväksytään selvästi suuremmat riskit kuin ykkösissä. Ihmetellä täytyykin, milloin ykkösistä tuli tällaista hienostelua, jossa vakavien onnettomuuksien riskiä ei saa olla.

Rallissa on pakko hyväksyä nuo suuremmat riskit koska ei ajeta suljetuilla radoilla. Kyllä joissakin asioissa ykkösissäkin on menty turvallisuuden suhteen liian pitkälle, se pitää myöntää, mutta turvakaiteet ovat minun mielestäni yksi niistä asioista mistä ei pidä tinkiä yhtään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös