Muu urheilu – liveseuranta

  • 2 986 096
  • 44 019

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ruotsin valkku kuulostaa Inka Heneliukselta. Peli on toisella välilehdellä auki ja aina aikalisällä luulen että Inka vetää katsomosta jotain haastista ulkomaaksi.

Hyvä Suomi.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ikävä katsoa tällaista palloiluottelua, jossa iso maa jyrää lilliputtimaata, vaikka kuinka olisikin sympatiat pienemmän puolella, ;___;

Kyllä, mutta olipahan eilenkin tympeä peli, jossa kiistatta paremmat ja taitavammat pelaajat hävisivät vittumaiselle koko pelaamisen puolustamiseen perustavalle nobodyryhmälle. Koris on perseestä.
 

pehtoori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HPK
Selostus/kommentointi on kyllä näin maallikolle loistavalla tasolla, hyvällä rytmillä selostavat. Poikola varsinkin osaa kertoa aina tilanteisiin johtavat syyt ja muut taktiset hommat. Helpompaa seurata. Hyvä YLE!
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jaahas, nyt iski sitten selvästi ylimielisyys.
 

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Ratkaiseeko koripallokisoissa keskinäinen ottelu vai piste-ero tasapisteissä?

Nyt en ole aivan varma miten EM-kisoissa mennään, mutta luultavasti jos tasapisteisiin päädytään niin siellä on menty muutenkin ristiin tyyliin Suomi-Turkki-Kreikka, jolloin pisteet ratkaisivat tässä tapauksessa.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Monzassa aika-ajo käynnissä ja Q1 jälkeen putosivat Gutierrez, Bottas, Marussiat ja Caterhamit.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Ruotsi-Suomi-yleisurheilumaaottelu

Mitä perkelettä?! Ruotsalainen kansallislaulujen laulaja lauloi Maamme-laulusta säkeistön suomeksi ja jälkimmäisen säkeistön ruotsiksi! Sen päälle lauloi Ruotsin epävirallisen kansallislaulun, ruotsiksi tietenkin. Nyt jäi muistokuviini, että laulettiin kaksi Ruotsin kansallislaulua peräkkäin.

Ehdotan, että ensi vuonna Suomessa lauletaan Ruotsin kansallislaulun ensimmäinen säkeistö ruotsiksi ja jälkimmäinen säkeistö suomeksi. Sanathan löytyvät täältä. Sen jälkeen sitten esitetään Suomen kansallislaulu ja kokonaan suomeksi.

Tiedän kyllä, että Maamme-runossa on 11 säkeistöä, mutta siitä lauletaan vain ensimmäinen ja viimeinen säkeistö. Tilaisuuksissa, missä oletetaan olevan suomenruotsalaisia vähemmistönä (kuten useimmissa valtiollisissa tilaisuuksissa), lauletaan ensimmäinen säkeistö ensin suomeksi, sitten ruotsiksi, ja viimeinen säkeistö suomeksi.

Kyllä nyt juilii tuommoinen. Katsotaan ensin miesten 1500 metrin juoksu ja tuomaripeli ja mietitään liikekannallepanoa vasta sen jälkeen.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No ei mennyt suomalaisilta putkeen aika-ajo. Räikkönen 11:s ja ei asiaa Q3:seen. Ilmeisesti ruuhkaan jäi viimeisellä kierroksella, samoin kuin viimeiset neljä paalupaikkaa ottanut Hamilton, joka jäi sijalle 12. Sen jälkeen Grosjean, Sutil, Maldonado ja di Resta.

E: Sutil tulee varmaankin saamaan rangaistuksen Hamiltonin estelystä.

E2: Vettel paalulle, Webber toinen, superyllättäjä Hülkenberg kolmas. Ferrarit sekoili ja Massan Alonson edellä, sijat 4. ja 5. Rosberg kuudes, tuleva Red Bull-kuski Ricciardo 7:s, Perez pesee tallitoverinsa Buttonin, sijat 8. ja 9. Kymmenes oli Vergne, joka meni rajusti pitkästi nopealla kierroksellaan.
 
Viimeksi muokattu:

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Ohhoh! Elämme vuotta 2013 ja maaottelua on käyty noin 500 vuoden ajan, nyt vasta saadaan ruutuun pistetilanne joka elää suht reaaliajassa. Olen useana vuonna tuota miettinyt ja aikoinaan pistin jopa YLElle viestiä aiheesta, että ei liene teknisesti mikään mahdottomuus toteuttaa.

Edit. Tärkeääkin tärkeämpi huomio, mutta löytyiskö Suomen naisille vielä tummempia trikoita kilpailuasuiksi? Ruotsalaiset vetää Ruotsin värisillä sinisillä, mutta huonosta itsetunnosta ilmeisesti kärsivät suomalaiset vaatii varustetoimittajalta lähes mustat. Hienoja urheilusuorituksia, maaottelujännitystä, silmänruokaa. Pyhästä kolminaisuudesta ovat tappaneet yhden tärkeän osa-alueen, ainakin osittain.
 

Ralph

Jäsen
Niko Hulkenberg ja Sauber ajeli sitten kolmossijalle. On Sauber taas kova, kuten viime vuonna.
 

Outsider

Jäsen
Olipas hurja veto Hulkilta ajaa Sauberilla kolmanteen ruutuun! Lotus taisi vaan olla sen verran hidas, ettei voi syyttää edes ruuhkaa. Poikkeuksellinen rata, mutta eihän tää silti hyvältä näytä.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Minä laitoin jo karjalanpiirakat uuniin.
Minä viheltelen tätäkin kirjoittaessani Jaakko Kolmosen ammoista Ajankohtaisen kakkosen ruokaosion tunnusmelodiaa. Jotenkin siitä tulee sellainen fennomaanisempi olo tuon äskeisen sveduilun jälkeen ja tuntee olevansa eheytyneempi äskeisen häpäisyn jälkeen.

Minä lähetin Mikko Hannulan selostamisesta Moskovan MM-kisojen aikaan palautetta Ylen urheiluosastolle ja silti se Hannula taas selostaa. Ei ole kansalaista uskottu, ei. Minun rahoillani Hannula siellä selostaa. Ja sinun. Ikään kuin menisi aamuyöstä grillijonoon ja sanoisi jollekin humalaiselle körmyniskalle, että otapa tuosta 150 euroa ja pätki minua turpiin.

Tahalleen pilaavat kaiken. Ihan kun joku yleisurheilun stephenelop yrittäisi saada tuon maaottelun lopetettua.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Minun rahoillani Hannula siellä selostaa.

"Tulee sinne hiekkalaatikon vasempaan laitaan"

Tärkeää, yksityiskohtaista informaatiota Mikko meille katsojille tarjoaa. Mikko on liekeissä. Jään odottamaan seuraavaa juoksulajia jos vaikka Mikolta kuultaisiin...

"Siellä ne juoksee rataa eteenpäin"
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
9800 metriä ja loppumatka paareilla, ei pisteitä. Harmitti kaverin puolesta vaikka ruotsalainen olikin.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Koripallon EM-kisoissa Ruotsi on ehkä hieman avittamassa Suomen jatkoonpääsyä. Länsinaapurit johtavat Venäjää 9 pisteen turvin, kun viimeinen neljännes on juuri alkanut. Virheitä on otettu urakalla molemmin puolin. Kaksi venäläistä ja yksi ruotsalainen kituuttelevat neljällä virheellä.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Niki Juusela on oppinut uuden sanan, "indikoimassa".

Alkaa selostuksesta tulemaan mieleen jo Antsa ja "kuuluisa".
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
9800 metriä ja loppumatka paareilla, ei pisteitä. Harmitti kaverin puolesta vaikka ruotsalainen olikin.
"Hulluko nää oot?!" Noin sanoi eräs rantojen mies minulle noin vuonna 1991.

Irtisanoudun ruotsalaista kohtaan tuntemasta harmituksesta. Aikoinaan Petri Kykyri hoiperteli hämärän rajamailla, kun kymppiä maaottelussa juoksi. Sen ehkä moni muistaa.

Suomalainen mies juoksi tässä maaottelussa äsken 400 metriä ajassa 49,86. En minä yleensä valita tulostasosta, jokainen tekee parhaansa, mutta hei, joku roti! Voitto Hellstén juoksi Melbournen olympiakisoissa 57 vuotta sitten 400 m ajassa 46,20 siis yli 3,5 sekuntia vauhdikkaammin, hiilimurskaradalla. Jos jokaisella edes alle 49 sekunnin menisi. Jooko.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Maaottelu

Paras ruotsalaismies näemmä hyppäsi korkeutta 213 cm. Uskomatonta! Korkeushyppy on ollut ruotsalaisille perinteisesti hyvä laji, Sjöberg hyppäsi aikoinaan 242 cm. Minulla on tallessa Soulin olympialaisten Iltalehden olympiaerikoisnumero ja siinä lukee kannessa: "Patrik Sjöberg - nautin olla playboy". Se jätkä olisi hypännyt mulkullaankin tuon 213 cm.

On minulla tallessa Iltalehden Barcelonan olympiaerikoisliitekin. Saattoi se olla sekin lehti, jossa Sjöberg kertoi tuon juttunsa. Itse aikoinaan ostin kyseiset lehdet, joten minun ne ovat. Tuo talle sijaitsee lapsuuskodissani, en nyt pysty asiaa tarkistamaan, että kummassa olympiaerikoisnumerossa se oli.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös