Kokemuksia
Viestin lähetti Daespoo
Täytyy kyllä myöntää että romanit eivät saa mitään sympatiaa/arvostusta meikäläisen silmissä, sen verran epärehellistä sakkia tuntuvat olevan.
Voisinpa melkein sanoa, että olen samaa mieltä:
Oma mielipiteeni muodostuu seurattuani heidän ''vierailujaan'' firmassamme kahdenkymmenen vuoden ajan. Joka ikinen kerta (okei, ei ihan aina) sama kaava: hajaannutaan, yksi kiinnittää huomion toisaalle, naiset tunkee kamaa hameeseen. Hyvin usein jäivät kiinni ja HUUSIVAT päin naamaa, kun soitimme poliisit paikalle. Usein vielä oli tilattava naispoliisi, koska miespoliisi ei saane käydä naisten hameita tsekkaamaan. Sitten kun löydökset kaivettiin hameen alta esiin, aina sama stoori: Valto huutaa rouvalleen: SELMAAAA, KUI SIE OTIT MAKSAMATTAAAA...
Kerran kävi niin, että naisromani yritti förata painavaa villamattoa. Seurailimme typyä pitkään, eikä hän tohtinut lähteä ulos, eikä viedä 'ostostaan' takaisin, kun kerran seurasimme. Nuori tyttöressu PÖKRÄSI kantamuksineen ja me sitten nyrkkeilytreenarin elkein pyyhkeellä elvytimme... (nauroimmeko?)
Kerran tuli 4 henkeä kymmenen minuttia ennen sulkemista ja pöllivät kassalippaan kassaneidin nenän edestä. No, meni vain 70 tmk. Tosin vakuutus korvasi menetyksemme, sillä kassa oli juuri laskettu ja koska juoksin perään (olipa järkevää, mutta vitutti kuin pientä oravaa). Yht'äkkiä heidän pakoauto lähtikin yllättäen peruuttamaan minua kohti, jolloin vakuutusyhtiön mukaan terveyttäni uhattiin ja korvaus tuli sen perusteella. Kummallinen nyanssi.
Todettakoon myös mahdollisille jeesustelijoille, että minulla oli aikanaan vuosikaudet töissä eräs mustalaismies, joka teki työnsä moitteetta ja oli muutenkin asiaheppu. Tosin paljon ennen näitä snutauskeikkoja.
Enkä haluaisi yleistää! Mutta ymmärrettävästi on vaikeuksia olla tekemättä niin?;)