Must on tullu urheiluhullu - vai onko sittenkään?

• 9 110
  • 51

Fordél

Jäsen
Urheiluhulluudessa on vähän se ongelma, että tuleeko sitten lopulta katsottua mitään kunnolla. Vähän kuin muka monikieliset lapset, mitään ei osata kunnolla.

Itse pidän muutamia lajeja hallussa ja enempää ei mahtuisikaan. Taustamölynä lähes mikä tahansa urheilu tietenkin kelpaa. Tai ihan mikä tahansa, hieno laji tämä urheilu.

Monipuolisessa urheiluhulluudessa on monesti se hyvä puoli, että oppii arvostamaan eri lajeja eikä vain hehkuta sitä yhtä oikeaa lajia. Itse kavahdan niitä, jotka julistavat yhden lajin hienoutta ja mollaavat muita lajeja. Ihan kuin olisi olemassa jokin maailman paras laji ja kaikki muut on skeidaa. Toki voi olla omasta henkilökohtaisesta vinkkelistä, mutta siihen se jääkin ja samalla pitäisi jäädä myös julistusten sekä erilaisten johtopäätösten tekemisen.

Monesti törmääkin ihmeellisiin johtopäätöksiin kun toisen lajin asiantuntija alkaa heitellä johtopäätöksiä toisesta lajista. Heti käy ilmi, että asiantuntijuus ei tässä tapauksessa riitä molempiin lajeihin. Viimeksi törmäsin tällaiseen kun juoksun asiantuntija kertoi näkemyksiään jääkiekosta väkivaltaisena lajina.

Itse koitan pitää lätkää ykköslajina, johon pyrin tutustumaan hyvin monelta eri kantilta. Siihen päälle seuraan kuitenkin niin tarkasti kuin pystyn monia muitakin lajeja kuten futista, tennistä, golfia, yleisurheilua, koripalloa jne. Aikailla monipuolinen setti, mutta kieltämättä esim. jalkapallossa tai tenniksessä ei pääse läheskään yhtä syvälle kuin lätkässä, jossa on koko ajan hollilla siitä mitä tapahtuu. Mutta kun urheilu on vain harrastus eikä työ (ja ehkä hyvä niin), on tähän taivuttava.

Monipuolinen urheiluhulluus näkyy myös siinä, että oon kyllä hyvin avoin kokeilemaan ja harrastamaan eri lajeja. Lajikirjo on muuttunut vuosien varrella ja nyt oon siirtynyt kestävyyslajeihin. Juoksu on ykköslaji ja siihen päälle tekisi mieli ottaa myös uinti sekä pyöräily. Niissä oon kuitenkin vasta aloittelija. Näiden lajien päälle tulee harrastettua golfia ja tennistä sen verran kun aikaa ja pelikavereita riittää. Ja jos paikat kestää niin koitan viikottain käydä myös kerran pelaamassa sählyä ja tietty kuntosalia kaikkia lajeja tukevana juttuna.

Jos työt ja muut jutut (kuten raha) ei häiritsisi liikkumista, voisi pelailla muitakin lajeja kuten sulkapalloa, höntsätä lätkää ja fudista, keilata jne. Hitosti on mielenkiintosia lajeja, joissa jokaisessa on oma mielenkiintoinen pointtinsa. Siksi niitä on syytä myös arvostaa.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
keilata jne. Hitosti on mielenkiintosia lajeja, joissa jokaisessa on oma mielenkiintoinen pointtinsa. Siksi niitä on syytä myös arvostaa.

Tähän joutuu nyt tarttumaan. Tunnen yhden keilailuasiantuntijan mikä itsekin pärjää erittäin hyvin.

Keilausteoriat ovat todella mielenkiintoista kuunneltavaa tämmöiselle mukainsinöörille mikä ei niin työstään välitä. Siinä on niin paljon asioita.

Tuskin tässä tarvitsee keilausta sen enempää alkaa mainostaa, mutta se on kaikkea muuta kuin mitä me luulemme niissä viinanhuuruisissa pikkujouluissa.

Eli pointti on se, että kaikki lajit ovat mielenkiintoisia, aivan kaikki. Pitää vain kuulla niiltä pelaajilta miten se todella menee.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy