Mainos

Musiikit ja muu rekvisiitta

  • 268 057
  • 858

Poro24

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Pakko nostaa ketju esiin, kun Jatkoajan etusivulta pomppasi silmille kuva Boston Bruinsin pelipaidoista. Pitkälti samaa kaavaa noudattavat kun meidän paidat, mutta muutamia ratkaisevia eroavaisuuksia löytyy jotka saavat Bruinsin paidat näyttämään paljon tyylikkäämmiltä.

Jokohan me ensi kaudella hylättäisiin maailman typerin idea, eli mustat numerot mustassa pelipaidassa? Jos tuosta Bruinsin paidasta ottaisi vähän mallia, niin meidän musta pelipaita olisi helposti kenties koko liigan tyylikkäin.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
No noista Bostonin paidoista tekee tyylikkään jo ihan se seikka, että ei ole mainoksia. Niitä valitettavasti ei voida meillä jättää pois.

Omalla kohdalla ainoa toivomus on se, että keltaiset paidat on seuraavalla kaudella ne kotipaidat. Kyllä nuo mustat on jo nähty ja se niiden "taikavoima" on kulunut juttu.
 

Nötkötti

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Keltaista väriä halutaan ilmeisesti kotipaitoihin joka tuskin on tällä kaudella mahdollista mutta mites olisi jos joku lauantai-matsi kerätään adressi mustien kotipaitojen muuttamisesta keltaiseksi kaudella 13-14?

Sopiva allekirjoitus määrä olisi vaikka budjetoidun katsojakeskiarvon mukaan 3500.

Tämän jälkeen allekirjoitukset toimitetaan Toimistolle joten ei ainakaan jää yleisestä mielipiteestä kiinni ensikauden kotipaitojen väri.

Oisko ideaa tämmösessä?
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Tämän jälkeen allekirjoitukset toimitetaan Toimistolle joten ei ainakaan jää yleisestä mielipiteestä kiinni ensikauden kotipaitojen väri.

Oisko ideaa tämmösessä?

Taitaa nuo ilman addressiakin vaihtaa väriään keltaiseksi...
 

Paviaaniuros

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kyllä nuo mustat on jo nähty ja se niiden "taikavoima" on kulunut juttu.

Tämä tuskin tulee yllätyksenä yhteisölle, mutta kyllä siellä on aika paljon painavampiakin syitä taustalla, jonka vuoksi mustilla paidoilla edelleen kotihallissa pelataan. Kukin miettiköön tahollaan, että mikäs se tätä maailmaa pyörittikään.. Ja naisen jalkoväli ei sitten kelpaa vastaukseksi. :)
 

Nötkötti

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tämä tuskin tulee yllätyksenä yhteisölle, mutta kyllä siellä on aika paljon painavampiakin syitä taustalla, jonka vuoksi mustilla paidoilla edelleen kotihallissa pelataan. Kukin miettiköön tahollaan, että mikäs se tätä maailmaa pyörittikään.. Ja naisen jalkoväli ei sitten kelpaa vastaukseksi. :)

Mikä tekee keltaisesta paidasta kalliimman kuin mustasta?

Tämä siis sillä oletuksella että, raha on se mikä maailmaa pyörittää.
 
Viimeksi muokattu:

ahal

Jäsen
Pitkästä aikaa Kisapuistossa live-kiekkoa TPS-matsissa. Yleisöä mukavasti rapiat 4 000. Willimiehet vauhdissa tiistai-illassa ja pelissä kovat panokset. Ainakin kotijoukkueella, mikä kipsasi selvästi ennestäänkin jäykähköä menoa, ja lopussa meinasi käydä kylmät. Rimaa hipoen selvittiin kunnialla.

Ottelutapahtumasta jäi kuitenkin hieman ristiriitainen markkinameininki mieleen. Suvantopaikkoja ei juuri älämölön keskellä ollut, ja potentiaalisiin sellaisiin oli tungettu sitten mainosta tyyliin: Kenttää puhdistivat Salla ja Tiina sieltä ja sieltä... ja tämä toistui joka hemmetin mainoskatkon aikana. Alkoi ottaa jo toisessa erässä kupoliin. Missään muualla en ole vastaavaa tavannut. En edes mestiksessä.

Jäällä luisteli lisäksi nuorempi (?) neitonen jonkun putiikin mainoslippua heilutellen. "Ampiaisneitokaisen" rooli jäi myös hämäräksi. Ja huippuna oli tämä jättimäinen luisteleva "autonpesumoppi", joka viskeli jotain katsomoon. Kaverini ja oma myötähäpeäni oli suuri. Ei tällaiset urpoilut kuulu ammattilaiskentille. Johonkin laskiaisriehaan tms. paremminkin. Mielestäni vakavasti otettavien ammattilaisurheilijoiden kuuluu saada esiintyä arvoisissaan puitteissa. Markkinatempaukset ovat asia erikseen, mutta jokaisen matsin ei kuulu olla helppoheikkikamaa.

No kyseessä on vain yhden ottelun havainnot, joten jos tilanne oli jotenkin poikkeava normaalista, niin sorry. Mutta muussa tapauksessa miettisin konseptia uudelleen viimeistään ensi kaudeksi.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Mielestäni vakavasti otettavien ammattilaisurheilijoiden kuuluu saada esiintyä arvoisissaan puitteissa. Markkinatempaukset ovat asia erikseen, mutta jokaisen matsin ei kuulu olla helppoheikkikamaa.
Sinäkö se pistät SaiPan kassaan saman summan, mikä näiden "markkinatempausten" myötä sieltä katoaa?
 

53300

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Sinäkö se pistät SaiPan kassaan saman summan, mikä näiden "markkinatempausten" myötä sieltä katoaa?

Kyllä kait sitä Murmeli saa ihmiset kritiikkiä ja mielipiteitään sanoa? Vaikka se tulisikin hivenen kärkevään tyyliin.

Onhan se hyvä, että SaiPa tajuaa ottaa rahat pois sieltä mistä ne on otettavissa, mutta kyllä mielestäni noita voisi suunnitella hivenen tuohon aiemmin mainittuun ammattimaisempaan suuntaan. Toki jos tämä on se paras mitä on saatavilla niin siihenhän se pitää tyytyä. Tuosta oranssista "autonpesumopista" olen kyllä ahalin kanssa täysin samaa mieltä. Ensimmäisen kerran kun sen näin niin myötähäpeä oli melkoinen, nykyisin vieläkin kun esimerkiksi pubissa peliä katsoo ja tuo ilmestyy kuviin niin kyllä hivenen nolottaa siinä muita joukkueita kannattavien kavereiden keskellä istua. Mutta edelleen: mikäli tuo on parasta mitä on sponsoreilta tarjolla niin se on otettava.

Mainostaa saa, voi ja pitää mutta senkin voi tehdä niin monella tavalla. Vertailuksi voisi tähän heittää nuo EriKeeperin mainokset.

Ja osaisiko joku kertoa mikä ihme se "ampiainen" on?
 

Haske

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Harjahemmosta samaa mieltä ylläolevien kirjottajien kanssa.

Ja osaisiko joku kertoa mikä ihme se "ampiainen" on?

Tätä samaa olen ihmetellyt itsekin. Eilen kun katselin maalikosteen Nelosen sivuilta, niin siinä tuo ampiainen näkyy ja siihenhän on näköjään liimattu pieniä Erikeeperin tarroja, joten olisikohan joku sponsorihomma sitten. Joka tapauksessa melko tökerösti toteutettu kuvio ja ei oikein toimi.

Tässä vielä linkki eiliseen koosteeseen (nelonenpro.fi) mikäli joku haluaa vilkaista. "Ampiainen" kohdasta 0:20 eteenpäin.
 

ahal

Jäsen
Sinäkö se pistät SaiPan kassaan saman summan, mikä näiden "markkinatempausten" myötä sieltä katoaa?
Voisin laittaa, jos pätäkkää olisi enempi. Mutta tavistuloilla ei pysty. Kyse ei ole siitä, etteikö mainontaa voi ja pidäkin tehdä, mutta siinäkin voi miettiä, mikä sopii mihinkin tilanteeseen. "Halvin ja helpoin" ei ole aina se paras. Ottelutapahtuman draaman kaarta ei välttämättä saada aikaan jatkuvalla älämölöllä ja joka väliin tungettavalla mainostamisella. Pitää olla suvantokohtiakin. Katsojankin pitää saada välillä huilata ja lepuuttaa korvia ja silmiä.

Pelin itsensä pitäisi luoda oma kliimaksinsa, ja usein näin käykin. Ehkä tiedotemekkalaan tottuu, jos hallilla käy aktiivisesti, mutta satunnaisella kävijällä pistää korvaan, kun muualla ei ole vastaavaa kokenut. No monilla muilla paikkakunnilla on omat maneerinsa.

Lopulta ei ole isoista asioista kyse, vaan lähinnä yksityiskohtien viilaamisesta ja hiomisesta. Eikä aina isoista rahoistakaan. Suurimmat sponsorit hoitavat tukensa muulla tavoin kuin kaiuttimien kautta tai myyntipöydän takaa. No ok, heti tulee mieleen yks poikkeus: Vantaan Energiaaa... sitä saa kuulla matsin aikana liian kanssa Valtti Areenalla :)
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Kyllä kait sitä Murmeli saa ihmiset kritiikkiä ja mielipiteitään sanoa? Vaikka se tulisikin hivenen kärkevään tyyliin.
Ei kai tässä ole kukaan mielipiteiden esittämistä estämässä? Itsekin tein sen ja takuuvarmasti kärkevään sävyyn.

Onhan se hyvä, että SaiPa tajuaa ottaa rahat pois sieltä mistä ne on otettavissa, mutta kyllä mielestäni noita voisi suunnitella hivenen tuohon aiemmin mainittuun ammattimaisempaan suuntaan. Toki jos tämä on se paras mitä on saatavilla niin siihenhän se pitää tyytyä.
En ole markkinoinnin ammattilainen, joten en osaa arvioida kovin tarkkaan tilannetta mutta luulisin, että SaiPan toimistolla ei ihan herkästi sanota ei kiitos, kun joku haluaa kärrätä rahaa ovista sisään. Ennemmin olen tyytyväinen, että seura kiinnostaa markkinointimielessä ja varmasti myös mainonnan kritisoijatkin.

Kyllä itsekin tykkäisin, jos pelkästään supercoolia mainontaa Kisapuistossa nähtäisiin mutta tuskin Suomessa on yhtään seuraa, joka pystyy potkimaan "huonoimmat" mainostajansa ovesta ulos.

Tuosta oranssista "autonpesumopista" olen kyllä ahalin kanssa täysin samaa mieltä. Ensimmäisen kerran kun sen näin niin myötähäpeä oli melkoinen, nykyisin vieläkin kun esimerkiksi pubissa peliä katsoo ja tuo ilmestyy kuviin niin kyllä hivenen nolottaa siinä muita joukkueita kannattavien kavereiden keskellä istua.
Pitäisi tietää mikä on kyseisestä brändäyksestä SaiPan tilille kilahtava rahamäärä, jotta voisi arvioida häpeän määrää. Mäkin katsoin ensimmäisellä kerralla kyseistä eliötä kummastellen mutta markkinavoimat jylläävät ja sen mukaan eletään. Ja edelleen, kyllä saa kritisoida.

Mainostaa saa, voi ja pitää mutta senkin voi tehdä niin monella tavalla. Vertailuksi voisi tähän heittää nuo EriKeeperin mainokset.
Eikö tässä kannattaisi ennemminkin lähettää palautetta PesuParkille? Tuskin SaiPa on heidän moppiaan ideoinut. PesuParkkihan se tässä on, joka on jotain noloa keksinyt, jos kyseistä maskottia nolona pitää.

Ja osaisiko joku kertoa mikä ihme se "ampiainen" on?
Tämän itsekin haluaisin tietää. Ei ole tullut tätä edes huomioitua kovin usein, kun pelin alussa on yleensä niin paljon muuta mielessä.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Ottelutapahtuman draaman kaarta ei välttämättä saada aikaan jatkuvalla älämölöllä ja joka väliin tungettavalla mainostamisella. Pitää olla suvantokohtiakin. Katsojankin pitää saada välillä huilata ja lepuuttaa korvia ja silmiä.
Tätä draaman kaarta olen kyllä miettinyt itse aika paljonkin. On ollut jopa ajatuksia, jotka eivät toteutuskelpoisia ole olleet ainakaan pättäjien mielestä ja ainakaan vielä toistaiseksi. Se tosiaankin harmittaa, että mainoksia on käytännössä pakko ajaa niin paljon. Ilman mainontaa ei välttämättä olisi pelejä, joihin draaman kaarta rakentaa. Tai no, pitäisikö ryhtyä ehdottamaan ottelutapahtuman kehitystä RB:lle.. Siellä voisi olla riittävästi tyhjää aikaa matseissa.

Pelin itsensä pitäisi luoda oma kliimaksinsa, ja usein näin käykin. Ehkä tiedotemekkalaan tottuu, jos hallilla käy aktiivisesti, mutta satunnaisella kävijällä pistää korvaan, kun muualla ei ole vastaavaa kokenut. No monilla muilla paikkakunnilla on omat maneerinsa.
Aika paljon on tullut kierreltyä liigahalleja ja yllättävän samanlaista se on rikkaammillakin seuroilla. Esim. HIFK:n hallissa pyörii jonkun parkettifirman mainos lähemmäs kaksi tuhatta kertaa tapahtuman aikana. Jännää, ettei ole jäänyt mieleen mikä firma se on.

Lopulta ei ole isoista asioista kyse, vaan lähinnä yksityiskohtien viilaamisesta ja hiomisesta. Eikä aina isoista rahoistakaan.
Tässä on yksi ongelma näitä asioita arvioidessa. Ei tiedetä summia, joten ei voida kuin arvailla onko vähän pölhömpi mainonta arvoltaan riittävää.

Pitää myös muistaa, että me coolista menosta pitävät emme välttämättä ole vaikkapa PesuParkin mainonnan kohderyhmää. Perheelliset ovat näihin öllimölliäisiin tottuneet lapsiensa kautta ja heihin (ja varsinkin heidän lapsiinsa) tuo mainonta voi hyvinkin vedota. Voin vain kuvitella kuinka hauskannäköinen tämä moppi skideistä on.

Suurimmat sponsorit hoitavat tukensa muulla tavoin kuin kaiuttimien kautta tai myyntipöydän takaa. No ok, heti tulee mieleen yks poikkeus: Vantaan Energiaaa... sitä saa kuulla matsin aikana liian kanssa Valtti Areenalla :)
Eiköhän jäässä ja pelipaidoissa rahallisesti arvokkaimmat mainokset tosiaan nähdä. Mutta voisin yrittää urkkia (joskin tuskin kerrotaan mitään kovin tarkkaa) millainen on taloudellinen merkitys esim. äänimainonnalla / skriinimainonnalla vrt kaikkeen muuhun. Sen jälkeen voidaan arvioida kannattaisiko uhrata enemmän äänimaailman aikaa ottelutapahtuman fiiliksen rakentamiselle vai ollaanko tässä täydellisessä pakkoraossa.

Mutta kunhan mä voitan eurolotossa vai mikä se oli... Loppuu tyhmät mainokset.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
No ok, heti tulee mieleen yks poikkeus: Vantaan Energiaaa... sitä saa kuulla matsin aikana liian kanssa Valtti Areenalla :)

En tiedä miten eksyin tähän ketjuun, mutta pakko kommentoida tätä kohtaa. Vantaan Energia tulee neljä kertaa pelin aikana. Ennen alkuspiikkiä ja kerran per erä. Onko se nyt niin liian kanssa? ; )
 

Logan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Filip Kadera & Jan Lukas
Eihän tota mainontaa jaksais kuunnella/katsella, mutta ainaki ite oon vuosien saatossa siihen tottunut ja en kiinnitä siihen mitään huomiota niin ei häiritse. Ainoo mikä häiritsee on se, että skriini on valjastettu oikeestaan pelkkään mainontaan mikä vituttaa pelien aikana suunnattomasti. Näkeehän ne parhaat palat myöhemmin netistä, mutta pelin aikana ois hauska nähdä myös. Toisaalta skriini on niin pienikin, että samapa tuo ku huonosti näkyy joka tapauksessa ainakin päätyyn.

Musiikkipuolella vois jotain biisejä vaihdella mitä on soitettu jo aivan liian kauan, mutta muuten ei valittamista. Mainoksien hinnoista on joskus pari vuotta sitte ollu viimeeks puhetta mutta en nyt kyllä tähän hätään muista paljo mikäkin mainos suunnilleen maksaa. SaiPalla on kyllä se tilanne, että ei hirveesti ole varaa itse valikoida.
 

ahal

Jäsen
Kiitos Murmeli. Arvaan, että olet monien muiden lailla asiaa miettinyt kantilta jos toiseltakin. Aina ei ole helppoa löytää parasta ratkaisua, joka miellyttäisi kaikkia. Taitaa olla liki mahdotonta, kun yleisöön mahtuu kaikenlaisia ihmisiä.

Varmaan itsekin tottuisin Kisapuiston menoon aika pian, mutta kun asiaa katsoo "kauempaa", näkee monet käytännöt eri tavalla. Ja kun ei aina ymmärrä, miksi joku tehdään noin tai näin, herää kysymyksiä. Varmaan kaikelle löytyy oma selityksensä, mutta jos idea ei heti välity katsojalle, silloin voi kysyä, onko toteutus onnistunut?

SaiPassa on moni asia parasta a-ryhmää ja hyvin hoidettu, mutta aina löytynee jotain parantamisen varaa. Eilisestä pisti silmään nuo muutama kummallisuus. Toki moni muu voi pitää niitä ok-juttuina ja that's it.
 

ahal

Jäsen
En tiedä miten eksyin tähän ketjuun, mutta pakko kommentoida tätä kohtaa. Vantaan Energia tulee neljä kertaa pelin aikana. Ennen alkuspiikkiä ja kerran per erä. Onko se nyt niin liian kanssa? ; )
Ok, olet oikeassa tämän päivän suhteen, en enää kiinnitä asiaan suurta huomiota :) Mutta joskus takavuosina frekvenssi oli suurempi ja silloin tällöin asia ärsytti selvästi. Nykyään jokainen vantaalainen lohiyleisöstä tietää pääsponsorin nimen, joten liikaa toistoa ei tarvita.
 

koutsiman

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Hokki, Man Utd
Harjahemmosta samaa mieltä ylläolevien kirjottajien kanssa.

Tätä samaa olen ihmetellyt itsekin. Eilen kun katselin maalikosteen Nelosen sivuilta, niin siinä tuo ampiainen näkyy ja siihenhän on näköjään liimattu pieniä Erikeeperin tarroja, joten olisikohan joku sponsorihomma sitten. Joka tapauksessa melko tökerösti toteutettu kuvio ja ei oikein toimi.

Ensin luulin, että toi ns. ampiainen olisi Lääkärikeskus Mehiläisen(?) maskotti, mutta jos kerran siinä on noita Erikeeperin tarroja niin ei se varmaan sitten ole. Vai kättävätkö ko. firman lääkärit erikeeperiä paikkailuun?? :D

Ei muuten Toivoselle kelpaa ampiaisen tuoma vesipullo vaan heittää sen takaisin vaihtoaitiota kohti. Ei varmaan kaipaa kolmatta pulloa kehiin. Ainakin toka erässä oli maalinkatolla 2 eri pulloa. :)
 

ahal

Jäsen
Ensin luulin, että toi ns. ampiainen olisi Lääkärikeskus Mehiläisen(?) maskotti, mutta jos kerran siinä on noita Erikeeperin tarroja niin ei se varmaan sitten ole. Vai kättävätkö ko. firman lääkärit erikeeperiä paikkailuun?? :D

Ei muuten Toivoselle kelpaa ampiaisen tuoma vesipullo vaan heittää sen takaisin vaihtoaitiota kohti. Ei varmaan kaipaa kolmatta pulloa kehiin. Ainakin toka erässä oli maalinkatolla 2 eri pulloa. :)
Satuin istumaan päädyssä eli D-katsomossa, ihan Toivosen takana, ja kiinnitin huomion samaan asiaan. Kaksi pulloa riittää. Mitä lie ollut "ampiaistytön" pullossa :) Sellainen asia vielä tuli mieleen, että mitenköhän paljon nuo "ylimääräiset jäällä pörrääjät" haittaavat pelaajien keskittymistä itse matsiin? Erien aikanahan siellä ei pitäisi olla juuri muita kuin tuomarit ja pelaajat. Veskarien lumenkolaajat tosin ovat jo käytössä laajasti, joten siihen lienee totuttu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös