Mainos

Musiikista yleisesti

  • 178 804
  • 1 242

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Loud N' Live Promotionsia haettiin taas konkurssiin, tällä kertaa työeläkeyhtiö Varman toimesta. Kalle Keskisen mukaan maksukyvyttömyyteen johtanut lasku oli mennyt talouspäällikön roskapostiin. Aina vaan paremmiksi menee selitykset. On se vaan ihme koijari.

Keskisellähän meno on ollut tuollaista aina. Muistan kun kaveriin työn puolesta joskus aiemmin enemmänkin törmäilin, niin ainahan se oli tuota samaa meininkiä. Jotenkin Keskinen on vain noista aina selvinnyt, ja kai sitäkin voi taitona pitää. Ja se on toki sanottava, että sosiaalisesti hän on taitava. Aina on kaikenlaista, mutta kaveri siitä selviää.

Maailman merkittävin Rock Yhtye. Kiitos 5.6.2010. I was there.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Loud N' Live Promotions hakeutuu yrityssaneeraukseen, tämä uutinen tuskin yllätti ketään. Suurimpina velkojina hakemuksessa ovat Kalle Keskinen itse sekä hänen lähipiirinsä.

 
Viimeksi muokattu:

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk

Pasila siis osoitteena tarkemmin Veturimiehentie.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings

Pasila siis osoitteena tarkemmin Veturimiehentie.
Veturimiehentie 7 näyttäisi olevan Haaga-Helian Pasilan kampuksella. Vähän jännä jos sinne yhtäkkiä tuleekin keikkapaikka, mutta veikkaan, että siinä on jokin virhe osoitteessa.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Veturimiehentie 7 näyttäisi olevan Haaga-Helian Pasilan kampuksella. Vähän jännä jos sinne yhtäkkiä tuleekin keikkapaikka, mutta veikkaan, että siinä on jokin virhe osoitteessa.
Tuon nappasin heidän kotisvuiltaan, mutta en tosiaan tiedä. :) Voihan se olla, että tällä hetkellä heidän toimistonsa sijaitsee tuolla tms. Elämme jännityksessä. Venue Managerin ja tuottajan nimien googlaus vei molemmat Messukeskukseen.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuon nappasin heidän kotisvuiltaan, mutta en tosiaan tiedä. :) Voihan se olla, että tällä hetkellä heidän toimistonsa sijaitsee tuolla tms. Elämme jännityksessä. Venue Managerin ja tuottajan nimien googlaus vei molemmat Messukeskukseen.
Voisikohan tuossa olla kyse vain jostain Black Box/Nordis-tyyppisestä Messukeskuksen Amfi-salin "uudelleenbrändäyksestä". Tuollaisella aikataululla ei varmaan uutta rakennusta rakenneta ja liekö Pasilassa muita tiloja, joihin mahtuu tuollaista populaa?

Helian vanha (silloin ainoa) rakennus oli jo vuosituhannen vaihteessa, kun siellä opiskelin, vähän kulahtaneen olonen, joten ei ihme jos siitä haluaisivat eroon, mutta vaikea uskoa, että sinne saisi tuollaista keikkapaikkaa rakennettua.

Alkuvuodesta First Aid Kitin konsertti pidettiin tuolla Amfi-salissa ja se toimi sinänsä hyvin, mutta narikka oli täysi kaaos ja vähän hankalasti sinne salin puolelle sai kävellä kilometrin rakennuksen sisällä kaiken maailman ravintoloiden ja kioskien läpi. Uusi sisäänkäynti ehkä jostain tuolta Veturimiehenkadun puolelta?
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Voisikohan tuossa olla kyse vain jostain Black Box/Nordis-tyyppisestä Messukeskuksen Amfi-salin "uudelleenbrändäyksestä". Tuollaisella aikataululla ei varmaan uutta rakennusta rakenneta ja liekö Pasilassa muita tiloja, joihin mahtuu tuollaista populaa?

Helian vanha (silloin ainoa) rakennus oli jo vuosituhannen vaihteessa, kun siellä opiskelin, vähän kulahtaneen olonen, joten ei ihme jos siitä haluaisivat eroon, mutta vaikea uskoa, että sinne saisi tuollaista keikkapaikkaa rakennettua.

Alkuvuodesta First Aid Kitin konsertti pidettiin tuolla Amfi-salissa ja se toimi sinänsä hyvin, mutta narikka oli täysi kaaos ja vähän hankalasti sinne salin puolelle sai kävellä kilometrin rakennuksen sisällä kaiken maailman ravintoloiden ja kioskien läpi. Uusi sisäänkäynti ehkä jostain tuolta Veturimiehenkadun puolelta?

Tässä tarkempaa tietoa.

 

Liitteet

  • IMG_3458.jpeg
    IMG_3458.jpeg
    344 KB · kertaa luettu: 102
  • IMG_3457.jpeg
    IMG_3457.jpeg
    500,4 KB · kertaa luettu: 87

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö

Huppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
JVG-ketjussa oli puhetta Brunilasta ja satuin kuuntelemaan hänen haastattelunsa Teoston säv.san.sov-podcastista (suositus kyseiselle podcastille - hyvä kattaus erilaisia biisintekijöitä ja artisteja). Kuunnellessani haastattelua tuli kyllä "kylmä" kuva tosta musabisneksestä (siinä ei mitään uutta), mutta myös luovasta työstä.

Lähtökohtana se, että mainstream biisejä tehdään sen mukaan, että saadaan ne mahdollisimman hyvin läpi nykykuuntelijoille, jotka jaksavat kuunnella spotifyssa 8sekuntia alkua ennenkuin vaihtavat seuraavaan biisiin. Tarkoittaa, että ei pitkiä introja, turhaa hölinää vaan koukkua heti kehiin - kaikkimullehetitässäjanyt. Biisinteko päivätyönä zoom calleissa muiden biisintekijöiden/tuottajien kanssa (tavoitteena tehdä se 1-2biisiä per pv tai ainakin saada koukkuja kehitettyjä x määrä) ja biisileirit. Tiktok-aikakausi on vielä kärjistänyt tätä kulttuuria - varmasti useammat tekevät biisejä Tiktok edellä saadakseen lisää huomiota (ABCDEFU taisi olla yksi tällainen esimerkki).

Aina mainitaan, että joku on tehnyt biisin Rihannalle, Selena Gomezille ja on siellä Britneylläkin ollut joku biisi ainakin ehdolla. Ja sitten kun menee katsomaan kyseisten artistien biisintekijöiden listaa niin siellä on ihan jumalaton määrä jengiä taustalla. Se nyt on selvää että kukaan mitään albumeja enää tee, mutta on se huvittavaa, että jonkun Rihannan viimeisellä levyllä 30-40 kirjoittajaa. Tosi ehjä kokonaisuus varmasti.

Sellainen fiilis jäi, että nykyaikana mitään sydänverta vuodateta biisien eteen vaan mennään soundi/koukku edellä - isolla volyymilla kamaa ulos ja toivoo, että jostain löytyy se seuraava hitti. Voiko tuollaisesta sitten syntyä ikivihreitä tai jotain oikeasti uutta ja mullistavaa, tai aidosti koskettavaa? Suomen mittakaavassa varmasti samoja tekijöitä pyörii biisileireillä - tekeekö se radiomusiikista vieläkin geneerisempää? Onko artisteilla, jotka eivät omia biisejään tee, oikeasti oma ääni ja tyyli vai onko kaikki samaa mössöä vähän eri esittäjällä?

Varmasti nämä ilmiöt olleet jo pidempään mukana, mutta tuntuu, että mainstream musa menee vaan huonompaan suuntaan, kun vuodet etenee.
Jos aikanaan sanottiin, että kertsin pitää alkaa 50 (vai 45) sekunnin kuluessa kun tehdään mainstream-radiohittiä niin ei tosiaan enää riitä. Nykyajan biisinteko on paljon sitä että tehdään lyhyitä looppeja ja tarjotaan niitä eri porukoille, joista sitten ne muut alkaa kasaamaan niitä biisejä. Semmosta tehdastyötä.

Kuunnelkaa oikeeta musaa, älkää tätä tiktok-kamaa vaikka vähän pitäisi etsiä. Tää on vaan halpaa koukutusta, ei mitään oikeeta ilmaisua.

Elokuvasäveltäjä (ja on hän vähän muutakin tehnyt) Pessi Levanto joskus kertoi leffamusasta ja jenkkimeiningistä. Jos leffassa lukee "säveltäjä Hans Zimmer" niin siinä voi olla tosiasiassa parikymmentä ghost writeria eikä oikeasti voi tietää, paljonko vaikka Zimmer on siihen tehnyt todellisuudessa. Mainitsi toisenlaisena esimerkkinä John Williamsin, joka ainakin pitkään teki hommat suhteellisen itse. Mutta taustalla oli ennen breikkaamista parikymmentä vuotta tv-sarjojen tekoa jakso per viikko ja kahdella otolla orkesterilla purkkiin -meiningillä. Käsityön taidonkin piti olla aikamoista ja tommosta ei enää tehdä.

Ikivanha viesti kun en ketjua näköjään hetkeen ollut lukenut mutta innostuttiinpa tarinoimaan.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Makuasioista voi vääntää loputtomiin ja tämäkin on jo linkattu. Minun tunteeni on että Blinkkarit ovat tehneet uransa parhaan biisin. Olkoonkin että tuotanto kattaa huikeita teoksia eri kulmista.

Tämä. On. Se. Juttu. Piste. Samalla liian paljon itselleni tunnetasolla syvyyttä ja toisaalta heille uskollista tulkintaa. Taidetta.


 
Viimeksi muokattu:

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Alkaakohan tämän performanssin loppu näkyä? Suomi pienine muusikkopiireineen on varmaan pian menetetty, mutta ainahan voi roudata tribuuttibändejä ja vanhoja konkareita maailmalta Suomeen, kunnes sielläkin ihmetellään, kun ennakoita ei tipu.

Ote All Day Agencyn FB-päivityksestä koskien Yonan kiertuetta:
(sis. linkin Yonan artistisivuille Facessa)

Yonan Tähtii ei voi omistaa -konserttisalikiertue peruuntuu
Kiertueen järjestäjä, Loud & Live Promotions, ei ole pystynyt hoitamaan sovittuja ennakkomaksuja, eikä maksukyvykkyydestä ole takeita yrityksen tilanteen vuoksi. Tämän johdosta kiertueen toteuttaminen on käytännössä mahdotonta.
Tilanne on äärimmäisen ikävä, ja haluamme esittää syvimmät pahoittelut kaikille lipunostaneille. Lippukaupat tiedottavat pian lippujen palautuksesta ja kaikki lippuja ostaneet tulevat saamaan rahansa takaisin. Ensi vuoden kiertuesuunnittelu on kuitenkin jo pitkällä, ja artisti tulee kiertämään aktiivisesti ensi vuonna ympäri Suomea uuden musiikin kera.
”Olemme yhtyeeni kanssa todella harmissamme peruuntuneesta kiertueesta. Erityisesti olemme pahoillamme kaikkien niiden puolesta, jotka ovat ostaneet lippuja kiertueelle, joka perutaan järjestäjän maksamattomuuden vuoksi. Meillä on erittäin hyvä syy epäillä, ettemme saisi minkäänlaista korvausta työstämme ja siksi emme voi lähteä kiertueelle. Olemme tehneet paljon töitä ”Tähtii ei voi omistaa”-kiertueen eteen ja odottaneet, että pääsemme esiintymään konserttisaleissa eri puolilla Suomea. Teemme kaikkemme, jotta korvaavat keikat saadaan järjestettyä lähitulevaisuudessa." Yona kommentoi
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Kalle Keskinen puolestaan laittaa syytä artistin niskoille, koska "he eivät olleet valmiita minkäänlaisiin neuvotteluihin." Yona kyllä tuolla Facebook-seinällä aika hyvin on selventänyt asioiden todellisen laidan.

Keskinen olisi halunnut neuvotella Yonan kanssa kiertueen viemisestä läpi tappiollisena.
 
Viimeksi muokattu:

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti



294 250 533 katselua
Straight from the top of my dome sanoisin että tuo on aika kova luku suomalaiselle bändille. Myydyin single Euroopassa 2000 ja Australiassakin listaykkönen, kaikkiaan 2.3 miljoonaa myytyä sinkkua. Tämä kolahti jo ensikuulemalta ja toimii edelleen.

Tällä hetkellä 343,8 miljoonaa katselua, melkoinen lisäys reilun vuoden takaiseen joka oli siis himpun verran alle 300 milliä. Kovasti tämä puhuttelee edelleen ja miksi ei, hyvä biisi.
 
Tällä hetkellä 343,8 miljoonaa katselua, melkoinen lisäys reilun vuoden takaiseen joka oli siis himpun verran alle 300 milliä. Kovasti tämä puhuttelee edelleen ja miksi ei, hyvä biisi.
Oho tuohan on ihan älytön katselumäärä vuodessa. Harmi, ettei Bomfunk MC's pystynyt tekemään muita jättihittejä, mutta silti ihan älyttömiä lukuja kertyy vuosittain yli 20 vuotta myöhemmin!
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Onhan huikeaa kun suomalaiskitaristi Teemu Mäntysaari pääsi soittamaan tuonne Megadethiin heidän amerikan rundille. Jumalauta kun ne vetää tuon Hangar 18 biisin siihen alkuun niin oikein kylmät väreet tulee. Ei tuonne ihan joka poika pääse kitaraa rämpyttelemään. Go Teemu!



 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Rockstopin legendaarinen juontaja Heli Nevakare on nukkunut pois.


Todella surullinen uutinen.. Lepää rauhassa.

Tässä vielä hyvä juttu Helin urasta muutaman vuoden takaa;


Edit: Huomasinkin että tuolla RIP-ketjussa oli tästä jo monelta tarinaa. Jääkööt nyt kuitenkin tänne jos joku ei siellä vieraile.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers




Ei ole The Who, vaan The Hu. Mongolialaista 'metallia'. Ihan mielenkiintoinen yhdistelmä tämä.

Ja muutama vuosi myöhemmin löysin tämän bändin. Telkkarissa tätä hypetettiin joskus kesällä, mutta meinasin unohtaa laittaa soittolistalle. Tää on aika kiva. Hiukan samanlaista shamanismia kuin saamelaisten joikhu-popissa, pienellä metalli-twistillä.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Bandcamp myyty ja eihän tuo hyvältä näytä. On ollut oiva kanava löytää ”pienempiä” artisteja. Vähän tuntuu että tässäkin ollaan menossa huonompaan suuntaan, hetken kukoistaneen indie/diy hengen jälkeen taitaa ison maailman NelonenMediat tukahduttaa skenen. Ema Hurskaisen facepostauksen kautta näin linkin, siellä hän kertoo omasta vinkkelistään Bandcampin ja vaikka $potifyn käytännön eron.


 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös