Musiikista yleisesti

  • 171 188
  • 1 202

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Yhtään ketään moittimatta, niin mikä näissä valinnoissa on kriteerinä? Suosio ilmeisesti määrittelee aika paljon? Omasta mielestäni ei ole edes Mirellan paras biisi.

Ja miks tämä on valittu nyt jo kun vuosi ei ole lopussa.

En kyllä itsekkään tiedä, mitkä ovat kriteerit. Onhan tuo jotenkin omituista, että vuoden biisi on käytännössä coveri. Ymmärrän kyllä, että nykyään on vähän vaikeaa musiikissa välttää plagiointia. Tämä kuitenkin on selkeästi copypaste sämplätty teos johon Mirella on raahattu studioon laulamaan. Sämplätty tausta on kaikenlisäksi melko käytetty popissa.

Mutta ei kai siinä. Varmasti monet meistä pitävät Kari Tapion Olen Suomalainen biisiä aikakautensa klassikkona. Tässäkin Kari vain laulaa omalla äidinkielellään.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Siirretty Ultra Bra -ketjusta:
Kyllähän tässä odottelee jo tietoa Aikakoneen ja Tiktakin stadion keikoista. Mites nyt se Nylon Beat?
Aikakonehan on keikkaillut "koko ajan". EI tarvitse keikkojensa perusteella stadionille pääsystä heidän haaveilla, toki ainakin Sani on siellä aikoinaan esiintynyt jo.

Tiktak palasi muutama vuosi sitten - ja tekivät PMMP:t jo ennen heitä kun "innostuivat äkillisesti jäähallikeikasta" festarikesän jatkoksi.

Nylon Beat kyllä myisi varmasti Stadikan täyteen. Biisit ovat siirtyneet isiltä pojille ja äidiltä tyttärille ja K. Keskisen festarikeikkansa perusteella tilausta on. Joku voisi jopa epäillä, että näinköhän hyvän tilipussin lisäksi Nylon Beat kävi kokeilemassa kepillä jäätä Stadikkaa ja festarikesää 2025 varten... Sen kieltämättä haluaisin itse jopa nähdäkin.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Jos ei kuuntele radiota tai esim. Spotifyn top-listoja, niin onhan tuolta voinut välttyä. Muuten vaikea välttyä kun kyseessä on tämän vuoden soitetuin biisi radiossa ja Spotifyssakin luultavasti ykkönen.
Tuskin soitetaan mun kuuntelemilla kanavilla tai mun omalla Spotifylistalla.

Ei kai se nyt väärin ole sanoa ettei olisi kuullut koko biisiä. Nimi ei sano mitään.

EDIT: Mut nyt oon kuullut.
 
Tuskin soitetaan mun kuuntelemilla kanavilla tai mun omalla Spotifylistalla.

Ei kai se nyt väärin ole sanoa ettei olisi kuullut koko biisiä. Nimi ei sano mitään.

EDIT: Mut nyt oon kuullut.

Ei se väärin ole. Siitähän saa aina kunniamerkin kun ensimmäisenä sanoo tuollaisen ääneen.

Ei minun ollut tarkoitus moralisoida ketään aiheesta. Totesin vain, että koko vuoden soitetuin kappale Suomessa, joten aika harva tuolta on välttynyt.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Tuli vastaan pätkä Lauri Tähkän jäähyväiskeikalta jossa mies edelleen vittuilee entiselle bändilleen. Luulis että 15 vuodessa olis asiat unohtuneet, mutta ei. Ja ihmiset jopa nauraa. Entinen bändi tuskin tuohon vastaa, eikä tuollaiselle tarttekaan vastata.

Aikamoinen itseriittoinen mulkku on ihmiseksi. Tyyliä ei voi ostaa.
 

markrenton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NYI
Mew ilmoitti soittavansa viimeiset keikkansa Tanskassa ensi vuonna. Harmi jos ei isompaa kiertuetta tee lopettamisen tiimoilta, itse ainakin mielelläni menisin vielä yhden keikan katsomaan, vaikka useasti onkin tullut onneksi bändi nähtyä.
 

Tikiti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Professori Aho, Dortmund ja Arsenal
Huomenna alkaa ennakkomyynti Imagine Dragonsin kiertueelle. Kyllähän se pitää yrittää lippu saada huomenna tai perjantaina Tallinnan keikalle, varavaihtoehtona sitten Tukholma. Pidemmän aikaa on heitä tullut kaipailtua lähimaille ja nyt se sitten ensi kesäkuussa tapahtuu.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Saimaa julkaisi tällä päivämäärällä uuden albumin Vol. 7. Aikaisemmin keväällä bändi julkaisi jo albumin Vol.6. Onpas tavattoman freesiä, menevää, progeilevaa ja ennen kaikkea aitoa pop-musiikkia ajassa, jossa isoa osaa artisteista vaivaa geneerinen lopputuote ja autotunet tulevat joka tuutista ulos.

Matti Mikkola on kyllä säveltäjänä ihan maan kärkiosaajia. Toki myös kitaristina varsin pätevä seppä.
Näyttävät keikkailevan syksyn aikana mukavasti, joten pitää mennä katsomaan ihan livenäkin.

Soundi näytti antavan molemmille albumeille 5/5.
 
Viimeksi muokattu:

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Näyttävät keikkailevan syksyn aikana mukavasti, joten pitää mennä katsomaan ihan livenäkin.
Ehdoton suositus, varsinkaan jos ei ole tullut Saimaata nähtyä aiemmin. Livenä tuo touhu nousee vielä enemmän potenssiin kunnon musiikillisen iloittelun myötä kun on iso bändi jonka kaikki soittajat ovat pirun kovia, ja päälle nuo nykykokoonpanon useat laulajat. Taatut bileet luvassa, ja parilla viimeksi näkemälläni klubeikalla ovat veivanneet jotain 2,5 tunnin settejä. Hikistä ja hurjaa menoa.

Ja nerohan se Matti on, ei siitä mihinkään pääse.
 
Ehdoton suositus, varsinkaan jos ei ole tullut Saimaata nähtyä aiemmin. Livenä tuo touhu nousee vielä enemmän potenssiin kunnon musiikillisen iloittelun myötä kun on iso bändi jonka kaikki soittajat ovat pirun kovia, ja päälle nuo nykykokoonpanon useat laulajat. Taatut bileet luvassa, ja parilla viimeksi näkemälläni klubeikalla ovat veivanneet jotain 2,5 tunnin settejä. Hikistä ja hurjaa menoa.

Ja nerohan se Matti on, ei siitä mihinkään pääse.

Helppo uskoa, että tuo musa nousee vielä eri tasolle livenä. Katselin joitain klippejä youtubesta tältä vuodelta ja siellä näytti olevan pari rumpaliakin mukana.
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Helppo uskoa, että tuo musa nousee vielä eri tasolle livenä. Katselin joitain klippejä youtubesta tältä vuodelta ja siellä näytti olevan pari rumpaliakin mukana.
Joo pari rumpusettiä on aina mukana jos lavan koko antaa vaan myöten. Pari vuotta sitten Oulussa oli festarilavalla kolme rumpusettiä ja rumpalia, kun Mikkola oli omien sanojen mukaan sekoillut soittajien buukkausten kanssa. No, saivat tuonkin toimimaan.
 

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Huomenna alkaa ennakkomyynti Imagine Dragonsin kiertueelle. Kyllähän se pitää yrittää lippu saada huomenna tai perjantaina Tallinnan keikalle, varavaihtoehtona sitten Tukholma. Pidemmän aikaa on heitä tullut kaipailtua lähimaille ja nyt se sitten ensi kesäkuussa tapahtuu.
Tallinnaan ainakin sai liput helposti, vieläkin jäljellä. Kumpaan ostit? Itse tuli napattua Tallinnaan. Hotellin ja muut majotukset hyvin nousseet, toki kaikki eivät ole edes laittaneet vielä keikkapäivän lähistölle myyntiin.
 

Tikiti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Professori Aho, Dortmund ja Arsenal
Tallinnaan ainakin sai liput helposti, vieläkin jäljellä. Kumpaan ostit? Itse tuli napattua Tallinnaan. Hotellin ja muut majotukset hyvin nousseet, toki kaikki eivät ole edes laittaneet vielä keikkapäivän lähistölle myyntiin.
Mastercardin kautta tuli ostettua jo keskiviikkona Tallinnan keikalle. Majoitusten hinnat nousi näköjään samantien tuon julkistuksen jälkeen. Otettiin sitten parin kaverin kanssa koko paketti, liput, yöpaikka ja laivamatkat jo valmiiksi. Ei ollut kallis, kun meni vain 185e koko hommaan. Ensi kesää odotellessa :)
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Saimaa julkaisi tällä päivämäärällä uuden albumin Vol. 7. Aikaisemmin keväällä bändi julkaisi jo albumin Vol.6. Onpas tavattoman freesiä, menevää, progeilevaa ja ennen kaikkea aitoa pop-musiikkia ajassa, jossa isoa osaa artisteista vaivaa geneerinen lopputuote ja autotune tulevat joka tuutista ulos.

Matti Mikkola on kyllä säveltäjänä ihan maan kärkiosaajia. Toki myös kitaristina varsin pätevä seppä.
Näyttävät keikkailevan syksyn aikana mukavasti, joten pitää mennä katsomaan ihan livenäkin.

Soundi näytti antavan molemmille albumeille 5/5.
Vol.6 on kyllä pirun hyvä! Toki niin tämä Vol.7 myös.
 

Nosebleed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, San Jose Sharks

Jane's Addictionin keikka oli päättynyt viime yönä erikoiseen tilanteeseen. Farrell alkaa yhtäkkiä tuuppimaan Navarroa ja sitten tuleekin tuomarit väliin. Ilmeisesti ollut muutenkin vähän sekaisin keikan ajan ja sammaltanut sanoja.

Videota:







 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Jane's Addictionin klassinen kokoonpano teki paluun kuukausi sitten Imminent Redemption singlellä. Eilen bändi oli vähän toisenlaisissa otsikoissa, kun Bostonin keikka keskeytettiin Perry Farrellin ja Dave Navarron välisen käsirysyn takia. Tänään pyysivät julkisesti anteeksi ja peruivat tämäniltaisen Bridgeportin keikan.


Tässä vielä tuo paluusingle Imminent Redemption.



 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU

TwistedKites

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En kyllä itsekkään tiedä, mitkä ovat kriteerit. Onhan tuo jotenkin omituista, että vuoden biisi on käytännössä coveri. Ymmärrän kyllä, että nykyään on vähän vaikeaa musiikissa välttää plagiointia. Tämä kuitenkin on selkeästi copypaste sämplätty teos johon Mirella on raahattu studioon laulamaan. Sämplätty tausta on kaikenlisäksi melko käytetty popissa.

Mutta ei kai siinä. Varmasti monet meistä pitävät Kari Tapion Olen Suomalainen biisiä aikakautensa klassikkona. Tässäkin Kari vain laulaa omalla äidinkielellään.
Niin laitetaan nyt tämäkin tähän:

Tuohon riffiin perustuu koko Mirellan biisin "koukku". Mut ei hätää, samaa riffiä käytetään sadassa muussakin biisissä.
 

Schadowan

Jäsen
En kyllä itsekkään tiedä, mitkä ovat kriteerit. Onhan tuo jotenkin omituista, että vuoden biisi on käytännössä coveri. Ymmärrän kyllä, että nykyään on vähän vaikeaa musiikissa välttää plagiointia. Tämä kuitenkin on selkeästi copypaste sämplätty teos johon Mirella on raahattu studioon laulamaan. Sämplätty tausta on kaikenlisäksi melko käytetty popissa.

Mutta ei kai siinä. Varmasti monet meistä pitävät Kari Tapion Olen Suomalainen biisiä aikakautensa klassikkona. Tässäkin Kari vain laulaa omalla äidinkielellään.

Onko tosiaan kyseessä sample vai laulumelodia on vaan nyt muuten paljon käytetty? Muuten biisi on kyllä erinomainen pop kipale - itse pidän säkeistöstä ja bridgestä paljon enemmän kuin kertsistä, joka tosin sekin sisältää paljon muuta kuin tuon lainauksen. Mielestäni ihan oikea valinta vuoden biisiksi.

Mirella noin ylipäätään on todella virkistävä uusi artisti - hyvä laulaja, kehittyvä esiintyjä, biisit simppeliä puhdasta hyvää poppia tarttuvilla melodioilla. Eli perusasioiden äärellä ollaan ja ilokseni on saanut huomata, että se näkyy myös listoilla ja Mirellan biisit ovat menneet näiden autotune/räp/rnb/drake-veikkojen ohi heittämällä. Eli jotain toivoa on vielä!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös