Mainos

Musiikista yleisesti

  • 178 479
  • 1 242

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Siirretty toisesta ketjusta.
Onhan se surullista, että kitaravetoinen rock on nykyään harvinainen konsepti musiikkimarkkinoilla.

Onneksi maailmalla vielä osataan. Esimerkiksi uusi Rival Sonsin Hollow Bones on helvetin hyvä rock-levy. Toki lainaa paljon vanhoja koukkuja mutta toimii ainakin meikäläiselle eikä montaa vastavaa bändiä tule just nyt mieleen jotka tekee näin hyvää ehtaa rock'n'rollia, Jay Buchanan on vielä pirun laadukas ja karismaattinen laulaja. Rival Sons - Hollow Bones Pt. 1 - YouTube

_
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Hyvä idea jatkaa täällä, siispä teen samoin.

Tarkoitan tällä sitä että bändin tuntee melkein jokainen "Pertti Novankuuntelija", eli ei ole tunnettu pelkästään tiettyyn genreen vihkiytyneiden kuuntelijoiden keskuudessa. On siis esillä iltaroskamedioissa, esiintymässä näissä kaiken maailman nenäpäiväshow'ssa ja Elämä lapselle -konserteissa jne. Kyllähän Suomessa edelleen tehdään kitararockia, ja hyvääkin sellaista, mutta ei sitä oikein missään kuule jos et oikein varta vasten hankkiudu kuuntelemaan sitä. TV:n ja radion valtakanavat puskee sen sijaan joka tuutista kyllästymiseen asti suomiräppiä, konemusiikkia jne.

Minusta silloin on väärin sanoa, että Haloo Helsinki menestyy harvinaisella konseptilla. Kyllä hyviä kitarabändejä riittää, mutta tällä hetkellä ne eivät saa huomiota samalla tavalla kuin ehkä pitäisi. Mielestäni on vähän erikoista, että samaan aikaan, kun Eppu Normaali ja Apulanta ovat esillä niin, että uudet nuorisolaisetkin voisivat ne löytää, ei uusia rokkibändejä tuoda esiin. Ehkä se johtuu siitä, että bändeihin panostaminen on kalliimpaa kuin yksittäisiin tv-ohjelmista esille tulleisiin laulajiin. TV-ohjelmat hoitavat niin osan markkinoinnista, ettei levy-yhtiöiden enää kannata panostaa yhtyeisiin, joiden läpilyönti saattaa kestää useamman vuoden. Esimerkkinä nyt vaikka Egotrippi, joka löi läpi siinä vaiheessa, kun minä en bändiä en varsinaisesti enää kuunnellut. En usko, että isoilla levy-yhtiöillä riittäisi enää kärsivällisyyttä siihen, että bändillä kestää kahdeksan vuotta päästä koko kansan radiosoittolistoille.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Olen miettynyt tätä yllävellovaa keskustelua omaltakin kantilta, aikanaan kasarilla kuuntelin todella paljon kitaravetoista rokkia ja heavyrokkia, vielä ysärilläkin. 2000-luvulla lähinnä fiilistellyt sitä mitä silloin oppi kuuntelemaan. Missä on uudet tulokkaat. Pakkohan niitä on olla mutta omiin korviinkaan niitä ei juuri kulkeudu koska ei ole aikaa hakemalla hakea ja en ehdi kuuntelemaan radio-ohjemia jotka näihin panostaisivat.
Onko tässä kuitenkin loppupeleissä kyse niin yksinkertaisesta asiasta että pop-musiikki mikä nykyäänkin käyttää paljon elektronisia soundeja pystyy tuottamaan paljon monimuotoisempaa musiikkia kuin perus 3-5 henkinen rock'n'roll bändi, toisinsanoen rokin puolella on kaikki nähty?

Itse käyn paljon livekeikoilla ja kun ysärillä ja sen jälkeen olen nähnyt suunnilleen kaikki suuret rokkikukot lavalla niin nyt tulee ihmeellinen tyhjiö. Kaikki kunnia Coverdalelle ja kumppaneille mutta siellä ollaan jo noin 70v. Missä se uusi kaarti joka kiertää maailmalla.

Jos ei rock tarjoa uusia kuvioita musiikillisesti niin karismaattisia laulajia sieltä edelleen löytyy ja tuoreimmassa muistissa nyt ainakin pari eli yllä mainostamani Rival Sons/Jay Buchanan joka jälleen saapuu Suomeen, ei Danko Joneskaan Tavastian kokoisessa paikassa huono ollut, energiaa riittää sekä naapurimaan Mustaschin Ralf Gyllenhammar on karismaattinen kukko. Nämä siis mitä olen ihan sattumalta mennyt katsomaan.

Jos joku on enemmänkin perehtynyt nykyiseen kitarapainoitteeseen rock'n'rolliin niin olisi mukava kuulla näkemisen arvoisista artisteista ja bändeistä, mielellään sellaisista jotka keikkailee täällä härmässäkin. Olkoon mun kiinnostuksen suunta tuo mitä yllä mainitsin kolmen esimerkin toimesta.

_
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hyvä idea jatkaa täällä, siispä teen samoin.
Minusta silloin on väärin sanoa, että Haloo Helsinki menestyy harvinaisella konseptilla.

Itse konsepti ei ole harvinainen, vaan menestyskonseptina se on tänä päivänä harvinainen.

Aaltoliikettähän tämäkin seuraa, eli välillä nousee aina joku juttu pinnalle ja sitten se vaipuu taas enemmän marginaaliin kun tulee uusi mainstream-ilmiö. Loppujen lopuksi rock-musiikissa ei olla keksitty hirveästi uutta enää vuosikymmeniin mutta sieltä se tasaisin väliajoin takaisin pinnalle putkahtaa vaikka sen kuolemalla on peloteltu koko ajan. Eiköhän rockinkin aika tule vielä - taas.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Tuossa Grammy-ehdokkaita selatessani huomio kiinnittyi parhaan rock-biisin kategoriaan. Ehdolla ovat siis David Bowien Blackstar, Disturbedin Sounds Of Silence. Twentyone Pilotsin Heathens, Alabama Shakesin Joe sekä Beyoncen Don't Hurt Yourself (feat. Jack White). Kyllä, Beyonce. Parhaan rock-biisin kategoriassa. Eihän noista oikein mikään varsinaisesti rockia edusta (edes Bowie), mutta silti. Kuinka pihalla pitää olla, että laittaa Beyoncen ehdolle ROCK-kategoriaan? Senkö takia, kun Jack White on siinä mukana?

En myöskään ymmärrä sitä, miksi vuoden 2016 parhaisiin levyihin lukeutuva Blackstar syrjäytettiin jonkun Justin Bieberin tieltä Vuoden Paras Albumi-kategoriassa.

Kun tuossa kitarapainotteisen rockin perään kyseltiin, niin tässä ainakin omasta mielestäni yksi viime vuosien kovimmista uusista tulokkaista eli brittiläinen The Struts. Löytyy tarttuvia biisejä ja karismaattinen keulakuva.

The Struts - Dirty Sexy Money - YouTube
 

Zeic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, JHT
Siirretty toisesta ketjusta.
Onneksi maailmalla vielä osataan. Esimerkiksi uusi Rival Sonsin Hollow Bones on helvetin hyvä rock-levy. Toki lainaa paljon vanhoja koukkuja mutta toimii ainakin meikäläiselle eikä montaa vastavaa bändiä tule just nyt mieleen jotka tekee näin hyvää ehtaa rock'n'rollia, Jay Buchanan on vielä pirun laadukas ja karismaattinen laulaja. Rival Sons - Hollow Bones Pt. 1 - YouTube
Pari vuotta sitten näytti että Rival Sons ponnahtaa todella isoksi bändiksi, mutta jotenkin sitten homma hieman tasaantui. Buchanen on tosiaan erinomainen laulaja ja livenä tätä bändiä voi todellakin suositella. Sitten on pari naislaulajalla varustettua vastaavaa bändiä kuten Blues Pills ja se yksi New Yorkilainen jonka nimi ei nyt tule mieleen.... hetkinen Last Internationalehan se on. Suomalaisista kitararockin kärkeä on Tekstitv-666 yhtye, josta kitaroita löytyy 5 kappaletta. Livenä tanakka kitarasoundi on komiaa kuultavaa ja riittänee jo paatuneellekin kitararockin ystävälle?
 
Viimeksi muokattu:

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En tiedä onko Rival Sonsista koskaan sellaiseksi listaykkös-bändiksi. Sen verran sivussa ihan mainstreamista. Mutta itselle kolahtaa kyllä kovaa ja lippu on hankittu tulevalle helsingin keikalle. Ekan kerran näin viime kesänä ne Black Sabbathin lämppärinä ja mulle keikka oli melkeimpä kovempi kun itse pääesiintyjä.

Muita itselle uudempia tuttavuuksia mitä on tullut luukutettua on mm. Uncle Acid and the Deadbeats sekä Clutch. Alla pari esimerkkiä

06. Uncle Acid and The Deadbeats - 13 Candles. - YouTube

Clutch - X-Ray Visions - YouTube
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
En tiedä onko Rival Sonsista koskaan sellaiseksi listaykkös-bändiksi. Sen verran sivussa ihan mainstreamista.
Sinällään huvittava tämäkin totuus, tiedän mitä tarkoitat, sivussa mainstreamista mutta kun miettii niin on siellä 70-luvun mainstream rockin ytimessä paremmin kuin juuri kukaan muu tällä hetkellä. Eli juuri siellä mistä moni sanoo että silloin tehtiin maailman paras rock-musa, miksi sitä samaa ei voisi tehdä nyt. Silti ei mielestäni kuulosta mitenkään vanhalta, vaan biisit on tuotettu hyvin ja niissä on potkua, sävyä, laadukasta rock-laulua. Toisin sanoen tuo perinteinen rock ei vaan myy enään, mutta toisaalta ei haittaa minua ainakaan pätkääkään. Lipun ostan tuonne keikalle, oli niin loistava pari vuotta sitten Circuksessakin. Tämähän vain tarkoittaa sitä että näemme omia suosikkejamme erinomaisissa keikkapaikoissa läheltä, jos Rival Sons olisi ilmoitettu jäähalliin niin olisi jättänyt väliin.
Tosin jäähallin black boxi tulee koettua ekaa kertaa samalla viikolla kuin tuo Rival Sons, eli Anthrax paahtaa silloin siellä.

_
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Mun mielestä tuollainen vanhempi rock ja rock`n roll on kuin kuin uinuva jättiläinen. Sen olemassaoloa kyseenalaistetaan ja pelotellaan milloin milläkin rockin kuolemalla, mutta kysyntää tälle jytämusalle edelleen löytyy. Nyt varsinkin, kun classic rock-bändit ovat alkaneet aktivoitumaan (vallitsevan maailmantalouden pakostako?), niin Suomeenkin on saatu varsin hyviä pumppuja esiintymään ja jengiä on vieläpä eksynyt pelipaikoille varsin hyvin. Toki liika on liikaa. Onhan noita keikkoja peruttukin ja mieleen muistuu joitakin vuosia sitten järjestetty Ted Nugentin keikkan Tavastialla(?), joka jouduttiin perumaan vähäisen lipunmyynnin vuoksi. Uncle Tedin punaniskarock on tavallaan omanlaisensa tuote ja Tedin kuulijakunta on musalle vannoutunutta, mutta yhdelle keikalle saapuva ihmismäärä jossain Helsingissä arkipäivänä on niin vähäinen, että realismi tulee vastaan. Deep Purplekin on kokenut Turussa tuon saman kohtalon, kun jossain vaiheessa lappasivat Suomessa samalla keikkatahdilla kuin joku Maija Vilkkumaa festareita.

60- ja 70 - lukujen pierumusan kuuntelijoissa on ostovoimaa ja kun sopiva yhtye ns. hyvällä päivämäärällä sattuu tulemaan Suomeen, niin liput vaihtavat omistajaa kuin ämpärit Tokmannin avajaisissa, kolikolla on kuitenkin tosiaan aina toinenkin puoli. Tervehdin ilolla pkkufestareita, jonne saapuvat nämä takavuosien suuruudet vetämään nipun ikivihreitä bändin kanssa yhtä lineaarisesti vanhentuneelle faniyleisölle ja kaikilla on hauskaa, koska turha esittämisen tarve ja pakollinen rokkikukkoilu on jo hoidettu ja ilmassa on usein hyvin maanläheinen tunnelma. Ei ole kuitenkaan salaisuus, että nämä tapahtumat elävät näiden mammuttifestareiden aikakaudella aika veitsenterällä ja nyt esimerkiksi pari iltaa ehdalle roots-musalle pyhittänyt Äänekosken Keitelejazz ilmeisesti pisti työhanskat narikkaan. Tuossa tapahtumassa on nähty parina viime vuotena todella kovia vanhan liiton bluesin ja progen tekijämiehiä aina Colosseumista, Greg Palmerista, Coco Montoyasta ja Dr. Feelgoodista lähtien.

Sekin on oikea havainto, että mikäli haluaa pysyä mukana vanhan rockin skenessä, niin työtä se kuulkaas vaatii. Niin pinnalla ovat koneella höystetyt elektroniset musiikkibiisit, joissa joku kaapin kokoinen alfauros vailla rasvaprosenttia möykkää sanoja toisensa perään ja joissa kertosäkeet perustuvat päntätyn glamour-minkin rytmikkääseen hokemaan.

Inferno on täynnä murinamusan kuulumisia ja Soundi flirttailee välillä todella mukavasti vanhan boogierockin kanssa, mutta yleislehtenä ymmärrettävästi joutuu rajaamaan kohdeyleisön vuoksi tarjontaa myös sinne popin puolelle, joka myy. Niinpä Classic Rock Magazine on ollut mulle vuosikaudet ykkönen. Tykkään lukea printtinä vielä uutisia tästä aihealueesta ja vaikka lehdelle tulee hintaa jonkun verran, niin sieltä saan lukea sen, että onko Hawkwindiltä tulossa uusi levy tai onko Robin Trowerilta tulossa ulos vaikkapa livelevytys. Netistäkin nuo löytäisi, mutta ei aina vain jaksa tämän ruudunkaan edessä päivystää.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Clutch - X-Ray Visions - YouTube
Kiitoksia vinkistä. Tämähän on loistavaa settiä, miten olenkaan tämän missannut. Juuri tälläistä suoraviivaista hyvin tuotettua rokkia itse kaipaan. Karismaakin riittämiin tällä Neil Fallonilla. Täytyykin tutustua oikein ajan kanssa näiden tuotantoon. Onkohan täällä härmässä keikkailleet, tai tulossa. Menee ehdottomasti siihen listaan jotka on nähtävä jollain rock-klubilla muutaman tuopin kera.

_
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Rokkia jos haluaa kuunnella, kuunnelkaa Left Lane Cruiseria. Vähän sellainen Texas Boogie -versio The Black Keysistä.
 
Viimeksi muokattu:

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kiitoksia vinkistä. Tämähän on loistavaa settiä, miten olenkaan tämän missannut. Juuri tälläistä suoraviivaista hyvin tuotettua rokkia itse kaipaan. Karismaakin riittämiin tällä Neil Fallonilla. Täytyykin tutustua oikein ajan kanssa näiden tuotantoon. Onkohan täällä härmässä keikkailleet, tai tulossa. Menee ehdottomasti siihen listaan jotka on nähtävä jollain rock-klubilla muutaman tuopin kera.
Juuri kävivät. Ei oikein sopinut omaan aikatauluun, mikä oli harmi. Tykästyin pumppuun pari-kolme vuotta sitten ja nyt taidan omistaa koko studio-tuotannon. Ehdoton helmi on se self titled vuodelta 1995. Muita kovia ovat Blast Tyrant ja From Beale St to Oblivion. Muutenkin hyvin tasalaatuista tuotantoa. Mutta jostain syystä se uutukainen ei avaudu ihan samalla suosiolla mulle.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mutta jostain syystä se uutukainen ei avaudu ihan samalla suosiolla mulle.
Mun täytyy tosiaan kuunnella kauttaaltaan tuota tuotantoa, ehdin jo tässä duunikoneella hiukan biisejä kuuntelemaan ja muutamia juttuja nopeasti netistä lukiessa tajusin että olenhan tästä bändistä kuullutkin joskus 15 vuotta sitten, eivät olekaan mitään eilisen teeren poikia. Olet itse ehkä enemmän vanhemman Clutchin tuotannon diggari siis, allmusic psychic warfare-arvostelukin viittaa tähän että tyyli on muuttunut ja vanhojen levyjen fanit eivät siitä välttämättä pidä. Itselle kolahtaa enemmän tuo uusimman lätyn suoraviivainen tyyli tällä hetkellä mutta takana vasta 10 biisiä sieltä täältä tuotannosta.

Growth can be tricky. For some fans, this change is bad. If a band sounded a certain way on its debut, then naturally, it should sound like that forever. However, natural evolution can't be stopped, especially for a band that has been together for a long time. Perpetual road dogs Clutch have been around for over two decades, weathering grunge, surviving nu-metal, and yet remaining a headline draw. On their 11th album, Psychic Warfare, Clutch continue the sonic journey perfected on their 2013 success story, Earth Rocker. Gone are the sludge and muddy lurch of their early-'90s albums -- which established them alongside Primus and Faith No More as the thinking geek's version of meathead rock. How far things have come in two decades. As the bandmembers have grown together, they deliver -- almost effortlessly -- a most well-oiled machine.


_
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Olet itse ehkä enemmän vanhemman Clutchin tuotannon diggari siis, allmusic psychic warfare-arvostelukin viittaa tähän että tyyli on muuttunut ja vanhojen levyjen fanit eivät siitä välttämättä pidä.
En varsinaisesti kuulu "eka demo oli paras" koulukuntaan. Annan jokaiselle levylle aina mahdollisuuden. Tässä Clutchin tapauksessa tasalaatuisuus on muuttunut tasapaksuudeksi, mikä on huono juttu. En yrityksistä huolimatta saa tuolta uudelta esiin biisiä, joka erottuisi (ynnä) muista.

Tästä on kyse:

Electric Worry
The Mob Goes Wild

Rock!
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
En varsinaisesti kuulu "eka demo oli paras" koulukuntaan. Annan jokaiselle levylle aina mahdollisuuden. Tässä Clutchin tapauksessa tasalaatuisuus on muuttunut tasapaksuudeksi, mikä on huono juttu.
Luin muutamia arvosteluja parista uudesta levystä ja samalla kun tässä on duunin ohella kuunnellut tuotantoa niin aika selvä on tämä tyylisuunnan muutos. Puhuisin enemmänkin makuasioista kuin siitä etteikö uudet pari levyä olisi vakuuttanut valveutuneita musadiggareita. Uusintakin lättyä on hehkutettu niin Rolling Stonessa, Blabbermouthissa ja monessa muussa.
Monissa jutuissa käy ilmi että osa kaipaa vanhoja blues-rock/ southern swingejä ja osa ei. Earth Rocker muutti paljon näemmä bändin tyylisuuntaa. Jatkan tuotantoon tutustumista.

Ei nuo linkkien biisit huonoja ole mutta vähän liian old school blues-rock nyt siihen mitä itse kaipaan ja siten uusi toimii ainakin pikaisella tutustumisella paremmin.

_
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Syksyllä Helsingissä Yrjönkadun ja Pikku-Roban kulmaan avattu G Livelab vaikuttaa parin käynnin perusteella toimivalta ja positiivisella tavalla erilaiselta keikkapaikalta. Erikoisuutena on se, että klubin toinen seinä on käytännössä kokonaan ikkunaa eli keikkaa seuratessa samalla sivusilmällä näkee, kun kympin ratikat kolisteltavat ohi ja uteliaat ohikulkijat jäävät ehkä hetkeksi pällistelemään, että mitäs tuolla oikein tapahtuu. Akustiikka on molemmilla kerroilla toiminut ainakin omiin korviini hyvin. Sekä plussa että miinus on se, että lähes koko "katsomo" on laitettu täyteen pöytiä ja seisaaltaan keikkaa pystyy seuraamaan oikeastaan vain salin toiselta sivulta. Äsken rupesi Risto Ylihärsilän yli kolmetuntiseksi venyneen tuplaillan (Muuan Mies sekä Risto) aikana jo perse puutumaan.

Kohtuullisen suositulta paikalta tuo vaikuttaa jo nyt ja voi olla, että ilmeisesti alle 200:n kapasiteetti voi ruveta käymään pieneksi. Tosin myös melko pienten nimien lippujen hinnat heiluvat siellä 20 euron pinnassa, niin se voi vähän hillitä.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Kuuntelinpa tässä juuri vaihteeksi Mussorgskya. Ja aukeni välittömästi jo yhden kappaleen perusteella, miten paljon tuotakin on surutta plagioitu. Ainakin Snowmanin erääseen merkittävään kohtaukseen, kuin myös lukuisaan eri kauhuleffaan ja näköjään John Williamskin kunnostautunut.
Sitten vielä sanotaan, että "know your classics", mutta eipä tästäkään tiedosta mennyt kuin about päivä pilalle. Hitto kun nykyään ei osata tehdä mitään enää omaa.

Williams on muuten ilmeisesti "lainaillut" mm. Dvorakilta, Prokofievilta, Stravinskylta, Straussilta kuin myös Sibeliuksen "Finaldnia":sta (sic). Tässähän alkaa kohta näyttää laiskat räppisämplettäjätkin taiteilijoilta.
 
Viimeksi muokattu:

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Kun Chuck Berry ilmoitti lokakuussa julkaisevansa uuden levyn, olin aika skeptinen että mitähän sieltä mahtaa tulla. Herran keikat olivat viimeisinä melkoista räpellystä johtuen osittain siitä, ettei ukko viitsinyt treenata. Toki hyviäkin hetkiä sinne välillä mahtui.

Uusi Chuck Berry-single Big Boys julkaistiin tänään, ja olen sen tuossa kuunnellut jo kolme kertaa putkeen. Biisi ylitti odotukset kertaheitolla ja tämähän kestää vertailun jopa niihin ikonisimpiin Berry-klassikoihin. Äijä selkeästi skarppasi tälle levylle ja hyvä niin. Hatunnosto Berrylle, että vielä ysikymppisenä pukkasi pihalle näin kovaa tavaraa.

Chuck Berry - Big Boys - YouTube
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Palstakuomat, nyt tarvitaan teidän apuanne. Olen menossa useammalle erään amerikkalaisen rokkipumpun keikalle tänä kesänä ja lämmittelijäjoukkion lista julkaistiin tässä viikolla. Esiintyjät ovat seuraavat:

The Darkness, Phil Campbell & The Bastard Sons, Killing Joke, Virgin ja vielä joku helvetin Biffy Clyro.

Olen kuullut, että The Darkness pitäisi ilman muuta tietää, mutta ei sano mitään, vaikka kuinka koittaisin miettiä. Avoimin mielin lähdetään ja kysymys on siis ovatko nuo muutkaan kenellekään tuttuja? Voisin varmasti itsekin heitellä nimiä YouTuben hakuun, mutta josko olisi tietoja hittibiiseistä, hyvistä livevedoista tai mistä tahansa.

Vai juonko vain pussikaljaa lavojen ympärillä tietäen, että enpä juuri mitään missaa ja ehkä ulos kuuluu jotain mölinää.
 

kamenski

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
@pernaveikko no miepä pistän muutaman oman suosikkini. Phil ja Neitsyt ei sano mittään, mutta Killing Joke: This World Hell toimii.

The Darkness oli pari vuotta sitten iso nimi, tässä heidän käsittääkseni isoin hittinsä I believe in a thing called love, vähän huumoribändihän tuo on.

Biffy Clyrolta halusin laittaa pätkän Sonispherelta 2011 missä itse bändin näin muttei löydy mitään hyvää videota. Aika poppia on Biffy eikä oikein ollut suosiossa Britteinmaillakaan, mutta laitetahan joku biisi Biffyltäkin, oli kuitenkin ihan hyvä fiilis keikalla: The Captain.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
@pernaveikko no miepä pistän muutaman oman suosikkini. Phil ja Neitsyt ei sano mittään, mutta Killing Joke: This World Hell toimii.

The Darkness oli pari vuotta sitten iso nimi, tässä heidän käsittääkseni isoin hittinsä I believe in a thing called love, vähän huumoribändihän tuo on.

Biffy Clyrolta halusin laittaa pätkän Sonispherelta 2011 missä itse bändin näin muttei löydy mitään hyvää videota. Aika poppia on Biffy eikä oikein ollut suosiossa Britteinmaillakaan, mutta laitetahan joku biisi Biffyltäkin, oli kuitenkin ihan hyvä fiilis keikalla: The Captain.

Kiitoksia paljon, levyraatimme kokoontui eikä ole vaikeita tuomioita. Killing Joke on ehkä hieman liian raskasta rokkia, vaikka sinänsä ihan hyvää soundia. Olisiko noilla joku rakkausballadi vielä sekoittamaan pakkaa.

Ai tämä on nyt se The Darkness. Nyt vittu ihan oikeasti, en ollut varma oliko tämä New Kids on the Block tai joku Glenn Medeiros.

Biffy on toki myös melkoista poppia, mutta jotenkin tässä on enemmän soundia tai järkeä. Tai siis mieluiten kuuntelen tätä näistä.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiitoksia paljon, levyraatimme kokoontui eikä ole vaikeita tuomioita. Killing Joke on ehkä hieman liian raskasta rokkia, vaikka sinänsä ihan hyvää soundia. Olisiko noilla joku rakkausballadi vielä sekoittamaan pakkaa.
Tiedä nyt balladista, mutta tämä on varmaankin Killing Joken suurin hitti;
Killing Joke - Love Like Blood - YouTube
Kahdesti olen bändin nähnyt livenä ja hienoja keikkoja oli molemmat - ei nyt kuitenkaan tulisi mieleen ihan ensimmäisenä vaihtoehtona Guns N' Rosesin lämppäriksi.

Phil Campbellin Bastardeista ei ole sen enempää tietoa, mutta tuo hemmo on siis parhaiten tunnettu Motörheadin kitaristina, kuten ehkä tiesitkin.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Parin viime päivän aikana olen kuunnellut YT:sta Yesia sekä Rick Wakemanin soolojuttuja ja vastaan tuli tällainen pätkä:

Rick Wakeman Cat Stevens Story Morning Has Broken - YouTube

Cat Stevensin "Morning has broken" on siis vanha skottilainen kansansävelmä nimeltään Bunessan, toisin sanoen trad. Tekstin tuohon sävelmään on tehnyt Eleanor Farjeon vuonna 1931 ja sitä esitetään virtenä. Rick Wakeman sävelsi sen sijaan Stevensin levyttämään versioon piano-intron/välikkeen joka onkin aivan huikea. Palkkio studiotyöskentelystä oli tämän tarinoinnin mukaan 12 dollaria joten juttu lienee tehty jenkeissä. Jostain toisesta lähteestä muistan lukeneeni että palkkio oli 9 puntaa jota Wakeman joutui odottamaan vuosia. Loistava tarinankertoja ja vitsiniekka tuo Wakeman.

Bunessan - YouTube

Tässä vielä tuo alkuperäinen Cat Stevensin versio, hieno on tuo vanha kansansävelmä, voin sieluni korvin kuulla miltä tuo kuulostaisi säkkipillillä soitettuna. Ja sitten tuo Wakemanin intro/väliosa, aivan huikeaa virtuositeettia. Tekstikin on varsin hieno ylistys luonnon kauneudelle.

Morning Has Broken - Yusuf Islam (Cat Stevens) - Lyrics - YouTube
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös