Musavisa 24 – osa 3

  • 1 226
  • 20

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kisa jatkuu. Kysymyspatteristo #3 alle tulevassa viestissä. Tässä kuitenkin tilanne kahden kierroksen jälkeen:

Yhteensä1.2.
1.@Canis Lupus61,036,5
24,5​
2.@heavy55,534,5
21,0​
3.@Moto49,528,0
21,5​
4.@kimbe6648,025,0
23,0​
5.@KaljaVeikko40,022,0
18,0​
6.@markrenton40,021,0
19,0​
7.@Arnold38,019,5
18,5​
8.@Peltinen36,525,0
11,5​
9.@Kulminaatiopistelijä34,024,0
10,0​
10.@J.C.S.33,033,0
11.@J-De32,019,5
12,5​
12.@Anselm Raato30,0
30,0​
13.@Joe Plop28,023,0
5,0​
14.@kehveli25,517,0
8,5​
15.@Ollakseni25,0
14,0​
11,0​
16.@Huono pakki24,024,0
17.@Aatelinen11,011,0
18.@WarWas9,5
7,0​
2,5​
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
1. Myytin mukaan niin Jimi Hendrixin, Janis Joplinin, Jim Morrisonin, Kurt Cobainin kuin Amy Winehousenkin ruumiiden hallusta löydettiin: DDT:llä jatkettua heroiinia, kaksi vasemman jalan kenkää - mutta ei yhtään oikean jalan kenkää, valkoinen tupakansytytin, vihkiraamattu vai väärennetty jäähyväiskirje? (1p.)

2. Mistä linnusta kaikki seuraavat ovat laulaneet: Kalle Ahola, Tuula Amberla, Liekki, Maj Karman Kauniit Kuvat, Popeda? (2p.)

3. Millä nimellä tunnettu tapahtuma järjestettiin ensimmäisen kerran vuonna 1951 nimellä "Festival della Canzone Italiana"? (2p.)

4. KUVATEHTÄVÄ 1: Kuka seuraavista ei kuulu joukkoon - ja miksi? (3p.)

5. Minkä räyhähenkisyydestäkin tunnetun yhtyeen ihkaensimmäisen fanipaidan selkämyksessä oli Anarkistin keittokirjasta kopioitu molotovin cocktailin resepti? (5p.)

6. Kenen suositun nykyartistin kanssa Eino Grön duetoi Emma-gaalassa 2021? (2p.)

7. Kuka suomalainen sijoittui 14. sijalle, kun Guitar Worldin lukijat äänestivät vuonna 2019 tämän ajan kovimpia blueskitaristeja? (3p.)

8. Minkä yhtyeen debyyttialbumi alkaa lainilla "I live my life like there's no tomorrow" - Abban, Bon Jovin, Fintelligensin, Sex Pistolsin vai Van Halenin? (1p.)

9. Minkä klassikkoleffan kanssa Pink Floydin The Dark Side Of The Moon -merkkiteosta voi (ainakin sitkeän legendan mukaan) seurata samassa tahdissa? (3p.)

10. KUVATEHTÄVÄ 2: kuvissa on levynkansista löytyviä lintuja. Keiden suomalaisten miesartistien levyjä? (3p. / oikea)
A)
B)
C)
D)

11. Täytä puuttuva sana lyriikasta hämäyssanojen joukkoon piilotetulla oikealla vaihtoehdolla: (1p. / oikea)

A) "Helsingissä ei asu enää _________ , on vain joukko yksinäisiä, ja heitä on monta, liian monta. En tahtoisi olla yksi heistä."
B) "Jos mä oisin sä, mä tarttuisin mun käteen, koska ei nää muut _________ tee niinku mä teen."
C) "Kuka käski syödä liikaa täytekakkua, ja kaataa toisten lasten niskaan kylmää mehua? Siitä joutuu _________ pannuun paistumaan, maailmassa ei säästy enää viattominkaan."
D) "Seinän läpi kuulen niitten murheita. _________ varsin pösilöitä, kalsareita peseviä vaimoja urheita."
E) "Koulu päättyi taas suvivirteen. Reksi huusi: " _________ hirteen!". Pera juoksi kattoja pitkin. Kotiin pääsin, itkin minäkin."
F) "Liian pikainen, vähän likanen. Mielenvikainen, niinku _________ ."
G) "Kun neljän ruuhkaa katselee, _________ on kännissä, kun polttarit on sillä käynnissä."
H) "Oon ollut liikaa kai valveilla, tainnut keskikaljaa maistella. Mut heti kun lähden kulkemaan, niin _________ takana tassuttaa."
I) "Sitä samaa minun radio soittaa, kuinka lopultakin _________ voittaa."
J) "Älä puhu huomisesta nyt, hiljaisuus kauneinta musiikkia on. Kun me rakastelemme, _________ vaikenee."

ELVISELÄMÄHELSINKILÄISIÄHYVÄHÄMÄHÄKKIMIESILKIMYKSET
JENKITJUMALATKINJUNTITKOMMARITKOUKKUNENÄNKUMMITUS
LEIJONATMARADONAMIEHIÄMUMMOJAMUSIIKKINAARASPANTTERI
PAAVIPAHOLAISENPERHEITÄPOLIISIPUNKKARITRÄPPÄRIT
SULHANENTALKKAREITATONTUTTRUMPPIYSTÄVIÄÄÄNET
 

Liitteet

  • kuvat3-1.jpg
    kuvat3-1.jpg
    203,7 KB · kertaa luettu: 164

Aatelinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Glen Metropolit, New England Patriots
1. Valkoinen tupakansytytin
2. Kotka
3. Viini, pizza ja musiikki festivaali
4. Perustelu, miksi ei kuulu joukkoon on ettei ole Virtanen. Veikataan kuvan 3 henkilöä.
5. Apulannan
6. Anna Puu
7. -
8. Bon Jovi
9. Transformers
10. Lapinlahden Linnut on vastaus A, B, C ja D kohtaan
11.
A) perheitä
B) Juntit
C) ilkimykset
D) perheitä
E) Kommarit
F) Maradona
G) Sulhanen
H) Poliisi
I) Hämähäkkimies
J) Jumalatkin
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
1: Valkoinen sytkäri...
2: Aku Ankasta :D
3: Euroviisut :D
4: Kakkonen kuka onkaan ku se ei ole ollut Euroviisuissa :D
5: Suomi finland perkele, mikä se bändi nyt onkaan se black metal -bändi. Iha sama lässyttää ku ei hajuakaan :D
6: Ennilooran?
7: Andy McCoy :D
8: Van Halen?
9: Ben Hur :D
10: Ei edes jaksa lässyttää...
11:
a) HELSINKILÄISIÄ <- piisi on Kuusamo.
f) Maradona -> se hassu piisi missä hottis nainenkin ja 1986 nevo föget jos on Argentiinan tai Maradonan fani.

Jesss, kaksi varmaa pojoa aikana jolloin lasketaan kakkossyötöt.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
1. Myytin mukaan niin Jimi Hendrixin, Janis Joplinin, Jim Morrisonin, Kurt Cobainin kuin Amy Winehousenkin ruumiiden hallusta löydettiin: DDT:llä jatkettua heroiinia, kaksi vasemman jalan kenkää - mutta ei yhtään oikean jalan kenkää, valkoinen tupakansytytin, vihkiraamattu vai väärennetty jäähyväiskirje? (1p.)

valkoinen tupakansytytin

2. Mistä linnusta kaikki seuraavat ovat laulaneet: Kalle Ahola, Tuula Amberla, Liekki, Maj Karman Kauniit Kuvat, Popeda? (2p.)

ainakin Maj Karma lauloi taivaanvuohesta

3. Millä nimellä tunnettu tapahtuma järjestettiin ensimmäisen kerran vuonna 1951 nimellä "Festival della Canzone Italiana"? (2p.)

San Remo festivaali

4. KUVATEHTÄVÄ 1: Kuka seuraavista ei kuulu joukkoon - ja miksi? (3p.)

Kaarle Viikate ei kuulu nimensä takia Ville Virtasten joukkoon

5. Minkä räyhähenkisyydestäkin tunnetun yhtyeen ihkaensimmäisen fanipaidan selkämyksessä oli Anarkistin keittokirjasta kopioitu molotovin cocktailin resepti? (5p.)

Klamydia

6. Kenen suositun nykyartistin kanssa Eino Grön duetoi Emma-gaalassa 2021? (2p.)

Pyhimys

7. Kuka suomalainen sijoittui 14. sijalle, kun Guitar Worldin lukijat äänestivät vuonna 2019 tämän ajan kovimpia blueskitaristeja? (3p.)

Erja Lyytinen

8. Minkä yhtyeen debyyttialbumi alkaa lainilla "I live my life like there's no tomorrow" - Abban, Bon Jovin, Fintelligensin, Sex Pistolsin vai Van Halenin? (1p.)

ABBA

9. Minkä klassikkoleffan kanssa Pink Floydin The Dark Side Of The Moon -merkkiteosta voi (ainakin sitkeän legendan mukaan) seurata samassa tahdissa? (3p.)

-

10. KUVATEHTÄVÄ 2: kuvissa on levynkansista löytyviä lintuja. Keiden suomalaisten miesartistien levyjä? (3p. / oikea)
A) Jarkko Martikainen
B) Ismo Alanko
C) Hector
D) Pekka Pohjola

11. Täytä puuttuva sana lyriikasta hämäyssanojen joukkoon piilotetulla oikealla vaihtoehdolla: (1p. / oikea)

A) "Helsingissä ei asu enää HELSINKILÄISIÄ , on vain joukko yksinäisiä, ja heitä on monta, liian monta. En tahtoisi olla yksi heistä."
B) "Jos mä oisin sä, mä tarttuisin mun käteen, koska ei nää muut RÄPPÄRIT tee niinku mä teen."
C) "Kuka käski syödä liikaa täytekakkua, ja kaataa toisten lasten niskaan kylmää mehua? Siitä joutuu PAHOLAISEN pannuun paistumaan, maailmassa ei säästy enää viattominkaan."
D) "Seinän läpi kuulen niitten murheita. MIEHIÄ varsin pösilöitä, kalsareita peseviä vaimoja urheita."
E) "Koulu päättyi taas suvivirteen. Reksi huusi: " PUNKKARIT hirteen!". Pera juoksi kattoja pitkin. Kotiin pääsin, itkin minäkin."
F) "Liian pikainen, vähän likanen. Mielenvikainen, niinku TRUMPPI ."
G) "Kun neljän ruuhkaa katselee, ELVIS on kännissä, kun polttarit on sillä käynnissä."
H) "Oon ollut liikaa kai valveilla, tainnut keskikaljaa maistella. Mut heti kun lähden kulkemaan, niin NAARASPANTTERI takana tassuttaa."
I) "Sitä samaa minun radio soittaa, kuinka lopultakin ELÄMÄ voittaa."
J) "Älä puhu huomisesta nyt, hiljaisuus kauneinta musiikkia on. Kun me rakastelemme, JUMALATKIN vaikenee."
 

kehveli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
1. Myytin mukaan niin Jimi Hendrixin, Janis Joplinin, Jim Morrisonin, Kurt Cobainin kuin Amy Winehousenkin ruumiiden hallusta löydettiin: DDT:llä jatkettua heroiinia, kaksi vasemman jalan kenkää - mutta ei yhtään oikean jalan kenkää, valkoinen tupakansytytin, vihkiraamattu vai väärennetty jäähyväiskirje? (1p.)
-Valkoinen tupakansytytin

2. Mistä linnusta kaikki seuraavat ovat laulaneet: Kalle Ahola, Tuula Amberla, Liekki, Maj Karman Kauniit Kuvat, Popeda? (2p.)
-?

3. Millä nimellä tunnettu tapahtuma järjestettiin ensimmäisen kerran vuonna 1951 nimellä "Festival della Canzone Italiana"? (2p.)
-?

4. KUVATEHTÄVÄ 1: Kuka seuraavista ei kuulu joukkoon - ja miksi? (3p.)
-Vaikka sitten "Turo", koska kuvassa ei silmä- tai aurinkolaseja ja kyseessä tv:n sketsihahmo

5. Minkä räyhähenkisyydestäkin tunnetun yhtyeen ihkaensimmäisen fanipaidan selkämyksessä oli Anarkistin keittokirjasta kopioitu molotovin cocktailin resepti? (5p.)
-Rage Against The Machine ?

6. Kenen suositun nykyartistin kanssa Eino Grön duetoi Emma-gaalassa 2021? (2p.)
-?

7. Kuka suomalainen sijoittui 14. sijalle, kun Guitar Worldin lukijat äänestivät vuonna 2019 tämän ajan kovimpia blueskitaristeja? (3p.)
-Erja Lyytinen

8. Minkä yhtyeen debyyttialbumi alkaa lainilla "I live my life like there's no tomorrow" - Abban, Bon Jovin, Fintelligensin, Sex Pistolsin vai Van Halenin? (1p.)
-Van Halen ?

9. Minkä klassikkoleffan kanssa Pink Floydin The Dark Side Of The Moon -merkkiteosta voi (ainakin sitkeän legendan mukaan) seurata samassa tahdissa? (3p.)
-?

10. KUVATEHTÄVÄ 2: kuvissa on levynkansista löytyviä lintuja. Keiden suomalaisten miesartistien levyjä? (3p. / oikea)
A) Jarkko Martikainen
B) Ismo Alanko
C) Hector
D) Pekka Pohjola

11. Täytä puuttuva sana lyriikasta hämäyssanojen joukkoon piilotetulla oikealla vaihtoehdolla: (1p. / oikea)

A) "Helsingissä ei asu enää helsinkiläisiä , on vain joukko yksinäisiä, ja heitä on monta, liian monta. En tahtoisi olla yksi heistä."
B) "Jos mä oisin sä, mä tarttuisin mun käteen, koska ei nää muut tontut tee niinku mä teen."
C) "Kuka käski syödä liikaa täytekakkua, ja kaataa toisten lasten niskaan kylmää mehua? Siitä joutuu paholaisen pannuun paistumaan, maailmassa ei säästy enää viattominkaan."
D) "Seinän läpi kuulen niitten murheita. Miehiä varsin pösilöitä, kalsareita peseviä vaimoja urheita."
E) "Koulu päättyi taas suvivirteen. Reksi huusi: " talkkarit hirteen!". Pera juoksi kattoja pitkin. Kotiin pääsin, itkin minäkin."
F) "Liian pikainen, vähän likanen. Mielenvikainen, niinku Trumppi ."
G) "Kun neljän ruuhkaa katselee, sulhanen on kännissä, kun polttarit on sillä käynnissä."
H) "Oon ollut liikaa kai valveilla, tainnut keskikaljaa maistella. Mut heti kun lähden kulkemaan, niin naaraspantteri takana tassuttaa."
I) "Sitä samaa minun radio soittaa, kuinka lopultakin elämä voittaa."
J) "Älä puhu huomisesta nyt, hiljaisuus kauneinta musiikkia on. Kun me rakastelemme, jumalatkin vaikenee."
 

kimbe66

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
1. Myytin mukaan niin Jimi Hendrixin, Janis Joplinin, Jim Morrisonin, Kurt Cobainin kuin Amy Winehousenkin ruumiiden hallusta löydettiin: DDT:llä jatkettua heroiinia, kaksi vasemman jalan kenkää - mutta ei yhtään oikean jalan kenkää, valkoinen tupakansytytin, vihkiraamattu vai väärennetty jäähyväiskirje? (1p.)
Tämä on kyllä ihan täysi arvaus, mutta olisikohan valkoinen tupakansytytin.

2. Mistä linnusta kaikki seuraavat ovat laulaneet: Kalle Ahola, Tuula Amberla, Liekki, Maj Karman Kauniit Kuvat, Popeda? (2p.)
Korppi.

3. Millä nimellä tunnettu tapahtuma järjestettiin ensimmäisen kerran vuonna 1951 nimellä "Festival della Canzone Italiana"? (2p.)
En tiedä mitään muita italialaisia festivaaleja, kuin San Remon, joten sanotaan se.

4. KUVATEHTÄVÄ 1: Kuka seuraavista ei kuulu joukkoon - ja miksi? (3p.)
Kaarlo Viikate ei ole samanniminen kuin muut.

5. Minkä räyhähenkisyydestäkin tunnetun yhtyeen ihkaensimmäisen fanipaidan selkämyksessä oli Anarkistin keittokirjasta kopioitu molotovin cocktailin resepti? (5p.)
Tästä ei kyllä ole mitään hajua, mutta veikataan vaikka Apulanta.

6. Kenen suositun nykyartistin kanssa Eino Grön duetoi Emma-gaalassa 2021? (2p.)
Pyhimyksen.

7. Kuka suomalainen sijoittui 14. sijalle, kun Guitar Worldin lukijat äänestivät vuonna 2019 tämän ajan kovimpia blueskitaristeja? (3p.)
Olisiko Erja Lyytinen?

8. Minkä yhtyeen debyyttialbumi alkaa lainilla "I live my life like there's no tomorrow" - Abban, Bon Jovin, Fintelligensin, Sex Pistolsin vai Van Halenin? (1p.)
Kuulostaa Van Halenilta.

9. Minkä klassikkoleffan kanssa Pink Floydin The Dark Side Of The Moon -merkkiteosta voi (ainakin sitkeän legendan mukaan) seurata samassa tahdissa? (3p.)
Ei aavistustakaan.

10. KUVATEHTÄVÄ 2: kuvissa on levynkansista löytyviä lintuja. Keiden suomalaisten miesartistien levyjä? (3p. / oikea)
A) Kai Hyttinen
B) Ismo Alanko
C) Juhamatti tai joku vastaava lauleli rauhankyyhkystä.
D) Petri Nygård

11. Täytä puuttuva sana lyriikasta hämäyssanojen joukkoon piilotetulla oikealla vaihtoehdolla: (1p. / oikea)

A) "Helsingissä ei asu enää helsinkiläisiä , on vain joukko yksinäisiä, ja heitä on monta, liian monta. En tahtoisi olla yksi heistä."
B) "Jos mä oisin sä, mä tarttuisin mun käteen, koska ei nää muut tontut tee niinku mä teen."
C) "Kuka käski syödä liikaa täytekakkua, ja kaataa toisten lasten niskaan kylmää mehua? Siitä joutuu paholaisen pannuun paistumaan, maailmassa ei säästy enää viattominkaan."
D) "Seinän läpi kuulen niitten murheita. Talkkareita varsin pösilöitä, kalsareita peseviä vaimoja urheita."
E) "Koulu päättyi taas suvivirteen. Reksi huusi: " kommarit hirteen!". Pera juoksi kattoja pitkin. Kotiin pääsin, itkin minäkin."
F) "Liian pikainen, vähän likanen. Mielenvikainen, niinku sulhanen."
G) "Kun neljän ruuhkaa katselee, hähähäkkimies on kännissä, kun polttarit on sillä käynnissä."
H) "Oon ollut liikaa kai valveilla, tainnut keskikaljaa maistella. Mut heti kun lähden kulkemaan, niin poliisi takana tassuttaa."
I) "Sitä samaa minun radio soittaa, kuinka lopultakin elämä voittaa."
J) "Älä puhu huomisesta nyt, hiljaisuus kauneinta musiikkia on. Kun me rakastelemme, jumalatkin vaikenee."

ELVISELÄMÄHELSINKILÄISIÄHYVÄHÄMÄHÄKKIMIESILKIMYKSET
JENKITJUMALATKINJUNTITKOMMARITKOUKKUNENÄNKUMMITUS
LEIJONATMARADONAMIEHIÄMUMMOJAMUSIIKKINAARASPANTTERI
PAAVIPAHOLAISENPERHEITÄPOLIISIPUNKKARITRÄPPÄRIT
SULHANENTALKKAREITATONTUTTRUMPPIYSTÄVIÄÄÄNET
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
1. Väärennetty jäähyväiskirje
2. Joutsen
3. Euroviisut
4. Kaarlo Viikate, koska hänen musiikkinsa ei ole mennyt kansainvälisille listoille.
5. Rage Against the Machine?
6. Seppo Hovi
7. Tolonen
8. Van Halen
9. The Wizard of Oz
10. Tyhjä
11. A) Helsinkiläisiä
B) Räppärit
C) Paholaisen
D) Kommarit.
E) Paavi
F) Maradona
G) Elvis
H) Kummitus
I) Elämä
J) Jumalatkin
Jotain tiesin, muuten heittelen hatusta.
 

J-De

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Anaheim Ducks
1. Myytin mukaan niin Jimi Hendrixin, Janis Joplinin, Jim Morrisonin, Kurt Cobainin kuin Amy Winehousenkin ruumiiden hallusta löydettiin: DDT:llä jatkettua heroiinia, kaksi vasemman jalan kenkää - mutta ei yhtään oikean jalan kenkää, valkoinen tupakansytytin, vihkiraamattu vai väärennetty jäähyväiskirje? (1p.)

Valkoinen tupakansytytin?

2. Mistä linnusta kaikki seuraavat ovat laulaneet: Kalle Ahola, Tuula Amberla, Liekki, Maj Karman Kauniit Kuvat, Popeda? (2p.)

(Ukko)metso :D

3. Millä nimellä tunnettu tapahtuma järjestettiin ensimmäisen kerran vuonna 1951 nimellä "Festival della Canzone Italiana"? (2p.)

Italian oopperajuhlat

4. KUVATEHTÄVÄ 1: Kuka seuraavista ei kuulu joukkoon - ja miksi? (3p.)
1. kuva Darude eli Ville Virtanen
2. kuva Kaarlo Viikate eli Kalle(?) Virtanen
3. kuva -
4. kuva näyttelijä Ville Virtanen

Eli joko 3. kuvassa oleva henkilö on myös nimeltään Ville Virtanen ja tällöin joukkoon ei kuulu kuvan nro 2., koska eri (etu)niminen kuin muut tai sitten joukkoon ei kuulu kuva nro 3., koska muiden sukunimi on Virtanen. Veikataan ensimmäistä vaihtoehtoa.

5. Minkä räyhähenkisyydestäkin tunnetun yhtyeen ihkaensimmäisen fanipaidan selkämyksessä oli Anarkistin keittokirjasta kopioitu molotovin cocktailin resepti? (5p.)

Tuli mieleen Apulanta tai Klamydia, tuskin kumpikaan oikein

6. Kenen suositun nykyartistin kanssa Eino Grön duetoi Emma-gaalassa 2021? (2p.)

Vaikka joku näitä nuoria naisia, heitetään Evelina

7. Kuka suomalainen sijoittui 14. sijalle, kun Guitar Worldin lukijat äänestivät vuonna 2019 tämän ajan kovimpia blueskitaristeja? (3p.)

Albert Järvinen

8. Minkä yhtyeen debyyttialbumi alkaa lainilla "I live my life like there's no tomorrow" - Abban, Bon Jovin, Fintelligensin, Sex Pistolsin vai Van Halenin? (1p.)

Bon Jovi

9. Minkä klassikkoleffan kanssa Pink Floydin The Dark Side Of The Moon -merkkiteosta voi (ainakin sitkeän legendan mukaan) seurata samassa tahdissa? (3p.)

Joku Star Wars

10. KUVATEHTÄVÄ 2: kuvissa on levynkansista löytyviä lintuja. Keiden suomalaisten miesartistien levyjä? (3p. / oikea)
A) Lapinlahden linnut
B) Jarkko Martikainen
C) Pyhimys
D) Herra Ylppö

11. Täytä puuttuva sana lyriikasta hämäyssanojen joukkoon piilotetulla oikealla vaihtoehdolla: (1p. / oikea)

A) "Helsingissä ei asu enää HELSINKILÄISIÄ , on vain joukko yksinäisiä, ja heitä on monta, liian monta. En tahtoisi olla yksi heistä."
B) "Jos mä oisin sä, mä tarttuisin mun käteen, koska ei nää muut TONTUT tee niinku mä teen."
C) "Kuka käski syödä liikaa täytekakkua, ja kaataa toisten lasten niskaan kylmää mehua? Siitä joutuu _________ pannuun paistumaan, maailmassa ei säästy enää viattominkaan."
D) "Seinän läpi kuulen niitten murheita. MIEHIÄ varsin pösilöitä, kalsareita peseviä vaimoja urheita."
E) "Koulu päättyi taas suvivirteen. Reksi huusi: " PUNKKARIT hirteen!". Pera juoksi kattoja pitkin. Kotiin pääsin, itkin minäkin."
F) "Liian pikainen, vähän likanen. Mielenvikainen, niinku MARADONA."
G) "Kun neljän ruuhkaa katselee, SULHANEN on kännissä, kun polttarit on sillä käynnissä."
H) "Oon ollut liikaa kai valveilla, tainnut keskikaljaa maistella. Mut heti kun lähden kulkemaan, niin LEIJONAT takana tassuttaa."
I) "Sitä samaa minun radio soittaa, kuinka lopultakin ELÄMÄ voittaa."
J) "Älä puhu huomisesta nyt, hiljaisuus kauneinta musiikkia on. Kun me rakastelemme, JUMALATKIN vaikenee."
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
1. Myytin mukaan niin Jimi Hendrixin, Janis Joplinin, Jim Morrisonin, Kurt Cobainin kuin Amy Winehousenkin ruumiiden hallusta löydettiin: DDT:llä jatkettua heroiinia, kaksi vasemman jalan kenkää - mutta ei yhtään oikean jalan kenkää, valkoinen tupakansytytin, vihkiraamattu vai väärennetty jäähyväiskirje? (1p.) - Väärennetty jäähyväiskirje

2. Mistä linnusta kaikki seuraavat ovat laulaneet: Kalle Ahola, Tuula Amberla, Liekki, Maj Karman Kauniit Kuvat, Popeda? (2p.) - Korppi

3. Millä nimellä tunnettu tapahtuma järjestettiin ensimmäisen kerran vuonna 1951 nimellä "Festival della Canzone Italiana"? (2p.) - San Remon laulukilpailu

4. KUVATEHTÄVÄ 1: Kuka seuraavista ei kuulu joukkoon - ja miksi? (3p.) - Kolmatta en tunne, mutta arvelin silti sen riittävän, kun siinä on kolme Virtasta. Mutta - koska siinä on kaksi Ville Virtasta, niin heitetään riskillä, että Kaarle Viikate ei kuulu joukkoon, koska on Kalle eikä Ville Virtanen.

5. Minkä räyhähenkisyydestäkin tunnetun yhtyeen ihkaensimmäisen fanipaidan selkämyksessä oli Anarkistin keittokirjasta kopioitu molotovin cocktailin resepti? (5p.) - Sex Pistols

6. Kenen suositun nykyartistin kanssa Eino Grön duetoi Emma-gaalassa 2021? (2p.) - Behm

7. Kuka suomalainen sijoittui 14. sijalle, kun Guitar Worldin lukijat äänestivät vuonna 2019 tämän ajan kovimpia blueskitaristeja? (3p.) - Erja Lyytinen

8. Minkä yhtyeen debyyttialbumi alkaa lainilla "I live my life like there's no tomorrow" - Abban, Bon Jovin, Fintelligensin, Sex Pistolsin vai Van Halenin? (1p.) - Bon Jovi

9. Minkä klassikkoleffan kanssa Pink Floydin The Dark Side Of The Moon -merkkiteosta voi (ainakin sitkeän legendan mukaan) seurata samassa tahdissa? (3p.) - Wizard of Oz

10. KUVATEHTÄVÄ 2: kuvissa on levynkansista löytyviä lintuja. Keiden suomalaisten miesartistien levyjä? (3p. / oikea)
A) Hector
B) Ismo Alanko
C) Juice Leskinen
D) Pekka Pohjola


11. Täytä puuttuva sana lyriikasta hämäyssanojen joukkoon piilotetulla oikealla vaihtoehdolla: (1p. / oikea)

A) "Helsingissä ei asu enää YSTÄVIÄ, on vain joukko yksinäisiä, ja heitä on monta, liian monta. En tahtoisi olla yksi heistä."
B) "Jos mä oisin sä, mä tarttuisin mun käteen, koska ei nää muut JUNTIT tee niinku mä teen."
C) "Kuka käski syödä liikaa täytekakkua, ja kaataa toisten lasten niskaan kylmää mehua? Siitä joutuu PAHOLAISEN pannuun paistumaan, maailmassa ei säästy enää viattominkaan."
D) "Seinän läpi kuulen niitten murheita. TALKKAREITA varsin pösilöitä, kalsareita peseviä vaimoja urheita."
E) "Koulu päättyi taas suvivirteen. Reksi huusi: " KOMMARIT hirteen!". Pera juoksi kattoja pitkin. Kotiin pääsin, itkin minäkin."
F) "Liian pikainen, vähän likanen. Mielenvikainen, niinku SULHANEN."
G) "Kun neljän ruuhkaa katselee, POLIISI on kännissä, kun polttarit on sillä käynnissä."
H) "Oon ollut liikaa kai valveilla, tainnut keskikaljaa maistella. Mut heti kun lähden kulkemaan, niin LEIJONAT takana tassuttaa."
I) "Sitä samaa minun radio soittaa, kuinka lopultakin PUNKKARIT voittaa."
J) "Älä puhu huomisesta nyt, hiljaisuus kauneinta musiikkia on. Kun me rakastelemme, JUMALATKIN vaikenee."
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
1. Myytin mukaan niin Jimi Hendrixin, Janis Joplinin, Jim Morrisonin, Kurt Cobainin kuin Amy Winehousenkin ruumiiden hallusta löydettiin: DDT:llä jatkettua heroiinia, kaksi vasemman jalan kenkää - mutta ei yhtään oikean jalan kenkää, valkoinen tupakansytytin, vihkiraamattu vai väärennetty jäähyväiskirje? (1p.)

- Tätä tarinaa en ole kuullut, mutta arvataan tupakansytytin.

2. Mistä linnusta kaikki seuraavat ovat laulaneet: Kalle Ahola, Tuula Amberla, Liekki, Maj Karman Kauniit Kuvat, Popeda? (2p.)

- Liekki paljasti, että korpista on kyse.

3. Millä nimellä tunnettu tapahtuma järjestettiin ensimmäisen kerran vuonna 1951 nimellä "Festival della Canzone Italiana"? (2p.)

- San Remon festivaalit.

7. Kuka suomalainen sijoittui 14. sijalle, kun Guitar Worldin lukijat äänestivät vuonna 2019 tämän ajan kovimpia blueskitaristeja? (3p.)

- Erja Lyytinen

8. Minkä yhtyeen debyyttialbumi alkaa lainilla "I live my life like there's no tomorrow" - Abban, Bon Jovin, Fintelligensin, Sex Pistolsin vai Van Halenin? (1p.)

- Van Halenin

10. KUVATEHTÄVÄ 2: kuvissa on levynkansista löytyviä lintuja. Keiden suomalaisten miesartistien levyjä? (3p. / oikea)
A) -
B) Ismo Alanko
C) Hector
D) Pekka Pohjola

11. Täytä puuttuva sana lyriikasta hämäyssanojen joukkoon piilotetulla oikealla vaihtoehdolla: (1p. / oikea)

A) "Helsingissä ei asu enää HELSINKILÄISIÄ , on vain joukko yksinäisiä, ja heitä on monta, liian monta. En tahtoisi olla yksi heistä."
B) "Jos mä oisin sä, mä tarttuisin mun käteen, koska ei nää muut JUNTIT tee niinku mä teen."
C) "Kuka käski syödä liikaa täytekakkua, ja kaataa toisten lasten niskaan kylmää mehua? Siitä joutuu PAHOLAISEN pannuun paistumaan, maailmassa ei säästy enää viattominkaan."
D) "Seinän läpi kuulen niitten murheita. MIEHIÄ varsin pösilöitä, kalsareita peseviä vaimoja urheita."
E) "Koulu päättyi taas suvivirteen. Reksi huusi: " KOMMARIT hirteen!". Pera juoksi kattoja pitkin. Kotiin pääsin, itkin minäkin."
F) "Liian pikainen, vähän likanen. Mielenvikainen, niinku MARADONA ."
G) "Kun neljän ruuhkaa katselee, HÄMÄHÄKKIMIES on kännissä, kun polttarit on sillä käynnissä."
H) "Oon ollut liikaa kai valveilla, tainnut keskikaljaa maistella. Mut heti kun lähden kulkemaan, niin NAARASPANTTERI takana tassuttaa."
I) "Sitä samaa minun radio soittaa, kuinka lopultakin ELÄMÄ voittaa."
J) "Älä puhu huomisesta nyt, hiljaisuus kauneinta musiikkia on. Kun me rakastelemme, JUMALATKIN vaikenee."
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
1. Myytin mukaan niin Jimi Hendrixin, Janis Joplinin, Jim Morrisonin, Kurt Cobainin kuin Amy Winehousenkin ruumiiden hallusta löydettiin: DDT:llä jatkettua heroiinia, kaksi vasemman jalan kenkää - mutta ei yhtään oikean jalan kenkää, valkoinen tupakansytytin, vihkiraamattu vai väärennetty jäähyväiskirje? (1p.)
Vihkiraamattu
2. Mistä linnusta kaikki seuraavat ovat laulaneet: Kalle Ahola, Tuula Amberla, Liekki, Maj Karman Kauniit Kuvat, Popeda? (2p.)
Korppi
3. Millä nimellä tunnettu tapahtuma järjestettiin ensimmäisen kerran vuonna 1951 nimellä "Festival della Canzone Italiana"? (2p.)
San Remon laulujuhlat
4. KUVATEHTÄVÄ 1: Kuka seuraavista ei kuulu joukkoon - ja miksi? (3p.)
B, Kaarle Viikate. Muut ovat (oikealta) nimeltään Ville Virtasia
5. Minkä räyhähenkisyydestäkin tunnetun yhtyeen ihkaensimmäisen fanipaidan selkämyksessä oli Anarkistin keittokirjasta kopioitu molotovin cocktailin resepti? (5p.)
Sex Pistols
6. Kenen suositun nykyartistin kanssa Eino Grön duetoi Emma-gaalassa 2021? (2p.)
Pyhimys
7. Kuka suomalainen sijoittui 14. sijalle, kun Guitar Worldin lukijat äänestivät vuonna 2019 tämän ajan kovimpia blueskitaristeja? (3p.)
Heikki Silvennoinen
8. Minkä yhtyeen debyyttialbumi alkaa lainilla "I live my life like there's no tomorrow" - Abban, Bon Jovin, Fintelligensin, Sex Pistolsin vai Van Halenin? (1p.)
ABBA
9. Minkä klassikkoleffan kanssa Pink Floydin The Dark Side Of The Moon -merkkiteosta voi (ainakin sitkeän legendan mukaan) seurata samassa tahdissa? (3p.)
Uinu, uinu lemmikkini
10. KUVATEHTÄVÄ 2: kuvissa on levynkansista löytyviä lintuja. Keiden suomalaisten miesartistien levyjä? (3p. / oikea)
A)
B)
C)
D)
A)Jarkko Martikainen
B)Ismo Alanko
C)Kalle Ahola
D)Risto
11. Täytä puuttuva sana lyriikasta hämäyssanojen joukkoon piilotetulla oikealla vaihtoehdolla: (1p. / oikea)

A) "Helsingissä ei asu enää ______HELSINKILÄISIÄ ___ , on vain joukko yksinäisiä, ja heitä on monta, liian monta. En tahtoisi olla yksi heistä."
B) "Jos mä oisin sä, mä tarttuisin mun käteen, koska ei nää muut ____RÄPPÄRIT
_____ tee niinku mä teen."
C) "Kuka käski syödä liikaa täytekakkua, ja kaataa toisten lasten niskaan kylmää mehua? Siitä joutuu ____KUMMITUS
_____ pannuun paistumaan, maailmassa ei säästy enää viattominkaan."
D) "Seinän läpi kuulen niitten murheita. __MIEHIÄ _______ varsin pösilöitä, kalsareita peseviä vaimoja urheita."
E) "Koulu päättyi taas suvivirteen. Reksi huusi: " ______JUNTIT ___ hirteen!". Pera juoksi kattoja pitkin. Kotiin pääsin, itkin minäkin."
F) "Liian pikainen, vähän likanen. Mielenvikainen, niinku ____MARADONA _____ ."
G) "Kun neljän ruuhkaa katselee, _____KOMMARIT ____ on kännissä, kun polttarit on sillä käynnissä."
H) "Oon ollut liikaa kai valveilla, tainnut keskikaljaa maistella. Mut heti kun lähden kulkemaan, niin ___POLIISI ______ takana tassuttaa."
I) "Sitä samaa minun radio soittaa, kuinka lopultakin _____ELÄMÄ ____ voittaa."
J) "Älä puhu huomisesta nyt, hiljaisuus kauneinta musiikkia on. Kun me rakastelemme, ________JUMALATKIN _ vaikenee."

ELVISHYVÄHÄMÄHÄKKIMIESILKIMYKSET
JENKITKOUKKUNENÄN
LEIJONATMUMMOJAMUSIIKKINAARASPANTTERI
PAAVIPAHOLAISENPERHEITÄPUNKKARIT
SULHANENTALKKAREITATONTUTTRUMPPIYSTÄVIÄÄÄNET
 
1. Myytin mukaan niin Jimi Hendrixin, Janis Joplinin, Jim Morrisonin, Kurt Cobainin kuin Amy Winehousenkin ruumiiden hallusta löydettiin: DDT:llä jatkettua heroiinia, kaksi vasemman jalan kenkää - mutta ei yhtään oikean jalan kenkää, valkoinen tupakansytytin, vihkiraamattu vai väärennetty jäähyväiskirje? (1p.)
Kokeillaan vihkiraamattua.

2. Mistä linnusta kaikki seuraavat ovat laulaneet: Kalle Ahola, Tuula Amberla, Liekki, Maj Karman Kauniit Kuvat, Popeda? (2p.)
Korpista ainakin Popeda Hullut Koirat -levyllä, joten kokeillaan sitä.

3. Millä nimellä tunnettu tapahtuma järjestettiin ensimmäisen kerran vuonna 1951 nimellä "Festival della Canzone Italiana"? (2p.)
San Remon laulukilpailut.

4. KUVATEHTÄVÄ 1: Kuka seuraavista ei kuulu joukkoon - ja miksi? (3p.)
Aki ja Turo duo?

5. Minkä räyhähenkisyydestäkin tunnetun yhtyeen ihkaensimmäisen fanipaidan selkämyksessä oli Anarkistin keittokirjasta kopioitu molotovin cocktailin resepti? (5p.)
Kokeillaan Public Enemyä.

6. Kenen suositun nykyartistin kanssa Eino Grön duetoi Emma-gaalassa 2021? (2p.)
Kukahan tämä sitten voisi olla.... Behm?

7. Kuka suomalainen sijoittui 14. sijalle, kun Guitar Worldin lukijat äänestivät vuonna 2019 tämän ajan kovimpia blueskitaristeja? (3p.)
Erja Lyytinen.

8. Minkä yhtyeen debyyttialbumi alkaa lainilla "I live my life like there's no tomorrow" - Abban, Bon Jovin, Fintelligensin, Sex Pistolsin vai Van Halenin? (1p.)
Ei ainakaan Sex Pistolsin Pretty vacant. Lopuista arvattava Bon Jovia.

9. Minkä klassikkoleffan kanssa Pink Floydin The Dark Side Of The Moon -merkkiteosta voi (ainakin sitkeän legendan mukaan) seurata samassa tahdissa? (3p.)
Ilmestyskirja.Nyt.

10. KUVATEHTÄVÄ 2: kuvissa on levynkansista löytyviä lintuja. Keiden suomalaisten miesartistien levyjä? (3p. / oikea)
A)Hector
B) Ismo Alanko ja Pulu.
C)Hector
D)Hector

11. Täytä puuttuva sana lyriikasta hämäyssanojen joukkoon piilotetulla oikealla vaihtoehdolla: (1p. / oikea)

A) "Helsingissä ei asu enää HELSINKILÄISIÄ , on vain joukko yksinäisiä, ja heitä on monta, liian monta. En tahtoisi olla yksi heistä."

B) "Jos mä oisin sä, mä tarttuisin mun käteen, koska ei nää muut JUNTIT tee niinku mä teen."

C) "Kuka käski syödä liikaa täytekakkua, ja kaataa toisten lasten niskaan kylmää mehua? Siitä joutuu PAHOLAISEN pannuun paistumaan, maailmassa ei säästy enää viattominkaan."

D) "Seinän läpi kuulen niitten murheita. TALKKAREITA varsin pösilöitä, kalsareita peseviä vaimoja urheita."

E) "Koulu päättyi taas suvivirteen. Reksi huusi: " KOMMARIT hirteen!". Pera juoksi kattoja pitkin. Kotiin pääsin, itkin minäkin."

F) "Liian pikainen, vähän likanen. Mielenvikainen, niinku MARADONA ."

G) "Kun neljän ruuhkaa katselee, SULHANEN on kännissä, kun polttarit on sillä käynnissä."

H) "Oon ollut liikaa kai valveilla, tainnut keskikaljaa maistella. Mut heti kun lähden kulkemaan, niin POLIISI takana tassuttaa."

I) "Sitä samaa minun radio soittaa, kuinka lopultakin ELÄMÄ voittaa."

J) "Älä puhu huomisesta nyt, hiljaisuus kauneinta musiikkia on. Kun me rakastelemme, JUMALATKIN vaikenee."
 

Canis Lupus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kajaanin Hokki, LuPo
1. valkoinen tupakansytytin
2. korppi
3. San Remon festivaalit
4. Villeistä eroaa Kalle (b)
5.?
6. Pyhimys
7. Erja Lyytinen
8. Van Halen
9. The Wizard of Oz
10.
A) Jarkko Martikainen
B) Ismo Alanko
C)?
D) Pekka Pohjola

11. Täytä puuttuva sana lyriikasta hämäyssanojen joukkoon piilotetulla oikealla vaihtoehdolla: (1p. / oikea)

A) "Helsingissä ei asu enää helsinkiläisiä, on vain joukko yksinäisiä, ja heitä on monta, liian monta. En tahtoisi olla yksi heistä."
B) "Jos mä oisin sä, mä tarttuisin mun käteen, koska ei nää muut _________ tee niinku mä teen."
C) "Kuka käski syödä liikaa täytekakkua, ja kaataa toisten lasten niskaan kylmää mehua? Siitä joutuu paholaisen pannuun paistumaan, maailmassa ei säästy enää viattominkaan."
D) "Seinän läpi kuulen niitten murheita. Talkkareita varsin pösilöitä, kalsareita peseviä vaimoja urheita."
E) "Koulu päättyi taas suvivirteen. Reksi huusi: " Kommarit hirteen!". Pera juoksi kattoja pitkin. Kotiin pääsin, itkin minäkin."
F) "Liian pikainen, vähän likanen. Mielenvikainen, niinku Maradona ."
G) "Kun neljän ruuhkaa katselee, Hämähäkkimies on kännissä, kun polttarit on sillä käynnissä."
H) "Oon ollut liikaa kai valveilla, tainnut keskikaljaa maistella. Mut heti kun lähden kulkemaan, niin _________ takana tassuttaa."
I) "Sitä samaa minun radio soittaa, kuinka lopultakin elämä voittaa."
J) "Älä puhu huomisesta nyt, hiljaisuus kauneinta musiikkia on. Kun me rakastelemme, jumalatkin vaikenee
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Koita tässä nyt sitten arvailla...
1. Myytin mukaan niin Jimi Hendrixin, Janis Joplinin, Jim Morrisonin, Kurt Cobainin kuin Amy Winehousenkin ruumiiden hallusta löydettiin: DDT:llä jatkettua heroiinia, kaksi vasemman jalan kenkää - mutta ei yhtään oikean jalan kenkää, valkoinen tupakansytytin, vihkiraamattu vai väärennetty jäähyväiskirje? (1p.) Väärennetty kirje

2. Mistä linnusta kaikki seuraavat ovat laulaneet: Kalle Ahola, Tuula Amberla, Liekki, Maj Karman Kauniit Kuvat, Popeda? (2p.) Korppi

3. Millä nimellä tunnettu tapahtuma järjestettiin ensimmäisen kerran vuonna 1951 nimellä "Festival della Canzone Italiana"? (2p.) Euroviisut

4. Kuka seuraavista ei kuulu joukkoon - ja miksi? (3p.) Se on tuo toinen oikealta. Siksi kun ei ole aavistustakaan kuka se on...

5. Minkä räyhähenkisyydestäkin tunnetun yhtyeen ihkaensimmäisen fanipaidan selkämyksessä oli Anarkistin keittokirjasta kopioitu molotovin cocktailin resepti? (5p.) Eläkelaiset

6. Kenen suositun nykyartistin kanssa Eino Grön duetoi Emma-gaalassa 2021? (2p.) Vesala??? Eikö se oo joka paikassa nykyään...

7. Kuka suomalainen sijoittui 14. sijalle, kun Guitar Worldin lukijat äänestivät vuonna 2019 tämän ajan kovimpia blueskitaristeja? (3p.) Erja Lyytinen

8. Minkä yhtyeen debyyttialbumi alkaa lainilla "I live my life like there's no tomorrow" - Abban, Bon Jovin, Fintelligensin, Sex Pistolsin vai Van Halenin? (1p.) Arvataan Bon Jovi

9. Minkä klassikkoleffan kanssa Pink Floydin The Dark Side Of The Moon -merkkiteosta voi (ainakin sitkeän legendan mukaan) seurata samassa tahdissa? (3p.) Yksi lensi yli käenpesän...

10. KUVATEHTÄVÄ 2: kuvissa on levynkansista löytyviä lintuja. Keiden suomalaisten miesartistien levyjä? (3p. / oikea)
A)
B) Ismo Alanko
C)
D)

11. Täytä puuttuva sana lyriikasta hämäyssanojen joukkoon piilotetulla oikealla vaihtoehdolla: (1p. / oikea)

A) "Helsingissä ei asu enää _________ , on vain joukko yksinäisiä, ja heitä on monta, liian monta. En tahtoisi olla yksi heistä."
B) "Jos mä oisin sä, mä tarttuisin mun käteen, koska ei nää muut _________ tee niinku mä teen."
C) "Kuka käski syödä liikaa täytekakkua, ja kaataa toisten lasten niskaan kylmää mehua? Siitä joutuu _paholaisen_ pannuun paistumaan, maailmassa ei säästy enää viattominkaan."
D) "Seinän läpi kuulen niitten murheita. _________ varsin pösilöitä, kalsareita peseviä vaimoja urheita."
E) "Koulu päättyi taas suvivirteen. Reksi huusi: " _Kommarit_ hirteen!". Pera juoksi kattoja pitkin. Kotiin pääsin, itkin minäkin."
F) "Liian pikainen, vähän likanen. Mielenvikainen, niinku _Maradona_ ."
G) "Kun neljän ruuhkaa katselee, _Hämähäkkimies_ on kännissä, kun polttarit on sillä käynnissä."
H) "Oon ollut liikaa kai valveilla, tainnut keskikaljaa maistella. Mut heti kun lähden kulkemaan, niin _________ takana tassuttaa."
I) "Sitä samaa minun radio soittaa, kuinka lopultakin _elämä_ voittaa."
J) "Älä puhu huomisesta nyt, hiljaisuus kauneinta musiikkia on. Kun me rakastelemme, _jumalatkin_ vaikenee."
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
ihan huomiona; kysymys neljä on nerokas. Kaikki Virtasia, mutta kolme Villeä ja yksi Kalle eli Kaarle Viikate/Kalle Virtanen ei kuulu joukkoon.
 

markrenton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NYI
1. Myytin mukaan niin Jimi Hendrixin, Janis Joplinin, Jim Morrisonin, Kurt Cobainin kuin Amy Winehousenkin ruumiiden hallusta löydettiin: DDT:llä jatkettua heroiinia, kaksi vasemman jalan kenkää - mutta ei yhtään oikean jalan kenkää, valkoinen tupakansytytin, vihkiraamattu vai väärennetty jäähyväiskirje? (1p.)
Väärennetty jäähyväiskirje

2. Mistä linnusta kaikki seuraavat ovat laulaneet: Kalle Ahola, Tuula Amberla, Liekki, Maj Karman Kauniit Kuvat, Popeda? (2p.)
Lokki.

3. Millä nimellä tunnettu tapahtuma järjestettiin ensimmäisen kerran vuonna 1951 nimellä "Festival della Canzone Italiana"? (2p.)
Euroviisut

4. KUVATEHTÄVÄ 1: Kuka seuraavista ei kuulu joukkoon - ja miksi? (3p.)
Kolme Ville Virtasta ja yksi epävillevirtanen. Eli toinen vasemmalta ei. Toki viimeisellä Virtasella ei ole laseja päässä että voisi olla sekin tietysti.

5. Minkä räyhähenkisyydestäkin tunnetun yhtyeen ihkaensimmäisen fanipaidan selkämyksessä oli Anarkistin keittokirjasta kopioitu molotovin cocktailin resepti? (5p.)
Eläkeläiset

6. Kenen suositun nykyartistin kanssa Eino Grön duetoi Emma-gaalassa 2021? (2p.)
Pyhimys

7. Kuka suomalainen sijoittui 14. sijalle, kun Guitar Worldin lukijat äänestivät vuonna 2019 tämän ajan kovimpia blueskitaristeja? (3p.)
Erja Lyytinen

8. Minkä yhtyeen debyyttialbumi alkaa lainilla "I live my life like there's no tomorrow" - Abban, Bon Jovin, Fintelligensin, Sex Pistolsin vai Van Halenin? (1p.)
Van Halen

9. Minkä klassikkoleffan kanssa Pink Floydin The Dark Side Of The Moon -merkkiteosta voi (ainakin sitkeän legendan mukaan) seurata samassa tahdissa? (3p.)
Kellopeliappelsiini

10. KUVATEHTÄVÄ 2: kuvissa on levynkansista löytyviä lintuja. Keiden suomalaisten miesartistien levyjä? (3p. / oikea)
A) Danny
B) Kauko Röyhkä
C) Juice
D) Ismo Alanko

11. Täytä puuttuva sana lyriikasta hämäyssanojen joukkoon piilotetulla oikealla vaihtoehdolla: (1p. / oikea)

A) "Helsingissä ei asu enää helsinkiläisiä, on vain joukko yksinäisiä, ja heitä on monta, liian monta. En tahtoisi olla yksi heistä."
B) "Jos mä oisin sä, mä tarttuisin mun käteen, koska ei nää muut räppärit tee niinku mä teen."
C) "Kuka käski syödä liikaa täytekakkua, ja kaataa toisten lasten niskaan kylmää mehua? Siitä joutuu ilkimykset pannuun paistumaan, maailmassa ei säästy enää viattominkaan."
D) "Seinän läpi kuulen niitten murheita. talkkareita varsin pösilöitä, kalsareita peseviä vaimoja urheita."
E) "Koulu päättyi taas suvivirteen. Reksi huusi: "kommarit hirteen!". Pera juoksi kattoja pitkin. Kotiin pääsin, itkin minäkin."
F) "Liian pikainen, vähän likanen. Mielenvikainen, niinku Maradona."
G) "Kun neljän ruuhkaa katselee, sulhanen on kännissä, kun polttarit on sillä käynnissä."
H) "Oon ollut liikaa kai valveilla, tainnut keskikaljaa maistella. Mut heti kun lähden kulkemaan, niin naaraspantteri takana tassuttaa."
I) "Sitä samaa minun radio soittaa, kuinka lopultakin elämä voittaa."
J) "Älä puhu huomisesta nyt, hiljaisuus kauneinta musiikkia on. Kun me rakastelemme, jumalatkin vaikenee."
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
1. Myytin mukaan niin Jimi Hendrixin, Janis Joplinin, Jim Morrisonin, Kurt Cobainin kuin Amy Winehousenkin ruumiiden hallusta löydettiin: DDT:llä jatkettua heroiinia, kaksi vasemman jalan kenkää - mutta ei yhtään oikean jalan kenkää, valkoinen tupakansytytin, vihkiraamattu vai väärennetty jäähyväiskirje? (1p.) -Valkoinen sytkäri?

2. Mistä linnusta kaikki seuraavat ovat laulaneet: Kalle Ahola, Tuula Amberla, Liekki, Maj Karman Kauniit Kuvat, Popeda? (2p.) -Korppi

3. Millä nimellä tunnettu tapahtuma järjestettiin ensimmäisen kerran vuonna 1951 nimellä "Festival della Canzone Italiana"? (2p.) -Euroviisut? Ei hajuakaan.

4. KUVATEHTÄVÄ 1: Kuka seuraavista ei kuulu joukkoon - ja miksi? (3p.) -Viikatteen Kaarle. Eli KALLE Virtanen. Muut on VirtasVillejä

5. Minkä räyhähenkisyydestäkin tunnetun yhtyeen ihkaensimmäisen fanipaidan selkämyksessä oli Anarkistin keittokirjasta kopioitu molotovin cocktailin resepti? (5p.) -Joku agressiopumppu (ja ehkäpä poliittinen?) tää varmaan on. Sanotaan Sex Pistols...Vaikka RATM kävikin myös mielessä.

6. Kenen suositun nykyartistin kanssa Eino Grön duetoi Emma-gaalassa 2021? (2p.) -Pyhimys

7. Kuka suomalainen sijoittui 14. sijalle, kun Guitar Worldin lukijat äänestivät vuonna 2019 tämän ajan kovimpia blueskitaristeja? (3p.) -Erja Lyytinen

8. Minkä yhtyeen debyyttialbumi alkaa lainilla "I live my life like there's no tomorrow" - Abban, Bon Jovin, Fintelligensin, Sex Pistolsin vai Van Halenin? (1p.) -En tiedä, mutta pakko sanoa palstan henkisesti (jatkoajan nimimerkkien pintaan pulpahteluhengessä) @Vanha Len. Eli Van Halen.

9. Minkä klassikkoleffan kanssa Pink Floydin The Dark Side Of The Moon -merkkiteosta voi (ainakin sitkeän legendan mukaan) seurata samassa tahdissa? (3p.) -??? Ihan tyhjää. Sanotaan 2001 Avaruusseikkailu

10. KUVATEHTÄVÄ 2: kuvissa on levynkansista löytyviä lintuja. Keiden suomalaisten miesartistien levyjä? (3p. / oikea)
A) Jarkko Martikainen
B) Ismo Alanko
C) Hector
D) Pekka Pohjola

11. Täytä puuttuva sana lyriikasta hämäyssanojen joukkoon piilotetulla oikealla vaihtoehdolla: (1p. / oikea)

A) "Helsingissä ei asu enää _HELSINKILÄISIÄ_ , on vain joukko yksinäisiä, ja heitä on monta, liian monta. En tahtoisi olla yksi heistä."
B) "Jos mä oisin sä, mä tarttuisin mun käteen, koska ei nää muut _TONTUT_ tee niinku mä teen."
C) "Kuka käski syödä liikaa täytekakkua, ja kaataa toisten lasten niskaan kylmää mehua? Siitä joutuu _PAHOLAISEN_ pannuun paistumaan, maailmassa ei säästy enää viattominkaan."
D) "Seinän läpi kuulen niitten murheita. _TALKKAREITA_ varsin pösilöitä, kalsareita peseviä vaimoja urheita."
E) "Koulu päättyi taas suvivirteen. Reksi huusi: " _KOMMARIT_ hirteen!". Pera juoksi kattoja pitkin. Kotiin pääsin, itkin minäkin."
F) "Liian pikainen, vähän likanen. Mielenvikainen, niinku __MARADONA__ ."
G) "Kun neljän ruuhkaa katselee, _HÄMÄHÄKKIMIES_ on kännissä, kun polttarit on sillä käynnissä."
H) "Oon ollut liikaa kai valveilla, tainnut keskikaljaa maistella. Mut heti kun lähden kulkemaan, niin _NAARASPANTTERI_ takana tassuttaa."
I) "Sitä samaa minun radio soittaa, kuinka lopultakin _ELÄMÄ_ voittaa."
J) "Älä puhu huomisesta nyt, hiljaisuus kauneinta musiikkia on. Kun me rakastelemme, _JUMALATKIN_ vaikenee."
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Oikeat vastaukset:

1. Myytin mukaan niin Jimi Hendrixin, Janis Joplinin, Jim Morrisonin, Kurt Cobainin kuin Amy Winehousenkin ruumiiden hallusta löydettiin: (1p.) - Valkoinen tupakansytytin. Tämä myytti on kuitenkin epätosi - tai ainakin erittäin epätodennäköinen - sillä suurimmat sytkärivalmistajat eivät edes valmistaneet valkoisia malleja heidän kuolemiensa aikoihin. Muistelen jopa itsekin lukeneeni tämän väitteen joskus Cobainin kuoleman jälkeen, luultavasti laadukkaasta journalismistaan tunnetusta Suosikista...

2. Mistä linnusta kaikki seuraavat ovat laulaneet: Kalle Ahola, Tuula Amberla, Liekki, Maj Karman Kauniit Kuvat, Popeda? (2p.) - Korpista. Kaikilla siis kappale nimeltään Korppi.

3. Millä nimellä tunnettu tapahtuma järjestettiin ensimmäisen kerran vuonna 1951 nimellä "Festival della Canzone Italiana"? (2p.) - San Remon musiikkifestivaalit.

4. KUVATEHTÄVÄ 1: Kuka seuraavista ei kuulu joukkoon - ja miksi? (3p.) - Viikatteen Kaarle Viikate, jonka oikea nimi on Kalle Virtanen. Muissa kuvissa on nimittäin Ville "Darude" Virtanen, Penelope-hitistä tunnettu Ville "William" Virtanen ja Ville "Akin ja Turon Turo" Virtanen. Hyvin selviydyitte tästä, vaikka monet eivät Williamia tunnistaneetkaan.

5. Minkä räyhähenkisyydestäkin tunnetun yhtyeen ihkaensimmäisen fanipaidan selkämyksessä oli Anarkistin keittokirjasta kopioitu molotovin cocktailin resepti? (5p.) - Rage Against The Machinen. Tämä oli kierroksen vaikein kysymys, vain kaksi oikeaa vastausta (ja melkein vielä yksi lisää).

6. Kenen suositun nykyartistin kanssa Eino Grön duetoi Emma-gaalassa 2021? (2p.) - Pyhimyksen
7. Kuka suomalainen sijoittui 14. sijalle, kun Guitar Worldin lukijat äänestivät vuonna 2019 tämän ajan kovimpia blueskitaristeja? (3p.) - Erja Lyytinen.

8. Minkä yhtyeen debyyttialbumi alkaa lainilla "I live my life like there's no tomorrow" ? (1p.) - Van Halenin nimettömän esikoislevyn (1987), jonka avausraidan nimi on Runnin' With The Devil.

9. Minkä klassikkoleffan kanssa Pink Floydin The Dark Side Of The Moon -merkkiteosta voi (ainakin sitkeän legendan mukaan) seurata samassa tahdissa? (3p.) - Ihmemaa Ozin. Tämä kombinaatio tunnetaan nimellä Dark Side of the Rainbow. Itse en ole kokeillut, joten en ota kantaa väitteeseen.

10. KUVATEHTÄVÄ 2: nimeä suomalaiset miesartistit levyjensä kansikuvista löytyvien lintujen perusteella: (3p. / oikea)
A) Jarkko Martikainen: Rakkaus
B) Ismo Alanko: Pulu,
C) Hector: Hectorock I
D) Pekka Pohjola: Harakka Bialoipokku

Kolme kilpailijaa sai kaikki näistä oikein. Pulu oli odotetusti parhaiten tunnistettu.

11. Täytä puuttuva sana lyriikasta hämäyssanojen joukkoon piilotetulla oikealla vaihtoehdolla: (1p. / oikea)
A) "Helsingissä ei asu enää helsinkiläisiä, on vain joukko yksinäisiä, ja heitä on monta, liian monta. En tahtoisi olla yksi heistä."
Danny: Kuusamo
B) "Jos mä oisin sä, mä tarttuisin mun käteen, koska ei nää muut tontut tee niinku mä teen."
Cheek: Jos mä oisin sä
C) "Kuka käski syödä liikaa täytekakkua Ja kaataa toisten lasten niskaan kylmää mehua? Siitä joutuu paholaisen pannuun paistumaan, maailmassa ei säästy enää viattominkaan."
Tuomari Nurmio: Lasten mehuhetki
D) "Seinän läpi kuulen niitten murheita. Talkkareita varsin pösilöitä, kalsareita peseviä vaimoja urheita."
Eppu Normaali: Puhtoinen lähiöni
E) "Koulu päättyi taas suvivirteen. Reksi huusi: "Kommarit hirteen!". Pera juoksi kattoja pitkin. Kotiin pääsin, itkin minäkin."
Hector: Ake, Make, Pera ja mä
F) "Liian pikainen, vähän likanen. Mielenvikainen, niinku Maradona."
Teflon Brothers: Maradona (kesä '86)
G) "Kun neljän ruuhkaa katselee, Hämähäkkimies on kännissä, kun polttarit on sillä käynnissä."
Arto Tamminen: Neljän ruuhka
H) "Oon ollut liikaa kai valveilla, tainnut keskikaljaa maistella. Mut heti kun lähden kulkemaan, niin naaraspantteri takana tassuttaa."
Dingo: Lakatut varpaankynnet
I) "Sitä samaa minun radio soittaa, kuinka lopultakin elämä voittaa."
Apulanta: Anna mulle piiskaa
J) "Älä puhu huomisesta nyt, hiljaisuus kauneinta musiikkia on. Kun me rakastelemme, jumalatkin vaikenee."
Pelle Miljoona: Tahdon rakastella sinua

Pelle (14) ja Danny (12) olivat helpoimmat, Cheek (4), Tamminen (5) ja Dingo (5) vaikeimmat. Anselm Raato oli ainoa, joka sai tästä täydet pisteet. Kolmelle kisaajalle myös oikein hyvä tulos 8/10.

Tästä tuli muuten palautettakin tarkkaavaiselta lukijalta. Hectorin kappaleessa huutaja on ilmeisesti alkuperäisversiossa ollut Jussi, mutta myöhemmin reksi. Google-battlessa reksi voittaa Jussin ylivoimaisesti. Erikoinen muutos, osaako joku Hector-entusiasti selittää mistä tämä yhden sanan ero johtuu?







 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tästä tuli muuten palautettakin tarkkaavaiselta lukijalta. Hectorin kappaleessa huutaja on ilmeisesti alkuperäisversiossa ollut Jussi, mutta myöhemmin reksi. Google-battlessa reksi voittaa Jussin ylivoimaisesti. Erikoinen muutos, osaako joku Hector-entusiasti selittää mistä tämä yhden sanan ero johtuu?
Ei tietoa, mutta tuossa kyllä heti nousi tuntosarvet pystyy, ettei se mikään reksi ollut. Tosin olisin itse veikannut, että joko Ake, Make tai Pera sen huusi.

Pari villiä arvausta.

1. Joku vaikkukorva on laittanut sanat alunperin jonnekin nettiin ja väärää versiota on sitten copy/pasteteltu kaikkialle.

2. Joskus 90-luvun lopulla tai 00-luvun alussa joku tyttöbändi (ei mikään tunnettu tai pitkäikäinen muistaakseni) versioi tuon. Ehkä sen kautta.

E; Äh, enpä taas lukenut tarpeeksi huolellisesti... Hector siis ilmeisesti itse muutti.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Joo, myös Hector on muuttanut jossain vaiheessa sanaa. Outoa on myös se, että tuossa alkuperäisversiossakin Jussi-sana tulee jotenkin "nielaistuna".

Omat villit arvaukset: olisiko Hector laulanut alun perin väärin studiossa? Tai olisiko levyn mukana tulleisiin sanoituksiin tullut virhe? Tai sitten Jussin kanssa on mennyt myöhemmin sukset ristiin, tai Hectorille iskenyt dementia ja unohtanut alkuperäiset sanat...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös