Oikeat vastaukset:
1. Teema-kaavalla oli maaliskuussa David Lynch -teemaviikko. Missä Lynchin elokuvassa sekä David Bowie että Chris Isaak esiintyivät? (2p.) -
Twin Peaks – Tuli kulje kanssani (Twin Peaks Fire Walk With Me).
2. Timo Sinivaara ja rumpukone muodostivat 80-luvulla yhtyeen, jonka "hitissä" laulettiin
"...Mä voin kertoa sulle henkilökohtaisesti, että isäs peräaukko mua hämää...". Yhtyeen nimi oli: (1p.) -
Mekaaniset kakut. Kappale "Mä voin kertoa sulle" löytyy Pokon Pahimmat takaiskut -kokoelmalta. Aikoinaan sitä kehuttiin Hesarissakin uuden avantgardistisen undergroundin helmenä, ja oikeastaan kappale on kieltämättä melkoisen iskevä:
Mekaaniset Kakut - Mä Voin Kertoa Sulle - YouTube
3. Kenen edesmenneen brittimuusikon oikeat etunimet olivat Ian Fraser? (2p.) -
Motörheadin Lemmyn. Tämä oli kisan helpoin kysymys, 21 oikeaa vastausta.
4. Minkä kilpailun ensimmäinen voittaja oli Kristian kappaleella "Näin on"? (2p.) -
Syksyn Sävelen. Vuosi oli 1968.
5. Mitä kirjainta Axl Rosen kerrotaan pelkäävän tai vihaavan? (3p.) -
M. Väite on peräisin jostain GNR-aiheisesta kirjasta ja netissäkin se esitellään muodossa, että Rose pelkäsi itselleen tapahtuvan jotain pahaa, jos esiintyy M-kirjaimella alkavassa kaupungissa ja esti niiden päätymisen kiertueohjelmaan. Tämä ei taida kuitenkaan pitää paikkansa, sillä näyttäisi olevan Memphisiä, Melbournea, Munchenia ja Montrealia olleen ihan normaalisti kiertuepaikkakuntina.
6. Hurriganesin Rockin' -levyllä on instrumenttikappale nimeltään Helge's Dream. Mikä surullinen tapaus kappaleen taustalla oli? (5p.) -
Yhtyeen pitkäaikainen roudari Helge Nieminen oli hirttänyt itsensä yllättäen.
7. Täydennä: (4p.) -
"Oh Daniel San, made in TAIWAN, come on Jackie CHAN" (Ash: Kung Fu). Hyvä
biisi ja legendaarinen sinkun
kansikuva...
8. Mikä tai kuka yhdistää seuraavia levyjä: Ismo Alanko: I-R-T-I, Silentium: Infinita Plango Vulnera, Lemonator: Shake Shake Shake, Paramore: Brand New Eyes? (4p.) -
Kansissa perhonen tai perhosia.
9. Kuka televisiopersoona kuului aikoinaan taiteilijanimellä Eazy E yhteen Suomen ensimmäisistä rap-yhtyeistä Definite Four? (4p.) -
Arman Alizad
10. Minkä yhtyeen kesän 2013 Flow-festivaalin keikalla yleisöä varoiteltiin kovasta äänenvoimakkuudesta erillisillä kylteillä? (5p.) -
My Bloody Valentinen. Soittivat kyllä aika äänekkäästi, mutta nuo kyltit taisivat olla joko peeärrää tai sitten hipsterit ovat tottuneet loundge-musiikin voluumitasoon.
11. Minkä kappaleen todellisista tarkoitusperistä appiukko ja vävykokelas tässä kohtauksessa diskuteeraavat? (4p.) -
Puff The Magic Dragonin, jonka huumeviittaukset Peter, Paul & Mary -yhtyeen edustajat ovat sittemmin vahvasti kieltäneet. Kohtaus elokuvasta Painajainen perheessä:
Meet the Parents (2/11) Best Movie Quote - Puff the Magic Dragon (2000) - YouTube