Mummojen alalajit

• 7 780
  • 33

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Tämä ketju tuli mieleen eilen, kun näin pätkän TV2:lta tulleesta brittiohjelmasta. Ilmeisesti siinä kerrottiin jostain kurssista, joka on tarkoitettu huonoille kuljettajille. Yksi kurssilaisista oli arviolta 80-vuotias mummo, joka ajoi juuri niinkuin sen ikäiseltä mummolta voikin odottaa, mutta muisti huutaa, kiroilla ja näyttää erilaisia käsimerkkejä aivan jatkuvasti. Olisi melko mielenkiintoista vaikka pysäyttää suojatien eteen ja kuulla takana olevan auton ratissa olevalta herttaiselta mummolta kehotus "aja nyt ***tu eteenpäin, ****anan ***kku!".

laKu_a

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tämä ko. Brittiohjelma on niin loistava, että siitä sais ihan ikioman ketjunsakin. Eli siis ohjelmassa etsitään Britannian huonointa kuskia, ja yksi ensi viikon loppukilpailuun "päässeistä" on juuri tuo hieman iäkkäämpi lady.

Siis ei helvete, miten voi autolla ajaa niin huonosti kuin nää ajaa? Tämä mummeli törmäsi parin sadan metrin radalla joka ainoaan *rkeleen tynnyriin ja tolppaan mikä vaan sattu eteen tulemaan, eikä se alla ollut transit selitä mitään, samanlailla se veti jollain opel astrallakin. poltti meinaan kytkimen taskuparkkeerauksessakin.

Ja mummeli ei edes ole sen ohjelman huonoin kuski, mutta tämä ketju ei ole tarkoitettu esimerkiksi sille yhdelle höyrypäälle jolta palaa päreet heti kun vastaan tulee edes pikkuriikkisen stressaava tilanne, ja ne päreet sitten muuten palaa.

Jokatapauksessa ens sunnuntaina kakkosella joskus puoli kymmenen aikoihin, kannattaa katsoa.

miss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Eilinen kokemukseni, ei niinkään koske mummoja, vaan pappoja, mutta kaipa sen tänne ketjuun voin pistää. Ikäihmisiä mummot ja papat kuitenkin ovat.

Eilen menin asuinalueeni terveyskeskukseen viemään reseptini uusittavaksi. Täällä terveyskeskuksessa on sellainen käytäntö, että reseptit vain jätetään vastaanottoon, joka on erillisessä huoneessa ja seuraavana päivänä ne voi hakea uusittuna takaisin.

No meninpä tänne terveyskeskukseen siinä kahdentoista paikkeilla ja siellä oli nelisen pappaa odottamassa vuoroaan LÄÄKÄRIN vastaanotolle, joka oli aivan eri huoneessa kuin tämä toimisto. Itse jonotin nuoren tytön takana toimistoon. Kun ovi aukeni, sanoin tytölle, että anteeksi jos vaan voin, jättäisin tämän reseptin ihan nopeasti tänne toimistoon. Tyttö vain nyökkäili eikä ollut pahoillaan. Jätin reseptin ja lähdin huoneesta odotushuoneen puolelle ja ulko-oven kohdalla sain päälleni näiden neljän papan vihat siitä kun olin "etuillut" tämän nuoren tytön eteen. He huusivat perääni, että "hei likka, mitä sinä oikein etuilet siellä" ja perään kauheaa vihasekaista marmatusta muilta papoilta. Siihen huikkasin perään, että jätin vain reseptin ja marssin ulos.

Jälkeen päin alkoi harmittamaan, miksi en huutanut takaisinpäin, että "hei vaari, mä jätin vain reseptin, mikä ei sulle kuulu, että huolehdi vain omista asioistasi." Voiko mitään ärsyttävämpää olla kuin, että tällaiset vaarit kutsuvat aikuista ihmistä likaksi! Ja se äänen painotus, että Hei Likka!! Eli opetetaan vähän tuollaista nuorta, kun ei se mistään mitään tiedä. Tällä nuorella tytöllä ei ollut mitään sitä vastaan, että jätin reseptini sinne toimistoon samalla oven avauksella, mutta nämä papat ottivat sen nähtävästi henilökohtaisena loukkauksena.

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Tämä erään tulevaisuuden toivon avautuminen mummostaan on jo pitkään roikkunut IRCQuotes-sivuston parhaiden joukossa.

<KaKu> Mummot on ärsyttäviä
<KaKu> Ei niistä ota hullukaan selkoa
<KaKu> Ne tulee kylään aina sillon ku niit ei haluais nähdä
<KaKu> Aina sillon, ku sul on koulusta vapaa päivä, tai lomaa, "mummo tulee kylään ens viikolla"
<KaKu> Sen kerran, kun ihmisellä on valta herätä millon haluat, tehdä mitä haluat, vaikka riipusta ittensä katosta roikkumaan ja runkata lattialle, niin mummo on kylässä ja ei voi tehdä mitään
<KaKu> Pitää vaan istua ja olla mököttää ja kuunnella kun se muistelee sitä kun Hiltiaisen Siku kerran meinas tukehtua johonkin vitun sokeripalaan
<KaKu> Jos sä menet syömään, ja otat enemmän kuin jonkun riisin puolikkaan kerrallaan suuhun, niin heti pamahtaa
<KaKu> "Älä ahmi noin suuria paloja tai kohta tukehdut kuin Hiltiaisen Siku!"
<KaKu> Ei voi rauhassa tehdä mitään
<KaKu> Ja nyt on viel kauheampaa kun mummo on kuullu meidän biisei
<KaKu> Se kuuntelee radiota koko päivän, ja luulee et joku soittais meidän paska biisei siellä
<KaKu> Joka toisen biisin aikana se tulee kysymään "hei niko, onko toi se teiän kappale, ihan samanlainen!"
<KaKu> Sit ku meet kuuntelee sitä, niin sielt tulee jotain Christina Aguileraa, "no se laulaa samalla tavalla kun se tyttö!"
<KaKu> Kun ne tulee eläkeikään, ensimmäiset 2-5 vuotta ne muistelee kaikenlaisia paskajuttuja mitä ne on elämänsä aikana tehny, sit ku ne saa sen massiivisen työn päätökseen, ne alkaa ääneen puhumaan niit juttuja sattumanvaraisessa järjestyksessä
<KaKu> Ainut mitä se kroonisesti hokee on se, kun Hiltiaisen Siku kerran meinasi tukehtua, voi perkele
<KaKu> Ja kun mummot tekee ruokaa, voi helvetti
<KaKu> Ruoka-ainetta (esim. lihaa) on ehkä 1/10 osa siitä mikä siel kattilas porisee, loput on voita ja kermaa ja kaikkea muuta rasvaista paskaa
<KaKu> Kuivakakutkin on sellaisia, et kun painat sitä lusikalla, niin rasva valuu niistä ihan ku ne ois jotain taulusieniä
<KaKu> Ja läskihän pitää syödä, kun ei sitä ole mitään järkeä heittää pois siitä lihasta, ennemmin vaikka heittää sen lihan pois ja pistää läskin lillumaan sinne kattilaan
<KaKu> On se läski sentään sen verran erinomainen ruoka-aine
<KaKu> Ihan ku jotain kumipalloa mikä ei maistu miltään pureskelis
<KaKu> Ja sit mummojen hehkutus voiperunoista ja sillistä
<KaKu> Uudet perunat on sellasia vetisiä vitun pahan makusia pikku papanoita, ja silli, hyi saatana
<KaKu> Ja se on maailman parasta ruokaa, "potaattia ja ahti silliä"
<KaKu> Sitä ne myös pakottaa syömään
<KaKu> Maista edes
<KaKu> On sitä nyt jo maistettu vittu 1000 kertaa ja samaa paskaa se on ollu joka kerta
<KaKu> Ja se kun mummo tulee puhumaan mulle siitä, et käytänkö mä huumeita
<KaKu> Sil on aina hyvät perusteet
<KaKu> "Sä kävelit tänään sisälle taka-ovesta, normaalisti tuut aina etuovesta, vedätsä jotain?"
<KaKu> Se oikeasti luulee melkein kaikesta mitä teen et käytän huumeita
<KaKu> Se ei mun mielestä ole kovin tervettä
<KaKu> Ainakaan mukavaa
<KaKu> Myös yks juttu mikä ärsyttää mua
<KaKu> Ei kukaan voi päätellä et sä käytät huumeita, jos vaikka tykkäät lukea kirjoja pienessä valossa etkä jonkun vitun valonheittimen kanssa joka polttaa nenäkarvatkin
<KaKu> "Kamalan pimeässä sinä aina luet, käytätkö sä jotain huumeita?"
<KaKu> Mun mummo on kattonu liikaa ajankohtasta kakkosta ja jotain "järkyttäviä" huumedokumenttei
<KaKu> Siks se luulee et jokainen ihminen joka käyttää mustia vaatteita, pitää jogurtista, tai jonka mielestä simpanssit on hulvattomia automaattisesti huumeiden käyttäjänä
<KaKu> Kaikista huvittavinta oli se, kun olin niillä käymässä, se osotti sormel sellasta talo-aluetta, ja sano et älä mee tonne
<KaKu> Kysyin et miks
<KaKu> "No kun siellä asuu niitä huumeidenkäyttäjiä"
<KaKu> Mistä vitusta se voi tietää ketä siel asuu
<KaKu> Ei se ole mikään vainukoira joka haistaa mömmöt kilsan päästä
<KaKu> Luojan kiitos se ei viel tiedä etten oo menos armeijaan, sit elämästä tulee sietämätöntä

...snip.

op777

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juhani Tamminen
Itse törmäsin ns. "Oksanhankamummoon" eräässä espoolaisessa kauppakeskuksessa noin viikko sitten.

Kävin kauppakeskuksen r-kioskissa lataamassa matkakorttiani. Edelläni jonossa oli 3-4 ihmistä. Parissa minuutissa jono takanani kasvoi, ja ennen kuin olin edes vuorossa jonon pituus oli varmaankin jo kymmenen ihmistä.

Sitten, ihan yllättäen tiskin viereen ampaisee "jostain" mummeli, jolla on kädessään kaksi kirjettä. Mummeli katselee hetken tiskillä päivystävää asiakaspalvelijaa, ensimmäisiä jonottajia, ja kuikuilee vähän jonon päähänkin.

Kokeneena maailmankansalaisena osasin aavistaa mummon juonet, ja kun edellinen tiskillä asioinut ojensi kätensä vaihtorahoja varten, kiilasin välittömästi hoitamaan oman asiani.

Sanottuani kiitoksen ja kääntäessäni selän, kuulinkin mummon sanovan takanani jonottaneelle ~16-vuotiaalle tyttöselle "Tässä välissä onkin minun vuoroni!".

Sinällään minulla ei ole mitään vanhoja ihmisiä vastaan, ja jos mummo olisi kauniisti kysynyt minulta "Voisinko hoitaa asiani tässä välissä" olisin toki antanutkin tietä. Ärsyttää vain suunnattomasti tuollainen ylemmyydentuntoinen asenne jota osoitetaan etenkin nuoria kohtaan... voin vain kuvitella millaista paheksuntaa samoja sanoja käyttävä nuori saisi osakseen etuiltuaan mummojonossa.

op777

Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, HIFK, Joe Finley
Kamikaze mummot

En ainakaan huomannut, että kukaa olisi maininnut tällaista, mutta Lappeenrannan keskustassa kun ajelee, niin välillä tulee vastaan tilanne, jossa tällainen vähintään sadalla kauppakassilla varustettu mummo lähtee hirveän ruuhkan keskellä ylittämään suojatietä katsomatta sen kummemmin onko tuleva auto kuinka lähellä, sitten kun saa juuri ja juuri auton pysäytettyä, niin tämä mummo vielä vilkaisee jäätävästi, koska hänellähän on oikeus mennä siitä.

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Viestin lähetti Mielikuvitushahmo
Kamikaze mummot tällainen vähintään sadalla kauppakassilla varustettu mummo lähtee hirveän ruuhkan keskellä ylittämään suojatietä katsomatta sen kummemmin onko tuleva auto kuinka lähellä, sitten kun saa juuri ja juuri auton pysäytettyä, niin tämä mummo vielä vilkaisee jäätävästi, koska hänellähän on oikeus mennä siitä.

Yleensä mainitsemasi kamikazemummo PYSÄHTYY keskelle suojatietä jakamaan murhaavia mulkaisujaan, eikä suinkaan vilkaise kävellessään. Kuuluu ehdottomasti "mummolistalle".

Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, HIFK, Joe Finley
Viestin lähetti Olkku
Yleensä mainitsemasi kamikazemummo PYSÄHTYY keskelle suojatietä jakamaan murhaavia mulkaisujaan, eikä suinkaan vilkaise kävellessään. Kuuluu ehdottomasti "mummolistalle".

Heh, Lappeenrannassa taitaa olla hieman säyseämpiä tapauksia, tai sitten olen ollut onnekas välttäessäni nämä pysähtyjät.

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Eli tuo kamikazemummo luottaa siihen, että lähestyvien autojen kuljettajat noudattavat liikennesääntöjä. Ei nuo mummot yleensä niin nopeasti liiku, että sellainen pääsisi sinne suojatielle aivan yllättäen. Tai sitten lappeen Rannassa asuu ihan erilaisia mummoja kuin Tampereella.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy